Контрольна робота з української мови для 10 класу (профільний рівень) "Українська фразеологія. Словотвір"

Про матеріал
Контрольна робота з української мови для 10 класу (профільний рівень) "Українська фразеологія. Словотвір"
Перегляд файлу

1.В якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами:

А Читати оповідання, перейти вулицю, довести додому, стримано засміятися

Б Пекти раків, читати по очах, западати в душу, писана красуня

В Кінець уроку, пекти картоплю, відчинені двері, гнути залізо

Г Легкий хліб, теревені правити, брати відповідальність, засипати зерно.

2. Визначте, який з наведених фразеологізмів має значеня «посваритися, розірвати дружні стосунки:

А Міряти на свій аршин

Б Набити оскому

В Вбити клин

Г Розбити глека

3.Укажіть рядок фразеологізмів власне українського походження:

А Манна небесна, гордіїв вузол, хоч греблю гати, намилити шию.

Б Альфа і омега, вовк в овечій шкурі, сіль землі, дві сторони однієї медалі.

В Світ макітриться, до булави треба голови, хоч греблю гати, правити теревені.

Г Ідея фікс, дамоклів меч, як корова язиком злизала, у голові джмелі літають

4.Позначте рядок, в якому правильно розкрито значення фразеологізму гордіїв вузол:

А Сплутана волосінь рибальського спінінга

Б Спеціальний спосіб розв'язування мотузки

В Дуже складна, заплутана справа

Г Один з прийомів вільної боротьби.

5.В орфографічних словниках представлено:

А Нормативне написання

Б Літературну вимову

В Пояснення лексичного значення слова

Г Синоніми слова

6. Визначте, у якому рядку фразеологізми становлять синонімічний ряд:

 А без вогню пекти, байки правити, багато брати на себе, зронити сльозу;

 Б теревені правити, оповідати сон рябої кобили, боби розводити, плести сухого дуба;

 В зробити хибний крок, зривати завісу, зорі знімати з неба, обіцяти золоті гори;

 Г міряти лозиною, наклеювати ярлики, на ногах не стояти, передбачати події.

 7.Який фразеологізм є антонімічним до інших?

А Одним миром мазані.

Б Два чоботи – пара.

В Одного гніздечка птиці.

Г Не з нашої парафії.

8. Доберіть до фразеологізмів антоніми

Фразеологізм                     Антонім

1 обливатися потом           А скакати на задніх лапах

2 як кіт наплакав                Б баглаї годувати

3 стріляний горобець         В гнути спину

4 піднімати носа                 Г хоч греблю гати

                                             Д жовтодзьобе горобеня

9. Побудуйте речення з відповідними фразеологізмами.

Речення                                     Фразеологізм

1 Місто наше він знає…                                  А як грім з ясного неба.

2 Схожі ми з братом…                                     Б як свої п’ять пальців.

3 Раптовий приїзд сина був…                         В як білка в колесі.

4 Мама крутилася з ранку до вечора…          Г як гриби після дощу.

                                                                           Д як дві краплі води.

10.Прикметники із суфіксом -зьк- можна утворити від усіх іменників у рядку

А Париж, Збараж, грек

Б киргиз, Норвегія, Кавказ

В Сиракузи, боягуз, Тибет

Г Запоріжжя, латиш, Світязь

11.Суфікс -ищ- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

А родовище

Б вовчище

В попелище

Г сховище

12.У якому рядку всі слова утворено основоскладанням?

А Всюдихід, хмарочос, надзвуковий, перехід

Б США, ООН, УПА, ЧАЕС

В Хмарочос, життєпис, лісосмуга, синьо-жовтий

Г Премудрий, краєвид, хліб-сіль, часопис.

13.Спільнокореневим до слова водити є слово

А водень 

Б водночас

В водевіль

Г водійський

14.За допомогою суфікса -ин-(я) можна утворити назву особи жіночої статі від іменника:

А продавець

Б перукар

В очільник

Г актор

15.Дібрати до поданих словосполучень синонімічні за схемою: «присвійний прикметник+іменник».

Зразок: Садок Надії – Надіїн садок.

Слово батька, хвіст лисиці, колискова матері, рюкзак Дмитра, коса дівчини, зошит Івана.

16.Утворити іменники на позначення назв жителів певного населеного пункту.

Зразок: Харків: харків'янин, харків'янка.

Ізмаїл, Донецьк, Крим, Львів.

17.Знайти в реченні фразеологізм, підкреслити відповідним членом:

Петрику, коли ти даєш однокласнику списати домашнє завдання, ти робиш йому ведмежу послугу.

18.Написати коротку розповідь (5-7 речень) на шкільну тематику, використавши кілька фразеологізмів на вибір: ловити гав, байдики бити, біла ворона, пасти задніх, водити за ніс, зарубати на носі, задати перцю з маком, брати на кпини, коронний номер, буря в склянці води, розмотати клубок, хитрий лис.

 

 

docx
Додано
2 лютого
Переглядів
700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку