Контрольна робота
Лексикологія
І варіант
І рівень
1.Синоніми – це слова:
А) протилежні за значенням
Б) одинакові за звучанням, але різні за значенням
В) різні за звучанням, але одинакові за значенням
2. Знайдіть синоніми до слова говорити:
А) сміятися
Б) мовити
В) читати
3. Лексичне значення слова пояснюється в :
А) тлумачних словниках
Б) орфоепічних
В) орфографічних
ІІ рівень
1.У переносному значенні вжито всі виділені слова в рядку
А) відкритий характер, грати на скрипці, глибока печаль
Б) холодний погляд, спадає вечір, рожеві мрії
В) висока тополя, телефонувати другові, гірка правда
2. Антоніми є у прислів ї
А) Якщо не розщулиш горіх, то зерна не з їси.
Б) Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла й сподівайся.
В) Не лише силою треба боротися, а й умінням
3. Вкажіть слово, яке має омонім:
А) комп ютер
Б) мила
В) десять
ІІІ рівень
1.Доберіть антоніми до слів: день, літо, кислий, іти ,тихий, схід.
2. Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать
1. глибокий – мілкий А) омоніми
2. самостійний – незалежний Б) пароніми
3. роман, Роман В) синоніми
4. людяний, людний Г) багатозначні слова
Д) антоніми
ІV рівень
Складіть два речення зі словам гарячий так, щоб у першому реченні це слово вживалося в прямому значенні, а в другому – у переносному.
Контрольна робота
Лексикологія
ІІ Варіант
І рівень
1.Омоніми – це слова:
А) протилежні за значенням;
Б) одинакові за звучанням, але різні за значенням;
В) мають різне значення і різну форму.
2. Серед запропонованих пар слів знайдіть антоніми
А) перемога – звитяга
Б) воїн – боєць
В) світло – темрява
3. Лексичне значення слова пояснюється в :
А) тлумачних словниках
Б) орфоепічних
В)орфографічних
ІІ рівень
1.Вкажіть рядок, у якому всі слова вжиті в переносному значенні
А) місяць виглядає, ніжне сонечко, золоті руки
Б) золота сережка, летять години, гострий розум
В) ласкава мама, ласкаве сонечко, тепла ковдра
2. Вкажіть групи слів, які не є синонімами:
А) пахучий , духмяний , ароматний
Б) дбати, клопотати, піклуватися
В) ходити, летіти, марширувати
3. Вкажіть слово, яке має омонім:
А) ялинка
Б) мати
В) бабуся
ІІІ рівень
1 .Доберіть синоніми до слів: красивий, думати, мама.
2. Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать
1. тихий – голосний А) омоніми
2. говорити – балакати Б) пароніми
3. коса – коса В) синоніми
4. сусідський - сусідній Г) багатозначні слова
Д) антоніми
ІV рівень
Складіть два речення зі словами музикальний і музичний, щоб в одному реченні слово було в прямому значенні, а в другому – у переносному.