5 клас. Українська література
Вступ. Світ фантазії та мудрості
Контрольна робота № 1
з української літератури
з теми «Вступ. Світ фантазії та мудрості»
Тестові завдання
на встановлення відповідності та відкриті питання
І варіант
1 |
Хореографія |
А |
Голос |
2 |
Декламація |
Б |
Рух |
3 |
Література |
В |
Глина , гіпс |
4 |
Скульптура |
Г |
Слово |
1 |
Міф |
А |
Усне оповідання про визначні історичні події та їхніх героїв. |
2 |
Народний переказ |
Б |
Усне народне оповідання про вигадані події, що сприймаються як реальні. Вигадка в ній пов’язується з життям людини. З її мріями про кращу долю. |
3 |
Казка |
В |
Розповідь казкового чи фантастичного характеру про незвичайну подію або життя й діяльність якоїсь особи. У ній здебільшого йде мова про реальну особу, яку знає і любить народ. |
4 |
Легенда |
Г |
Розповідь , що передає уявлення наших далеких предків про створення світу, його будову, про богів і демонів, різних фантастичних істот. |
1 |
Силун |
А |
«Берегиня» |
2 |
Чорнобог |
Б |
«Як виникли Карпати» |
3 |
Маруся |
В |
«Мудра дівчина» |
4 |
Жителі міста Дорогобуж |
Г |
«Дажбог» |
5 |
Син великого Сварога |
Д |
«Неопалима купина» |
1 |
«Так ото Бог на те їх і поставив на небі, щоб усі люди бачили, яка щира була та дівчина, а за її щирість Бог послав дощ на ту країну.» |
А |
«Як виникли Карпати» |
2 |
«Він узяв із багаття палаючу гілку й підніс її до квітучого куща. У ту ж мить увесь кущ спалахнув голубувато-зеленкуватим полум’ям. Та ще через мить полум’я згасло.» |
Б |
«Про зоряний віз» |
3 |
«Уранці, коли прокинулися наймити й побачили, що трапилося, дуже здивувалися. Навколо – гори, а там , де був палац, нічого не залишилося усе провалилося в прірву.» |
В |
«Прийом у запорожців» |
4 |
«От занесла мене нечиста сила між сії запорожці! Лучче б було дома сидіти при батькові та при матері.» |
Г |
«Неопалима купина» |
1 |
«Як виникли Карпати» |
|
2 |
«Яйце-райце» |
|
3 |
«Прийом у запорожців» |
|
4 |
«Летючий корабель» |
|
5 |
«Мудра дівчина» |
Назвати, хто і яким чином допоміг Дурневі стати зятем у казці «Летючий корабель» .
Розкрити особливості казки\міфу\легенди\народного переказу (на вибір учня).
Контрольна робота № 1
з української літератури
з теми «Вступ. Світ фантазії та мудрості»
Тестові завдання
на встановлення відповідності та відкриті питання
ІІ варіант
1 |
Хореографія |
А |
Слово |
2 |
Декламація |
Б |
Фарба |
3 |
Література |
В |
Рух |
4 |
Малярство |
Г |
Голос |
1 |
Народний переказ |
А |
Розповідь казкового чи фантастичного характеру про незвичайну подію або життя й діяльність якоїсь особи. У ній здебільшого йде мова про реальну особу, яку знає і любить народ. |
2 |
Казка |
Б |
Усне оповідання про визначні історичні події та їхніх героїв. |
3 |
Легенда |
В |
Розповідь , що передає уявлення наших далеких предків про створення світу, його будову, про богів і демонів, різних фантастичних істот. |
4 |
Міф |
Г |
Усне народне оповідання про вигадані події, що сприймаються як реальні. Вигадка в ній пов’язується з життям людини. З її мріями про кращу долю. |
1 |
Карпо |
А |
«Яйце-райце» |
2 |
Польський та угорський королі |
Б |
«Мудра дівчина» |
3 |
Чорне військо |
В |
«Берегиня» |
4 |
Маруся |
Г |
«Неопалима купина» |
5 |
Цар птиця-жайворонок |
Д |
«Як виникли Карпати» |
1 |
«Не могли зупинити чорних ящерів ані мечі сворожичів, ані палаючі смолоскипи самого бога Сварога. І тільки…» |
А |
«Неопалима купина» |
2 |
« - Я приніс відповідь на ваш лист, - сказав посланець і передав угорському та польському владарям бадилину з листям, подібним до ясеневого, з блідо-рожевим суцвіттям на верхівці.» |
Б |
«Летючий корабель» |
3 |
«Узяла голку й уколола собі палець. Стало їй дуже боляче, і вона заплакала. Її сльози скапували в море й ставали…» |
В |
«Берегиня» |
4 |
« Чи довго вони летіли, чи недовго, а прилітають до царя на обід. А там серед двору столи понаставлені , понакривані, бочки меду повикочувані: пий, їж, душе. Чого забажаєш!» |
Г |
«Чому в морі є перли і мушлі» |
1 |
«Дажбог» |
|
2 |
«Мудра дівчина» |
|
3 |
«Неопалима купина» |
|
4 |
«Чому в морі є перли і мушлі» |
|
5 |
«Яйце-райце» |
Назвати які завдання пана виконувала Маруся в казці «Мудра
дівчина».
Розкрити особливості казки\міфу\легенди\народного переказу (на вибір учня).