Пояснювальна записка
до підсумкового оцінювання української літератури
за І семестр 5 класу
(сімейна форма навчання)
Робота складена за програмою: Програма. Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795):
Завдання складаються та оцінюються таким чином:
Рівень |
№ завдання |
Вид завдання |
Система оцінювання |
Кількість балів |
Перший |
1 – 6 |
Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді |
По 0,5 бала за кожну правильну відповідь |
3 |
Другий |
7 – 10 |
Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді |
По 0,5 бала за кожну правильну відповідь |
3 |
11 |
Тест на встановлення послідовності |
1 бал за правильну відповідь |
||
Третій |
12 – 13 |
Тести на встановлення відповідності |
1 бал за правильну відповідь |
3 |
14 |
Повна відповідь на запитання |
1 бал за правильну відповідь |
||
Четвертий |
15 |
Розгорнута відповідь |
3 бали за правильну відповідь |
3 |
|
|
Разом |
12 б. |
Контрольна робота з української літератури за І семестр 5 класу
Прізвище та ім’я учня |
Дата виконання |
Оцінка |
|
|
|
Рівень 1
Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Оберіть правильний варіант відповіді і позначте його.
За кожну правильну відповідь ви отримаєте по 0,5 бала.
|
А цікава, пригодницька історія
Б первісні уявлення давніх людей про Всесвіт, явища природи тощо
В сказання про богів, ангелів, демонів
Г авторський твір, заснований на вигаданих подіях
|
А усна народна творчість
Б звичаї та традиції
В театральне мистецтво
Г вірування певного народу
|
А великої купи землі
Б сили природи
В незнищенності української землі
Г краси української природи
|
А Шукай вітра в полі
Б Заблукав у трьох соснах
В Хочеш їсти калачі – не сиди на печі
Г Сім п’ятниць на тиждень
|
А «Яйце-райце»
Б «Летючий корабель»
В «Мавка- Вербинка»
Г «Мудра дівчина»
|
А «Бився, бився, сердешний, та й надумав повіситися – узяв мотузку й пішов у ліс».
Б «Коли це змія побачила, що то не заєць був, а її дочка, та й послала в погоню свого чоловіка».
В «Тут цар жайворонок збирає всіх птахів, що звоювати царицю-мишу…»
Г «От засмажили 12 биків, напекли 40 печей хліба. Об’їдайло як почав їсти – усе дочиста поїв…»
Рівень 2
|
А на думку подорожніх, краще жити правдою
Б небіж віддав свою худобу дядькові
В небіж одружився з дочкою короля
Г жанр цього твору – народна казка
|
А висновок автора
Б мета, яку переслідує автор
В те, про що розповідається в творі
|
Г причина написання твору
А чарівна, реалістичні, пригодницькі
Б про людей, про птахів, про велетнів
В побутові, фантастичні, про звірів
Г про гномів, про працю, про навчання
|
предмета, - …
А алегорія
Б гіпербола
В антитеза
Г метафора
У завданні 11 необхідно встановити правильну послідовність інформації. Впишіть літери, якими позначено варіанти відповідей у таблицю. За правильну відповідь ви отримаєте 1 бал.
А |
Мавка-Вербинка відкрилася перед лісником. |
|
1 |
|
Б |
Лісник готує молочну кашу з корицею. |
2 |
|
|
В |
Забігли до лісу здорові сірі Вовки. |
3 |
|
|
Г |
Мавка-Вербинка звертається до Хух по допомогу. |
4 |
|
Рівень 3
У завданнях 12-13 необхідно встановити відповідність інформації. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою. Впишіть літери, якими позначено варіанти відповідей у таблицю. За кожну правильну відповідь ви отримаєте по 1 балу.
1 |
Хухи, лісник |
А |
В.Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон» |
2 |
Обпивайло, Дід |
Б |
І.Франко «Фарбований Лис» |
3 |
Мавпа Фрузя, Вовк |
В |
В.Королів-Старий «Мавка-Вербинка» |
4 |
Макака, Нудота |
Г |
«Летючий корабель» |
|
|
Д |
«Мудра дівчина» |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
1 |
«Вовк і Чапля» |
А |
Сім раз відміряй – один раз відріж. |
2 |
«Лисиця і Рак» |
Б |
Заздрісний від чужого щастя сохне. |
3 |
«Про правду і кривду» |
В |
Міцну дружбу й вогонь не спопелить. |
4 |
«Летючий корабель» |
Г |
Вертиться, як в’юн в ополонці. |
|
|
Д |
Хто сміється, тому не минеться. |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
У завданні 14 необхідно виконати завдання. За правильну відповідь ви отримаєте 1 бал.
«Її темні очі були, як фіалки або фіалкова тінь; …довге темно-синє волосся, що виблискувало, як гайвороняче крило, …ніжні, білі, як лілеї, руки…»
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Рівень 4
Завдання 15 потребує розгорнутої відповіді.
За правильну відповідь ви отримаєте 3 бали.
За наявності великої кількості орфографічних та пунктуаційних помилок знімається 0,5 бала.
Доведіть, що твір Василя Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон» за жанром літературна казка.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Оцінка «……» ( )
Члени комісії:
1.
2.
3.