Контрольна робота з української мови для учнів 5 класу , по темі Лексикологія

Про матеріал
Контрольна робота з української мови для учнів 5 класу по темі Лексикологія , у двох варіантах.
Перегляд файлу

Контрольна робота

Лексикологія

 

І варіант

І рівень

1.Синоніми – це слова:

А) протилежні за значенням

Б) одинакові за звучанням, але різні за значенням

В) різні за звучанням, але одинакові за значенням

2. Знайдіть синоніми до слова говорити:

А) сміятися

Б) мовити

В) читати

3. Лексичне значення слова пояснюється в :

А) тлумачних словниках

Б) орфоепічних

В) орфографічних

ІІ рівень

1.У переносному значенні вжито всі виділені  слова в рядку

А) відкритий характер, грати на скрипці, глибока печаль

Б) холодний погляд, спадає вечір, рожеві мрії

В) висока тополя, телефонувати другові, гірка правда

2. Антоніми є у прислів ї

А) Якщо не розщулиш горіх, то зерна не з їси.

Б) Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла й сподівайся.

В) Не лише силою треба боротися, а й умінням

3. Вкажіть слово, яке має омонім:

А) комп ютер

Б) мила

В) десять

ІІІ рівень

1.Доберіть антоніми до слів: день, літо, кислий, іти ,тихий, схід.

 

2. Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать

1. глибокий – мілкий А) омоніми

2. самостійний – незалежний Б) пароніми

3. роман, Роман В) синоніми

4. людяний, людний Г) багатозначні слова

 Д) антоніми

ІV рівень

Складіть два речення зі словам гарячий так, щоб у першому реченні це слово вживалося в прямому значенні, а в другому – у переносному.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота

Лексикологія

 

ІІ Варіант

І рівень

1.Омоніми – це слова:

А) протилежні за значенням;

Б) одинакові за звучанням, але різні за значенням;

В) мають різне значення і різну форму.

2. Серед запропонованих пар слів знайдіть антоніми

А) перемога – звитяга

Б) воїн – боєць

В) світло – темрява

3. Лексичне значення слова пояснюється в :

А) тлумачних словниках

Б) орфоепічних

В)орфографічних

ІІ рівень

1.Вкажіть рядок, у якому всі слова вжиті в переносному значенні

А) місяць виглядає, ніжне сонечко, золоті руки

Б) золота сережка, летять години, гострий розум

В) ласкава мама, ласкаве сонечко, тепла ковдра

2. Вкажіть групи слів, які не є синонімами:

А) пахучий , духмяний , ароматний

Б) дбати, клопотати, піклуватися

В) ходити, летіти, марширувати

3. Вкажіть слово, яке має омонім:

А) ялинка

Б) мати

В) бабуся

ІІІ рівень

1 .Доберіть синоніми до слів: красивий, думати, мама.

2. Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать

1. тихий – голосний  А) омоніми

2. говорити – балакати Б) пароніми

3. коса – коса В) синоніми

4. сусідський - сусідній Г) багатозначні слова

 Д) антоніми

ІV рівень

Складіть два речення зі словами музикальний і музичний, щоб в одному   реченні слово було в прямому значенні, а в другому – у переносному.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 січня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку