Контрольна робота з української літератури "Вступ. Світ фантазії та мудрості""

Про матеріал
Контрольна робота з української літератури для учнів 5 класу містить завдання до теми "Вступ. Світ фантазії та мудрості" на встановлення відповідності та завдання з розгорнутою відповіддю. Призначена для перевірки знань учнів як з теорії літератури, так і змісту вивчених текстів.
Перегляд файлу

5 клас. Українська література

Вступ. Світ фантазії  та мудрості

Контрольна робота № 1

з української літератури

з теми «Вступ. Світ фантазії та мудрості»

 

Тестові завдання

 на встановлення відповідності та відкриті питання

 

І варіант

 

  1. Установити відповідність між видом мистецтва та засобом творення мистецтва  (2 б.)

 

1

Хореографія

А

Голос

2

Декламація

Б

Рух

3

Література

В

Глина , гіпс

4

Скульптура

Г

Слово

 

  1. Установити відповідність між поняттям та його визначенням (2 б.)

 

1

Міф

А

Усне оповідання про визначні історичні події та їхніх героїв.

2

Народний переказ

Б

Усне народне оповідання про вигадані події, що сприймаються як реальні. Вигадка в ній пов’язується з життям людини. З її мріями про кращу долю.

3

Казка

В

Розповідь казкового чи фантастичного характеру про незвичайну подію або життя й діяльність якоїсь особи. У ній здебільшого йде мова про реальну особу,  яку знає і любить народ.

4

Легенда

Г

Розповідь , що передає уявлення наших далеких предків  про створення світу, його будову, про богів і демонів, різних фантастичних істот.

 

  1. Установити відповідність між героєм  та  назвою твору  (2,5 б.)

 

1

Силун

А

«Берегиня»

2

Чорнобог

Б

«Як виникли Карпати»

3

Маруся

В

«Мудра дівчина»

4

Жителі міста Дорогобуж

Г

«Дажбог»

5

Син великого Сварога

Д

«Неопалима купина»

 

 

 

  1. Установити відповідність між уривком  з твору та його назвою (2б.)

1

«Так ото Бог  на те їх і поставив на небі, щоб усі люди бачили, яка щира була та дівчина, а за її щирість Бог послав дощ на ту країну.»

А

«Як виникли Карпати»

2

«Він узяв із багаття палаючу гілку й підніс її до квітучого куща. У ту ж мить увесь кущ спалахнув голубувато-зеленкуватим полум’ям. Та ще через мить полум’я згасло.»

Б

«Про зоряний віз»

3

«Уранці, коли прокинулися наймити й побачили, що трапилося, дуже здивувалися. Навколо – гори, а там , де був палац, нічого не залишилося усе провалилося в прірву.»

В

«Прийом у запорожців»

4

«От занесла мене нечиста сила між сії запорожці! Лучче б було дома сидіти при батькові та при матері.»

Г

«Неопалима купина»

 

  1. Визначити до якого твору цей малюнок (0,5 б.)

1

«Як виникли Карпати»

2

«Яйце-райце»

3

«Прийом у запорожців»

4

«Летючий корабель»

5

«Мудра дівчина»

 

  1. Відкрите завдання (1 б.)

 

Назвати,  хто і  яким чином допоміг Дурневі стати зятем у казці «Летючий корабель» .

 

  1. Відкрите завдання (2 б.)

 

Розкрити  особливості   казки\міфу\легенди\народного переказу  (на вибір учня).

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 1

з української літератури

з теми «Вступ. Світ фантазії та мудрості»

 

Тестові завдання

на встановлення відповідності та відкриті питання

 

ІІ варіант

  1. Установити відповідність між видом мистецтва та засобом творення мистецтва  (2 б.)

1

Хореографія

А

Слово

2

Декламація

Б

Фарба

3

Література

В

Рух

4

Малярство 

Г

Голос

 

 

  1. Установити відповідність між поняттям та його визначенням (2 б.)

 

1

Народний переказ

А

Розповідь казкового чи фантастичного характеру про незвичайну подію або життя й діяльність якоїсь особи. У ній здебільшого йде мова про реальну особу,  яку знає і любить народ.

2

Казка

Б

Усне оповідання про визначні історичні події та їхніх героїв.

3

Легенда

В

Розповідь , що передає уявлення наших далеких предків  про створення світу, його будову, про богів і демонів, різних фантастичних істот.

4

Міф

Г

Усне народне оповідання про вигадані події, що сприймаються як реальні. Вигадка в ній пов’язується з життям людини. З її мріями про кращу долю.

 

 

  1. Установити відповідність між героєм  та  назвою твору  (2,5 б.)

1

Карпо

А

«Яйце-райце»

2

Польський та угорський королі

Б

«Мудра дівчина»

3

Чорне військо

В

«Берегиня»

4

Маруся

Г

«Неопалима купина»

5

Цар птиця-жайворонок

Д

«Як виникли Карпати»

 

 

 

 

  1. Установити відповідність між уривком  з твору та його назвою (2б.)

1

«Не могли зупинити чорних ящерів ані мечі сворожичів, ані палаючі смолоскипи самого бога Сварога. І тільки…»

А

«Неопалима купина»

2

« -  Я приніс відповідь на ваш лист, - сказав посланець і передав угорському та польському владарям бадилину з листям, подібним до ясеневого, з блідо-рожевим суцвіттям на верхівці.»

Б

«Летючий корабель»

3

«Узяла голку й уколола собі палець. Стало їй дуже боляче, і вона заплакала. Її сльози скапували в  море й ставали…»

В

«Берегиня»

4

 « Чи довго вони летіли, чи недовго, а прилітають до царя на обід. А там серед двору столи понаставлені , понакривані, бочки меду повикочувані: пий, їж, душе. Чого забажаєш!»

Г

«Чому в морі є перли і мушлі»

 

  1. Визначити до якого твору цей малюнок (0,5 б.)

1

«Дажбог»

2

«Мудра дівчина»

3

«Неопалима купина»

4

«Чому в  морі є перли і мушлі»

5

«Яйце-райце»

 

  1. Відкрите завдання (1 б.)

   Назвати  які завдання пана виконувала Маруся в казці «Мудра

   дівчина».

 

  1. Відкрите завдання (2 б.)

 

Розкрити  особливості   казки\міфу\легенди\народного переказу  (на вибір учня).

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Побережняк Інна Михайлівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
7 жовтня 2021
Переглядів
6614
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку