Урок «У пошуках козацьких скарбів» (Прислівник. Правопис прислівників. Узагальнення і систематизація вивченого)»

Про матеріал
Урок – квест, зразок якого хочу запропонувати, побудовано за типом «змагання» : учителем створюється цікавий сюжет; учні (індивідуально або колективно згідно з сюжетом) проходять завдання (пошук інформації, розкриття таємниці тощо); усі завдання виконуються для отримання мети (відгадати пароль, знайти скарби тощо). Тобто акцент робиться на цікавому сюжеті, грі та змаганнях між учнями.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок – пригода «У пошуках скарбів»(За темою « Прислівник. Правопис прислівників» (Узагальнення і систематизація вивченого))

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Розминка. Вправа «Продовж речення»(Доповнити речення прислівниками)Я хочу, щоб ми провели цей урок (як?)…

Номер слайду 4

Вправа «Заморочки» (правильно побудувати речення з розкиданих слів) Мови, це, виражає, незмінювана, прислівник, частина, що, іншої, ознаки, самостійна, чи, ознаку, предмета, дії, стану.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Острів хортиця – це історична пам’ятка і місце, овіяне легендами. Найбільший серед річкових островів європи, він став домівкою і фортецею для наших захисників – козаків. а в дуже давні часи сюди приходили молитися і виконувати свої магічні обряди біля священних дерев таємничі волхви. За переказами, саме вони схоронили на хортиці великий скарб, який козаки ревно оберігали і примножували.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

«зібратися в дорогу»Записати прислівники у потрібну колонку. Навколо, наперекір, звечора, пішки, дуже, по – нашому, спересердя, праворуч, надзвичайно, на зло, навмисно, щогодини, легко, зопалу, сьогодні, згарячу, довіку.

Номер слайду 9

Козак мамай. «Козак-Мамай»… Цей загадковий образ у багатовіковому історичному поступові виявився духовним символом українців, уособлюючи звитяжницькі ідеали народу, його світоглядні орієнтири та націотворчі спрямування. Набувши свого значного поширення в Україні XVIIІ–XIX століть, народна картина «Козак-Мамай» освячувала чи не кожну українську хату, утворюючи своєрідний сакральний комплекс разом із традиційними іконописними образами. Жодному іншому творові давнього українського народного малярства не судилося прожити таке довге життя в стількох варіантах, повтореннях і копіях. Козак у думах і помислах українців уособлював народну силу духу, незламність волі в боротьбі з поневолювачами. Зображення козака на народних картинах в час, коли запорозького війська вже не існувало, сприймалося як своєрідний пам'ятник героїчному минулому українського народу.

Номер слайду 10

«На курган до мамая»завдання: утворити ступені порівняння прислівників. Обережно, уважно, близько, щедро, весело, дорого,мало.

Номер слайду 11

«ой хто в лузі, озовися»завдання: поставити наголос у прислівниках. Високо, зозла, засвітла, босоніж, мимоволі, ліворуч, байдуже, завжди, шкода, позаторік, завидна, згарячу, залюбки, насміх, хороше, насамперед, очевидно, замолоду.

Номер слайду 12

«У пошуках товмача» завдання: замінити фразеологізми синонімами - прислівниками. Гурт козака Тура. Бігти не чуючи ніг. Намокнути до останньої нитки. Кинутися з усіх ніг. Не мати кінця – краю. Йти як не своїми ногами. Довідка: безкінечно, стрімко, надворі, швидко, наскрізь, повільно. Гурт козака Грая. Йти не знаючи дороги. Зробив як кіт наплакав. Лягати разом з курми. Шукати по гарячих слідах. Надворі хоч в око стріляй. Працює як сонна муха. Довідка: темно, навмання, мало, дуже рано, повільно, відразу. Гурт козака Ока. На одній ноті. Слово по слову. Бурмотіти під носа. Знати як облупленого. Голкою ніде ткнути. Як сніг на голову. Довідка: несподівано, невиразно, поступово, дуже добре, монотонно, тісно.6. Опинитися просто неба.

Номер слайду 13

«три дороги, або куди йти далі: праворуч, ліворуч чи прямо?»

Номер слайду 14

«у кожного своя дорога…» Гурт козака Тура. Завдання: від запропонованих слів утворити прислівники. Ліва, рука –О, північ –До, низ –По, другий –По, мій –В. зима –Над, вечір –Не, весело -Гурт козака Грая. Завдання: замінити запропоновані прислівники синонімами. Чудово –Уміло –Радісно –Ясно –Ніжно –Любо –Швидко –Казково -Гурт козака Ока. Завдання: дібрати до запропонованих прислівників антоніми. Скупо –Швидко –Далеко –Вдень –Темно –Добре –Влітку –Солодко -

Номер слайду 15

« слово замки відмикає…» Завдання: записати прислівники разом, окремо або через дефіс. По/суті, на/ щастя, з/середини , с/ пересердя, з/боку, до/речі, до/ смаку, рік/ у /рік, до/побачення, без/кінця/краю, в/до/світа, не/стерпно, без / жалю, без/ слідно , з/малку, по/ четверте, як/небудь, хоч/ не /хоч, раз/ у /раз, по /своєму, пліч/ о /пліч.

Номер слайду 16

«А де ж скарби?»

Номер слайду 17

«справжній скарб – це не те, що блищить, а те, що в серці лежить»

pptx
Додав(-ла)
Війтик Наталія
Додано
30 березня 2020
Переглядів
1326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку