Контрольна робота з української мови 11 клас. Синтаксична норма.

Про матеріал
Контрольна робота №3. Синтаксична норма Перевірити рівень навчальних компетентностей з теми, сформованість умінь розрізняти, аналізувати, класифікувати мовні факти, оцінювати їх з погляду нормативності, відповідності ситуації та сфери спілкування; виховувати культуру мовлення.
Перегляд файлу

                                                                                                                                                           

Контрольна робота

Синтаксична норма

І варіант

1. Синтаксичне керування порушено в словосполученні

А  чекати на батька ;     Б  запобігти хворобі;

В  хворий діабетом ;     Г  зраджувати друга.

 

2. Установіть відповідність.

Тип помилки                             Приклад

1  лексична                           А  у місті Черкасах

2  синтаксична                     Б  більш знаменитіший

3  морфологічна                   В  довгожданний фільм

4  орфографічна                   Г  цифрові технології

                                               Д  невірна відповідь

 

3.  Правильно вжито прийменник   по  в словосполученні

А  по нашим підрахункам;           Б  досвід по роботі з батьками;

В  заходи по забезпеченню ;        Г  брат по батьковій лінії.

 

4.  Зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні

А  Вона була досвідчена лаборантка.     

Б  Мій батько й мати були блакитноокі.

В  Раніше я був наївною людиною.       

Г  Усе життя мати була щасливою.

 

5.  Редагування потребує речення

А  Звіт прийнято адміністрацією.      Б  Слова записано фломастером.

В  Стіну розбито молотком.               Г  Вершки збито міксером.

 

6.  Неповним є речення

А  Гірські печери затоплені водою.                

Б  Кохання, вірність — істини одвічні.

В  А ти десь там, за даллю вечоровою… .      

Г  Щире кохання не вкрите серпанками.

 

7. Визначіть вид односкладного речення

  1. Сумним вікам немає вороття.            

  2. Червону руту не шукай вечорами.

  3. З гармат по горобцях не стріляють.  

  4. Весна, і смерть, і світле воскресіння.

  5. Кругом гомоніли, вешталися, лагодилися до чогось.

 

8. Установіть  ускладнювальний компонент (розділові знаки пропущені)

  1.  І кожен фініш це по суті старт.             

  2.  Купаючись у розкошах не втопися.

  3.  Ой не ходи Грицю та на вечорниці.     

  4.  Учи лінивого не молотом а голодом.

  5.  Земля  напоєна дощами  дихала.

 

 9.   Винишіть неправильно побудоване речення

1. Завжди будуть питання, на які людство, вочевидь, відповіді не знайде ніколи.

2. Першим розповів європейцям про Єгипет мандрівник та історик Геродот.

3. За дорученням Київської археографічної комісії Шевченко робив замальовки пам’яток.

4. Письменник розповідає про внутрішній світ Івана Дідуха й чому він емігрує.

  

 

10. Напишіть  есе  « Чи завжди ціль виправдовує засоби?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота

Синтаксична норма

ІІ варіант

1. Синтаксичне керування порушено в словосполученні

А  чекати на батька;          Б  запобігти хворобі;

В  хворий на грип ;            Г  зраджувати другові.

 

2. Установіть відповідність.

Тип помилки                             Приклад

1  лексична                             А  на острові Яві

2  синтаксична                       Б  високий ґатунок

3  морфологічна                    В  прейскурант цін

4  орфографічна                    Г  вийняток з правила

                                                Д  чотири баскетболіста

 

3.  Правильно вжито прийменник   по  в словосполученні

А  по нашим підрахункам;     Б  іти по ягоди;

В  заходи по забезпеченню;    Г  проживати по адресу.

 

4.  Зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні

А  Вона була досвідчена лаборантка.     

Б  Мій батько й мати були блакитноокі.

В  Раніше я був наївною людиною.       

Г  Усе життя мати була щасливою.

 

5.  Редагування  потребує  речення

А  Поверхню вкрито  позолотою.                

Б  Протокол підписано директором.

В  Меблі виготовлено  3D-принтером.        

Г  Каблучку інкрустовано діамантами

 

6.  Неповним є речення

А  Гірські печери  у воді .                                             

Б  Кохання, вірність — істини одвічні.

В  А ти десь там смієшся, за даллю вечоровою… .     

Г  Щире кохання не вкрите серпанками.

 

7. Визначіть  вид односкладного речення

1. Люблю твій степ і подих твого степу.    

2. Пекучий день… Лісів солодка млява…

3.  Нам наказують зайняти висоту.            

4.  Бережи честь змолоду.

5.  У тихому морі темніє. 

 

8. Установіть  ускладнювальний компонент (розділові знаки пропущені)

1. І сум  і радість ми переживем.                        

2.  Щастя  до речі  не купиш за гроші.

3. Не щебечи  соловейку  в саду на калині.     

4. Мріючи  не забувай про реальність .

5. Яблуня вкрита цвітом  вабила до себе.

 

 9.  Випишіть неправильно побудоване речення

1. Князь Святослав був мудрим і хоробрим полководцем.

2. Козаки були озброєні пістолями й мушкетами.

3. Авторами стрілецьких пісень часто є невідомі поети й композитори.

4. У полон узяли двох генералів й один документ.

 

10. Напишіть есе  « Чи завжди ціль виправдовує засоби?»

 

docx
Додано
20 грудня 2023
Переглядів
720
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку