Мета уроку: виявити рівень учнівських знань, умінь та навичок із вивчених тем, закріпити їх; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, вміння застосовувати отриманні знання під час виконання запропонованих завдань; виховувати інтерес до наслідків власної праці, пошану до творчої діяльності, пунктуальність.
Контрольна робота з української літератури за І семестр
для 7 класу (І варіант)
А. «Гуси – лебеді летять»
Б. «Мені тринадцятий минало…»
В. «За сестрою»
Г. «Климко»
2. У поезії «Як умру, то поховайте» висловлюється
А. переконання в тому, що краса врятує світ
Б. захоплення славною історією Батьківщини
В. сум із проводу втрати духовності сучасниками
Г. віра поета в краще майбутнє свого краю
3. Зображення тяжких поневірянь дітей у часи фашистської окупації рідного краю – тема твору
А. «Захар Беркут»
Б. «Климко»
В. «Гуси – лебеді летять»
Г. «Мені тринадцятий минало»
4. Розв’язка в в баладі «Тополя» є
А. відвідування ворожки
Б. кохання дівчини і козака
В. перетворення на тополю
Г. дівчина випиває чарівне зілля
Д. намагання матері влаштувати життя доньки
5. Мирославі з повісті «Захар Беркут» притаманні такі риси характеру, окрім
А. патріотизм
Б. прагнення до справедливості
В. мужність і сміливість
Г. запальність
Д. винахідливість
6. Установіть відповідність між характеристикою та персонажем
1. «Кремезний козак літ тридцяти… уходив на Січі за неабиякого силача. Згинав залізні штаби, а коня підносив, мов барана».
2. «Низенький, сухоплечий, у ватяних штанях, вовняних шкарпетках і гостроносих шахтарських чунях».
3. «Його рудий чуб вогнистим начосом метнувся над бровами, і чоловік починає запихати його в стареньку будьонівку».
4. «Досі такий сильний і незломний, тепер тремтів, мов мала дитина, і, закривши лице руками, ридав тяжко».
А. Семен Непорадний
Б. Гарєєв
В. Дядько Себастьян
Г Дід Андрій
Д. Захар Беркут
7. Що таке метаморфоза? Наведіть приклади метаморфози з одного із вивчених творів.
8. Зробіть порівняльну характеристику Максима Беркута з повісті «Захар Беркут» І. Франка та Павлуся з повісті «За сестрою» А. Чайковського». Заповніть таблицю. Зробіть висновок.
Спільне Відмінне
Висновок: __________________________________________________________________________________________________________
9. Напишіть твір-роздум на одну із запропонованих тем:
А. «Чарівний світ дитинства в повісті М. Стельмаха «Гуси – лебеді летять».
Б. «Громада – це велика сила (за повістю «Захар Беркут»)»
В. «Над чим змусила мене замислитися повість Гр.Тютюнника «Климко».
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________