Ступені порівняння прислівників

Про матеріал
Урок у 7 класі з української мови на тему "ПРИСЛІВНИК: ЗАГАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ, МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ, СИНТАКСИЧНА РОЛЬ" допоможе поглибити знання учнів про прислівник як самостійну незмінну частину мови, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль.
Перегляд файлу

Тема:  ПРИСЛІВНИК: ЗАГАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ, МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ, СИНТАКСИЧНА РОЛЬ 7 клас

Мета: поглибити знання учнів про прислівник як самостійну незмінну частину мови, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль; формувати загальнопізнавальні вміння  знаходити прислівники в тексті, характеризувати їх; розвивати усне зв'язне мов­лення учнів, увагу, уяву, творчі здібності; виховувати почуття патріотизму, любов до рідної природи.

Завдання:

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Обладнання:  підручник, дидактичний матеріал.

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

Бесіда за питаннями.

– Що таке морфологія?

- Які частини мови вже вивчили семикласники?

 IIІ. Актуалізація мотиваційних резервів учнів

Робота біля дошки.Записати речення, вказати в них слова, що означають ознаку дії, ознаку іншої ознаки. Поставити до цих слів питання.

. Шуба гріє людину взимку, а праця – постійно. Зоравши неліниво, заживеш щасливо. Талан – не птах, що прилітає зненацька. Трудяща копійка годує довіку.

ІІ. Ледар літо проспав, а восени облизня впіймав. Хлібороб сподівається щороку, а рибалка щодня. Удосвіта встанеш, то більше діла зробиш. Як погано зшив, то хоч гарно випрасуй.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

* Робота з підручником.Опрацювання теоретичного матеріалу (с. 68) і таблиці “Прислівник як частина мови” (с. 69).

V. Виконання вправ на закріплення вивченого.

1. Вибірковий диктант. Виписати прислівники, поставити до кожного питання, з’ясувати його належність до певного розряду за значенням.

Узимку чекай, сподівайся на літо, мій сину. (Є.Гуцало.) Неси в душі напоготові матусин мудрий заповіт! (М.Нагнибіда.) Взагалі, у нас говорять – як ходять: прямо, повноросто, навпрошки (Б.Олійник.) У кожної людини душа щасливо й гордо ожива. (О.Довгий.) Та тут зненацька збудився я. (П.Тичина.) Вгорі на білих поплавках застигли сонячні хмарини. (Д.Луценко.) Сходить сонце стороною і назустріч нам іде. (М.Стельмах.) Чорне хмарище суне повагом. (М.Старицький.) Хай буревій впокорить все навколо, але не моє серце молоде! (М.Гриценко.) Загін, навксач лети! (А.Малишко.) Минули вдосвіта якесь село. За вигоном котило поле вдалеч. (Б.Олійник.) Знов зоря світання стерла сон крилом, цвірінчить горобчик срібно за вікном. (В.Сосюра.) Сидить просмолена ворона в береті сонця набакир. (Л.Костенко.) І лобода одвіку для синиць зарані до зими готує сім’я. (М.Самійленко.)Напевне, знічев’я учора й сьогодні гукають та манять людей верховини. (П.Воронько.)

2.  Вибіркова робота з елементами аналізу. (Робота в парах).Розподілити прислівники у три колонки  відповідно до значення:

 

1 пара - до першої колонки записати прислівники, що виражають ознаку дії;

2 пара - до другої – ознаку іншої ознаки;

3 пара - до третьої – ознаку предмета.

 

Працювати самовіддано, у хаті скраю, широко розстилатися, таємничо кружля-ючи, ніколи не забувати, зупинка напівдорозі, зупинитися на півдорозі, падіння сторчака, надзвичайно весело, дуже далеко, борщ по-закарпатськи, перекину-   тий догори, низько навислий, ввечері гарно, дорога навпростець.

 

VІ. Рефлексія

1.     Колективне складання твору «Я» (кожний непарний рядок починається словами я-…)

Я – прислівник

незміна частина мови

Я – прислівник

виражаю ознаку дії чи стану

Я – прислівник

у реченні виступаю переважно обставиною

Я – прислівник

і без мене неможливе існування мови та мовлення!

2.     «Обери питання» (на дошці записане слово прислівник, а треба доповнити питаннями)

3.     Отримані емоції від сьогоднішнього уроку, виразити за допомогою смайликів на папері.

VІІ Домашнє завдання

 

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Горошкіна О.М., Попова Л.О.)
Додано
29 березня 2020
Переглядів
969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку