29 червня о 18:00Вебінар: Практика вдумливого читання: поради для роботи в початковій школі (і не тільки)

Контрольна робота з української мови (11 клас рівень стандарту) ПРАКТИЧНА РИТОРИКА (МОВЛЕННЄВІ ЖАНРИ)

Про матеріал

Контрольна робота з української мови (11 клас рівень стандарту).

Остання!

Практична риторика (мовленнєві жанри)

(виконання завдань)

Два варіанти

Примітка. 1-8 завдання (1 бал), 9 завдання (4 бали), 10 завдання (12 балів). Усього: 24 бали ділимо на 2. (У документі варто виправити).

Перегляд файлу

Контрольна робота з української мови (11 клас рівень стандарту). Остання!

Практична риторика (мовленнєві жанри)

(вико­нання завдань)

Варіант 1

Примітка. 1-9 завдання (1 бал), 10 завдання (4 бали).

  1. Прочитайте зразок мовленнєвого жанру, запишіть його назву. 

У кабінеті директора школи задзвонив телефон.

— Шановний директоре, мій син не зможе сьогодні відвідати школу.

— А хто це говорить?

— Це говорить мій батько.

  1. Набір правил, детальних настанов, що регулюють спеціальні сторони діяльності підприємств, організацій, установ, їхніх працівників чи поведінку людей під час виконання певних дій.

А рецензія

Б вибачення

В інструкція

Г пояснення

  1. Мовленнєвий жанр, під час якого відбувається обмін думками з певних проблем; обмін інформацією про особисті інтереси кожного з учасників; безцільний (розважальний) обмін думками, новинами, спостереженнями.

А телефонна розмова

Б бесіда

В листування

Г похвала

  1. Діалогічний жанр, яким послуговуються для регулювання ділових або приватних стосунків.

А телефонна розмова

Б бесіда

В листування

Г похвала

  1. Спеціальні вислови, які показують усвідомлення мовцем своєї провини й передають намагання мовця її спокутувати.

А телефонна розмова

Б вибачення

В привітання

Г похвала

  1. Для запевнення використовують формули етикету, записані в рядку

А Обіцяю, що таке більше не повториться. Запевняю, що це вперше й востаннє. Я зробила висновки й усвідомила власну провину.

Б Не гнівайтеся на мене за … Даруйте мені … Перепрошую за …

В Софійко! Захаре! Ірино Іванівно!

  1. Небажаною є етикетна форма

А Добрий ранок!

Б Добрий день!

В Добрий вечір!

Г Вітаю!

  1. Помилковою є дві етикетні форми

А Пробачте!

Б Вибачте!

В Вибачайте!

Г Вибачаюсь!

  1. Установіть відповідність між жанрами та їхнім визначенням

1) мовленнєвий жанр, основною метою якого є щире й об’єктивне, з точки зору адресанта, висловлення, схвалення особистості адресата, його якостей і/або діяльності

2) мовленнєвий жанр, основною метою якого є висловлення негативної думки про особу, дії, явища, процеси, несхвального ставлення до кого-небудь.

3) мовленнєвий жанр, основна мета якого оцінити ділові й моральні якості особи.

4) це відгук, розбір, оцінка літературного чи наукового твору, театральної вистави, фільму, виставки тощо.

А рецензія

Б похвала

В осуд

Г характеристика

Д привітання       


  1. Творче завдання (4 бали).
  • Написати прощального листа школі.

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з української мови (11 клас рівень стандарту). Остання!

Практична риторика (мовленнєві жанри)

(вико­нання завдань)

Варіант 2

Примітка. 1-9 завдання (1 бал), 10 завдання (4 бали).

  1. Запишіть термін визначення, виділеного курсивом.

Тематично, композиційно й стилістично усталені типові способи побудови мовлення, моделі міжособистісного спілкування.

  1. Визначте вид мовленнєвого жанру.

Я, Петренко Петро, народився 15 червня 1991 року в м. Києві. Навчався в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка за спеціальністю «Політологія». В університеті пройшов курс підготовки офіцерів запасу. Після закінчення навчання працював аналітиком в інформаційному агентстві. З 2015 року обіймаю посаду редактора відділу політики. Одружений, маю сина. Захоплююся фотомистецтвом і живописом, люблю подорожувати. Веду активний, здоровий спосіб життя.

А представлення

Б похвала

В привітання

Г характеристика

  1. Набір тверджень, які розкривають причини, мотиви й наслідки чого-небудь.

А рецензія

Б вибачення

В інструкція

Г пояснення

  1. Один із видів (жанрів) усного ділового мовлення й приватного спілкування, що передбачає розмову на відстані.

А бесіда

Б телефонна розмова

В листування

Г похвала

  1. Такі мовленнєві формули як Дякуємо за допомогу;  Хочемо ще раз висловити свою щиру вдячність; Сподіваємося, що наша пропозиція зацікавить ВŽас; Ми будемо раді співпрацювати з ŽВами та чекаємо ŽВашої відповіді; ›просимо терміново вжити заходів є варіантами побудови тексту офіційного листа

А початок

Б інформативна частина

В висновок

Г закінчення

  1. Усно чи письмово передані слова, які виражають доброзичливе ставлення, дружні почуття тощо.

А привітання

Б пояснення

В рецензія

Г осуд

  1. Оберіть два зайві вислови вибачення

А вибачаюсь

Б пробач

В вибачте

Г вибачайте

  1. Небажаною є етикетна форма

А Доброго ранку!

Б Доброго дня!

В Добридень!

Г Добривечір!

  1. Установіть відповідність між мовленнєвим жанрами та їхнім видом

1) бесіда, телефонна розмова, листування

2) привітання, вибачення

3) похвала, осуд, характеристика, рецензія

4) пояснення, представлення, інструкція, повідомлення

А оцінювальні

Б комунікативні

В інформаційні

Г діалогічні

Д етикетні         


  1. Творче завдання (4 бали).
  • Написати прощального листа школі.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ярошовець Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 травня
Переглядів
2935
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку