Контрольна робота з української мови в 6 класі "Прикметник як частина мови"

Про матеріал

Прикметник

Варіант 1

1. Повнозначна частина мови, яка виражає ознаку або властивість предмета, називається:

а) іменником;

б) прикметником;

в) числівником;

г) займенником.

2. Запишіть п'ять прикладів прикметників.

Учні відповідають довільно.

3. Виділіть рядок, у якому всі слова - прикметники.

а) Столик, широкий, далекий, зроблений;

б) денний, ясен, красен, ясень;

в) близький, жорстокий, салатовий, міський;

г) великий, цегляний, колючий, прив'ялить.

4. Запишіть п'ять якісних прикметників.

Учні відповідають довільно.

5. Позначте рядок, у якому всі слова — відносні прикметники.

а) Кислий, вовняний, мамина, вечірня;

б) міський, полтавський, шкільний, лісовий;

в) дерев'яний, ясний, батьківський, солов'їний;

г) літній, вечірній, молочний, білий.

6. Запишіть п'ять присвійних прикметників.

Учні відповідають довільно.

7. Виділіть речення, у якому прикметник виступає присудком.

а) Ой високо в яснім небі сонце стало (Леся Українка).

б) Знов я юний-юний і веселий знов (В. Сосюра).

в) Реве та стогне Дніпр широкий (Т. Шевченко).

г) Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть (Т. Шевченко).

8. Складіть і запишіть речення, у якому прикметник виступав би означенням.

Учні відповідають довільно.

9. Які ступені порівняння мають прикметники?

а) Простий і складний;

б) вищий і найвищий;

в) якісний і відносний;

г) повний і короткий.

10. Утворітьступеніпорівняннявідприкметниківлегкий, довгий.

Учні відповідають довільно.

11. Виділіть рядок, у якому всі слова — прикметники м'якої групи.

а) Правильні, зимні, суботні, древні;

б) торішні, західні, присутні, могутні;

в) художні, ближні, середні, нижні;

г) братні, вологі, терпкі, достатні.

12. Провідміняйте прикметники пізній, крихкий.


Прикметник

Варіант 2

1. Прикметник — це повнозначна частина мови, яка:

а) має значення предметності;

б) означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі;

в) виражає ознаку або властивість предмета;

г) вказує на предмети, ознаки, кількість, але не називає їх.

2. Запишіть п'ять прикметників жіночого роду.

Учні відповідають довільно.

3. Визначте речення, у якому вжито прикметник.

а) Коли йде дощ, жайворонок сідає на гніздо й закриває пташеняток крильцями (Ю. Збанацький).

б) Тимко з Віктором стали такими друзями, що й водою не розіллєш (Ю. Збанацький).

в) Широка ріка, могутня в дні весни, швидко несла свої води (В. Собко).

г) Козак чув, либонь, у тиші, як бруньки бубнявіють, як росте полин (О. Ільченко).

4. Запишіть речення з присвійним прикметником.

Учні відповідають довільно.

5. Позначте речення, у якому вжито відносний прикметник.

а) На просторому майдані людно, мов на ярмарку (А. Шиян).

б) Горить-палає рожевий ранок (С. Васильченко).

в) Пишається над водою червона калина (Т. Шевченко).

г) Мир утихав після денної праці (Панас Мирний).

6. Запишіть п'ять якісних прикметників.

Учні відповідають довільно.

7. Виділіть речення з прикметником у короткій формі.

а) Хотіла б я вийти у чистеє поле (Леся Українка).

б) Є приказка весела: їж, коли роток свіж (Л. Глібов).

в) 3 тітчиного садка роздавався тихий Івасів голосок (Панас Мирний).

г) Молодая дівчинонька в садочок виходить (Леся Українка).

8. Запишіть речення з прикметником у повній формі.

Учні відповідають довільно.

9. На які групи поділяються прикметники?

а) Вищу й найвищу; ,

б) тверду й м'яку;

в) просту й складну;

г) повну й коротку.

10. Запишіть речення з прикметником м'якої групи.

Учні відповідають довільно.

11. Позначте рядок, у якому всі слова — прикметники твердої групи.

а) Дорожні, довколишні, братні, ранні;

б) художні, освітні, порожні, зовнішні;

в) городні, внутрішні, середні, завтрашні;

г) досвідчені, природні, дотепні, каламутні.

12. Запишіть п'ять прикметників м'якої групи.

Учні відповідають довільно.

Перегляд файлу

Прикметник

Варіант 1

1. Повнозначна частина мови, яка виражає ознаку або властивість предмета, називається:

а) іменником;

б) прикметником;

в) числівником;

г) займенником.

2. Запишіть п'ять прикладів прикметників.

Учні відповідають довільно.

3. Виділіть рядок, у якому всі слова - прикметники.

а) Столик, широкий, далекий, зроблений;

б) денний, ясен, красен, ясень;

в) близький, жорстокий, салатовий, міський;

г) великий, цегляний, колючий, прив'ялить.

4. Запишіть п'ять якісних прикметників.

Учні відповідають довільно.

5. Позначте рядок, у якому всі слова — відносні прикметники.

а) Кислий, вовняний, мамина, вечірня;

б) міський, полтавський, шкільний, лісовий;

в) дерев'яний, ясний, батьківський, солов'їний;

г) літній, вечірній, молочний, білий.

6. Запишіть п'ять присвійних прикметників.

Учні відповідають довільно.

7. Виділіть речення, у якому прикметник виступає присудком.

а) Ой високо в яснім небі сонце стало (Леся Українка).

б) Знов я юний-юний і веселий знов (В. Сосюра).

в) Реве та стогне Дніпр широкий (Т. Шевченко).

г) Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть (Т. Шевченко).

8. Складіть і запишіть речення, у якому прикметник виступав би означенням.

Учні відповідають довільно.

9. Які ступені порівняння мають прикметники?

а) Простий і складний;

б) вищий і найвищий;

в) якісний і відносний;

г) повний і короткий.

10. Утворіть   ступені   порівняння   від   прикметників   легкий, довгий.

Учні відповідають довільно.

11. Виділіть рядок, у якому всі слова — прикметники м'якої групи.

а) Правильні, зимні, суботні, древні;

б) торішні, західні, присутні, могутні;

в) художні, ближні, середні, нижні;

г) братні, вологі, терпкі, достатні.

12. Провідміняйте прикметники пізній, крихкий.


Прикметник

Варіант 2

1. Прикметник — це повнозначна частина мови, яка:

а) має значення предметності;

б) означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі;

в) виражає ознаку або властивість предмета;

г) вказує на предмети, ознаки, кількість, але не називає їх.

2. Запишіть п'ять прикметників жіночого роду.

Учні відповідають довільно.

3. Визначте речення, у якому вжито прикметник.

а) Коли йде дощ, жайворонок сідає на гніздо й закриває пташеняток крильцями (Ю. Збанацький).

б) Тимко з Віктором стали такими друзями, що й водою не розіллєш (Ю. Збанацький).

в) Широка ріка, могутня в дні весни, швидко несла свої води (В. Собко).

г) Козак чув, либонь, у тиші, як бруньки бубнявіють, як росте полин (О. Ільченко).

4. Запишіть речення з присвійним прикметником.

Учні відповідають довільно.

5. Позначте речення, у якому вжито відносний прикметник.

а) На просторому майдані людно, мов на ярмарку (А. Шиян).

б) Горить-палає рожевий ранок (С. Васильченко).

в) Пишається над водою червона калина (Т. Шевченко).

г) Мир утихав після денної праці (Панас Мирний).

6. Запишіть п'ять якісних прикметників.

Учні відповідають довільно.

7. Виділіть речення з прикметником у короткій формі.

а) Хотіла б я вийти у чистеє поле (Леся Українка).

б) Є приказка весела: їж, коли роток свіж (Л. Глібов).

в) 3 тітчиного садка роздавався тихий Івасів голосок (Панас Мирний).

г) Молодая дівчинонька в садочок виходить (Леся Українка).

8. Запишіть речення з прикметником у повній формі.

Учні відповідають довільно.

9. На які групи поділяються прикметники?

а) Вищу й найвищу; ,

б) тверду й м'яку;

в) просту й складну;

г) повну й коротку.

10. Запишіть речення з прикметником м'якої групи.

Учні відповідають довільно.

11. Позначте рядок, у якому всі слова — прикметники твердої групи.

а) Дорожні, довколишні, братні, ранні;

б) художні, освітні, порожні, зовнішні;

в) городні, внутрішні, середні, завтрашні;

г) досвідчені, природні, дотепні, каламутні.

12. Запишіть п'ять прикметників м'якої групи.

Учні відповідають довільно.

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Піся Сперма
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
doc
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
11453
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку