Контрольна робота №1
Фонетика (10клас)
Варіант 1
Картка 1
I. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах приголосні тверді.
1. Працювати, життя, хазяїн, монета, година.
2. Поличка, сила, рік, струна, смужка.
3. Сказати, полотно, сон, велосипед, весна.
4. Навчатися, влітку, людина, серце, зірочка.
5. Сонце, мріяти, море, розмова, береза.
II. У якому рядку в усіх словах слід писати літеру ґ?
1. ...аньбити, ...аразд, ...оробець, ...уманіст, ...урток.
2. ...рати, ...арний, ...аз, ...уртожиток, ...ущавина.
3. ...валт, ...рунт, ...аздиня, ...анок, ...ава.
4. ...удзик, ...арбуз, ...уркіт, ...уцульський, ...риб.
5. ...асло, ...елготати, ...олосувати, ...уска, ...рунтопровід.
III. У якому рядку в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв?
1. Взимку, подвір'я, весняний, олівець, співати.
2. Криниця, собор, історія, праска, знання.
3. Сіль, літера, мрія, якір, спадщина.
4. Струмок, сонячний, вулиця, ранок, сон.
5. Море, п'ятниця, приїхати, суниця, хліб.
IV. Вкажіть, у якому рядку літери я, ю, є, ї позначають два звуки.
1. Місячний, лисиця, клятва, злякати, гілля.
2. Життя, пляма, повітря, страусеня, суддя.
3. Яблуко, приїжджати, з'їсти, пір'їна, явір.
4. Глянути, свято, стяг, стаття, козеня.
5. Замовлення, ключ, ряд, подряпати, різниця.
V. У якому рядку допущено помилку при розташуванні слів у алфавітному порядку?
1. Покровителька, порожній, правда, праска, працювати.
2. Портфель, правдоподібний, прибудова, примайструвати, принесений.
3. Посуд, правосуддя, праслов'янський, приневолений, приносити.
4. Православний, прималювати, принада, принцеса, полотно.
5. Практика, прати, примітка, принцип, приписка.
VI. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах можливе чергування приголосних звуків при словозміні чи словотворенні.
1. Садити, світити, вчити, дерти, вимірювати.
2. Мостити, пекти, ловити, любити, хотіти.
3. Дробити, оформлювати, стерегти, брати, везти.
4. Берегти, їздити, кликати, мести, жити.
5. Бігти, кришити, ломити, терти, упирати.
Картка № 2
I. У якому рядку в усіх словах приголосні тверді?
1. Садовод, складність, князювати, найменший, врожай.
2. Ковзати, скоринка, однокласник, переклад, саджати.
3. Козак, льодяний, навчати, апельсин, розумний.
4. Берег, вечірка, горіховий, друкар, займенниковий.
5. Звук, слово, комплексний, кораблик, механізм.
II. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах є спільний звук.
1. Вісь, сів, сивий, ясний, син.
2. Деревій, весна, вітер, павутина, кавун.
3. Віхоть, вогкий, кухня, хутір, фартух.
4. Жених, дочці, дріжджі, череда, ціп.
5. Тільки, пташка, тушкан, тюль, тема.
III. У якому рядку в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв?
1. Помешкання, папка, солов'ї, сказати, мірка.
2. Модниця, наклеїти, дзьоб, пташка, прогулянка.
3. Зозуля, полька, саджанець, день, по-материнськи.
4. Чудово, земля, міліметр, знати, єдність.
5. Будувати, шкільний, наука, червоний, невміння.
IV. У якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають один звук?
1. Значення, помилитися, співає, помічниця, знання.
2. По-моєму, муляти, пом'якшувати, м'ята, купатися.
3. Пляма, копієчка, малювати, краєзнавчий, наживлятись.
4. Ляльковий, осідання, переїхати, сперечатися, малюнок.
5. Нянька, обвітрювати, пообіцяти, муляр, м'ясо.
V. З'ясуйте, у якому рядку допущено помилку при розташуванні слів у алфавітному порядку.
1. Долина, доля, драже, дріботіти, дяк.
2. Заговорити, загубити, зажура, заколотник, залоза.
3. Обміняти, оборона, овація, огортати, ознака.
4. Реквізит, режисер, ремінь, рефлекс, рецепт.
5. Анкета, анонс, апетит, апокриф, апостроф.
VI. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах можливе чергування приголосних звуків при словозміні чи словотворенні.
1. Кріпити, крастися, плести, дерти, нести.
2. Могти, стерегти, пустити, кидати, вимірювати.
3. Дробити, бігти, знаходити, виростити, молотити.
4. Посадити, бити, полоти, брати, везти.
5. Святити, молоти, красти, шити, терти.
7. Запишіть речення фонетичною транскрипцією.
1. Місячне сяйво починає ходити по лісі, стелиться по галявині і закрадається під березу (Леся Українка). 2. Червоні, жовтогарячі й жовті веселчині смуги були такі ясні, наче горіли тихим полум'ям (І. Нечуй-Левицький). 3. Вранішній промінь пробився крізь туман, розсипався по воді (К. Гордієнко). 4. У вікно моєї хатини снується синім оксамитом місячна ніч (С. Васильченко). 5. Мине дванадцять небувалих років, раніш ніж суджено мені повернутися до хати моїх батьків на великій річці (О. Довженко).
Контрольна робота №1
Фонетика (10клас)
Варіант 2
Картка № 3
I. Визначте, у якому рядку в усіх словах приголосні глухі.
1. Тіньовий, скоринка, тинятися, котити, комар.
2. Морок, кіготь, холод, проїзд, двері.
3. Монах, ховрах, кожух, темний, коло.
4. Спека, спати, поспіх, чаша, посуха.
5. Безлад, малий, гриміти, страх, гора.
II. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах дж і дз позначають один звук.
1. Підземний, віджити, відзоріти, дзвонар, джунглі.
2. Підзолистий, піджарити, дзвеніти, дзбан, дзенькіт.
3. Дзюркіт, джміль, джерело, дзьоб, дзеркало.
4. Підживлення, джаз, кукурудза, відзвучати, джем.
5. Підзорний, підзахисний, джоуль, джазовий, підзвітний.
III. У якому рядку в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв?
1. Дзвін, молодь, ясен, бандура, колос.
2. Мідь, птах, зерно, гаївка, бруд.
3. Політ, щука, зелень, човен, борщ.
4. Добро, злагода, щавель, сокіл, ясність.
5. Межа, грюкіт, галас, морок, соя.
IV. З'ясуйте, у якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають два звуки.
1. Боягуз, злюка, боєць, алюміній, хрящ.
2. Кольє, коляда, розіб'ю, зоря, п'яльця.
3. Пояс, вояж, сум'яття, велюр, куля.
4. Лящ, бюро, хом'як, єпископ, ключ.
5. Заєць, в'юн, віяло, п'єса, кар'єра.
V. Вкажіть, у якому рядку всі слова розташовано в алфавітному порядку.
1. Галка, гомін, географ, гроно, глобус.
2. Галас, геометрія, гіркота, гончар, гукнути.
3. Горбань, гуркіт, геній, гарба, гроза.
4. Гумовий, грак, голова, груша, грім.
5. Гачок, гербарій, гімназист, горобина, голод.
VI. У якому рядку в усіх словах можливе чергування голосних звуків при словозміні чи словотворенні?
1. Гатити, водопій, сон, мох, шелест.
2. Особа, пшоно, череда, вовк, студент.
3. Голова, слово, осінь, Канів, день.
4. Стояти, сім, джерело, тінь, берег.
5. Вітер, женити, сторона, колгосп, рот.
Картка № 4
І. Виберіть рядок, у якому в усіх словах приголосні дзвінкі.
1. Додавати, будинок, режисер, зріз, лев.
2. З'їзд, ворог, левада, пити, раса.
3. Одяг, доба, здогад, дуб, дід.
4. Рада, волошка, лити, перстень, словник.
5. Згуба, драма, летючий, список, мити.
II. У якому рядку в усіх словах можливе чергування приголосних?
1. Допомога, морж, колодязь, друг, баржа.
2. Круча, дача, праця, морока, перець.
3. Спориш, миша, дух, кожух, вісь.
4. Важу, перечу, кажу, бачу, дружу.
5. Брести, просити, водити, садити, ростити.
III. Вкажіть, у якому рядку кількість букв відповідає кількості звуків.
1. Чабан, ромашка, опозиція, непевний, прогулянка.
2. Наснага, голова, повертається, танцівниця, віяти.
3. Сміятися, книга, плакати, розум, пурхати.
4. Дзьоб, насміятися, їзда, гумор, розв'язаний.
5. Драма, танок, мова, парта, щабель.
IV. З'ясуйте, у якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають два звуки.
1. Ярмо, об'єкт, спересердя, поєдинок, оформлення.
2. Юрист, яблуко, єдиний, паяти, лілея.
3. Набиватися, малюнок, рядок, об'єктив, царювати.
4. Щастя, об'єднати, забуття, каяття, родючий.
5. Єдність, забавляти, ювелір, пояс, яскравий.
V. Визначте, у якому рядку всі слова розташовано в алфавітному порядку.
1. Борона, відживати, вабити, подружжя, контракт.
2. Дивак, дим, ласий, палати, канцелярія.
3. Рости, симпатія, знахар, витівки, ручка.
4. Відгук, шофер, автомобіль, скромний, писати.
5. Вибори, відмикати, відміна, вносити, вороний.
VI. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах наявне подвоєння приголосних.
1. Суддя, життєпис, законно, трясся, бовван.
2. Лляти, туманний, збіжжя, життя, юннат.
3. Відділ, роззява, ранній, військкомат, старанно.
4. Ілля, навмання, колосся, годинник, численний.
5. Почуття, Вінниця, рілля, сіллю, сторіччя.
7. Запишіть речення фонетичною транскрипцією.
1. Місячне сяйво починає ходити по лісі, стелиться по галявині і закрадається під березу (Леся Українка). 2. Червоні, жовтогарячі й жовті веселчині смуги були такі ясні, наче горіли тихим полум'ям (І. Нечуй-Левицький). 3. Вранішній промінь пробився крізь туман, розсипався по воді (К. Гордієнко). 4. У вікно моєї хатини снується синім оксамитом місячна ніч (С. Васильченко). 5. Мине дванадцять небувалих років, раніш ніж суджено мені повернутися до хати моїх батьків на великій річці (О. Довженко).
Контрольна робота №1
Фонетика (10клас)
Варіант 3
Картка № 5
I. З'ясуйте, у якому рядку в усіх словах приголосні тверді.
1. В'ялий, люлька, метал, обстріл, залізниця.
2. Людина, напруга, журнал, коваль, стільчик.
3. Кобзар, перина, банкет, сорок, бант.
4. Вчений, заїзд, папороть, картина, вологість.
5. Засновник, первоцвіт, малятко, буква, м'якість.
II. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах звуки уподібнюються.
1. Рости, безбережний, анекдот, рясний, вокзал.
2. Молотьба, березняк, якби, житловий, роздавати.
3. Розпач, розчесати, бездарний, безхмарний, легкий.
4. Легко, дочці, пісня, розширити, честь.
5. Грядка, бігом, днями, дзвін, доля.
III. У якому рядку у словах кількість звуків відповідає кількості букв?
1. Краєвид, літера, сміятися, політ, півень.
2. Ідуть, край, розмір, вікно, юність.
3. День, колос, боротьба, молитва, крило.
4. Рядок, груша, молодий, бджола, поет.
5. Мереживо, голос, ходити, повінь, колядка.
IV. Визначте, у якому рядку літери я, ю, є позначають два звуки.
1. Земля, читання, лякати, юрта, м'ята.
2. Любов, малювання, пам'ять, яблуко, малюнок.
3. Солов'ї, сузір'я, ярмарок, м'ясо, Європа.
4. Знання, рядно, тяжко, в'юн, клятва.
5. Рілля, яр, м'який, століття, яхта.
V. У якому рядку допущено помилку при розташуванні слів за алфавітом?
1. Пава, паляниця, пам'ять, пан, планета.
2. Павук, пакунок, перегортати, пестощі, подарунок.
3. Парость, перелаз, питання, плем'я, повість.
4. Парк, пелюстка, перевал, підліток, пісня.
5. Переїзд, пильно, південний, пломінь, плита.
VI. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах можливе чергування голосних звуків при словозміні чи словотворенні.
1. Піч, чекати, вільний, порох, джерело.
2. Брати, вікно, сон, смерть, ложечка.
3. Брехати, земля, гора, берег, лев.
4. Затирати, осінь, камінь, город, шовк.
5. Ворота, вісь, слово, болото, Харків.
Картка № 6
I. Визначте, у якому рядку в усіх словах є м'які приголосні.
1. Пісня, світло, ранок, косуля, політ.
2. Дятел, сокира, листя, переліт, колиска.
3. Буряк, місяць, квітка, сокіл, лис.
4. Ведмідь, ряска, каченя, сопілка, мороз.
5. Дядько, лялька, няня, дяк, люлька.
II. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах відбувається уподібнення звуків.
1. Стіл, свято, звісно, щастя, весняний.
2. Чесно, тести, рясний, дзюрчати, хвоя.
3. Зчистити, розжарити, зшити, дочці, льотчик.
4. Вогко, книжка, грядка, списати, низько.
5. Слива, зняти, постіль, сонце, тиждень.
III. З'ясуйте, у якому рядку в усіх словах кількість букв відповідає кількості звуків.
1. Антракт, стерильний, яблуко, копита, завіса.
2. Навіювати, пильний, боятися, спокуса, земля.
3. Скоїти, завести, спокій, пень, кінь.
4. їдять, щабель, розум, місто, розпестити.
5. Багатіти, діяти, пальці, пальто, корал.
IV. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах літери я, /о, є позначають два звуки.
1. Явір, злючий, болючий, спопеляючий, навіяний.
2. Зять, приєднати, цвітіння, палаючий, відзначення.
3. Споживаючий, перукарня, плюнути, повітряний, якір.
4. Ялинка, узгір'я, з'юрмитися, єпископ, з'єднати.
5. Тополя, стерня, підкурювач, єдиноріг, розмалювати.
V. У якому рядку всі слова розташовано в алфавітному порядку?
1. Гумор, гумореска, гуморист, гумористичний, гупати.
2. Запорука, заручитися, заскочити, засмаглий, залоскотати.
3. Кришталевий, курити, купіль, критика, кислий.
4. Водити, водовід, возик, влити, вкрити.
5. Наснага, наступ, наснаженість, наснитися, наснувати.
VI. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах можливе чергування голосних звуків при словозміні чи словотворенні.
1. Лоб, Київ, водопій, ложечка, мій.
2. Дохід, вести, нога, дерево, мох.
3. Слово, вечір, могти, шовк, мороз.
4. Борода, сон, село, вишня, шосте.
5. Студент, шерсть, лід, гонити, осінь.
7. Запишіть речення фонетичною транскрипцією.
1. Місячне сяйво починає ходити по лісі, стелиться по галявині і закрадається під березу (Леся Українка). 2. Червоні, жовтогарячі й жовті веселчині смуги були такі ясні, наче горіли тихим полум'ям (І. Нечуй-Левицький). 3. Вранішній промінь пробився крізь туман, розсипався по воді (К. Гордієнко). 4. У вікно моєї хатини снується синім оксамитом місячна ніч (С. Васильченко). 5. Мине дванадцять небувалих років, раніш ніж суджено мені повернутися до хати моїх батьків на великій річці (О. Довженко).
Контрольна робота №1
Фонетика (10клас)
Варіант 4
Картка № 7
I. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах є м'які приголосні.
1. Таранька, матеріальний, безсмертність, олень, альманах.
2. Факультет, ухвалити, камінь, рука, зошит.
3. Книжка, дуб, батько, мати, дерево.
4. Велосипед, апельсин, лимон, тополя, філософія.
5. Торговець, вікно, річка, мільйон, бібліотека.
II. З'ясуйте, у якому рядку в усіх словах можливе чергування голосних звуків.
1. Думати, гребти, косити, сапати, гриміти.
2. Мести, текти, плести, пекти, везти.
3. Пестити, дряпати, допомагати, шарпати, летіти.
4. Сидіти, нидіти, тиснути, дрижати, бажати.
5. Плекати, качати, пекти, носити, ламати.
III. Виберіть рядок, у якому в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв.
1. Терка, батько, вузький, філолог, їхати.
2. Буква, кімната, їдальня, яблуко, футбол.
3. Телеграма, телевізор, ручка, математика, весна.
4. Квітка, фуфайка, ягода, юнак, непорядність.
5. Табір, заява, тріпати, триста, тьмяно.
IV. Вкажіть, у якому рядку літери я, ю, є позначають два звуки.
1. Явір, п'єдестал, надвечір'я, яблуко, яма.
2. Клятва, пляма, зілля, стаття, Мар'яна.
3. Цвях, пляшка, згаяти, знання, зв'язок.
4. Дерев'яний, зігнутися, каченя, каміння, клоччя.
5. Колядник, погруддя, подружжя, буття, прибирання.
V. У якому рядку всі слова розташовано в алфавітному порядку?
1. Таємний, таємниця, таємниче, таємничий, таємничість.
2. Захід, зберегти, згорнути, звернення, зітхати.
3. Фанера, феодал, фіалка, фірма, футбол.
4. Онук, оксамит, олень, область, окраєць.
5. Поводир, пінгвін, пісняр, печатка, парасоля.
VI. Вкажіть, у якому рядку всі слова слід писати з літерою г.
1. ...овір, ...рунт, ...олка, ...ріти, ...олота.
2. ...азда, ...ава, ...анок, ...ніт, ...атунок.
3. ...аньба, ...арбуз, ...азета, ...удзь, ...віздок.
4. ...азель, ...уля, ...айморит, ...амір, ...анити.
5. ...олод, ...олсуорсі, ...адюка, ...уральня, ...еркулес.
Картка № 8
I. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах приголосні глухі.
1. Сік, край, село, п'ятірка, людина.
2. Опік, масло, нектар, дзвін, число.
3. Сапа, тік, шапка, опис, спектися.
4. Небо, іменини, чоло, залізо, хмара.
5. Дощ, чекання, веселка, сонячний, вітер.
II. У якому рядку в усіх словах слід писати літеру ґ?
1. Заслу...а, ...рунт, на...орода, ка...ат, ла...ідно.
2. На...ода, ...олова, ...усак, ...удзик, па...орб.
3. ...арбуз, ма...ніт, ...усар, па...ін, за...адка.
4. ...ава, ...анж, ...ел...отати, ...уля, ...рунтовний.
5. На...олос, ...ілка, ...лей, ле...енда, коле...а.
III. З'ясуйте, у якому рядку в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв.
1. Папірець, слово, яблуко, село, борозна.
2. Клен, захист, дзвін, гуркіт, бур'ян.
3. Апельсин, льон, парта, садок, квітка.
4. Яма, ангел, сонце, полюс, машина.
5. Скирта, зірка, невістка, копито, щедрість.
IV. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають два звуки.
1. Берегиня, місяць, ясен, боягуз, єднання.
2. Ярус, їжак, коляда, віяло, якір.
3. Пляма, свято, пісня, сім'я, бабуся.
4. Заява, Європа, дієта, їжа, ячмінь.
5. Цвях, доля, лілія, сузір'я, капелюх.
V. У якому рядку всі слова розташовано в алфавітному порядку?
1. Набір, набраний, намисто, область, омоніми.
2. Перука, переважати, перевезений, реклама, сапати.
3. Фантазер, чорнявенький, шибка, характер, червень.
4. Річка, слово, скорий, тінь, урожай.
5. Агроном, багряний, вирішити, густенький, ґудзик.
VI. Вкажіть, у якому рядку у всіх словах при словозміні
чи словотворенні можливе чергування приголосних звуків.
1. Дробити, графити, берегти, брати, вимірювати.
2. Казати, робити, квасити, забарвити, любити.
3. Кликати, колихати, радити, терти, кидати.
4. Лазити, нагородити, ловити, завмерти, везти.
5. Скакати, відкусити, допомогти, жити, могти.
7. Запишіть речення фонетичною транскрипцією.
1. Місячне сяйво починає ходити по лісі, стелиться по галявині і закрадається під березу (Леся Українка). 2. Червоні, жовтогарячі й жовті веселчині смуги були такі ясні, наче горіли тихим полум'ям (І. Нечуй-Левицький). 3. Вранішній промінь пробився крізь туман, розсипався по воді (К. Гордієнко). 4. У вікно моєї хатини снується синім оксамитом місячна ніч (С. Васильченко). 5. Мине дванадцять небувалих років, раніш ніж суджено мені повернутися до хати моїх батьків на великій річці (О. Довженко).
Контрольна робота №1
Фонетика (10клас)
Варіант 5
Картка № 9
I. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах приголосні дзвінкі.
1. Ліра, упіймав, ранок, вікно, парк.
2. Задум, намір, мороз, ранній, вірно.
3. Найняти, нарада, мода, дарунок, зміна.
4. Майка, лінивий, район, віра, марка.
5. Лампа, рама, рій, лійка, воля.
II. У якому рядку в усіх словах відбувається уподібнення приголосних звуків?
1. Ребро, журба, діжка, стегно, стіл.
2. Сільський, пісня, кузня, спорт, стіна.
3. Радість, вишня, розповідь, казка, вітряк.
4. Гребти, скосити, сміх, сікти, діжка.
5. Безжурний, принісши, зшивати, зчепити, зважся.
III. Визначте, у якому рядку в усіх словах кількість букв відповідає кількості звуків.
1. Тінь, новий, бур'ян, музика, сон.
2. Сонце, любов, яблуко, зошит, пір'я.
3. Юність, ряд, нога, річка, аптека.
4. Весна, листя, ніжність, поріг, дощ.
5. Дзеркало, танець, літати, дерево, одяг.
IV. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають один звук.
1. Мрія, подвір'я, бажання, десять, яр.
2. Буря, пір'я, юрба, люди, сузір'я.
3. Полювання, повір'я, яма, Євген, юний.
4. Лялька, ряд, бюро, старання, морквяний.
5. Немовля, п'ять, м'ята, тьмяний, відродження.
V. У якому рядку допущено помилку при розташуванні слів у алфавітному порядку?
1. Мудрість, мужність, музика, мультфільм, м'язи.
2. Пава, палатка, папуга, пастух, пекар.
3. Дорога, настільний, збитки, радість, натуральний.
4. Перенести, підготовка, пора, сонце, туман.
5. Вік, врода, вуаль, ганчірка, гарячий.
VI. Вкажіть, у якому рядку у всіх словах при словозміні
чи словотворенні можливе чергування приголосних звуків.
1. Возити, просити, бити, брати, жити.
2. Хотіти, їздити, мостити, завмерти, везти.
3. Громити, оформити, косити, кидати, пливти.
4. Чистити, купити, плакати, платити, водити.
5. Мазати, шити, пекти, нести, стати.
Картка № 10
I. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах приголосні є дзвінкими.
1. Річ, різний, різати, рівчак, рідкий.
2. Разом, родючий, рада, ракета, рапорт.
3. Рана, рало, голуб, рій, ребро.
4. Рахунок, рівень, рід, ринок, робота.
5. Розум, рубрика, рух, режисер, костюм.
II. Виберіть рядок, у якому в усіх словах можливе чергування голосних звуків.
1. Черешня, брова, студент, орел, дрова.
2. Брати, промінь, закон, він, сидіти.
3. Пісок, радість, бетон, очерет, лікоть.
4. Свідомість, Київ, щока, кінь, його.
5. Корінь, пасмо, атом, сон, сіль.
III. Визначте, у якому рядку в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв.
1. Автор, багряний, з'єднувати, дебют, честь.
2. Колектив, цоколь, ціна, яблуко, ядро.
3. Щільний, чистий, сюжет, артист, вівчар.
4. Депутат, килим, яскравий, щедрівка, шукати.
5. Бас, балет, звір, пакет, щирість.
IV. У якому рядку в усіх словах літери я, /о, є позначають два звуки?
1. Завалювати, відмовляти, ярмарок, щастя, розуміння.
2. Якір, молитися, боротися, ревізія, томитися.
3. Ясний, тягти, розійтися, повідомляти, якість.
4. Яхта, юшка, язик, юність, ячмінь.
5. Боятися, заробляти, уряд, ядро, ювелір.
V. Вкажіть, у якому рядку всі слова розташовано в алфавітному порядку.
1. Басейн, гущавина, дебют, обирати, заграва.
2. Аналіз, вигук, лебідь, новина, розрада.
3. Промовляти, розкладати, повість, душа, байка.
4. Блакитний, близький, вирій, ланкова, краєвид.
5. Сміливий, смирний, природа, недуга, згодом.
VI. У якому рядку в усіх словах слід писати літеру ґ?
1. ...імн, ...ейм, ...ель, ...енний, ...ешефт.
2. ...едзь, ...аздиня, ...и...нути, ...лей, джи...ун.
3. ...ейзер, ...радус, ...арант, ...рунтомір, ...ел...іт.
4. ...армата, ...адка, ...удзичок, ...ріх, ...рім.
5. ...аркання, ...валтом, ...аразд, ...аряче, а...рус.
7. Запишіть речення фонетичною транскрипцією.
1. Місячне сяйво починає ходити по лісі, стелиться по галявині і закрадається під березу (Леся Українка). 2. Червоні, жовтогарячі й жовті веселчині смуги були такі ясні, наче горіли тихим полум'ям (І. Нечуй-Левицький). 3. Вранішній промінь пробився крізь туман, розсипався по воді (К. Гордієнко). 4. У вікно моєї хатини снується синім оксамитом місячна ніч (С. Васильченко). 5. Мине дванадцять небувалих років, раніш ніж суджено мені повернутися до хати моїх батьків на великій річці (О. Довженко).
Контрольна робота №1
Фонетика (10клас)
Варіант 6
Картка № 11
I. Визначте, у якому рядку в усіх словах приголосні дзвінкі.
1. Троянда, човен, сльози, доброта, будинок.
2. Квітка, сонце, зірка, тварина, ранок.
3. Дерево, краса, вовк, милість, молодь.
4. Серце, кропива, рослина, горщик, капуста.
5. Малина, дружба, доба, льон, малий.
II. У якому рядку в усіх словах слід писати літеру ґ?
1. ...лей, ...ратки, ...атунок, ...ел...отати, ...удзик.
2. ...атунок, мар...арин, ву...ілля, мітин.......анок.
3. ...едзь, ...ранат, ...олод, по...аний, ...оробина.
4. Про...ноз, ...арбуз, бла...ати, ма...ній, ...речний.
5. Ма...ніт, пирі..., ба...аття, ...одинник, ...уральня.
III. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають два звуки.
1. Ярмарок, явір, краєвид, юрба, маячити.
2. Маляр, пір'я, малятко, пісня, люлька.
3. Свято, багряний, юність, ясла, білявий.
4. Клятва, картопля, меню, пляма, насіння.
5. В'янути, паляниця, яблуня, лялька, пір'їна.
IV. У якому рядку в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв?
1. Кран, ясність, листок, господар, щедрість.
2. Любов, печаль, рідина, яловичина, красуня.
3. Юрба, березень, льон, фантастика, анатомія.
4. Поїзд, ясний, годинник, м'ясо, зореліт.
5. Ключ, фізика, зброя, маринад, ластовиння.
V. З'ясуйте, у якому рядку слова розташовано за алфавітом.
1. Здоров'я, істина, любов, стосунки, навчання.
2. Висновок, завдання, спорт, дружба, оздоба.
3. Досвід, злагода, іскра, концерт, щастя.
4. Костюм, яструб, ластівка, портфель, вистава.
5. Проїзд, роздум, оповідання, спогади, щирість.
VI. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах відбувається уподібнення приголосних звуків.
1. Стрибати, веселка, стіна, вітчим, грається.
2. Пункт, зерно, житнє, чуття, МИШЦІ.
3. Застій, плести, ремінь, обшир, безжалісний.
4. Зсунути, розшитий, Устя, зціпити, грієшся.
5. Рушник, зліт, зчищу, коритце, стрічці.
Картка № 12
I. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах приголосні дзвінкі.
1. Трубопровід, толока, гущавина, тюбик, тисяча.
2. Операційний, нещадний, товариство, оператор, ікона.
3. Правдивість, висота, опера, негода, краса.
4. Барабан, держава, лимон, муляр, друг.
5. Ложе, людина, укритися, феномен, радість.
II. З'ясуйте, у якому рядку при словозміні чи словотворенні голосні в усіх словах чергуються.
1. Жовтий, чемпіон, жердина, садочок, жертва.
2. Зірка, сотня, день, щока, шостий.
3. Крихта, сестра, пісня, кишеня, вогонь.
4. Город, око, учитель, червень, чемпіон.
5. Казка, закон, холод, вечеря, річ.
III. У якому рядку в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв?
1. Невдаха, ковдра, намисто, люстерко, ясно.
2. Опускати, ліки, ніженька, олень, дрібний.
3. Бібліотека, корисний, ясність, зволікати, фах.
4. Нектар, їсти, лава, маслюк, дощ.
5. Клеїти, примхи, стілець, універсальний, щоденник.
IV. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають один звук.
1. Пюре, пісня, обновляти, лялька, рясно.
2. Яблуко, тяжко, позбутися, побачитися, теля.
3. Маяк, єпископ, їжак, їсти, юнга.
4. їхати, флотилія, їстівний, яблуня, нявкати.
5. Сузір'я, доля, меню, місяць, лихварювати.
V. У якому рядку слова розміщено не за алфавітом?
1. Абрикоса, величезний, димар, тінь, флот.
2. Коронувати, кошик, лінза, шепнути, чекати.
3. Точити, туманний, тунель, ущипнути, фарбування.
4. Тундра, іменувати, кінцевий, контакт, лютий.
5. Лад, мороз, розум, сум, туман.
VI. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах відбувається подовження приголосних звуків.
1. Безвинний, численний, життєвий, галуззя, лляти.
2. Життя, гілля, сіллю, насіння, лляний.
3. Старанний, ранній, угіддя, роззброїти, відділ.
4. Ввічливий, безвинний, відділ, страйккомат, осінній.
5. Навмання, ніччю, віссю, годинник, кіннота.
7. Запишіть речення фонетичною транскрипцією.
1. Місячне сяйво починає ходити по лісі, стелиться по галявині і закрадається під березу (Леся Українка). 2. Червоні, жовтогарячі й жовті веселчині смуги були такі ясні, наче горіли тихим полум'ям (І. Нечуй-Левицький). 3. Вранішній промінь пробився крізь туман, розсипався по воді (К. Гордієнко). 4. У вікно моєї хатини снується синім оксамитом місячна ніч (С. Васильченко). 5. Мине дванадцять небувалих років, раніш ніж суджено мені повернутися до хати моїх батьків на великій річці (О. Довженко).
Контрольна робота №1
Фонетика (10клас)
Варіант 1
Картка 1
I. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах приголосні тверді.
1. Працювати, життя, хазяїн, монета, година.
2. Поличка, сила, рік, струна, смужка.
3. Сказати, полотно, сон, велосипед, весна.
4. Навчатися, влітку, людина, серце, зірочка.
5. Сонце, мріяти, море, розмова, береза.
II. У якому рядку в усіх словах слід писати літеру ґ?
1. ...аньбити, ...аразд, ...оробець, ...уманіст, ...урток.
2. ...рати, ...арний, ...аз, ...уртожиток, ...ущавина.
3. ...валт, ...рунт, ...аздиня, ...анок, ...ава.
4. ...удзик, ...арбуз, ...уркіт, ...уцульський, ...риб.
5. ...асло, ...елготати, ...олосувати, ...уска, ...рунтопровід.
III. У якому рядку в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв?
1. Взимку, подвір'я, весняний, олівець, співати.
2. Криниця, собор, історія, праска, знання.
3. Сіль, літера, мрія, якір, спадщина.
4. Струмок, сонячний, вулиця, ранок, сон.
5. Море, п'ятниця, приїхати, суниця, хліб.
IV. Вкажіть, у якому рядку літери я, ю, є, ї позначають два звуки.
1. Місячний, лисиця, клятва, злякати, гілля.
2. Життя, пляма, повітря, страусеня, суддя.
3. Яблуко, приїжджати, з'їсти, пір'їна, явір.
4. Глянути, свято, стяг, стаття, козеня.
5. Замовлення, ключ, ряд, подряпати, різниця.
V. У якому рядку допущено помилку при розташуванні слів у алфавітному порядку?
1. Покровителька, порожній, правда, праска, працювати.
2. Портфель, правдоподібний, прибудова, примайструвати, принесений.
3. Посуд, правосуддя, праслов'янський, приневолений, приносити.
4. Православний, прималювати, принада, принцеса, полотно.
5. Практика, прати, примітка, принцип, приписка.
VI. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах можливе чергування приголосних звуків при словозміні чи словотворенні.
1. Садити, світити, вчити, дерти, вимірювати.
2. Мостити, пекти, ловити, любити, хотіти.
3. Дробити, оформлювати, стерегти, брати, везти.
4. Берегти, їздити, кликати, мести, жити.
5. Бігти, кришити, ломити, терти, упирати.
Картка № 2
I. У якому рядку в усіх словах приголосні тверді?
1. Садовод, складність, князювати, найменший, врожай.
2. Ковзати, скоринка, однокласник, переклад, саджати.
3. Козак, льодяний, навчати, апельсин, розумний.
4. Берег, вечірка, горіховий, друкар, займенниковий.
5. Звук, слово, комплексний, кораблик, механізм.
II. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах є спільний звук.
1. Вісь, сів, сивий, ясний, син.
2. Деревій, весна, вітер, павутина, кавун.
3. Віхоть, вогкий, кухня, хутір, фартух.
4. Жених, дочці, дріжджі, череда, ціп.
5. Тільки, пташка, тушкан, тюль, тема.
III. У якому рядку в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв?
1. Помешкання, папка, солов'ї, сказати, мірка.
2. Модниця, наклеїти, дзьоб, пташка, прогулянка.
3. Зозуля, полька, саджанець, день, по-материнськи.
4. Чудово, земля, міліметр, знати, єдність.
5. Будувати, шкільний, наука, червоний, невміння.
IV. У якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають один звук?
1. Значення, помилитися, співає, помічниця, знання.
2. По-моєму, муляти, пом'якшувати, м'ята, купатися.
3. Пляма, копієчка, малювати, краєзнавчий, наживлятись.
4. Ляльковий, осідання, переїхати, сперечатися, малюнок.
5. Нянька, обвітрювати, пообіцяти, муляр, м'ясо.
V. З'ясуйте, у якому рядку допущено помилку при розташуванні слів у алфавітному порядку.
1. Долина, доля, драже, дріботіти, дяк.
2. Заговорити, загубити, зажура, заколотник, залоза.
3. Обміняти, оборона, овація, огортати, ознака.
4. Реквізит, режисер, ремінь, рефлекс, рецепт.
5. Анкета, анонс, апетит, апокриф, апостроф.
VI. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах можливе чергування приголосних звуків при словозміні чи словотворенні.
1. Кріпити, крастися, плести, дерти, нести.
2. Могти, стерегти, пустити, кидати, вимірювати.
3. Дробити, бігти, знаходити, виростити, молотити.
4. Посадити, бити, полоти, брати, везти.
5. Святити, молоти, красти, шити, терти.
7. Запишіть речення фонетичною транскрипцією.
1. Місячне сяйво починає ходити по лісі, стелиться по галявині і закрадається під березу (Леся Українка). 2. Червоні, жовтогарячі й жовті веселчині смуги були такі ясні, наче горіли тихим полум'ям (І. Нечуй-Левицький). 3. Вранішній промінь пробився крізь туман, розсипався по воді (К. Гордієнко). 4. У вікно моєї хатини снується синім оксамитом місячна ніч (С. Васильченко). 5. Мине дванадцять небувалих років, раніш ніж суджено мені повернутися до хати моїх батьків на великій річці (О. Довженко).
Контрольна робота №1
Фонетика (10клас)
Варіант 2
Картка № 3
I. Визначте, у якому рядку в усіх словах приголосні глухі.
1. Тіньовий, скоринка, тинятися, котити, комар.
2. Морок, кіготь, холод, проїзд, двері.
3. Монах, ховрах, кожух, темний, коло.
4. Спека, спати, поспіх, чаша, посуха.
5. Безлад, малий, гриміти, страх, гора.
II. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах дж і дз позначають один звук.
1. Підземний, віджити, відзоріти, дзвонар, джунглі.
2. Підзолистий, піджарити, дзвеніти, дзбан, дзенькіт.
3. Дзюркіт, джміль, джерело, дзьоб, дзеркало.
4. Підживлення, джаз, кукурудза, відзвучати, джем.
5. Підзорний, підзахисний, джоуль, джазовий, підзвітний.
III. У якому рядку в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв?
1. Дзвін, молодь, ясен, бандура, колос.
2. Мідь, птах, зерно, гаївка, бруд.
3. Політ, щука, зелень, човен, борщ.
4. Добро, злагода, щавель, сокіл, ясність.
5. Межа, грюкіт, галас, морок, соя.
IV. З'ясуйте, у якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають два звуки.
1. Боягуз, злюка, боєць, алюміній, хрящ.
2. Кольє, коляда, розіб'ю, зоря, п'яльця.
3. Пояс, вояж, сум'яття, велюр, куля.
4. Лящ, бюро, хом'як, єпископ, ключ.
5. Заєць, в'юн, віяло, п'єса, кар'єра.
V. Вкажіть, у якому рядку всі слова розташовано в алфавітному порядку.
1. Галка, гомін, географ, гроно, глобус.
2. Галас, геометрія, гіркота, гончар, гукнути.
3. Горбань, гуркіт, геній, гарба, гроза.
4. Гумовий, грак, голова, груша, грім.
5. Гачок, гербарій, гімназист, горобина, голод.
VI. У якому рядку в усіх словах можливе чергування голосних звуків при словозміні чи словотворенні?
1. Гатити, водопій, сон, мох, шелест.
2. Особа, пшоно, череда, вовк, студент.
3. Голова, слово, осінь, Канів, день.
4. Стояти, сім, джерело, тінь, берег.
5. Вітер, женити, сторона, колгосп, рот.
Картка № 4
І. Виберіть рядок, у якому в усіх словах приголосні дзвінкі.
1. Додавати, будинок, режисер, зріз, лев.
2. З'їзд, ворог, левада, пити, раса.
3. Одяг, доба, здогад, дуб, дід.
4. Рада, волошка, лити, перстень, словник.
5. Згуба, драма, летючий, список, мити.
II. У якому рядку в усіх словах можливе чергування приголосних?
1. Допомога, морж, колодязь, друг, баржа.
2. Круча, дача, праця, морока, перець.
3. Спориш, миша, дух, кожух, вісь.
4. Важу, перечу, кажу, бачу, дружу.
5. Брести, просити, водити, садити, ростити.
III. Вкажіть, у якому рядку кількість букв відповідає кількості звуків.
1. Чабан, ромашка, опозиція, непевний, прогулянка.
2. Наснага, голова, повертається, танцівниця, віяти.
3. Сміятися, книга, плакати, розум, пурхати.
4. Дзьоб, насміятися, їзда, гумор, розв'язаний.
5. Драма, танок, мова, парта, щабель.
IV. З'ясуйте, у якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають два звуки.
1. Ярмо, об'єкт, спересердя, поєдинок, оформлення.
2. Юрист, яблуко, єдиний, паяти, лілея.
3. Набиватися, малюнок, рядок, об'єктив, царювати.
4. Щастя, об'єднати, забуття, каяття, родючий.
5. Єдність, забавляти, ювелір, пояс, яскравий.
V. Визначте, у якому рядку всі слова розташовано в алфавітному порядку.
1. Борона, відживати, вабити, подружжя, контракт.
2. Дивак, дим, ласий, палати, канцелярія.
3. Рости, симпатія, знахар, витівки, ручка.
4. Відгук, шофер, автомобіль, скромний, писати.
5. Вибори, відмикати, відміна, вносити, вороний.
VI. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах наявне подвоєння приголосних.
1. Суддя, життєпис, законно, трясся, бовван.
2. Лляти, туманний, збіжжя, життя, юннат.
3. Відділ, роззява, ранній, військкомат, старанно.
4. Ілля, навмання, колосся, годинник, численний.
5. Почуття, Вінниця, рілля, сіллю, сторіччя.
7. Запишіть речення фонетичною транскрипцією.
1. Місячне сяйво починає ходити по лісі, стелиться по галявині і закрадається під березу (Леся Українка). 2. Червоні, жовтогарячі й жовті веселчині смуги були такі ясні, наче горіли тихим полум'ям (І. Нечуй-Левицький). 3. Вранішній промінь пробився крізь туман, розсипався по воді (К. Гордієнко). 4. У вікно моєї хатини снується синім оксамитом місячна ніч (С. Васильченко). 5. Мине дванадцять небувалих років, раніш ніж суджено мені повернутися до хати моїх батьків на великій річці (О. Довженко).
Контрольна робота №1
Фонетика (10клас)
Варіант 3
Картка № 5
I. З'ясуйте, у якому рядку в усіх словах приголосні тверді.
1. В'ялий, люлька, метал, обстріл, залізниця.
2. Людина, напруга, журнал, коваль, стільчик.
3. Кобзар, перина, банкет, сорок, бант.
4. Вчений, заїзд, папороть, картина, вологість.
5. Засновник, первоцвіт, малятко, буква, м'якість.
II. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах звуки уподібнюються.
1. Рости, безбережний, анекдот, рясний, вокзал.
2. Молотьба, березняк, якби, житловий, роздавати.
3. Розпач, розчесати, бездарний, безхмарний, легкий.
4. Легко, дочці, пісня, розширити, честь.
5. Грядка, бігом, днями, дзвін, доля.
III. У якому рядку у словах кількість звуків відповідає кількості букв?
1. Краєвид, літера, сміятися, політ, півень.
2. Ідуть, край, розмір, вікно, юність.
3. День, колос, боротьба, молитва, крило.
4. Рядок, груша, молодий, бджола, поет.
5. Мереживо, голос, ходити, повінь, колядка.
IV. Визначте, у якому рядку літери я, ю, є позначають два звуки.
1. Земля, читання, лякати, юрта, м'ята.
2. Любов, малювання, пам'ять, яблуко, малюнок.
3. Солов'ї, сузір'я, ярмарок, м'ясо, Європа.
4. Знання, рядно, тяжко, в'юн, клятва.
5. Рілля, яр, м'який, століття, яхта.
V. У якому рядку допущено помилку при розташуванні слів за алфавітом?
1. Пава, паляниця, пам'ять, пан, планета.
2. Павук, пакунок, перегортати, пестощі, подарунок.
3. Парость, перелаз, питання, плем'я, повість.
4. Парк, пелюстка, перевал, підліток, пісня.
5. Переїзд, пильно, південний, пломінь, плита.
VI. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах можливе чергування голосних звуків при словозміні чи словотворенні.
1. Піч, чекати, вільний, порох, джерело.
2. Брати, вікно, сон, смерть, ложечка.
3. Брехати, земля, гора, берег, лев.
4. Затирати, осінь, камінь, город, шовк.
5. Ворота, вісь, слово, болото, Харків.
Картка № 6
I. Визначте, у якому рядку в усіх словах є м'які приголосні.
1. Пісня, світло, ранок, косуля, політ.
2. Дятел, сокира, листя, переліт, колиска.
3. Буряк, місяць, квітка, сокіл, лис.
4. Ведмідь, ряска, каченя, сопілка, мороз.
5. Дядько, лялька, няня, дяк, люлька.
II. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах відбувається уподібнення звуків.
1. Стіл, свято, звісно, щастя, весняний.
2. Чесно, тести, рясний, дзюрчати, хвоя.
3. Зчистити, розжарити, зшити, дочці, льотчик.
4. Вогко, книжка, грядка, списати, низько.
5. Слива, зняти, постіль, сонце, тиждень.
III. З'ясуйте, у якому рядку в усіх словах кількість букв відповідає кількості звуків.
1. Антракт, стерильний, яблуко, копита, завіса.
2. Навіювати, пильний, боятися, спокуса, земля.
3. Скоїти, завести, спокій, пень, кінь.
4. їдять, щабель, розум, місто, розпестити.
5. Багатіти, діяти, пальці, пальто, корал.
IV. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах літери я, /о, є позначають два звуки.
1. Явір, злючий, болючий, спопеляючий, навіяний.
2. Зять, приєднати, цвітіння, палаючий, відзначення.
3. Споживаючий, перукарня, плюнути, повітряний, якір.
4. Ялинка, узгір'я, з'юрмитися, єпископ, з'єднати.
5. Тополя, стерня, підкурювач, єдиноріг, розмалювати.
V. У якому рядку всі слова розташовано в алфавітному порядку?
1. Гумор, гумореска, гуморист, гумористичний, гупати.
2. Запорука, заручитися, заскочити, засмаглий, залоскотати.
3. Кришталевий, курити, купіль, критика, кислий.
4. Водити, водовід, возик, влити, вкрити.
5. Наснага, наступ, наснаженість, наснитися, наснувати.
VI. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах можливе чергування голосних звуків при словозміні чи словотворенні.
1. Лоб, Київ, водопій, ложечка, мій.
2. Дохід, вести, нога, дерево, мох.
3. Слово, вечір, могти, шовк, мороз.
4. Борода, сон, село, вишня, шосте.
5. Студент, шерсть, лід, гонити, осінь.
7. Запишіть речення фонетичною транскрипцією.
1. Місячне сяйво починає ходити по лісі, стелиться по галявині і закрадається під березу (Леся Українка). 2. Червоні, жовтогарячі й жовті веселчині смуги були такі ясні, наче горіли тихим полум'ям (І. Нечуй-Левицький). 3. Вранішній промінь пробився крізь туман, розсипався по воді (К. Гордієнко). 4. У вікно моєї хатини снується синім оксамитом місячна ніч (С. Васильченко). 5. Мине дванадцять небувалих років, раніш ніж суджено мені повернутися до хати моїх батьків на великій річці (О. Довженко).
Контрольна робота №1
Фонетика (10клас)
Варіант 4
Картка № 7
I. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах є м'які приголосні.
1. Таранька, матеріальний, безсмертність, олень, альманах.
2. Факультет, ухвалити, камінь, рука, зошит.
3. Книжка, дуб, батько, мати, дерево.
4. Велосипед, апельсин, лимон, тополя, філософія.
5. Торговець, вікно, річка, мільйон, бібліотека.
II. З'ясуйте, у якому рядку в усіх словах можливе чергування голосних звуків.
1. Думати, гребти, косити, сапати, гриміти.
2. Мести, текти, плести, пекти, везти.
3. Пестити, дряпати, допомагати, шарпати, летіти.
4. Сидіти, нидіти, тиснути, дрижати, бажати.
5. Плекати, качати, пекти, носити, ламати.
III. Виберіть рядок, у якому в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв.
1. Терка, батько, вузький, філолог, їхати.
2. Буква, кімната, їдальня, яблуко, футбол.
3. Телеграма, телевізор, ручка, математика, весна.
4. Квітка, фуфайка, ягода, юнак, непорядність.
5. Табір, заява, тріпати, триста, тьмяно.
IV. Вкажіть, у якому рядку літери я, ю, є позначають два звуки.
1. Явір, п'єдестал, надвечір'я, яблуко, яма.
2. Клятва, пляма, зілля, стаття, Мар'яна.
3. Цвях, пляшка, згаяти, знання, зв'язок.
4. Дерев'яний, зігнутися, каченя, каміння, клоччя.
5. Колядник, погруддя, подружжя, буття, прибирання.
V. У якому рядку всі слова розташовано в алфавітному порядку?
1. Таємний, таємниця, таємниче, таємничий, таємничість.
2. Захід, зберегти, згорнути, звернення, зітхати.
3. Фанера, феодал, фіалка, фірма, футбол.
4. Онук, оксамит, олень, область, окраєць.
5. Поводир, пінгвін, пісняр, печатка, парасоля.
VI. Вкажіть, у якому рядку всі слова слід писати з літерою г.
1. ...овір, ...рунт, ...олка, ...ріти, ...олота.
2. ...азда, ...ава, ...анок, ...ніт, ...атунок.
3. ...аньба, ...арбуз, ...азета, ...удзь, ...віздок.
4. ...азель, ...уля, ...айморит, ...амір, ...анити.
5. ...олод, ...олсуорсі, ...адюка, ...уральня, ...еркулес.
Картка № 8
I. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах приголосні глухі.
1. Сік, край, село, п'ятірка, людина.
2. Опік, масло, нектар, дзвін, число.
3. Сапа, тік, шапка, опис, спектися.
4. Небо, іменини, чоло, залізо, хмара.
5. Дощ, чекання, веселка, сонячний, вітер.
II. У якому рядку в усіх словах слід писати літеру ґ?
1. Заслу...а, ...рунт, на...орода, ка...ат, ла...ідно.
2. На...ода, ...олова, ...усак, ...удзик, па...орб.
3. ...арбуз, ма...ніт, ...усар, па...ін, за...адка.
4. ...ава, ...анж, ...ел...отати, ...уля, ...рунтовний.
5. На...олос, ...ілка, ...лей, ле...енда, коле...а.
III. З'ясуйте, у якому рядку в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв.
1. Папірець, слово, яблуко, село, борозна.
2. Клен, захист, дзвін, гуркіт, бур'ян.
3. Апельсин, льон, парта, садок, квітка.
4. Яма, ангел, сонце, полюс, машина.
5. Скирта, зірка, невістка, копито, щедрість.
IV. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають два звуки.
1. Берегиня, місяць, ясен, боягуз, єднання.
2. Ярус, їжак, коляда, віяло, якір.
3. Пляма, свято, пісня, сім'я, бабуся.
4. Заява, Європа, дієта, їжа, ячмінь.
5. Цвях, доля, лілія, сузір'я, капелюх.
V. У якому рядку всі слова розташовано в алфавітному порядку?
1. Набір, набраний, намисто, область, омоніми.
2. Перука, переважати, перевезений, реклама, сапати.
3. Фантазер, чорнявенький, шибка, характер, червень.
4. Річка, слово, скорий, тінь, урожай.
5. Агроном, багряний, вирішити, густенький, ґудзик.
VI. Вкажіть, у якому рядку у всіх словах при словозміні
чи словотворенні можливе чергування приголосних звуків.
1. Дробити, графити, берегти, брати, вимірювати.
2. Казати, робити, квасити, забарвити, любити.
3. Кликати, колихати, радити, терти, кидати.
4. Лазити, нагородити, ловити, завмерти, везти.
5. Скакати, відкусити, допомогти, жити, могти.
7. Запишіть речення фонетичною транскрипцією.
1. Місячне сяйво починає ходити по лісі, стелиться по галявині і закрадається під березу (Леся Українка). 2. Червоні, жовтогарячі й жовті веселчині смуги були такі ясні, наче горіли тихим полум'ям (І. Нечуй-Левицький). 3. Вранішній промінь пробився крізь туман, розсипався по воді (К. Гордієнко). 4. У вікно моєї хатини снується синім оксамитом місячна ніч (С. Васильченко). 5. Мине дванадцять небувалих років, раніш ніж суджено мені повернутися до хати моїх батьків на великій річці (О. Довженко).
Контрольна робота №1
Фонетика (10клас)
Варіант 5
Картка № 9
I. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах приголосні дзвінкі.
1. Ліра, упіймав, ранок, вікно, парк.
2. Задум, намір, мороз, ранній, вірно.
3. Найняти, нарада, мода, дарунок, зміна.
4. Майка, лінивий, район, віра, марка.
5. Лампа, рама, рій, лійка, воля.
II. У якому рядку в усіх словах відбувається уподібнення приголосних звуків?
1. Ребро, журба, діжка, стегно, стіл.
2. Сільський, пісня, кузня, спорт, стіна.
3. Радість, вишня, розповідь, казка, вітряк.
4. Гребти, скосити, сміх, сікти, діжка.
5. Безжурний, принісши, зшивати, зчепити, зважся.
III. Визначте, у якому рядку в усіх словах кількість букв відповідає кількості звуків.
1. Тінь, новий, бур'ян, музика, сон.
2. Сонце, любов, яблуко, зошит, пір'я.
3. Юність, ряд, нога, річка, аптека.
4. Весна, листя, ніжність, поріг, дощ.
5. Дзеркало, танець, літати, дерево, одяг.
IV. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають один звук.
1. Мрія, подвір'я, бажання, десять, яр.
2. Буря, пір'я, юрба, люди, сузір'я.
3. Полювання, повір'я, яма, Євген, юний.
4. Лялька, ряд, бюро, старання, морквяний.
5. Немовля, п'ять, м'ята, тьмяний, відродження.
V. У якому рядку допущено помилку при розташуванні слів у алфавітному порядку?
1. Мудрість, мужність, музика, мультфільм, м'язи.
2. Пава, палатка, папуга, пастух, пекар.
3. Дорога, настільний, збитки, радість, натуральний.
4. Перенести, підготовка, пора, сонце, туман.
5. Вік, врода, вуаль, ганчірка, гарячий.
VI. Вкажіть, у якому рядку у всіх словах при словозміні
чи словотворенні можливе чергування приголосних звуків.
1. Возити, просити, бити, брати, жити.
2. Хотіти, їздити, мостити, завмерти, везти.
3. Громити, оформити, косити, кидати, пливти.
4. Чистити, купити, плакати, платити, водити.
5. Мазати, шити, пекти, нести, стати.
Картка № 10
I. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах приголосні є дзвінкими.
1. Річ, різний, різати, рівчак, рідкий.
2. Разом, родючий, рада, ракета, рапорт.
3. Рана, рало, голуб, рій, ребро.
4. Рахунок, рівень, рід, ринок, робота.
5. Розум, рубрика, рух, режисер, костюм.
II. Виберіть рядок, у якому в усіх словах можливе чергування голосних звуків.
1. Черешня, брова, студент, орел, дрова.
2. Брати, промінь, закон, він, сидіти.
3. Пісок, радість, бетон, очерет, лікоть.
4. Свідомість, Київ, щока, кінь, його.
5. Корінь, пасмо, атом, сон, сіль.
III. Визначте, у якому рядку в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв.
1. Автор, багряний, з'єднувати, дебют, честь.
2. Колектив, цоколь, ціна, яблуко, ядро.
3. Щільний, чистий, сюжет, артист, вівчар.
4. Депутат, килим, яскравий, щедрівка, шукати.
5. Бас, балет, звір, пакет, щирість.
IV. У якому рядку в усіх словах літери я, /о, є позначають два звуки?
1. Завалювати, відмовляти, ярмарок, щастя, розуміння.
2. Якір, молитися, боротися, ревізія, томитися.
3. Ясний, тягти, розійтися, повідомляти, якість.
4. Яхта, юшка, язик, юність, ячмінь.
5. Боятися, заробляти, уряд, ядро, ювелір.
V. Вкажіть, у якому рядку всі слова розташовано в алфавітному порядку.
1. Басейн, гущавина, дебют, обирати, заграва.
2. Аналіз, вигук, лебідь, новина, розрада.
3. Промовляти, розкладати, повість, душа, байка.
4. Блакитний, близький, вирій, ланкова, краєвид.
5. Сміливий, смирний, природа, недуга, згодом.
VI. У якому рядку в усіх словах слід писати літеру ґ?
1. ...імн, ...ейм, ...ель, ...енний, ...ешефт.
2. ...едзь, ...аздиня, ...и...нути, ...лей, джи...ун.
3. ...ейзер, ...радус, ...арант, ...рунтомір, ...ел...іт.
4. ...армата, ...адка, ...удзичок, ...ріх, ...рім.
5. ...аркання, ...валтом, ...аразд, ...аряче, а...рус.
7. Запишіть речення фонетичною транскрипцією.
1. Місячне сяйво починає ходити по лісі, стелиться по галявині і закрадається під березу (Леся Українка). 2. Червоні, жовтогарячі й жовті веселчині смуги були такі ясні, наче горіли тихим полум'ям (І. Нечуй-Левицький). 3. Вранішній промінь пробився крізь туман, розсипався по воді (К. Гордієнко). 4. У вікно моєї хатини снується синім оксамитом місячна ніч (С. Васильченко). 5. Мине дванадцять небувалих років, раніш ніж суджено мені повернутися до хати моїх батьків на великій річці (О. Довженко).
Контрольна робота №1
Фонетика (10клас)
Варіант 6
Картка № 11
I. Визначте, у якому рядку в усіх словах приголосні дзвінкі.
1. Троянда, човен, сльози, доброта, будинок.
2. Квітка, сонце, зірка, тварина, ранок.
3. Дерево, краса, вовк, милість, молодь.
4. Серце, кропива, рослина, горщик, капуста.
5. Малина, дружба, доба, льон, малий.
II. У якому рядку в усіх словах слід писати літеру ґ?
1. ...лей, ...ратки, ...атунок, ...ел...отати, ...удзик.
2. ...атунок, мар...арин, ву...ілля, мітин.......анок.
3. ...едзь, ...ранат, ...олод, по...аний, ...оробина.
4. Про...ноз, ...арбуз, бла...ати, ма...ній, ...речний.
5. Ма...ніт, пирі..., ба...аття, ...одинник, ...уральня.
III. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають два звуки.
1. Ярмарок, явір, краєвид, юрба, маячити.
2. Маляр, пір'я, малятко, пісня, люлька.
3. Свято, багряний, юність, ясла, білявий.
4. Клятва, картопля, меню, пляма, насіння.
5. В'янути, паляниця, яблуня, лялька, пір'їна.
IV. У якому рядку в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв?
1. Кран, ясність, листок, господар, щедрість.
2. Любов, печаль, рідина, яловичина, красуня.
3. Юрба, березень, льон, фантастика, анатомія.
4. Поїзд, ясний, годинник, м'ясо, зореліт.
5. Ключ, фізика, зброя, маринад, ластовиння.
V. З'ясуйте, у якому рядку слова розташовано за алфавітом.
1. Здоров'я, істина, любов, стосунки, навчання.
2. Висновок, завдання, спорт, дружба, оздоба.
3. Досвід, злагода, іскра, концерт, щастя.
4. Костюм, яструб, ластівка, портфель, вистава.
5. Проїзд, роздум, оповідання, спогади, щирість.
VI. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах відбувається уподібнення приголосних звуків.
1. Стрибати, веселка, стіна, вітчим, грається.
2. Пункт, зерно, житнє, чуття, МИШЦІ.
3. Застій, плести, ремінь, обшир, безжалісний.
4. Зсунути, розшитий, Устя, зціпити, грієшся.
5. Рушник, зліт, зчищу, коритце, стрічці.
Картка № 12
I. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах приголосні дзвінкі.
1. Трубопровід, толока, гущавина, тюбик, тисяча.
2. Операційний, нещадний, товариство, оператор, ікона.
3. Правдивість, висота, опера, негода, краса.
4. Барабан, держава, лимон, муляр, друг.
5. Ложе, людина, укритися, феномен, радість.
II. З'ясуйте, у якому рядку при словозміні чи словотворенні голосні в усіх словах чергуються.
1. Жовтий, чемпіон, жердина, садочок, жертва.
2. Зірка, сотня, день, щока, шостий.
3. Крихта, сестра, пісня, кишеня, вогонь.
4. Город, око, учитель, червень, чемпіон.
5. Казка, закон, холод, вечеря, річ.
III. У якому рядку в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв?
1. Невдаха, ковдра, намисто, люстерко, ясно.
2. Опускати, ліки, ніженька, олень, дрібний.
3. Бібліотека, корисний, ясність, зволікати, фах.
4. Нектар, їсти, лава, маслюк, дощ.
5. Клеїти, примхи, стілець, універсальний, щоденник.
IV. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають один звук.
1. Пюре, пісня, обновляти, лялька, рясно.
2. Яблуко, тяжко, позбутися, побачитися, теля.
3. Маяк, єпископ, їжак, їсти, юнга.
4. їхати, флотилія, їстівний, яблуня, нявкати.
5. Сузір'я, доля, меню, місяць, лихварювати.
V. У якому рядку слова розміщено не за алфавітом?
1. Абрикоса, величезний, димар, тінь, флот.
2. Коронувати, кошик, лінза, шепнути, чекати.
3. Точити, туманний, тунель, ущипнути, фарбування.
4. Тундра, іменувати, кінцевий, контакт, лютий.
5. Лад, мороз, розум, сум, туман.
VI. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах відбувається подовження приголосних звуків.
1. Безвинний, численний, життєвий, галуззя, лляти.
2. Життя, гілля, сіллю, насіння, лляний.
3. Старанний, ранній, угіддя, роззброїти, відділ.
4. Ввічливий, безвинний, відділ, страйккомат, осінній.
5. Навмання, ніччю, віссю, годинник, кіннота.
7. Запишіть речення фонетичною транскрипцією.
1. Місячне сяйво починає ходити по лісі, стелиться по галявині і закрадається під березу (Леся Українка). 2. Червоні, жовтогарячі й жовті веселчині смуги були такі ясні, наче горіли тихим полум'ям (І. Нечуй-Левицький). 3. Вранішній промінь пробився крізь туман, розсипався по воді (К. Гордієнко). 4. У вікно моєї хатини снується синім оксамитом місячна ніч (С. Васильченко). 5. Мине дванадцять небувалих років, раніш ніж суджено мені повернутися до хати моїх батьків на великій річці (О. Довженко).