Контрольна робота допоможе перевірити знання шестикласників, які вони отримали протягом року з української мови.
РІЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА
З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (6 клас)
Варіант 1
1. До власне українських належать УСІ слова рядка:
А акціонер, дядько, іврит, еволюція
Б ікона, бігати, економія, фотограф
В імпульс, лелека, біологія, портрет
Г вареник, золото, береза, рушник
2. Визначте рядок, у якому всі словосполучення належать до офіційно-ділової лексики:
А зазнати щастя, згідно з наказом, про людське око
Б подати заяву, відповідно до постанови, зробити висновки
В підписати договір, узяти дарунок, коритися долі
Г писати охайно, узяти відпустку, перемагати в конкурсі
3. Визначте пару фразеологізмів-антонімів:
А летіти стрімголов – крутитися як в’юн
Б у чорта на рогах – за тридев’ять земель
В ганяти вітер по вулицях – лежні справляти
Г набитий гаманець – вітер у кишенях свистить
4. Укажіть рядок, де власні назви пишемо в лапках
А магазин Феєрія, стадіон Динамо, Біблія
Б кав’ярня Мрія, готель Чайка, газета Вечір
В Почаївська лавра, ресторан Либідь, фільм Месники
Г дитячий табір Беркут, Євангеліє, аеропорт Бориспіль
5. У якому рядку, усі іменники належать до 3 відміни?
А блакить, медаль, повість, любов
Б зустріч, корінь, Микола, мудрість
В мати, гілля, паморозь, круча
Г ніжність, весілля, дружба, дзеркало
6. Укажіть речення, у якому НЕ з іменником пишеться разом:
А Не/одежа красить людину, а добрі діла.
Б У словах відчувалася не/щирість, а лицемірство.
В Намагайтеся власні не/доліки пізнавати.
Г Людська праця — не/дурниця, розкидати не годиться.
7. Укажіть рядок, у якому відносні прикметники?
А запорізький козак, металевий ланцюг, мамина сукня
Б залізні ворота, дощовий день, порцелянова ваза
В зимовий вечір, цегляний будинок, хоробрий козак
Г сільський житель, заячий хвіст, паперовий літак
8. Неправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника в рядку:
А найбільш теплий, щонайсильніший
Б більш радісний, вужчий
В найменш світлий, якнайшвидший
Г менш добрий, найпоганіший
9. Правильною є відмінкова форма числівника:
А двохстам п’ятдесяти восьми
Б двомастами п’ятдесятьма шістьма
В двохсот п’ятидесяти восьми
Г двохстами восьмидесятьма дев’ятьма
10. Позначте рядок, усі словосполучення в якому утворені правильно:
А п’ять сьомих кілометра, семеро курчат, дванадцять книжок
Б чотири портфеля, п’ять робітників, десятеро хлопців
В три п’ятих метрів, троє казок, два апельсини
Г два дні, три олівця, чотири пенали
11. Два займенники має речення:
А Наш український народ має багату українську культуру.
Б Увесь Київ був ніби намальований зранку.
В Від нього я не очікував такого рішення.
Г У школі відбуватиметься захід, у якому будуть брати участь школярі та їхні батьки.
12. Правильно написано всі займенники в рядку:
А абищо, нікому, ні з ким, де-який
Б ні для кого, який-небудь, дехто, казнащо
В хтозна-скільки, де в кого, абиякий
Г скільки-небудь, абичий, будь укого
Варіант 2
1. До запозиченої лексики належать УСІ слова рядка:
А професор, стежка, кипарис, знання
Б вундеркінд, революція, бульвар, голкіпер
В географія, дочка, ведмідь, процент
Г натхнення, сновида, батько, бутерброд
2. Визначте рядок, у якому всі слова належать до історизмів:
А половці, глаголити, білоберезово
Б рать, гетьман, лазер
В панщина, аршин, ланіти
Г боярин, семінарист, печеніги
3. Визначте пару фразеологізмів-синонімів:
А схопитися за боки – розпустити патьоки
Б як у Христа за пазухою – перебиватися на чорному хлібі
В спіймати облизня – сісти в калюжу
Г хоч голки збирай – хоч в око стрель
4. Укажіть рядок, у якому ПРАВИЛЬНО узгоджено прикметники з незмінюваними іменниками:
А свіжа кольрабі, швидке кенгуру, поважне журі
Б симпатична леді, маленька поні, повновода Міссурі
В зелене ківі, велетенський боа, сонячний Сан-Франциско
Г теплий кашне, неповороткий гризлі, екзотичне Чилі
5. У якому рядку, усі іменники в Родовому відмінку мають закінчення –а, -я?
А Париж, ведмідь, магазин, пісок
Б університет, Вашингтон, садок, вогонь
В долар, січень, ансамбль, баскетбол
Г листопад, піджак, студент, Тернопіль
6. У якому рядку в усіх словах в Орудному відмінку відбувається подовження?
А подорож, паморозь, мати, якість
Б загибель, зустріч, доповідь, осінь
В розкіш, одіж, відповідь, любов
Г височінь, Січ, мудрість, річ
7. НЕ з прикметниками пишеться РАЗОМ у рядку:
А не/гайне засідання, завдання не/виконане
Б далеко не/нова сукня, не/повна склянка
В не/старий чоловік, не/ласкавий погляд
Г не/гострий ніж; не/сумний, а веселий
8. Укажіть рядок прикметників, які мають суфікс –ов-:
А гай..вий, груш..вий, павич..вий
Б служб..вий, квітн..вий, насінн..вий
В бузк..вий, матч..вий, підсумк..вий
Г слив..вий, дощ..вий, палац..вий
9. Визначте речення, у якому використано числівник:
А Сьогодні він отримав п’ятірку.
Б Це було вже не вперше.
В Він замислився, як нарешті отримати хоча б сімку.
Г На завтра треба було підготувати два реферати.
10. Укажіть рядок, у якому правильно записаний час:
А десять до сьомої, без п’ятнадцяти десята
Б десять хвилин на другу, за чверть восьма
В восьма година, десять годин сорок хвилин
Г друга година двадцять хвилин, чотири години
11. До одного розряду належать займенники:
А усякий, кожний, їхній, наш
Б такий, цей, стільки, свій
В щось, казна-який, деякий, чий-небудь
Г ніхто, ніякий, ні з ким, самий
12. Укажіть речення, у якому є відносний займенник:
А Мисливець одразу зрозумів, чиї це сліди залишилися на снігу.
Б Не завидуй нікому, дивись кругом себе.
В Кожен у своєму ремеслі мусить досягти вершини
Г Скільки літ, скільки зим ми не бачились, друже, з тобою?