8 клас.
Контрольна робота «Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація».
1 рівень (4-6 б.)
Обрати правильний варіант відповіді. ДОСТАТНЬО ВКАЗАТИ БУКВУ.
1 Усі подані словосполучення є іменниковими в рядку:
А) доброта перемагає, схожий на батька, хтось із них;
Б) берег річки, осіння прохолода, батьківська хата;
В) розмовляти пошепки, один із багатьох, цікаве запитання.
2 Односкладним є речення в рядку:
А) Мене сьогодні вітер розбудив.
Б) Треба бути вимогливим до себе.
В) Під вікнами насадила Ганна бузку, любистку, півників.
3 Складним є речення в рядку:
А) Над широкими полями, над зеленими ярами стелився легенький туман.
Б) В українському фольклорі тополя є символом самотності.
В) Спинюся я і довго буду думать, як бродить серпень по моїй землі.
4 Спонукальним є речення:
А) Невже до нього немає довіри?
Б) Слухайте всемогущого поклику весни!
В) Моя душа здригнулася словами!
5Допущено помилку у словосполученні в рядку:
А) братися за роботу;
Б) покладатися на друзів;
В) ліки для хвороби.
6 Синонімічним до словосполучення українська мова буде:
А) мова з України;
Б) мова України;
В) мова українська
7 Визначте прислівникове словосполучення:
А) надзвичайно приємний;
Б) відважний вчинок;
В) говорити голосно
8 За наявністю другорядних членів речення бувають:
А) поширені та непоширені;
Б) односкладні та двоскладні;
В) прості та складні
9 У якому рядку є помилки в написанні слів?
А) старанний, хворостняк, зцідити;
Б) ввічливий, Голландія, щастливий;
В) розрісся, сузір’я, сьогоднішній
10 Яке значення фразеологізму НЕ ІЗ ЗАЯЧОГО ПУХУ?
А) сміливий;
Б) досвідчений;
В) розумний
11 Сучасний відповідник до архаїзму ГЛАГОЛИТИ:
А) цікавитися;
Б) говорити;
В) захоплюватися
12 Оберіть складне словосполучення:
А) спілкуватися з друзями;
Б) початок першого уроку;
В) захоплюватися футболом.
2 рівень (7-9 б.)
1 Запишіть речення, підкресліть граматичні основи. Вкажіть, яке речення за будовою (у дужках після речення)
Поведінка – це дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя. Тиха ніч пролітає осінніми садками. Багато авторів розповідають про красу зимової пори. Степ одразу принишк, і я теж затаїв подих.
2 Випишіть зі сполучень слів ті, які НЕ Є СЛОВОСПОЛУЧЕННЯМИ.
Алгебра й геометрія, гарячий обід, зворушливо переконувати, мова відроджується, щоденники школярів, Кривий Ріг, будемо читати, поблизу школи, смачна малина, швидко приїхати.
3 Запишіть фразеологізми, поясніть їх значення.
Накивати п’ятами, бурмотіти під носа, мишача душа, пасти задніх, хоч до рани прикладай, як кіт наплакав, голці ніде впасти, мотати
на вус.
4 Запишіть, виправивши помилки.
Ми подякували учителя за екскурсію. Товариш докоряв мене за загублений квиток. Багато дізналися вони за твори українських художників. Підійшовши до класу, його очі широко розплющилися від здивування.
3 рівень (10-12б.)
1 Використовуючи подані сполуки слів та словосполучення, складіть і запишіть текст. Підкресліть головні та другорядні члени речення в одному з речень ( речення на ваш вибір).
Тихий вечір, птахи відлетіли, стає прохолодніше, довго милуватися краєвидами, відчути гармонію, душа відпочиває, різнобарвні дерева, йти до школи, натхненно малювати, спокійний ритм життя, золотокоса осінь, спілкуватися з друзями, осіннє небо, нові враження.
2 Написати твір-мініатюру «Урок рідної мови», використовуючи речення різні за метою висловлювання, однорідні члени речення, вставні слова.