8 клас
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Складено відповідно до навчальної програми: Українська мова. 5-9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською
мовою навчання. — К.: Видавничий дім «Освіта», 2013
(зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804)
За програмою 70 годин на рік
(2 год на тиждень)
Українська мова : підруч. для 8 кл. закл. заг. серед. освіти / О. В. Заболотний, В. В. Заболотний. — 2-ге вид., переробл. — Київ : Генеза, 2021. — 224 с.
Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт у 8 класі
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми |
2 |
2 |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
твір |
1 |
1 |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
Говоріння: діалог |
1 |
— |
усний переказ |
1 |
— |
усний твір |
— |
1 |
читання вголос |
— |
1 |
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Параграф, Сторінки в підручнику |
І семестр |
|||
Вступ |
|||
1 |
Мова — найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу. |
01/09 |
с. 4-7. |
2 |
Розвиток мовлення № 1. Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення; засоби міжфразового зв’язку в тексті. |
06/09 |
Тема 1, с. 181-184. |
Повторення та узагальнення вивченого |
|||
3 |
Лексикологія. Фразеологія. |
08/09 |
§1, с. 9-12. |
4 |
Морфологія й орфографія. Основні правила правопису (за вибором учителя). |
13/09 |
§2, с. 13-17. |
5 |
Морфологія й орфографія. Основні правила правопису (за вибором учителя). |
15/09 |
§2, с. 13-17. |
Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення й речення |
|||
6 |
Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова. |
20/09 |
§3, с. 20-24. |
7 |
Розвиток мовлення № 2. Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки. |
22/09 |
Тема 2, с. 185-187. |
8 |
Розвиток мовлення № 3. Складання й розігрування діалогу — обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури. Контрольний діалог. |
27/09 |
|
9 |
Речення. Речення прості й складні (повторення), двоскладні й односкладні. Граматична помилка та її умовне позначення (практично). |
29/09 |
§4, с. 24-30. |
Зошит |
|||
10 |
Розвиток мовлення № 4. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’ятки історії та культури в публіцистичному стилі. |
04/10 |
Тема 3, с. 187-190. |
Просте речення. Двоскладне речення. Підмет і присудок |
|||
11 |
Головні й другорядні члени речення. Підмет. Способи вираження підмета. |
06/10 |
§5, с. 30-34. |
12 |
Присудок. Простий і складений присудок (іменний і дієслівний). Способи вираження присудка. |
11/10 |
§6, с. 34-38. |
13 |
Узгодження головних членів речення. Речення поширені і непоширені (повторення). |
13/10 |
§7, с. 38-40. |
14 |
Розвиток мовлення № 5. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’ятки історії та культури в публіцистичному стилі (за простим або складним планом). |
18/10 |
Тема 5, с. 191-193. |
15 |
Тире між підметом та присудком. |
20/10 |
§8, с. 40-43. |
16 |
Порядок слів у реченні. Логічний наголос. |
25/10 |
§9, с. 43-47. Повт. §§3-8. |
17 |
Контрольна робота № 1. Словосполучення й речення. Просте речення. Двоскладне речення. Підмет і присудок. Форма перевірки — тестові завдання. |
27/10 |
|
Зошит |
|||
Тематична |
|||
Означення, додаток й обставини як другорядні члени речення (повторення) |
|||
18 |
Означення. |
08/11 |
§10, с. 47-50. |
19 |
Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки. |
10/11 |
§11, с. 50-53. |
20 |
Додаток. |
15/11 |
§12, с. 53-55. |
21 |
Обставина. Види обставин (за значенням), способи вираження їх. |
17/11 |
§13, с. 55-60. |
22 |
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами. |
22/11 |
§14, с. 60-63. |
23 |
Розвиток мовлення № 6. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом) з використанням речень, ускладнених однорідними членами речення. |
24/11 |
Тема 11, с. 205-207. |
Односкладне речення |
|||
24 |
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. |
29/11 |
§16, с. 72-75. |
Зошит |
|||
25 |
Означено-особові речення. Неозначено-особові речення. |
01/12 |
§17, с. 75-80. |
26 |
Узагальнено-особові речення. |
06/12 |
§18, с. 80-81. |
27 |
Безособові речення. |
08/12 |
§19, с. 82-85. |
28 |
Односкладні прості речення з головним членом у формі підмета. Називні речення. |
13/12 |
§20, с. 86-89. |
29 |
Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях. |
15/12 |
§21, с. 89-93. Повт. §§10-20. |
30 |
Контрольна робота № 2. Означення, додаток й обставини як другорядні члени речення. Односкладне речення. Форма перевірки — тестові завдання. |
20/12 |
|
31 |
Контрольний текстовий диктант. |
22/12 |
|
32 |
Узагальнення вивченого за І семестр. |
27/12 |
§15, с. 64-67. §22, с. 94-98. |
Зошит |
|||
Тематична |
|||
Говоріння |
|||
І семестр |
|||
Скоригована |
|||
ІІ семестр |
|||
Просте ускладнене речення. Речення з однорідними членами |
|||
33 |
Однорідні члени речення (зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком). |
17/01 |
§23, с. 102-106. |
34 |
Поширені й непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові). |
19/01 |
§23, с. 102-106. |
35 |
Розвиток мовлення № 7. Ділові папери. |
24/01 |
Тема 7, с. 195-197. |
36 |
Розвиток мовлення № 8. План роботи. Складання плану роботи над проєктом. Оформлення рубрик, стислих описів етапів роботи, аналіз результатів діяльності. |
26/01 |
Тема 7, с. 195-197. |
37 |
Однорідні й неоднорідні означення. |
31/01 |
§24, с. 107-110. |
Зошит |
|||
38 |
Кома між однорідними членами речення. |
02/02 |
§25, с. 110-115. |
39 |
Розвиток мовлення № 9. Інтерв’ю в публіцистичному стилі. |
07/02 |
Тема 13, с. 209-211. |
40 |
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами (повторення і поглиблення). Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
09/02 |
§26, с. 115-119. |
41 |
Тренувальні вправи. |
14/02 |
§27, с. 120-125. |
42 |
Розвиток мовлення № 10. Усний твір-опис пам’ятки історії та культури за картиною в публіцистичному стилі. |
16/02 |
Тема 6, с. 193-195. |
43 |
Розвиток мовлення № 11. Контрольний усний твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі. |
21/02 |
Тема 10, с. 202-205. |
Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) |
|||
44 |
Звертання непоширені й поширені. Розділові знаки при звертаннях. |
23/02 |
§28, с. 130-132. |
45 |
Риторичні звертання. |
28/02 |
§28, с. 132-134. |
Зошит |
|||
46 |
Вставні слова (словосполучення, речення). Розділові знаки при вставних словах. |
01/03 |
§29, с. 134-138. |
47 |
Групи вставних слів і словосполучень за значенням. |
06/03 |
§29, с. 134-138. |
48 |
Розвиток мовлення № 12. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі (за складним планом). |
08/03 |
Тема 9, с. 200-205. |
49 |
Тренувальні вправи. |
13/03 |
§30, с. 139-141. Повт. §§23-29. |
50 |
Контрольна робота № 3. Просте ускладнене речення. Речення з однорідними членами. Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями). Форма перевірки — тестові завдання. |
15/03 |
|
Тематична |
|||
Речення з відокремленими членами |
|||
51 |
Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення (також уточнювальні). |
20/03 |
§31, с. 144-146. |
52 |
Відокремлені означення. Розділові знаки при відокремлених означеннях. |
22/03 |
§32, с. 147-152. |
Зошит |
|||
53 |
Відокремлені означення. Розділові знаки при відокремлених означеннях. |
03/04 |
§32, с. 147-152. |
54 |
Розвиток мовлення № 13. Контрольна перевірка читання вголос опису місцевості. |
05/04 |
Тема 8, с. 197-200. |
55 |
Тренувальні вправи. |
10/04 |
|
56 |
Відокремлені прикладки. Розділові знаки при відокремлених прикладках. |
12/04 |
§33, с. 153-157. |
57 |
Відокремлені прикладки. Розділові знаки при відокремлених прикладках. |
17/04 |
§33, с. 153-157. |
58 |
Відокремлені додатки. Розділові знаки при відокремлених додатках. |
19/04 |
§34, с. 158-160. |
59 |
Відокремлені додатки. Розділові знаки при відокремлених додатках. |
24/04 |
§34, с. 158-160. |
60 |
Розвиток мовлення № 14. Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі. |
26/04 |
Тема 14, с. 212-213. |
Зошит |
|||
61 |
Відокремлені обставини. Розділові знаки при відокремлених обставинах. |
01/05 |
§35, с. 160-164. |
62 |
Відокремлені обставини. Розділові знаки при відокремлених обставинах. |
03/05 |
§35, с. 160-164. |
63 |
Контрольний текстовий диктант. |
08/05 |
|
64 |
Відокремлені уточнювальні члени речення. |
10/05 |
§36, с. 165-169. |
65 |
Відокремлені уточнювальні члени речення. |
15/05 |
§36, с. 165-169. |
66 |
Розвиток мовлення № 15. Аудіювання. |
17/05 |
Тема 4, с. 190-191. |
66 |
Тренувальні вправи. |
22/05 |
§37, с. 169-173. Повт. §§31-36. |
68 |
Контрольна робота № 4. Речення з відокремленими членами. Форма перевірки — тестові завдання. |
24/05 |
|
Повторення в кінці року |
|||
69 |
Словосполучення. Просте речення. |
29/05 |
с. 176-180. |
70 |
Узагальнення вивченого за І семестр. Підсумок за рік. |
31/05 |
|
Зошит |
|||
Тематична |
|||
Говоріння |
|||
ІІ семестр |
|||
Скоригована |
|||
Річна |