Контрольна робота з української мови в 7 класі з теми "Прислівник"

Про матеріал
Дві частини контрольної роботи з теми "Прислівник", розроблені для 7 класу.
Перегляд файлу

МАТЕРІАЛИ ДЛЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ З ТЕМИ «ПРИСЛІВНИК (СЕМАНТИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ, ГРАМАТИЧНІ ОЗНАКИ, СИНТАКСИЧНА РОЛЬ, ГРУПИ ПРИСЛІВНИКІВ, СТУПЕНІ ПОРІВНЯННЯ, ПРАВОПИС ПРИСЛІВНИКІВ: -Н- ТА -НН- У ПРИСЛІВНИКАХ, НЕ ТА НІ З ПРИСЛІВНИКАМИ)»

 

Тестові завдання

 

І. Визначити правильність поданих висловлювань, позначивши правильні відповіді знаком „+”, неправильні – „0”. (Всього 4 б.)

1. Прислівник – це самостійна частина мови.

2. Прислівники називають ознаку дії, ознаку предмета, ознаку іншої ознаки.

3. Слово «притама..о» пишеться з -н-..

4. Всі прислівники можуть мати ступені порівняння.

5. В реченні прислівники виконують роль підмета.

6. Слово „будь-де” є прислівником.

7. В словосполученні „прцювати активно” прислівник означає ознаку предмета.

8. Слова „щоде..о”, „невпи..о” пишуться з –нн- .

ІІ. Визначити правильний варіант із поданих. (Всього 12 б.)

9. У якому рядку правильно названо морфологічні ознаки прислівника:

а) рід, число, відмінок;

б) час, вид, особа, рід;

в) незмінність, час, вид;

г) незмінність.

10. У якому рядку всі слова – прислівники:

а) рано, нове, увечері, прагнучи;

б) багато, веселе, вечір, сяючи;

в) додому, вдруге, по-моєму, тут;

г) мало, по-нашому, вгору, дивак.

11. Визначіть рядок, в якому всі слова – прислівники:

а) досхочу, спідлоба, уві сні, до смаку, співаючи;

б) ледве-ледве, по-французьки, гарнесеньке, наодинці;

в) квапливо, миттю, семеро, вволю, навприсядки;

г) вряди-годи, доверху, урочисто, по-нашому, всередині.

12. Визначіть речення, у якому вжито прислівник у формі вищого ступеня порівняння:

а) Моє помешкання затишніше.

б) Це дерево вище за інші.

в) Діти, співайте голосніше.

г) Тобі я пропоную простіше завдання.

13. У якому рядку від усіх прислівників можна утворити ступені порівняння:

а) рішуче, щойно, тихо, вдруге;

б) гарно, красиво, далеко, близько;

в) лукаво, мало, щодня, спересердя;

г) глибоко, вголос, часто, по-перше.

14. У якому рядку допущено помилку при утворенні ступенів порівняння прислівників:

а) більше, значно веселіше, багатше;

б) більш рожево ще міцніше, найнепривабливіше;

в) ласкавіше, дорожче, ще краще;

г) більш самостійніше, різкіше, куди вище.

15. У якому рядку вжито прислівники, що означають ознаку предмета:

а) сад восени, розмова віч-на-віч, глухо шумів;

б) читання мовчки, сказав навздогін, приїду коли-небудь;

в) торгівля вроздріб, кава по-турецьки, читання вголос;

г) прогулянка верхи, зробив вчасно, доглядає дбайливо.

16. У якому рядку наголос в усіх словах падає на перший склад:

а) гірко, навколо, звисока, водночас;

б) засвітла, ліворуч, поночі, боязко;

в) замолоду, міцно, вроздріб, злегка;

г) зопалу, назовні, осторонь, опівночі.

17. У якому рядку всі прислівники пишуться з -нн-:

а) гума..о, актив..о, безуми..о, організова..о, со..о;

б) відмі..о, стара..о, несказа..о, свяще..о, щоде..о;

в) нерівня..о, негада..о, самовідда..о, нездола..о, дореч..о;

г) невгамов..о, впевне..о, відда..о, шале..о, радіс..о.

18. У якому рядку всі прислівники пишуться з -н-:

а) організова..о, невтом..о, неочікува..о, тума..о;

б) скаже..о, безмеж..о, розгубле..о, вимуше..о;

в) безпереста..о, спантеличе..о, одноманіт..о, зачарова..о;

г) схвильова..о, нескінче..о, невпи..о, огне..о.

19. У якому рядку всі прислівники з НЕ завжди пишуться разом:

а) не/вигідно, не/вдало, не/розумно, не/давно;

б) не/стямно, не/порушно, не/самовито, не/втямки;

в) не/впинно, не/рухливо, не/даремно, не/потрібно;

г) не/лагідно, не/красиво, не/культурно, не/добре.

20. У якому рядку всі прислівники з НЕ завжди пишуться окремо:

а) не/легко, не/тяжко, не/прудко, не/важко;

б) не/рішуче, не/стійко, не/наполегливо, не/рано;

в) не/страшно, не/мужньо, не/послідовно, не/уважно;

г) не/можна, не/слід, не/потрібно, не/варто.

ІІІ. Прочитайте текст, виконайте завдання 21 – 24 до нього. (Всього      4 б.)

(А) Минали дні, а дощів не було. (Б) І раптом у другій половині дня наступило нарешті омрія­не, довгождане. (В) Все почалося просто: з-за обрію тихо виткнувся ріжечок ледве помітної синьої хмари. (Г) Залитий сонцем степ одразу принишк, затаїв подих, мовби чекаючи, що з цього вийде. (Д) Стало тихо. (Е) А ріжечок тим часом уперто вигонився вгору, розростався вшир, поступово перетворюючись у хмару. (Ж) А вона поступово переросла в  темно-синій гірський хребет, що не забаром уже закрив собою величезний сектор неба.

21. У якому двох реченнях використано прислівники, що означають ознаку іншої ознаки?

22. У якому реченні прислівник виконує функцію присудка?

23. У якому реченні допущено помилку у написанні прислівника?

24. У яких двох реченнях не використано прислівники?

ІV. Завдання на встановлення відповідності. (Всього 16 б.)

25. Встановіть відповідність між частинами мови та прикладами.

Частини мови

Приклади

А Дієприкметник

1 Тривожиться земля, чи буде її зорано, чи заколосяться на ній жита

Б Дієприслівник

2 Минає літо, шелестить пожовкла стежка

В Прислівник

3 Вигріваючись на сонці, привільно і владно розтягнувся Дніпро широкою долиною

Г Прикметник

4 Це деревце було вище і стрункіше за інші

 

5 Чим вище занесешся, тим нижче впадеш

 

 

26. Встановіть відповідність між фразеологізмами та їх значенням.

Фразеологізми

Значення фразеологізмів

А    Баба надвоє ворожила

1   Критично оцінити

Б    Глянути збоку

2   Радісно

В    Пальцем нікуди ткнути

3   Невідомо, чи здійсниться щось, чи ні

Г    Легко на душі

4   Нічого не видно

 

5   Дуже тісно 

27. Встановіть відповідність між різними формами ступенів порівняння прислівників та прикладами цих форм.

Форми ступенів порівняння

Приклади

А    Проста форма вищого ступня

1   Більш швидко

Б    Складена форма вищого ступня

2   Занадто високо

В    Проста форма найвищого ступня

3   Найменш холодно

Г    Складена форма вищого ступня

4   Виразніше

 

5   Щонайліпше 

28. Встановіть відповідність між виділеними прислівниками та синтаксичною функцією, яку виконують прислівники

Приклади

Члени речення

А    Що думаєш сказати, спершу обміркуй.

1   Підмет

Б    Зоряно, тихо в просторі.

2   Присудок

В    Це «зрозуміло» пролунало не запитанням, а жорстким і впевненим ствердженням.

3   Означення

Г    Загляньте в будинок ліворуч від церкви і попитайте про діда там.

4   Додаток

 

5   Обставина

 

 

МАТЕРІАЛИ ДЛЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

З ТЕМИ «ПРИСЛІВНИК (ПРАВОПИС ПРИСЛІВНИКІВ: И ТА І В КІНЦІ ПРИСЛІВНИКІВ, НАПИСАННЯ ПРИСЛІВНИКІВ РАЗОМ, ОКРЕМО, ЧЕРЕЗ ДЕФІС)»

 

Тестові завдання

 

І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

1. Прислівники вжито в обох реченнях рядка

А. Найкраще в роботі слово: «Готово!». Найкраще робота була виконана учнями 7 класу.

Б. Навколо зібралися хлопці і здивовано розглядали дивака. Навколо хати ростуть вишні.

В. Хлопець теревенив без кінця, не зважаючи, чи хто його слухає. Твір без кінця, тож і оцінка за нього низька.

Г. Без упину торохкотіли дівчата, перегукувались парубки, деркотіли машини. Без упину промчались по шосе і на швидкості завернули на ґрунтівку.

2. З буквою И пишуться всі прислівники в рядку

А. По-ведмеж.., лежач.., вкуп.., зсередин..

Б. По-вовч.., нехотяч.., докуп.., безвіст..

В. По-сусідськ.., догор.., угор.., удвіч..

Г. Позаоч.., всередин.., восен.., почаст..

3. З буквою І пишуться всі прислівники в рядку

А. Двіч.., поноч.., насторож.., втрич..

Б. По-заяч.., удвіч.., наодинці.., нарешт..

В. Інод.., вноч.., навкруг.., навік..

Г. Ввечер.., по змоз.., по-українськ.., пішк..

4. Всі прислівники в рядку пишуться через дефіс

А. По/своєму, по/перше, на/весні, на/жаль

Б. Будь/де, давно/давно, на/бік, у/перше

В. По/братерськи, хтозна/де, будь/як, часто/густо

        Г. По/білоруськи, ні/коли, аби/де, де/сь.

5. Всі прислівники в рядку пишуться через разом

А. В/п’яте, зпід/лоба, з/верху, до/смаку

Б. На/завжди, до/купи, у/слід, в/одно/час

В. На/пам’ять, з/малку, за/любки, що/року

        Г. В/низ, на/зло, врешті/решт, у/брід.

6. Всі прислівники в рядку пишуться окремо

А. Що/ранку, до/останку, до/щенту, в/волю.

Б. По/доброму, один/в/один, врешті/решт, на/зло.

В. Раз/по/разу, на/мить, на/сміх, на/щастя.

Г. На/виліт, за/любки, на/світанку, на/ура.

7. Всі прислівники в рядку записані правильно

А. Без кінця-краю, віднині, зроду-віку, хтозна-куди, нежданно-негаданно, вище.

Б. Зосліпу, у стократ, по-заячи, по правді, найщиріше.

В. Внічию, будь-коли, сам-на-сам, натще-серце, без сумніву.

Г. Сумлінно, насторожі, десь-то, один в один, блище.

ІІ. Завдання з вибором кількох правильних відповідей.

8. Прочитайте слова, виконайте завдання І – ІІІ.

А. Оче/видно.                     Ж. Сам/на/сам.

Б. По/людському.               З. Віч/на/віч .

В. З/усіх/усюд.                    І.  С/під/лоба.                            

Г. Звідки/небудь.                Й. Тим/часом.

Д. По/тричі.                         К. Що/сили.

Е. Тишком/нишком.           Л. По/двоє.

І. Всі слова пишуться через дефіс…

ІІ. Всі слова пишуться разом …

ІІІ. Всі слова пишуться окремо …

9. Прочитайте текст, виконайте завдання І – V.

(А) Колись давним/давно звірі заходилися будувати міст. (Б) На нараді кожен з них подавав свої пропозиції.

(В) Заєць сказав:

— По/моєму, міст треба будувати з хмизу: по/перше, його легше зробити, а по/друге, дешевше обійдеться.

(Г) — Ні, –  заперечив ведмідь, – якщо вже будувати, то обовязково з сторічних дубів, щоб міст був міцний і не треба було його раз/по/раз ремонтувати.

(Д) — Дозвольте, колеги! – встряв у розмову осел. – На/сам/перед треба розв’язати принципове питання: як його будувати – в/здовж чи в/поперек річки?

І. Прислівники, що пишуться разом, використані в реченні…

ІІ. Прислівники, що пишуться окремо, використані в реченні…

ІІІ. Прислівники, що пишуться через дефіс, використані в реченні…

ІV. Всього в тексті використано … прислівників.

V. Прислівник написано неправильно в реченні

ІІ. Завдання на відповідність.

10. Встановити відповідність між частинами мови, від яких утворені прислівники, та похідними словами.

Частини мови, від яких утворені прислівники

Похідні слова

А

Іменник

1

Учетверте, по двічі, по-третє

Б

Прикметник

2

Аби-звідки, кудись, на завтра

В

Числівник

3

Навесні, вранці, без відома

Г

Прислівник

4

Нашвидкуруч, кінець кінцем, врізнобіч

 

 

5

Коротше, по-простому, в цілому

 

11. Встановити відповідність між правилами написання прислівників та прикладами.

Правила написання прислівників

Приклади

А

Прислівники, утворені від прикметників за допомогою суфіксів -о, -е, повністю зберігають правопис цих прикметників.

1

Вдень, згори, надворі, напам’ять

Б

Разом пишуться прислівники, утворені від іменників, які або форми яких тепер самостійно не вживаються.

2

Кінець кінцем, одним одно, час від часу, раз за разом

В

Якщо прислівник утворений повторенням змінних слів, то частини, що стоять у різних відмінках, пишуться окремо.

3

Законно, нескінченно, дужче, найтихіше

Г

Частина прислівників, утворених поєднанням прийменника з іменником, пишеться окремо.

4

До вподоби, над силу, уві сні, до рання.

Д

Прислівники, утворені від прикметникових основ за допомогою префіксів, пишуться разом.

5

Віддавна, допізна, згарячу, дочиста

 

 

6

Влітку, упереміш, навстіж, нанівець

 

 

doc
Додано
29 березня 2020
Переглядів
19849
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку