2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Контрольна робота з української літератури. "Зима".

Про матеріал
Контрольна робота проводиться в усній формі з метою перевірки рівня засвоєння знань з теми.
Перегляд файлу

Тема. Контрольна робота з теми «Зима». Виразне читання уривків творів.

 

Мета: систематизувати знання учнів з теми «Зима», перевірити рівень сформованості навиків сприйняття та запам’ятовування прочитаних творів; розвивати навички читання, спостережливість, допитливість;

виховувати бажання поповнювати свої знання, вивчати творчість українських письменників;

корегувати вміння виконувати тестові завдання.

 

Тип уроку: урок перевірки якості засвоєння знань і вмінь учнів.

 

Обладнання: підручник, ілюстрації, роздавальний матеріал, комп’ютер.

 

Цілі уроку: перевірити рівень засвоєння теми «Зима», формувати вміння виконувати тестові завдання, висловлювати особисте ставлення до прочитаних творів, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати мовлення школярів, вміння визначати основні ознаки пір року, активізувати пам’ять та увагу учнів.

 

Хід уроку

 

І. Загальнокорекційний етап.

1. Нервово – психологічна підготовка учнів до уроку.

2. Організаційна підготовка учнів до праці.

 

Робота із презентацією «Пори року».

Завдання. Скажіть, які помилки допустив учень, виконуючи домашнє завдання. Виправте їх.

 

ІІ. Основний етап.

  1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Вчитель. Сьогодні  у нас незвичайний урок, адже ми будемо спілкуватися із героями прочитаних творів. На їхні запитання нам потрібно буде обов’язково давати гарні відповіді. А завдань та запитань вони підготували для нас чимало. Коли я запрошувала їх до нас на урок, вони весь час мені казали: «Навіщо нам здалося ваше читання?». Тож давайте доведемо, що урок цей важливий, у вас усе повинно вийти. Тим більше, що сьогодні ми завершуємо вивчати тему «Зима» і останнім уроком є контрольна робота.

 

  1. Пропедевтична частина.

Прослуховування пісні «Сніг – сніжок», муз. В. Уманця, сл. О. Забужко.

 

Гра «Музичні слова». Завдання: пригадайте назви прочитаних творів, підкресліть у них склади – назви нот до, ре, мі, фа, соль, ля, сі.«Життя під снігом»

«Витівки старої Зими»

«Веселий сніг»

«Вечеря для зайця»

«Крихта хліба»

«Лось»

«На щастя, на здоров’я, на Новий рік»

«Засівальна»

«Щедрівка»

«Різдво»

«Казка про ялинку»

«Веселий Новий рік»

«Літо краснеє минуло»

«Снігурі»

Колядки

  1. Формуюча частина.
    •          Виявлення рівня засвоєння матеріалу.

Завдання від Гафійки

Бесіда за запитаннями.

Вчитель. 1) Твори, які ми читали, були присвячені якій темі?

  1. Розкажіть про зміни у природі, які відбуваються взимку.
  2. Чи припиняється життя рослин узимку?
  3. Як люди допомагають тваринам зимувати?
  4. Про які зимові свята ви дізналися?
  5. Чи подобається вам зима?
  6. Хто з героїв прочитаних оповідань вам найбільше сподобався?
  7. З ким із них ви хотіли б товаришувати?
  8. Чи бояться зими діти? В які ігри вони взимку бавляться?

10)Хто серед птахів вважається «лісовим лікарем»?

 

Завдання від Зими

Читання уривків творів. Переказування окремих епізодів.

 Л. Крюкова «Життя під снігом», с.47.

К. Ушинський «Витівки старої Зими», с.49.

Є. Гуцало «Лось», с.54.

А. Качан «Крихта хліба», с.54.

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання від дідуся Демида

 

Розповісти за планом про прочитаний твір. Робота в парах.

 

 

План

 

  1. Назва прочитаного твору.
  2. Автор.
  3. Головні персонажі.
  4. Головна думка, чого навчає нас цей твір.

Відповідь 1

1. «Вечеря для зайця», с.50.

2. Іван Кирій.

3. Гафійка, дочка лісника, дідусь, бабуся, зайчик, лисичка.

4. Бути співчутливим, допомагати тваринам, берегти природу.

 

Відповідь 2

  1.  «Лось», с.54.
  2. Євген Гуцало.
  3. Лісник, вовк, лось.
  4. Добро повертається сторицею.

 

Завдання від щедрувальника Андрійка

Виконати тестові завдання.

Інструктаж щодо проведення тестування.

  • Познач правильну відповідь

Чого навчав дідусь Демид Андрійка?

а) Щедрувати;      б) косити;     в) жати.

 

  • Що задумала зробити розгнівана Зима?

а) Подарувати дітям подарунки;   б) все живе знищити;   в) допомогти людям.

 

  • Підкресли назви птахів, про які йшлося у прочитаних творах.

Дятел, ластівка, снігурі, ворона, синиці, горобці, лелеки.

 

  • Визнач, де скоромовка, а де загадка.

Що росте догори коренем?

 

Ворона проворонила вороненят.

 

Що в повітрі скрізь носилось,

То темніло, то біліло

Впало й спало до пори,

Встало й збігло із гори?

 

Клара у Карла украла кларнет.

  • Чому зайчик прибіг до людей? («Вечеря для зайця»).

а) Він загубився;     б) просто хотів їх побачити;    в) рятувався від лисиці.

 

  • Із поданих букв склади назву пісні, яку виконують діти під Новий рік.

 

Щ  е    р  д  і  в  а  к               _______________________________

 

  • Чому Дениско розлюбив свято Нового року? («Казка про ялинку»).

а) У нього не було новорічного костюма; 

б) він не хотів, щоб зрубували ялинки;

в) йому було сумно.

 

  • Що трапилося із ялинкою, з якою подружився Денис?

а) Її зрубали;     б) вона розсердилася на хлопчика;     в) прийшла сама до Дениска.

 

  • Чому крихта хліба є для птахів порятунком взимку?

а) їм тяжко добувати їжу;  

б) птахи відлітають взимку у теплі краї;

в) у них вдосталь корму.

 

  • Чому снігурів порівнює О. Олесь із «рожевим маком»? («Снігурі»).

а) Вони високо літають;   

б) мають рожеве забарвлення грудинок;

в) люблять клювати калину.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання від Дениска

 

Хлопчик просить, щоб ви розповіли йому більше про Гафійку («Вечеря для зайця»). І, можливо, якщо вона хороша дівчинка, то він з нею буде дружити.

Завдання. Зафарбуйте та з’єднайте стрілочками ті риси, які притаманні дівчинці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            

                                                     

                                          

                                               Гафійка           

 

 

Завдання від хлопчика, що годує птахів.

 

Розвиток мовлення.

1. Заповни клітинки кросворду назвами тварин із вивчених творів -  і відгадаєш загадку.

 

Вмію добре малювати

Візерунки на вікні.

І казкові, й загадкові…

Хай позаздрять всі мені!

 

                                        

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. « Теплу шубу має…,  взимку у лігві лапу ссе». («Витівки старої Зими».)
  2. «Дуже хижий звір, сіроманець». («Лось».)
  3. «Птахи, що люблять взимку поласувати калиною». («Снігурі», «Крихта хліба».)
  4. «Розлогі роги має, ними хижих звірів лякає». («Лось».)
  5. «Невеличкий сірий вухань з прудкими ногами». («Казка про ялинку», «»Вечеря для зайця», «Витівки старої Зими».)

 

 

 

 

 

 

2. Розгляньте малюнок, кого ви бачите? Доберіть по декілька слів для опису кожної тварини.

 

 

                     

 

                                                                                                                                                                                                                             

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Заключний етап.

  1. Підбиття підсумків перевірки знань і оцінка досягнень учнів.

Вчитель. Отже, про зиму написано дуже багато оповідань, казок, віршів. Окремі з них ми з вами опрацювали і дізналися багато цікавого. Як ви думаєте, чи виправдали ми сподівання героїв, чи задоволені вони нашою роботою? Думаю, Що вони ще не раз завітають до нас у гості.

 

  1. Настанови щодо усунення недоліків знань і умінь учнів.
  2. Домашнє завдання.
    • Намалювати малюнок про зиму;
    • Пригадати колядки, одну з них навчитися читати.

 

  1. Нервово – психологічне розвантаження учнів.

Прикрашання новорічної ялинки під супровід музики.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
17 грудня 2020
Переглядів
84
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку