Контрольна робота з української літератури для учнів 7 - го класу

Про матеріал
контрольна робота з української літератури для учнів 7 - го класу допоможе вчителям дібрати завдання для власних розробок
Перегляд файлу

Контрольна робота робота з української літератури учня/ учениці  7 _____ класу

              _______________________________________________________________________

 

Дайте коротку відповідь на поставлене запитання

 

1.Літературний прийом, який дає одночасне зображення картин природи і людського життя – це _____________________________________________________________________

2. «Кому з героїв твору належать слова?» (За твором І. Я. Франка «Захар Беркут») 
 

  1.  « Що моє життя ! Я не стою о життя ! Хто хоч хвилю зазнав неволі, той зазнав гіршого, ніж смерть.» _________________________________________________
  2. «Раз умирати кожному, але славно вмирати – це не кожному трапляється. Не сумувати мені за ним, але радуватись його долею.» ________________________
  3. «Усі погинемо. І що найбільше мене лютить, так се те, що погинемо без бою, без слави, мов коти, кинуті в ставок.» ___________________________________________
  4. «Відбиті від нашого села, вони (монголи) з подвійною лютістю кинуться на інші села. Не відбити, а розбити їх –це повинна бути наша мета.» _________________________
  5. «Подвійний зраднику- це твоя вина! Ти запровадив нас у цю западню, звідки ми вийти не можемо.» __________________________________________________________
  6. «Дурний хлопче …Таким, як ти, треба жити, а не про смерть думати. Життя- дорога річ і ні за які скарби його не купиш». ________________________________________
  7. «Я знаю стежку з сеї котловини, безпечну, а скриту, про яку не знає ніхто…» ________________________________________________________________
  8. «Змилуйся над нашою молодістю, над нашою любов’ю.» _____________________

3.«Розваліть свої засіки і пустіть монгольську силу з вашої долини, а в заміну за те він

(Бурунда) готов віддати вам вашого полонянина.» ______________________________
4.«Він радив громаді не спиняти монголів, а впустити їх у кітловину. Тут можна їх обступити і вирубати до останнього, а коли ні то виморити голодом.» __________________

5.«Тепер я не можу вважати його батьком, бо не хочу зраджувати свого краю»_____________________________________________________________________

6.«Батьки і браття! Нинішня наша побіда – велике діло для нас … 
Ми побідили нашим громадським ладом, нашою згодою і дружністю.» __________________________________________________________________

7. Чиї слова взяті епіграфом до повісті «Захар Беркут»? а) Т.Шевченка; б) М.Гоголя; в) О.Пушкіна.

8.Про що снився дивний сон Захару Беркуту?

а) Про напад татар;б) про щорічне свято «Сторожа»; в) про полювання.

5.Яку їжу на вогнищі приготував для себе Павлусь? (За повістю А.Чайковського «За сестрою») а) Куліш;  б) рибу; в) м ясо.

6.З ким потоваришував у неволі Павлусь?

   а) Мустафою;

   б) Швидким;

   в) Сулейманом.

7.На березі якої річки розкинулось село Спасівка?

   а) Дніпра;

   б) Самари;

   в) Десни.

8.Який з названих елементів твору є позасюжетним?

   а) Зав’язка;

   б) кульмінація;

   в) опис приміщення.

9.Дівчина з балади Т.Шевченка «Тополя» звернулася по допомогу до:

   а) ворожки;

   б) подруги;

   в) коханого.

10.За жанром твір А.Чайковського «За сестрою» - це...

   а) автобіографічна повість;

   б) героїко-романтична;

   в) фантастична.

11.Перетворення людини на рослину чи тварину - це..._________________________________

12.Коли відбуваються події описані в повісті «Захар Беркут»?

   а) В 13 ст.;

   б) в 12 ст.;

   в) в 11 ст.

13..Хто подарував Тугару Вовку мальовничу територію серед Карпатських гір?

   а) Князь Олег;

   б) князь Данило;

   в) Бурунда.

14.Хто навчив Павла орієнтуватись за зорями?

   а) Мустафа;

   б) дід;

   в) батько.
15.Кого обрали ватажком, коли об’єдналися два козацькі загони?

    а) Петра Судака;

    б) Андрія Недолю;

    в) Остапа Тріску.

16..Який з наведених елементів твору є сюжетним? 

   а) Пейзаж;

   б) кульмінація;

   в) портрет героя.

17.Що заповідав Т. Шевченко своєму народові у вірші «Заповіт»?

   а) Бути багатим;

   б) терпіти і вірити;

   в) боротися за щасливе майбутнє України.

18.Який з вивчених творів Т. Шевченка є баладою?

    а) «Заповіт»;

    б) «Мені 13-тий минало»;

    в) «Тополя».

19.Різко окреслена протилежність чомусь – це ____________________________________

20. Жанр ліро-епічної поезії, історико-героїчного або соціально-побутового характеру з драматичним сюжетом – це __________________________________

21.Пісні, які відтворюють настрої певної соціальної групи, викликані певними явищами суспільного життя називаються ____________________________________________________________________

22.Напишіть різновиди суспільно-побутових пісень __________________________________

_______________________________________________________________________________

23.Піднесений настрій, пристрасне переживання автора в літературному творі, викликане певною ідеєю чи подією - це ____________________________________________________

24.Солдата-новобранця у народних піснях називали…

25.У пісні «Ой на горці да женці жнуть» згадуються такі козацькі ватажки ...

26.Обов’язкові атрибути козака (за піснею «Ой на горі да женці жнуть»)- це…___________

______________________________________________________________________________

27.Розквіт чумацтва на Україні припадає на… _________________________________________

28.Слово коломийка походить від назви міста …______________________________________

29.Певна тема об’єднує низку коломийок, утворюючи … ____________________________

30.Козацькі та чумацькі пісні належать до:

   а) календарно – обрядових;

   б) родинно-побутових;

   в) соціально-побутових.

31.Тужливий настрій самотнього безталанного козака, його загибель передано в пісні :

   а) «Гомін, гомін по діброві»;

   б) «Стоїть явір над водою»;

   в) «Ой на горі да женці жнуть».

32. Хто очолює Військо Запорозьке в пісні «Ой на горі да женці жнуть»?

   а) Сірко;

   б) Сагайдачний;

   в) Дорошенко.

33.Хто прилітатиме на могилу чумака (за піснею «Ой у степу криниченька»)?

   а) Сокіл;

   б) зозуленька;

   в) соловейко.

34..За будовою коломийка-це пісня, що складається з :

   а) 2-х 14-складових рядків;

   б) 2-х 12-складових рядків;

   в) 2-х 10-складових рядків.

35.Розпач і біль матері, що не хоче відпускати сина на вірну смерть передано в пісні:

   а) «Гомін, гомін по діброві»;

   б) «Стоїть явір над водою»;

   в) «Над річкою бережком» .

36. 2.Що, за українським звичаєм, садили на могилі козака?

   а) Калину;

   б) вербу;

   в) явір. 


37. Пісня «Ой у степу криниченька» належить до:

   а) козацьких;

   б) чумацьких;

   в) бурлацьких.

38..Хто в пісні «Ой на горі да женці жнуть» промовляє слова:

«Мені з жінкою не возиться;

А тютюн да люлька Козаку в дорозі Знадобиться!?»

   а) Дорошенко ;

   б) Хмельницький;

   в) Сагайдачний.

39.Коломийки найчастіше виконують як приспівки до :

   а) танцю;

   б) пісні;

   в) обряду.

40.Чумаки здебільшого торгували:

   а) рибою та сіллю;

   б) зерном та сіллю;

   в) кіньми та волами.

 

docx
Додано
18 січня 2021
Переглядів
2537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку