Контрольна робота з української літератури у 10 класі "Іван Франко" складена у двої варіантах, що містять по дванадцять завдань: 1-3 передбачають одну правильну відповідь з чотирьох, 4-6 - одну з п'яти, завдання 7-10 передбачають короткі відповіді і оцінються по 1 балу кожне, 11 завдання передбачає відповідь-пояснення (2 бали), завдання 12 - творче, яке оцінюється 3 балами.
Контрольна робота 10кл.
Тема: І. Франко
І варіант
(1 – 6 запитання по 0,5 балів)
1.Кому І. Франко присвятив збірку «З вершин і низин» (1887р.):
а) Ользі Рошкевич;
б) Юзефі Дзвонковській;
в) Целіні Журовській;
г) Ользі Хоружинській.
2. Укажіть назву поезії І. Франка, у якій яскраво представлена концепція поступу
людства, вираз незламного оптимізму:
а) «Ой ти, дівчино, з горіха зерня…»;
б) «Чого являєшся мені у сні…»;
в) «Розвивайся ти, високий дубе»;
г) «Гімн».
3. Укажіть найбільш влучне визначення теми поеми І. Франка «Мойсей»:
а) боротьба поневоленого селянства проти соціального гноблення;
б) боротьба українського народу за соціальну та національну свободу;
в) боротьба єврейського народу за «місцем під сонцем»;
г) боротьба простого народу проти ганебних проявів бюрократії, хабарництва,
свавілля панів.
4. Автобіографічністю, емоційною гамою почуттів ліричного героя, утвердженням
невмирущості людських почуттів, ідеалу кохання сповнена збірка І. Франка:
а) «З вершин і низин»;
б) «Зів’яле листя»;
в) «Баляди і розкази»;
г) «Мій Ізмарагд»;
д) «Із днів журби».
5. Словами «Хто смів сказати, що не богиня ти?» - починається твір І. Франка:
а) «Сікстинська мадонна»;
б) «Декадент»;
в) «Ой ти, дівчино, з горіха зерня…»;
г) «Чого являєшся мені у сні …»;
д) «Безмежнеє поле…».
6. Утекти від лютого болю «на коні по чистому полю» з приводу нещасливого
кохання прагне ліричний герой твору І. Франка:
а) «Розвивайся ти, високий дубе…»;
б) «Безмежнеє поле…»;
в) «Ой ти, дівчино, з горіха зерня…»;
г) «Гімн»;
д) «Легенда про вічне життя».
(7 – 10 запитання по 1 балу)
7. Який дар дала богиня аскету (за «Легендою про вічне життя» І. Франка) ?
8. Кому адресовані слова І. Франка:
Ти взяв один з мого життя момент,
І слово темне підшукав та вчене,
І Русі возвістив: «Ось декадент!»
9. Укажіть, який підзаголовок має збірка І. Франка «Зів’яле листя» та зі скількох
жмутків вона складається.
10. Назвіть вивчені твори І. Франка та визначте їх жанри (не менше п’яти).
11. Поясніть слова оповідача твору І. Франка «Сойчине крило»: «Дурень, хто на
порозі сорокового року життя не пізнав ціни життя, не зробився артистом життя!»
(2 бали)
12. Поміркуйте над таким проблемним запитанням: «Чи можна осуджувати Анну –
героїню драми І. Франка «Украдене щастя»? (3 бали)
Контрольна робота 10кл.
Тема: І. Франко
ІІ варіант
(1 – 6 запитання по 0,5 балів)
1. Який підзаголовок має збірка «Зів’яле листя»:
а) «Драма кохання»;
б) «Лірична драма»;
в) «Тричі мені являлася любов»;
г) «Ліричні поезії».
2. Укажіть назву твору, насиченого духом оптимізму, вірою в правильність вибору
людством шляху розвитку:
а) «Гімн»;
б) «Чого являєшся мені у сні…»;
в) «Декадент»;
г) «Сікстинська мадонна».
3. Восени 1875 року І.Франко став студентом:
а) філософського факультету Львівського університету;
б) юридичного факультету Львівського університету;
в) філологічного факультету Краківського університету.
4. У якій формі написано вірш І. Франка «Декадент»:
а) полемічна;
б) монолого – оповідальна;
в) алегорична форма сну;
г) заклично – агітаційна;
д) сповідальна.
5. Символом материнства, вічної жіночності і краси є образ твору:
а) «Чого являєшся мені у сні …»;
б) «Декадент»;
в) «Легенда про вічне життя»;
г) «Сікстинська мадонна»;
д) «Ой ти, дівчино, з горіха зерня…».
6. У якому творі І. Франка ліричний герой прагне «обширу й волі», бо його серце
розриває «лютий біль»:
а) «Розвивайся ти, високий дубе…»;
б) «Легенда про вічне життя»;
в) «Ой ти, дівчино, з горіха зерня…»;
г) «Гімн»;
д) «Безмежнеє поле…».
(7 – 10 запитання по 1 балу)
7. Укажіть, який персонаж «Легенди про вічне життя» І.Франка виголошує: «Вічно
жить молодій, а без нього? О, ні! Краще він хай живе, дасть безсмертя й мені!»
8. Хто спробував поставити творчість І. Франка в контекст модерністської поезії
кінця ХІХ ст. і назвав його лірику «об’явом декадентизму в українсько-руській
літературі»?
9. На основі прологу поеми «Мойсей» поясніть, як автор ставиться до свого народу,
до його майбутнього.
10. Назвіть вивчені твори І. Франка та визначте їх жанри (не менше п’яти).
11. Укажіть назву твору, фрагмент якого наведено. Визначте художньо-виражальні
засоби, використані у ньому: «Життя – се мій скарб, мій власний, одинокий, якого
найменшої частинки, одної мінутки не гідні заплатити мені всі скарби світу».
(2 бали)
12. Поміркуйте над проблемним питанням: «Хто з героїв драми «Украдене щастя»,
на вашу думку,«найокраденіший»? Чому?» (3 бали)