КОНТРОЛЬНА РОБОТА З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 6 КЛАС
«ПРИКМЕТНИК, ЧИСЛІВНИК, ЗАЙМЕННИК».
І Варіант
Завдання 1—12 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.(0,5 бала за кожну правильну відповідь).
1. Визначте рядок, у якому зазначено правильне твердження
А прикметники змінюються за групами, відмінками і числами.
Б прикметники змінюються за родами, відмінками, числами.
В прикметники змінюються за відмінками і числами.
2. Укажіть ряд якісних прикметників:
А легкий, зелений, довгий;
Б чистий, гучний, швидкий;
В місцевий, лісовий, квітковий.
3. Укажіть ряд, в якому всі прикметники мають форму найвищого ступеня порівняння:
А найпрозоріший кришталь, чистіший посуд;
Б найгарячіше джерело, надзвичайно цікаві спостереження;
В найшвидший поїзд, найбільш глибока западина.
4. Укажіть ряд географічних назв, від яких можна утворити прикметник, що закінчується на –ськ(ий):
А (Кагарлик) район, (Збараж) школа, (Прага) газета;
Б (Бахмач) завод, (Рига) філармонія, (Волга) берег;
В (Карпати) регіон, (Чернігів) область, (Красноград) район.
5. Збірні числівники означають
А кількість, що складається з певного числа частин цілого;
Б кількість предметів як сукупність, єдине ціле;
В порядок предметів при лічбі;
6. До кількісних числівників належать:
А власне-кількісні, дробові, збірні та неозначено-кількісні;
А прості, складені та дробові;
В прості, назви десятків, назви сотень.
7.Складені порядкові числівники відмінюються так:
А відмінюються всі слова;
Б відмінюється перше й останнє слово;
В відмінюється останнє слово.
8. Позначте рядок, усі слова в якому — дробові числівники:
А три четвертих, одна друга, половина;
Б дві п'ятих, тридцять сотих, дві десяті;
В чотири восьмих, чотириста два, п'ять сотих.
9. 1.Займенниками є всі слова рядка
А Ви, всякий , що, ніяк, жоден
Б Вони, мій, скільки, хто? котрий
В Деколи, чий, наші, їх
Г Моя, скільки? абияк, ти
10. Разом треба писати всі займенники рядка
А Будь/з/ким, де/хто, ні/який
Б Що/небудь, аби/який, хтозна/що
В Аби/до/кого, ні/кому, казна/яка
Г Ні/скільки, де/який, аби/чий
11. З’ясуйте , яким членом речення виступає виділений займенник у реченні: «Усяка травичка на своєму корені росте».
А Підметом Б Додатком В Означенням
12.З’ясуйте скільки займенників у цьому уривку
Вона була красуня з Катеринівки.
Було у неї п’ятеро вже нас.
Купляла нам гостинчика за гривеник,
Топила піч і поралась гаразд.
А 4 Б 2 В3 Г 5
Завдання 13-15 передбачають встановлення відповідності (за кожну правильну відповідь 0,5 бала).
13.Установіть відповідність між прикметниками та відмінками, у яких вони вжиті
Відмінок 1 Називний 2 Знахідний 3 Орудний 4 Місцевий
|
Прикметники А Гаснуть у плавнях колючі комети. Б Земля красується весняними садами. В У сизому небі квіткою сонце цвіте. Г Тут не раз мені сумно бувало. Д Я розгортаю сніг і бачу ніжні голівки підсніжників. |
14. Установіть відповідність між числівниками та їх групою за значенням
Група за значенням 1 неозначено-кількісні 2 збірні 3 дробові 4 порядкові |
Числівники А восьмий, дванадцятий,сотий Б кільканадцять, багато, мало В восьмеро, троє, обидва Г одна третя, півтора, півтораста Д половина, двійка, третина |
15. Установіть відповідність між займенниками та їх розрядами
Розряд за значенням 1 особові 2 питальні 3 означальні 4 неозначені |
Займенники А я, ви, вона, вони Б хто, що, який, котрий В хтось, дехто, дещо, хто-небудь Г весь, всякий, сам,жоден Д хто? що? який? котрий? |
ІІ Варіант
Завдання 1—12 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.(0,5 бала за кожну правильну відповідь).
1. Визначте рядок, у якому зазначено правильне твердження.
А прикметники змінюються за групами, відмінками і числами;
Б прикметники змінюються за родами, відмінками, числами;
В прикметники не змінюються за відмінками і числами.
2. Укажіть ряд відносних прикметників:
А легкий, зелений, довгий;
Б чистий, гучний, швидкий;
В місцевий, лісовий, квітковий.
3. Укажіть ряд, в якому всі прикметники мають форму вищого ступеня порівняння:
А найпрозоріший кришталь, чистіший посуд;
Б найгарячіше джерело, надзвичайно цікаві спостереження;
В швидший поїзд, більш глибока западина.
4. Укажіть ряд географічних назв, від яких можна утворити прикметник, що закінчується на –ськ(ий):
А (Кагарлик) район, (Збараж) школа, (Прага) газета;
Б (Бахмач) завод, (Рига) філармонія, (Волга) берег;
В (Карпати) регіон, (Чернігів) область, (Красноград) район.
5. 1. Позначте рядок, усі слова в якому — числівники:
А десять, десятеро, десятка, десятий;
Б три, третій, тридцять, триста;
В двоє, другий, двічі, дванадцять;
Г п'ятдесятий, п'ятдесят, п'ятдесятиріччя, п'ятнадцятий.
6. Позначте рядок, усі словосполучення в якому утворені правильно:
А два дні, три олівця, чотири пенали;
Б чотири портфеля, п'ять робітників, десятеро хлопців;
В три п'ятих метрів, троє казок, два кошики;
Г п'ять сьомих кілометра, семеро курчат, дванадцять книжок.
7. Позначте речення, у якому вжито збірний числівник:
А Будувало дванадцять лицарів Софію.
Б Школярики стоять по три, чотири.
В Я міг на тисячу, лишаю на п'ятак.
Г У погляді двійко іскрин виграє.
8. Позначте рядок, усі слова в якому — дробові числівники:
А три четвертих, одна друга, половина;
Б дві п'ятих, тридцять сотих, дві десяті;
В чотири восьмих, чотириста два, п'ять сотих;
Г п'ятеро, п'ять десятих, десять сотих.
9. Займенниками є всі слова рядка, ОКРІМ
А Він, себе, мій, твій, сам
Б Ні в чому, скільки-небудь, інший, ти
В Коли-небудь, нічий, жодний, я
10.З’ясуйте , яким членом речення виступає виділений займенник у реченні: «У її очах ворухнувся здогад».
А Підметом Б Додатком В Означенням
11. З’ясуйте скільки займенників у цьому уривку
Моя княгине! Ти ідеш вмирати,
піднявши вгору стомлене лице,
Я плачу й можу сліз не витирати.
Старі дуби, спасибі вам за це.
А 4 Б 3 В 5 Г 2
12. Окремо треба писати всі займенники рядка
А Ні/який, будь/у/що, кому/небудь
Б Ні/до/кого, аби/з/ким, ні/в/кого
В Хтозна/скільки, ні/з/чого, де/чиє
Завдання 13-15 передбачають встановлення відповідності (за кожну правильну відповідь по 0,5 бала).
1.Установіть відповідність між ступенями порівняння і прикметниками
Ступінь порівняння 1 Вищий, проста форма 2 Вищий, складна форма 3 Найвищий, проста форма 4 Найвищий, складна форма
|
Прикметники А веселіший, наймиліший найкращий Б дужчий, світліший, солодший В найбільш тривалий, найменш вразливий Г найхолодніший, найчистіший Д менш приємний, більш корисний |
2. Установіть відповідність між числівниками та їх групою за значенням
Група за значенням 1 неозначено-кількісні 2 збірні 3 дробові 4 порядкові |
Числівники А перший, шістнадцятий, двохсотий Б кілька, кільканадцять, багато В шестеро, двоє, обоє Г дві треті, п’ять десятих, сім восьмих Д сотня, десяток, двійка |
3. Установіть відповідність між займенниками та їх розрядами
Розряд за значенням 1 особові 2 відносні 3 вказівні 4 неозначені |
Займенники А ти, ми, він, воно Б хто, що, який, котрий В хтось, дехто, дещо, хтго-небудь Г той, цей, такий, стільки Д хто? що? який? котрий? |