Контрольна робота з української мови для 11 класу у формі ЗНО

Про матеріал

Контрольна робота з української мови для 11 класу у формі ЗНО подається у двох варіантах, може бути використана на уроці та під час підготовки учнів . Тестові завдання укладені за шкільною програмою. Бажаю успіхів та натхнення!

Перегляд файлу

 Затверджую

директор школи

_________        

 

Варіант - 1

1. Усі слова розташовані за алфавітом у рядку

А)  почути, почухрати, пощедрувати, пошепки   Б)  зичити, зійти, з’їхати, зйомка

В)  підґрунтя, підготувати, підданий, підеш    Г)  націлити, начинити, нащадок, нашити

2. Лексична помилка є в одному зі словосполучень рядка

А)  висвітлювати події, освітлювати приміщення  Б)  приводити дитину, призводити до тяжких наслідків   В)  зв’язаний з умовами життя, пов’язаний рушником

Г)  познайомити з дівчиною, ознайомити з матеріалом

3. У дієслівних формах на місці пропуску пишеться одна й та ж сама буква в рядку

А)  нагородити — нагоро..у, мазати — ма..у

Б)  лазити — ла..у, радити — ра..у    В)  сидіти — си..у, возити — во..у

Г)  судити — су..у, відгородити — відгоро..у

4.  Орфографічна помилка допущена в слові   А  примчав Б  рехтує В  ніде Г  невеличкі

5.  Застарілим є слово    А  байдак Б  хутір В  баский Г  пором

6.  Збірним є числівник    А  вісімдесят Б  три В  дев’ятеро Г  десятий

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.

(1) І справді, ще до смерку примчав гонець із сусіднього зимівника. (2) Він сповістив, що кошовий Бородавка рехтує вісімдесят байдаків  — іти морем на Туреччину. (3) Товариство відпливе за три дні. (4) Дев’ятеро молодих козаків поскакало з хутора найбистрішими кіньми. (5) А десятим скакав Михайлик. (6) Баскими кіньми домчали до перевозу, поромом перехопилися на той берег.

(7) На березі ніде було пропхатися: вся Січ вийшла вантажити байдаки. (8) Козаки тягали невеличкі гармати-фальконети, приладнували їх по чотири, по шість на човен. (За В. Маликом)

7.  У переносному значенні в тексті вжите словоА гонець(1) Б  зимівник(1) В товариство(3)  Г  Січ (7)

8. У значенні іменника вжито прикметникА) сусіднього(1)Б кошовий(2)В  молодих (4) Г  баскими (6)

9.  Вставне слово є в реченні  А  першому Б  третьому В  четвертому Г  шостому

10. Складним безсполучниковим є речення  А  перше Б  друге В  сьоме Г  восьме

11. Усі іменники в орудному відмінку однини мають закінчення -ею в рядку

А  огорожа, миша, голова               Б  гуща, тисяча, їжа

В  пісня, дорога, каша                     Г  яблуня, вежа, стіна   Д  мережа, тиша, хата

12. Прикметник у формі вищого ступеня порівняння вжито в реченні

А)  Цього разу ти написав контрольну значно краще.

Б)  Влітку птахи співають голосніше. В ) Треба висловлюватись лаконічніше.

Г)  Це завдання набагато складніше за інші. Д)  Спробуй підстрибнути вище.

13.Кількісні  та  порядкові  складені  числівники  вжито  у  правильних  відмінкових  формах у рядку   А)  двомастами шістдесятьома, трьохсот сімдесят восьмим

Б)  чотирьохсот вісімдесятьох сімох, п’ятсот десятьох

В)  семистами тридцятьома чотирма, шістсот двадцять другим

Г)  восьмистам сорока сімом, чотириста сімдесят четвертого

Д)  на дев’ятистах вісімдесятьох шістьох, сімисот тридцять дев’ятому

14. Рядок дієслів із закінченням -ете

А)  розв’яж.., закінч.., прагн..  Б)  відпочин.., усміхн..сь, знайд..

В)  змокн.., залиш.., принес.. Г)  одягн.., свисн.., віддяч..Д)  перебор.., піднім.., насміл..сь

15. Дієслова, які не мають складеної форми майбутнього часу, складають рядок

А)  прислати, співати, наблизитись   Б)  визначити, купувати, ловити

В)  встати, блищати, вихвалятися  Г)  рахувати, здійснити, відновити

Д)  поздоровити, обладнати, утворити

16. Рядок активних дієприкметників  А)  зчорнілий, зблідлий, вилікуваний   Б)  политий, збіднілий, зігрітий  В)  здичавілий, побагровілий, зарослий  Г)  побілілий, уражений, змоклий

Д)  прив’ялий, здрібнілий, виграний

17. Одиничний дієприслівник не виділяється комами в реченні

А)  А він теж усіх обнімав цілував і не втримавшись на радощах таки заплакав.

Б)  А навкруги розвидняючись світліло. В)  У траві прилігши лось міг сховатися до половини. Г)  Остап стояв вагаючись.   Д)  У халабуду зігнувшись зазирнув дозорець.

18. Простий дієслівний присудок виражений дієсловом бути в реченні

А)  Вечір був чарівний, зоряний, пісенний. Б)  Цього разу він був одягнений аж надто пишно.  В)  Біля мосту й справді було стовпотворіння.  Г ) Толя був син хазяїна того будинку, де вони жили.

Д)  Вечір був м’який, теплий, густо настояний на степових пахощах.

19. Узагальнено-особове речення, яке має ті ж самі граматичні ознаки, що й неозначено-особове речення    А)  Умій сказати, умій і змовчати.  Б)  Козацькому роду нема переводу.

В)  Раз опечешся — другий остережешся.  Г)  Не питай старого, а питай бувалого.

Д ) Язиком поле не орють.

20. Правильно розставлено розділові знаки в реченні

А)  І, може, ти, відбігши на хвилинку від повсякденних клопотів нікчемних, розгорнеш книжку і почнеш читати.

Б)  Може ж, трапитися так, що Батий зламає собі карк?

В ) Чи скорий хід спирав нам дух у грудях, чи може, вітер розносив по полю від уст відірвані, украдені слова?

Г)  Може й, та сосна була нащадком тих реліктових велетів, на яких виводили пташенят страхітливі птеродактилі?

Д)  — Невже сюди прийде Батий? Коли ж?

  — От сього не знаю. Може, скоро, а, може, влітку чи восени.

21. Складне речення зі сполучниковим зв’язком

А)  Тут срібно жебонить синя-синя долинкова вода, я нахиляюсь до неї, п’ю її спів і прислухаюсь до шелесту отави.     Б)  На іржання білого коня коротким клекотом обізвався лелека — клекіт захлинувся в урочистій задумі.  В)  Подвір’я аж сяяло чистотою, і острівці квітів цвіли по ньому там і там.  Г)  Незабаром капітан із своїм юним радистом уже був на борту, серед практикантів: причал зрушився з місця й поплив од них разом з кремезною постаттю Сухомлина.

Д ) Вже одних колядників забрали війни, других — сира земля, треті стали дідами.

22. Поширене означення не відокремлюється на письмі в реченні

А)  Дядько скинув в’язку розмальованих у червоне й зелене кошиків.

Б)  Гурт берізок оточений молодими дубками сприймається мало не як ефемерне видиво. 

В)  Козацьке військо розташоване чотирикутником стояло готове до бою.

Г)  Ось видніє стіжок сіна залишений лісником для диких тварин.

Д)  І амфори прикопані в землі тримали довго вина прохолодні.

23. Складнопідрядне речення, в якому засобом зв’язку є сполучник

А)  А я дивлюсь на дерева в саду, на віхті туману, що плутаються між їхніми кронами.

Б ) Я слухав цю осінню картину, що мала заворожуючий ряд і поволі ступав схилом яру.

В)  Звідси добре було видно поле і ліс, що вже починав жевріти.

Г)  Твоя душа готова вмістити в собі все, що вміщає в собі душа Княжої гори.

Д)  Йому думалося, що сьогодні у їхній хаті не світитиметься.

24. Доберіть приклади до правил уживання великої літери

Правило вживання великої літери

1)  усі слова пишуться     з великої літери     

 2 ) з великої літери пишеться перше слово

 3)  з великої літери пишеться друге слово

4) усі слова пишуться з малої літери                                        

            Приклади

А) (Х,х)арківський (Н,н)аціональний (У,у)ніверситет

Б) (О,о)рганізація

(О,о)б’єднаних  (Н,н)ацій

В) (П,п)ланети(С,с)онячної  (С,с)истеми

 Г)  (К,к)иївські (В,в)улиці

Д)  (Н,н)ародний (А,а)ртист (У,у)країни

24

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 


25. Установіть відповідність між характеристиками дієприкметників і реченнями, в яких вони вжиті

Характеристика дієприкметників         Приклади

1  пасивний, у З.в. множини          А)  Навколо Шептала росла, ширилась аж до трав’яних,

2  пасивний, у Н.в. множини         утаємничених обріїв воля.

3  пасивний, у Р.в. множини          Б)  Кошлаті гриви хлюпали в груди, повивали ноги,

4  активний, у З.в. множини          хапали за високо зведені копита й тягли в глибінь.

В)  Злегка стелилися крізь сутінки пригла джені лігвища вітрів.

            Г)  Потім будуть озерця й озерчата, порослі лепехою.

Д)  Він похапцем відбирав з-поміж сухуватих стернин важкі, одсирілі на дощ колоски.

25

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26. Установіть відповідність між реченнями та способами вираження в них обставин

Спосіб вираження обставини                 Приклади

1  обставина виражена                              А)  Вгамувавшись, лось лизнув землю.

прислівником                                             Б)  Я прийшов виконати княжу волю.

2  обставина виражена                              В ) Попливла б я на схід сонця.

відмінковою формою                                Г)  Править хтось малим човенцем, стиха весла підіймає.

іменника з прийменником                       Д)  Вони їхали царством весни.

3  обставина виражена дієприслівником

4  обставина виражена інфінітивом

26

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27. Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками

1  перша частина виражає              А)  Сойка підступна птиця: вона мастак нищити дрібне

умову, за якої можлива                    птаство і їхнім же голосом веселити себе.

дія другої частини                           Б)  Дедалі більш видніє, степ ширшає, розпросторюється

2  друга частина розкри-                 після нічної мли.

ває причину дії, про яку                 В)  А слово скаже — з пам’яті не викинеш.

йдеться в першій частині                Г)  Бджоли раді цвіту — люди літу.

3  друга частина розкриває,            Д)  Однокрил вибрався з кущів, присів біля вогнища і

пояснює чи уточнює зміст              і дивився на жар: він, як і всі гайворони, любив

першої частини                                блискуче.

4  перша й друга частини по-

відомляють про події, які

відбуваються одночасно

27

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28. Визначте,  якою  частиною  мови  є  виділені  слова  у  реченні  (цифра  позначає  наступне слово). Хіба б (1) він, (2) смерд, посмів без усього (3) цього на щось (4) надіятися?

А)  іменник Б)  займенник В)  прикметник Г)  дієслово Д)  прислівник

28

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Затверджую

директор школи

_________

 

Варіант - 2

 

1.  Слова, в яких усі приголосні тверді, складають рядок

А)  щогла, смуга, будинок, ковдра             Б)  сосна, огорожа, береза, пролісок

В)  яблуко, дорога, вудка, рибина              Г)  черевик, вишня, листок, джерело

2.  Рядок слів, кожне з яких має омонім

А)  слати, мул, літній, олівець         Б)  вити, балка, ключ, тополя

В)  ласка, луг, лебідка, річка                        Г)  вал, захід, застава, зважуватися

3.  Немає помилок в похідних словах рядка

А)  Петербург → петербуржський, Сиваш → сивашський

Б)  Прага → празький, Буг → бугський

В)  Кременчук → кременчуцький, чех → чешський

Г)  Кагарлик → кагарлицький, латиш → латиський

4.  Не є застарілим слово

А)  смолоскип Б)  боярин В)  духівник Г)  тисяцький

5.  У знахідному відмінку вжито іменник

А)  у товаристві боярина Б)  обняв тисяцького В)  поїхати до князя Г)  тайкома від киян

6.  Не є прислівником слово

А)  тихо Б)  вранці В)  довкола Г)  через

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.

(1) При світлі смолоскипів лаштувалася в дорогу кінна князівська дружина. (2) Князь стояв у товаристві боярина Федора та духівника Івана і тихо розмовляв з ними. (3) Михайло Всеволодович обняв тисяцького за плечі. (4) — Дмитре, я покликав тебе, щоб попрощатися і повідомити про свій від’їзд. (5) Вранці довкола Києва стануть татари, а в мене дружини — жменька одна. (6) Як із нею відстоювати столицю? (7) От я і вирішив поїхати у Володимир та в Галич до князя Данила просити підмогу. (8) Тайкома від киян, без почестей, без хвали чи хули залишив князь Михайло Київ. (За В. Маликом)

7.  Приголосний, м’якість якого не позначається на письмі, є у слові

А)  світлі Б)  кінна В)  вранці Г)  стануть

8.  У переносному значенні в тексті вжите слово

А)  дружина (1) Б)  жменька (5) В)  столиця (6) Г)  хвала (8)

9.  Антоніми вжито в реченні

А)  другому Б)  четвертому В)  шостому Г)  восьмому

10. Два ряди однорідних членів є в реченні

А)  першому Б)  другому В)  третьому Г)  п’ятому

11. Всі іменники в орудному відмінку однини пишуться з подвоєними приголосними в рядку

А)  емаль, далеч, жовч          Б)  акварель, тінь, мудрість

В)  мазь, вісь, суміш              Г)  мить, суть, скатерть

Д)  розповідь, папороть, область

12. Прикметники, вжиті у формі найвищого ступеня порівняння, складають рядок

А)  найдрібніший, якнайкоротший, найменш прийнятний

Б)  найбільш урожайний, абсолютно правильний, найлегший

В)  найсолодший, зовсім темний, найбільш тривалий

Г)  найбільш складний, дуже небезпечний, найвибагливіший

Д)  якнайшвидший, надзвичайно важливий, найбільш популярний

13. Числівник ужито в реченні

А)  Козацька сотня розтанула в пітьмі.

Б)  У спартакіаді взяли участь сто учнів.

В)  З-поміж альпіністів лише одиниці змогли подолати цей маршрут.

Г)  Четвірка друзів вирушила в мандри.

Д)  На майже голих гілках висіло з десяток останніх яблук.

14. Дієслова майбутнього часу першої особи множини складають рядок

А)  запрошуватимемо, візьмете, зруйнуємо

Б)  наспіваєте, розхитуємо, вирішимо

В)  перенесемо, вигадаєте, подумаємо

Г)  заморозимо, заслухаємось, виховуватимемо

Д ) звикатимемо, малюємо, увімкнемо

15. Усі дієприслівники пишуться з не окремо в рядку

А)  (не)зчувшись, (не)звертаючись, (не)подякувавши

Б)  (не)дочувши, (не)довиконуючи, (не)сказавши

В ) (не)обіцяючи, (не)вирішивши, (не)вгаваючи

Г)  (не)визначивши, (не)змовляючись, (не)хтуючи

Д)  (не)дослухавши, (не)руйнуючи, (не)знаючи

16. Головне слово стоїть перед залежним у групі словосполучень

А)  запросив на концерт, гніздо лелеки, зовсім дорослий

Б)  бажання жити, поставити кому, вільно дихається

В)  зустрічають гостей, розмова наодинці, добре слово

Г)  обладнали кабінет, сповнений гумору, виробництво ліків

Д)  скосили жито, комусь із дорослих, надто яскравий

17. Односкладне речення

А)  Щось незбагненне і потаємне є в чарах природи. (І. Цюпа)

Б)  Стою по коліна в снігу зачарований. (І. Цюпа)

В)  Не проїде тут ніхто, не пройде. (Б. Грінченко)

Г)  Не раз у сні являється мені, о люба, образ твій, такий чудовий. (І. Франко)

Д)  То була тиха ніч чарівниця. (Леся Українка)

18. Речення зі складеним іменним присудком

А)  По всій Україні справжні коралі ще й тепер під назвою «доброго намиста» вважаються великою цінністю. (О. Воропай)

Б)  Поруч з обробкою хутра в Україні вже з давніх-давен люди вміли виробляти тканини з льону. (О. Воропай)

В)  Усе живе і мертве повинно зустріти Свят-вечір на своєму місці. (Р. Кобальчинська)

Г)  А з рідної півночі вітер поганий зовсім перестав подихати. (Чайка Дністрова)

Д)  Народжене й випромінюване розквітлим снігом сяйво можна порівняти з усмішкою. 

19. Означено-особове речення

А ) Не страшні для мене вітри. (Леся Українка)

Б)  При вузлі залізниці його зігнали з потяга. (В. Барка)

В)  Умивай же біле личко дрібними сльозами. (Т. Шевченко)

Г)  Ще з юних літ мені відкрилась правда. (Л. Костенко)

Д)  Всі шляхи позамітало в полі. (Б. Грінченко)

20. Обставина, виражена інфінітивом, є в реченні

А)  Обрій почала огортати все густіша й густіша темрява. (О. Кониський)

Б ) І, наче на її очах, узявся рости горох. (Ю. Яновський)

В)  І зараз же довелося жінці порати подвір’я. (Ю. Яновський)

Г)  Жайворонки сідали відпочити на спинах лелек. (Ю. Яновський)

Д)  Василь Іванович боявся підвести зір на близький правий берег Дніпра. (Ю. Яновський)

21. Правильно виділено звертання в реченні

А)  Пісне, моя ти, підстрелена пташко, мусиш замовкнуть і ти. (І. Франко)

Б)  Мій брат Богдане, сповістив полковників, що ти живий і що чекаєш їх. (Л. Костенко)

В)  Безмежнеє поле в сніжному завою, ох, дай мені обширу й волі! (І. Франко)

Г)  Ще краще було б, пане Лесю під спів колядок сісти в темному куточку або грітися біля вогню в грубці і слухати казку. (О. Іваненко)

Д)  А що старий, якби ти попрохав ще й худоби та птиці? (Нар. тв.)

22. Складне речення, одна із частин якого — неповне речення

А)  Сонце вже сховалося, зі сходу наповзають тихі сутінки, рівно куриться димок на погоду.

Б)  Перед ним відслонилося море, і було воно фосфорично осяяне, мерехке, повне німого руху й трепету. (В. Шевчук)

В)  Там вогко, сіно пахне цвіллю. (Гр. Тютюнник)

Г)  А довкіл, ні в лісі, ні на річці ані лялечки, тільки луна котиться. (Гр. Тютюнник)

Д)  Шибки, мов у пропасниці, тремтять від ревиська моторів, і стіни так само вібрують.

23. Розділове складносурядне речення

А)  А пісок дедалі сипучіший, і мотоцикл з льоту раз у раз шугає в нього. (О. Гончар)

Б)  Скинеться зрідка у воді рибина, або нічний птах залопоче у темряві крилами.

В)  Темніли стрілки щавлю, та смачно вабила конюшина. (В. Дрозд)

Г)  І ввижається Олесеві маленька хата під кущем водяної папороті, а в тій хатинці — він сидить, рибку стереже. (Гр. Тютюнник)

Д ) Стовбур ледве помітно розгойдувало, а внизу під підошвами в Олеся ворушилось коріння. (Гр. Тютюнник)

24. Установіть відповідність між словами і способами їх творення

24

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

Спосіб словотвору                           Приклади

1  префіксальний                                  А)  освітлити

 

2  суфіксальний                                     Б)  опитати

3  префіксально-суфіксальний            В)  лісопарковий

4  складання основ                               Г)  життєздатний

                Д)  опік

25. Установіть відповідність між дієсловами та їх характеристиками 

25

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

Характеристика дієслів                              Приклади

1  дієслово у формі наказового способу              А)  перевірили б

2  дієслово у формі інфінітива                              Б ) переходите

3  дієслово у формі майбутнього часу                 В)  виховуватимемо

4  дієслово у формі теперішнього часу                Г)  поплавати

                      Д)  покваптеся

26. Установіть відповідність між прислівниками та їх характеристиками

26

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

Характеристика прислівників       Приклади

1  часу                                                А)  на зло, навмисно, насміх 

 

2  місця                                              Б)  споконвіку, тоді, навіки

3  мети                                               В)  спересердя, зозла, згарячу

4  міри та ступеня                            Г)  злегка, частково, дещо

           Д)  ліворуч, там, десь

27. Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками

Характеристика речення     Приклади

1  означено-особове             А)  По всій Україні справжні коралі ще й тепер під назвою

2  неозначено-особове         «доброго намиста» вважають великою цінністю.

3  узагальнено-особове        Б ) Стану в житті малою хвилиною, чорною гілкою на тополі.

4  безособове                        В)  За добро добром платять.

Г)  Взимку та повесні курінь відчинено з ранку до вечора і цілу ніч.

27

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

Д)  В зів’ялих листочках хто може вгадати красу всю зеленого гаю?

 

 

 

 

 

28. Визначте,  якою  частиною  мови  є  виділені  слова  у  реченні  (цифра  позначає  наступне слово). Андрійко (1) обнімав вовка (2) руками (3) й ногами, щоб вовкові було (4) легше. (М. Вінграновський)

А)  іменник Б)  займенник В)  дієслово Г ) прислівник Д)  сполучник

28

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Олена Василівна
    Дуже вдячна за змістовну КР ! Здоров'я Вам і наснаги!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Грибан Наташа
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
До підручника
Українська мова (академічний та профільний рівень) 11 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
3 серпня 2018
Переглядів
12275
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку