Тематична контрольна робота
Сполучник як частина мови
Варіант 1
1. Визначити рядок, у якому всі сполучники належать до сурядних.
А Як, мов, коли, тому що;
Б або, також, однак, не то...не то;
В хоча, хай, поки, нібито;
Г проте, що, але, щоб.
2. Визначити рядки, у яких сполучник з'єднує однорідні члени.
А Історико-мистецьку екєпедицію з метою обстеження храмів провів обласний краєзнавчий музей, а її науковим консультантом став професор зі Львова.
Б Видавництво й обласна бібліотека за сприяння обласної державної адміністрації та обласної ради започаткували регіональну книжкову виставку.
В Читачі висловлювали своє-захоплення особистістю письменника і ділилися враженнями від прочитаних книжок.
Г Про Модеста Левицького говорили у своїх виступах письменники, а гості висловили думку про необхідність видання повного зібрання його творів.
3. Визначити рядок, у якому підрядні сполучники можуть належати до різних груп за значенням.
А Як, коли;
Б якщо, хоча;
В що, наче;
Г аби, щойно.
4. Визначити рядок, у якому вжито повторюваний сполучник.
А Своєрідні погляди народу не тільки на вітер, вихор, дощ, веселку, а й на хмару, вир, росу.
Б Ти любиш тут кожен соняшник і кожну їхню усмішку, тобі воно дороге, рідне і наймиліше.
В Колективи-учасники конкурсу радували і чудовим виконанням хорових творів, і різноманітністю репертуару.
Г Коли зриваєш на грядці чорнобривець, здається, зриваєш не квітку, а своє серце з грудей виймаєш.
5. Визначити рядок, у якому всі сполучники пишуться разом.
А Для/того/щоб, за/те, з/того/часу/як, тому/що;
Б по/ки, ні/би/то, у/зв'язку/з/тим, через/те/що;
В що/б, не/наче, як/би, про/те;
Г незважаючи/на/те/що, як/що, так/що, ні/би.
6. Установити відповідність між підрядними сполучниками та їх групами за значенням.
А Щойно, поки, ледве; 1 Причинові;
Б з тим щоб, аби, для того щоб;2 з'ясувальні;
В тому що, бо, оскільки; 3 часові;
Г як тільки, з того часу як, коли.4 мети.
Д як, що.
7. Установити відповідність між сурядними сполучниками та їх групами за значенням.
А Проте, зате; 1 Єднальні;
Б або, не то...не то; 2 протиставні;
В і, ні...ні; 3 розділові.
Г ні...ні, також.
Д але, однак.
8. Прочитати. Виписати сполучники, зробити їх повний морфологічний розбір.
Нагадаємо, що влітку минулого року талановита майстриня з Волині брала участь у І Міжнародному фестивалі солом'яного мистецтва, а цього року перемогла у Міжнародному фестивалі солом'яних масок «Міфи і легенди» (3 альманаху).
9. За поданим початком скласти два речення, використовуючи сполучники підрядності:
а) мети; б) допустовий.
У Музеї української літератури відбулась презентація книги,…
Тематична контрольна робота
Сполучник як частина мови
Варіант 2
1. Визначити рядок, у якому всі сполучники належать до підрядних.
А Мовби, проте, але, як;
Б щоб, ніби, коли б, оскільки;
В якщо, чи, що, то...то;
Г ледве, також, або, хоча.
2. Визначити рядки, у яких сполучник з'єднує частини складного речення.
А Чоловічий хор «Мужність» успішно виступив на фестивалі хорових та оркестрових колективів.
Б Нещодавно відбулося обласне свято народного танцю, і переможці одержали дипломи, подяки, пам'ятний кубок.
В У фестивалі взяли участь юні співаки, танцюристи віком від 8 до 18 років, також виступали солісти, дуети, танцювальні дитячі ансамблі.
Г З нагоди відзначення Міжнародного дня музеїв краєзнавчий музей провів День відкритих дверей і Тиждень музеїв області.
3. Визначити, які сурядні сполучники виражають несумісність понять або чергування явищ. .
А Розділові;
Б протиставні;
В єднальні.
4. Визначити рядок, у якому вжито парний сполучник.
А В українського народу збереглося багато повір'їв про вогонь і воду, і місяць, і блискавку, і сніг.
Б Є у лісі закуток — найглухіший з усіх закутків. Захований він і від звірів, і від людей.
В Діти порадували не тільки майстерним виконанням колядок і щедрівок, а й зачарували цікавими костюмами, атрибутикою різдвяних дійств.
Г Здобуті знання й химерні уявлення поєднувалися у вигадливих міфічних образах та історіях.
5. Визначити рядок, у якому всі сполучники пишуться окремо.
А Коли/б, начеб/то, з/тим/щоб, мов/би;
Б для/того/щоб, як/тільки, тому/що, дарма/що;
В за/те, ніби/то, у/зв'язку/з/тим/що, так/що;
Г що/б, про/те, як/що, з/того/часу/як.
6. Установити відповідність між підрядними сполучниками та їх групами за значенням.
А Незважаючи на те що, хай, хоча;1 Умовні.
Б як, мовби, наче; 2 допустові.
В Щоб, для того щоб, аби; 3 порівняльні.
Г якщо, як, коли б. 4 мети.
Д нібито, немовби, ніби.
7. Установити відповідність між підрядними сполучниками та їх групами за значенням.
А Не тільки... а й, та; 1 Протиставні.
Б однак, проте; 2 єднальні.
В також, ні... ні; 3 розділові.
Г чи, або... або.
Д то... то, або.
8. Прочитати. Виписати сполучники, зробити їх повний морфологічний розбір.
У художньому музеї відкрита велика ретроспективна виставка «Художник про художника і про себе», з тим щоб представити галерею портретів митців Волині кінця XIX — початку XXI століття (3 альманаху).
9. За поданим початком скласти речення так, щоб сполучник / з'єднував:
а) однорідні члени; б) частини складного речення.
Учасникам презентації були представлені книжкові новинки
Оцінювання тестових завдань
Тип завдання | Завдання закритої форми | Завдання відкритої форми | |||||||
| завдання з множинним вибором | завдання на встановлення відповідності | | ||||||
Номер завдання | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Варіант 1 | Б | Б, В | В | В | В | А — 3, Б — 4, В- 1, Г - 3, Д- 2 | А - 2, Б - 3, В - 1, Г - 1, Д- 2 | | |
Варіант 2 | Б | Б, В | А | В | Б | А - 2, Б - 3, В - 4, Г - 1, Д-з | А - 2, Б - 1, В - 2, Г - 3, Д-з | | |
Кількість балів | 1 б. | 1 б. | 1 б. | 1 б. | 1 б. | 1,5 б. | 1,5 б. | 2 б. | 2 б. |
Тематична контрольна робота
Сполучник як частина мови
Варіант 1
1. Визначити рядок, у якому всі сполучники належать до сурядних.
А Як, мов, коли, тому що;
Б або, також, однак, не то...не то;
В хоча, хай, поки, нібито;
Г проте, що, але, щоб.
2. Визначити рядки, у яких сполучник з'єднує однорідні члени.
А Історико-мистецьку екєпедицію з метою обстеження храмів провів обласний краєзнавчий музей, а її науковим консультантом став професор зі Львова.
Б Видавництво й обласна бібліотека за сприяння обласної державної адміністрації та обласної ради започаткували регіональну книжкову виставку.
В Читачі висловлювали своє-захоплення особистістю письменника і ділилися враженнями від прочитаних книжок.
Г Про Модеста Левицького говорили у своїх виступах письменники, а гості висловили думку про необхідність видання повного зібрання його творів.
3. Визначити рядок, у якому підрядні сполучники можуть належати до різних груп за значенням.
А Як, коли;
Б якщо, хоча;
В що, наче;
Г аби, щойно.
4. Визначити рядок, у якому вжито повторюваний сполучник.
А Своєрідні погляди народу не тільки на вітер, вихор, дощ, веселку, а й на хмару, вир, росу.
Б Ти любиш тут кожен соняшник і кожну їхню усмішку, тобі воно дороге, рідне і наймиліше.
В Колективи-учасники конкурсу радували і чудовим виконанням хорових творів, і різноманітністю репертуару.
Г Коли зриваєш на грядці чорнобривець, здається, зриваєш не квітку, а своє серце з грудей виймаєш.
5. Визначити рядок, у якому всі сполучники пишуться разом.
А Для/того/щоб, за/те, з/того/часу/як, тому/що;
Б по/ки, ні/би/то, у/зв'язку/з/тим, через/те/що;
В що/б, не/наче, як/би, про/те;
Г незважаючи/на/те/що, як/що, так/що, ні/би.
6. Установити відповідність між підрядними сполучниками та їх групами за значенням.
А Щойно, поки, ледве; 1 Причинові;
Б з тим щоб, аби, для того щоб; 2 з'ясувальні;
В тому що, бо, оскільки; 3 часові;
Г як тільки, з того часу як, коли. 4 мети.
Д як, що.
7. Установити відповідність між сурядними сполучниками та їх групами за значенням.
А Проте, зате; 1 Єднальні;
Б або, не то...не то; 2 протиставні;
В і, ні...ні; 3 розділові.
Г ні...ні, також.
Д але, однак.
8. Прочитати. Виписати сполучники, зробити їх повний морфологічний розбір.
Нагадаємо, що влітку минулого року талановита майстриня з Волині брала участь у І Міжнародному фестивалі солом'яного мистецтва, а цього року перемогла у Міжнародному фестивалі солом'яних масок «Міфи і легенди» (3 альманаху).
9. За поданим початком скласти два речення, використовуючи сполучники підрядності:
а) мети; б) допустовий.
У Музеї української літератури відбулась презентація книги,…
Тематична контрольна робота
Сполучник як частина мови
Варіант 2
1. Визначити рядок, у якому всі сполучники належать до підрядних.
А Мовби, проте, але, як;
Б щоб, ніби, коли б, оскільки;
В якщо, чи, що, то...то;
Г ледве, також, або, хоча.
2. Визначити рядки, у яких сполучник з'єднує частини складного речення.
А Чоловічий хор «Мужність» успішно виступив на фестивалі хорових та оркестрових колективів.
Б Нещодавно відбулося обласне свято народного танцю, і переможці одержали дипломи, подяки, пам'ятний кубок.
В У фестивалі взяли участь юні співаки, танцюристи віком від 8 до 18 років, також виступали солісти, дуети, танцювальні дитячі ансамблі.
Г З нагоди відзначення Міжнародного дня музеїв краєзнавчий музей провів День відкритих дверей і Тиждень музеїв області.
3. Визначити, які сурядні сполучники виражають несумісність понять або чергування явищ. .
А Розділові;
Б протиставні;
В єднальні.
4. Визначити рядок, у якому вжито парний сполучник.
А В українського народу збереглося багато повір'їв про вогонь і воду, і місяць, і блискавку, і сніг.
Б Є у лісі закуток — найглухіший з усіх закутків. Захований він і від звірів, і від людей.
В Діти порадували не тільки майстерним виконанням колядок і щедрівок, а й зачарували цікавими костюмами, атрибутикою різдвяних дійств.
Г Здобуті знання й химерні уявлення поєднувалися у вигадливих міфічних образах та історіях.
5. Визначити рядок, у якому всі сполучники пишуться окремо.
А Коли/б, начеб/то, з/тим/щоб, мов/би;
Б для/того/щоб, як/тільки, тому/що, дарма/що;
В за/те, ніби/то, у/зв'язку/з/тим/що, так/що;
Г що/б, про/те, як/що, з/того/часу/як.
6. Установити відповідність між підрядними сполучниками та їх групами за значенням.
А Незважаючи на те що, хай, хоча; 1 Умовні.
Б як, мовби, наче; 2 допустові.
В Щоб, для того щоб, аби; 3 порівняльні.
Г якщо, як, коли б. 4 мети.
Д нібито, немовби, ніби.
7. Установити відповідність між підрядними сполучниками та їх групами за значенням.
А Не тільки... а й, та; 1 Протиставні.
Б однак, проте; 2 єднальні.
В також, ні... ні; 3 розділові.
Г чи, або... або.
Д то... то, або.
8. Прочитати. Виписати сполучники, зробити їх повний морфологічний розбір.
У художньому музеї відкрита велика ретроспективна виставка «Художник про художника і про себе», з тим щоб представити галерею портретів митців Волині кінця XIX — початку XXI століття (3 альманаху).
9. За поданим початком скласти речення так, щоб сполучник / з'єднував:
а) однорідні члени; б) частини складного речення.
Учасникам презентації були представлені книжкові новинки
Оцінювання тестових завдань
Тип завдання |
Завдання закритої форми |
Завдання відкритої форми |
|||||||
|
завдання з множинним вибором |
завдання на встановлення відповідності |
|
||||||
Номер завдання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Варіант 1 |
Б |
Б, В |
В |
В |
В |
А — 3, Б — 4, В- 1, Г - 3, Д- 2 |
А - 2, Б - 3, В - 1, Г - 1, Д- 2 |
|
|
Варіант 2 |
Б |
Б, В |
А |
В |
Б |
А - 2, Б - 3, В - 4, Г - 1, Д-з |
А - 2, Б - 1, В - 2, Г - 3, Д-з |
|
|
Кількість балів |
1 б. |
1 б. |
1 б. |
1 б. |
1 б. |
1,5 б. |
1,5 б. |
2 б. |
2 б. |