1.В якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами:
А Читати оповідання, перейти вулицю, довести додому, стримано засміятися
Б Пекти раків, читати по очах, западати в душу, писана красуня
В Кінець уроку, пекти картоплю, відчинені двері, гнути залізо
Г Легкий хліб, теревені правити, брати відповідальність, засипати зерно.
2. Визначте, який з наведених фразеологізмів має значеня «посваритися, розірвати дружні стосунки:
А Міряти на свій аршин
Б Набити оскому
В Вбити клин
Г Розбити глека
3.Укажіть рядок фразеологізмів власне українського походження:
А Манна небесна, гордіїв вузол, хоч греблю гати, намилити шию.
Б Альфа і омега, вовк в овечій шкурі, сіль землі, дві сторони однієї медалі.
В Світ макітриться, до булави треба голови, хоч греблю гати, правити теревені.
Г Ідея фікс, дамоклів меч, як корова язиком злизала, у голові джмелі літають
4.Позначте рядок, в якому правильно розкрито значення фразеологізму гордіїв вузол:
А Сплутана волосінь рибальського спінінга
Б Спеціальний спосіб розв'язування мотузки
В Дуже складна, заплутана справа
Г Один з прийомів вільної боротьби.
5.В орфографічних словниках представлено:
А Нормативне написання
Б Літературну вимову
В Пояснення лексичного значення слова
Г Синоніми слова
6. Визначте, у якому рядку фразеологізми становлять синонімічний ряд:
А без вогню пекти, байки правити, багато брати на себе, зронити сльозу;
Б теревені правити, оповідати сон рябої кобили, боби розводити, плести сухого дуба;
В зробити хибний крок, зривати завісу, зорі знімати з неба, обіцяти золоті гори;
Г міряти лозиною, наклеювати ярлики, на ногах не стояти, передбачати події.
7.Який фразеологізм є антонімічним до інших?
А Одним миром мазані.
Б Два чоботи – пара.
В Одного гніздечка птиці.
Г Не з нашої парафії.
8. Доберіть до фразеологізмів антоніми
Фразеологізм Антонім
1 обливатися потом А скакати на задніх лапах
2 як кіт наплакав Б баглаї годувати
3 стріляний горобець В гнути спину
4 піднімати носа Г хоч греблю гати
Д жовтодзьобе горобеня
9. Побудуйте речення з відповідними фразеологізмами.
Речення Фразеологізм
1 Місто наше він знає… А як грім з ясного неба.
2 Схожі ми з братом… Б як свої п’ять пальців.
3 Раптовий приїзд сина був… В як білка в колесі.
4 Мама крутилася з ранку до вечора… Г як гриби після дощу.
Д як дві краплі води.
10.Прикметники із суфіксом -зьк- можна утворити від усіх іменників у рядку
А Париж, Збараж, грек
Б киргиз, Норвегія, Кавказ
В Сиракузи, боягуз, Тибет
Г Запоріжжя, латиш, Світязь
11.Суфікс -ищ- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
А родовище
Б вовчище
В попелище
Г сховище
12.У якому рядку всі слова утворено основоскладанням?
А Всюдихід, хмарочос, надзвуковий, перехід
Б США, ООН, УПА, ЧАЕС
В Хмарочос, життєпис, лісосмуга, синьо-жовтий
Г Премудрий, краєвид, хліб-сіль, часопис.
13.Спільнокореневим до слова водити є слово
А водень
Б водночас
В водевіль
Г водійський
14.За допомогою суфікса -ин-(я) можна утворити назву особи жіночої статі від іменника:
А продавець
Б перукар
В очільник
Г актор
15.Дібрати до поданих словосполучень синонімічні за схемою: «присвійний прикметник+іменник».
Зразок: Садок Надії – Надіїн садок.
Слово батька, хвіст лисиці, колискова матері, рюкзак Дмитра, коса дівчини, зошит Івана.
16.Утворити іменники на позначення назв жителів певного населеного пункту.
Зразок: Харків: харків'янин, харків'янка.
Ізмаїл, Донецьк, Крим, Львів.
17.Знайти в реченні фразеологізм, підкреслити відповідним членом:
Петрику, коли ти даєш однокласнику списати домашнє завдання, ти робиш йому ведмежу послугу.
18.Написати коротку розповідь (5-7 речень) на шкільну тематику, використавши кілька фразеологізмів на вибір: ловити гав, байдики бити, біла ворона, пасти задніх, водити за ніс, зарубати на носі, задати перцю з маком, брати на кпини, коронний номер, буря в склянці води, розмотати клубок, хитрий лис.