Контрольна робота з української мови для учнів 7 класу (2 семестр)
І рівень (0.5 бала за кожну правильну відповідь)
1. Не з усіма дієприслівниками слід писати разом у рядку:
А не/добачаючи, не/дочуваючи, не/навидячи;
Б не/зібравши, не/дбаючи, не/виголосивши;
В не/працюючи, не/усвідомлюючи, не/зробивши;
Г не/кажучи, не/повідомивши, не/доїхавши.
2. У якому рядку всі слова з частками написано правильно?
А хто-небудь, казна-як, будь-який;
Б казнаякий, ні-що, будь-де;
В ні який, що небудь, хтозна-що;
Г хтозна-як, коли небудь, будь що.
3. Усі прислівники слід писати через дефіс у рядку:
А по/латині, по/перше, по/декуди;
Б по/друге, по/материнськи, де/не/де;
В віч/на/віч, сам/на/сам, по/шепки;
Г на/зло, тихо/тихо, на/завжди.
4. Виберіть серед наведених форм дієслова дієприслівники.
А прив’язано, вимито, пройдено;
Б прив’язавши, вимивши, пройшовши;
В прив’язав, вимив, пройшов;
Г прив’язаний, вимитий, пройдений.
5. Сурядними є всі сполучники в рядку:
А наче, щоб, коли;
Б так що, але, та;
В а, зате, і;
Г бо, що, тому що.
6. Лише прислівники місця подано в рядку:
А уперед, зранку, там;
Б вгорі, напередодні, гарно;
В правильно, тихо, навесні;
Г тут, наверху, удома.
ІІ рівень (1 бал за кожну правильну відповідь)
7. Встанови відповідність
1. заснувши А теп. час, недок. вид
2. ведучи Б мин. час, док. вид
3. прибігши
4. читаючи
8. Установи відповідність між прислівниками та їх розрядами за значенням
1. наперекір А причини
2. щороку Б місця
3. праворуч В мети
4. згарячу Г часу
9. Установи відповідність між частиною мови та прикладом
1. прийменник А ні вдень, ні вночі
2. сполучник Б ах, краса
3. частка В довідався з книжки
4. вигук Г мала б почути
ІІІ рівень (1.5 бала за кожну правильну відповідь)
10. Склади два речення так, щоб слово про/те в одному випадку писалося разом, а в іншому – окремо.
11. Знайди помилки у написанні прислівників, запиши правильно.
Сама самотою, по іншому, віч на віч, рік-у-рік, рано-вранці, хтозна звідки, сам-на-сам, як-таки, будь коли, нажаль, на щастя, навпіл, зо зла, с-під лоба, увісні.
ІV рівень (3 бали)
Склади невеличку розповідь «Подорожуючи рідним краєм», використовуючи в структурі тексту дієприслівники і дієприслівникові звороти.