Контрольна робота з української мови з теми «Речення з однорідними членами. Пряма мова і діалог»

Про матеріал
  • Контрольна робота дасть можливість перевірити рівень знань учнів з теми «Речення з однорідними членами. Пряма мова і діалог», зокрема уміння визначати однорідні члени речення, правильно вживати розділові знаки при них, розрізняти пряму мову та слова автора, складати діалог на задану тему.
Перегляд файлу

Контрольна робота з української мови

з теми «Речення з однорідними членами. Пряма мова і діалог»

5 клас

І варіант

1.Вкажіть речення з однорідними членами речення:

а)Зоря на небі рожева уже почала займатись;  б) Вірний приятель – то найбільший скарб;

в) Перед самою хатою росли червоні, рожеві, білі маки.

2. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:

а) Місяць світить та не гріє;   б) Тягнуться до сонця і квіти, і трави;

в) Мені наснились доли та ліси, поля веселі та вітри незримі.

3. Вкажіть речення у якому узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів речення:

а) Усе чарує зір кругом: роса, і луг, і води;

б) На річці, в лісі, на полі – усюди тихо;

в) На клумбі ще цвітуть квіти: айстри, безсмертники, чорнобривці.

4. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:

а) І будинки, і дороги, і ліси  все видно навкруги;

б) Скрізь червоно: на небі, на узгір’ях і на горі;

в) Луки, гори, пишні сади – все зелене і принишкле.

5. Вкажіть речення, у якому є звертання( розділові знаки пропущено):

а) Світить нам день безсмертними вогнями;     б) Який же ти світе теплий і широкий;

в) Діти цікавляться історією свого краю.

6. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки при звертанні:

а) Благословенний будь, мій краю рідний;     б) Не клубочтесь, хмари, сиві;

в) Україно! Ти для мене диво!

7. Вкажіть речення із поширеним звертанням:

а) Гуркотіть тихіш, машини;    б) Слався од краю до краю, Вітчизно;

в) Зоре моя вечірняя, зійди над горою.

8. Вкажіть речення зі вставним словом( розділові знаки пропущено):

а) Всяке трапитись може на довгім віку;

б) Може ви чули як пахне земля?

в) Злива тривала майже годину.

9. Вкажіть речення, у  якому неправильно поставлені розділові знаки:

а) Уже скоро, мабуть, почнеться мітинг;

б) Може, ми колись ще зустрінемось;

в) На щастя пожежу погасили швидко.

10. Вкажіть речення з прямою мовою( розділові знаки пропущено):

а) Він правді дивився у вічі;

б) Віддай мені корову назад каже багатий вбогому братові;

в) На плакаті написано щоб учні дружили з книгою.

11. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:

а) « Той лиш пошани достоїн, хто мову шанує свою», - підкреслював Володимир Сосюра;

б) Я запитав товариша: «Ти підеш на річку ловити рибу?»;

в) «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину» - слушно застерігає Василь Симоненко.

12.  Складіть діалог на тему «У музеї».

                                            Контрольна робота з української мови

з теми «Речення з однорідними членами. Пряма мова і діалог»

5 клас

ІІ варіант

1.Вкажіть речення з однорідними членами речення:

а) Над нивами, лугами та долинами велика хмара йшла;

б) Залитий сонцем степ одразу принишк;     в) На травах миготіла самоцвітами роса.

2. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:

а) Я так люблю жагуче літо, і даль, і сонячну блакить;

б) В серце бери, і навік пам’ятай щемну красу Батьківщини;

в) Ніч була хоч зоряна, та темна.

3. Вкажіть речення у якому узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами  речення:

а) Усе чарує зір кругом: роса, і луг, і води;      б) На річці, в лісі, на полі – усюди тихо;

в) Степ, лиман, озеро – все закуталось у якийсь чарівний світ.

4. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:

а) Тут рідне все навколо: бузковий кущ, паркан, старий хлівець;

б) На столі стояли:  миски, тарілки, блюдечка;

в) Боровики, маслюки, опеньки, сироїжки ростуть у нашому лісі.

5. Вкажіть речення, у якому є звертання( розділові знаки пропущено):

а) Цвіти цвіти барвіночку з весни до зими;

б) Пісня розливається на вечірніх просторах Дніпра;

в) Не колишуться од вітру на човнах вітрила білі.

6. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки при звертанні:

а)Світи нам, день, безсмертними вогнями;    б) Не стелись, тумане, не шуміть, тополі;

в) Лети моя, пісне, за гори й долини.

7. Вкажіть речення із непоширеним звертанням:

а)Дзвени, моя пісне крилата, в вітрах світової весни;

б) Слався од краю до краю, Вітчизно;

в) Зоре моя вечірняя, зійди над горою.

8. Вкажіть речення зі вставним словом( розділові знаки пропущено):

а) Здається вічністю буття маленька мить;     б) Здається загримів десь на небі грім;

в) Для нас у ріднім краї навіть дим солодкий та коханий.

9. Вкажіть речення, у  якому неправильно поставлені розділові знаки:

а) На жаль, чудес на світі не буває;

б) Може це свято залишиться в пам’яті багатьох людей;

в) До житла було, за їх словами, кілометрів п’ять.

10. Вкажіть речення з прямою мовою( розділові знаки пропущено):

а) Життя в неволі нічого не варте  відказав Максим;

б) Наша дума, наша пісня не вмре, не загине;

в) На сизих луках скошено траву.

11. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:

а) Учитель природознавства сказав – «Завтра ми будемо працювати в саду;

б) « Ой, яка чудова українська мова!» - захоплено писав поет Олександр Підсуха;

в) « Ніщо так не красить людину, як натхнення», - подумала Ярослава.

12. Складіть діалог на тему «У бібліотеці».

Контрольна робота з української мови з теми

« Складне речення. Складносурядне речення»

9 клас

І варіант

1.Вкажіть складне речення:

а) Місяць підіймався все вище й вище, затьмарюючи своїм світлом зірки;

б) Все зраділо, зустрічаючи день, і день зрадів;

в) Тремтячі тіні ажурові розквітлий кидає каштан.

2.Вкажіть безсполучникове складне речення:

а) Споглядаю, як ліс проростає осінньою синню;

б) Настане літо; жовтий цвіт укриє липу до вершини;

в) На сизих луках скошено траву, і літо буйне в береги ввійшло.

3. Вкажіть складносурядне речення:

а) Той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може й сам викликати поваги до себе;

б) Не хочу я, щоб знов пекла мене війна в журбі;

в) Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів.

4. Вкажіть складносурядне речення, між частинами якого не ставиться кома:

а) Річка широка та глибока а вода в ній синя та чиста;

б) Сонце вже розтопило сніг і втер шелестить густою осінньою травою;

в) Де-не-де біля вирв синіє безводний полин і кущиться пахучий чебрець.

5.Вкажіть ССР, між частинами якого потрібно поставити тире:

а) Минулася буря і сонце засяяло;

б) Повітря тремтить від спеки і в срібнім мареві танцюють далекі тополі;

в) Русий вечір пахне любистком і квіти лащаться до ніг.

6. Вкажіть складнопідрядне речення:

а) Пройшла гроза, і ніч промчала;

б) Важко сказати. Як склалося б його життя тоді;

в) Заплющу очі – постають сади.

7. Вкажіть СПР, у якому підрядна частина розриває головну:

а) Усе, що йти нам заважає, зумій одкинути в собі;

б) З моря видно, як хлопці кидаються навтіки;

в) Якби на кропиву не мороз, вона б усіх людей пожалила.

8. Вкажіть речення, у якому підрядна частина приєднана сполучним словом:

а) Так було тихо, що мені соромно стало калатання власного серця;

б) Де кров текла козацькая, трава зеленіє;

в) Я для пісні вікно розчинив, щоб вона залила мою душу весною.

9. Вкажіть складнопідрядне речення з підрядною з’ясувальною:

а) Нема в житті такої сили, щоб у польоті нас спинила;

б) Люблю, коли в вікно розкрите шумлять безжурно дерева;

в)Не заспокоїмось ми доти, аж поки з поля весь бур’ян не вирвемо.

10. Вкажіть складнопідрядне речення з підрядною означальною:

а) Виноград любить, щоб коло нього ходили;

б) Ми згадуєм громи боїв недавніх, де звершений був подвиг не один;

в) Все стало так несподівано й швидко, що люди закаменіли.

11. Поставте розділові знаки,зробіть повний синтаксичний розбір речення:

     Я люблю, коли в листя зелене дерева одягає весна.

                                     Контрольна робота з української мови з теми

« Складне речення. Складносурядне речення»

9 клас

ІІ варіант

1.Вкажіть складне речення:

а) В грядуще дивлячись сьогодні, ми бачим лави молоді;

б) Бачу, як синє небо надвоє розтяли чорні крила;

в) Почав пісню свого товариша москалик і собі подав голос.

2.Вкажіть безсполучникове складне речення:

а) І чую: пульсують соки у тіло моє з землі;

б) Вітер промчав, улігся, і надріччя взялося сивиною;

в) Той, хто занепав духом, уже не страждає.

3. Вкажіть складносурядне речення:

а) Пахнуть хлібом слова, що мене їх навчила мати;

б) Реве Дніпро, й лани широкополі медами пахнуть, колосом шумлять;

в) Я люблю їхати на поле тоді, як ниви зеленіють.

4. Вкажіть складносурядне речення, між частинами якого не ставиться кома:

а) По степовій дорозі зрідка пробігали вантажні машини й смугами зривалася пилюка;

б) На Дніпрі тремтіли окремі вогники  і від кожного з них тягнулася блискуча доріжка;

в) Кличе велике життя  і треба зразу кидатись у його вир.

5.Вкажіть ССР, між частинами якого потрібно поставити тире:

а) Орел шугав над моєю головою і я пильно спостерігав за ним;

б) Дощ пройшов і Київ зеленіє;

в) Туман закрив веселі гори і місяць за хмари закотивсь.

6. Вкажіть складнопідрядне речення:

а) Непримітно час минав, непримітно сонце котилося до спокою;

б) Земля тремтить у млості і ронить пелюстки, і невідомі гості злітаються в садки;

в) Не шукай правди в других, коли в тебе її нема.

7. Вкажіть СПР, у якому підрядна частина розриває головну:

а ) Треба докласти всіх зусиль, щоб перетворити оточення на краще;

б) Звідти, звідки показалась блискавка, сунули хмари;

в) Людина сильна, поки вірить. 

8. Вкажіть речення, у якому підрядна частина приєднана сполучним словом:

а) Треба багато вчитись, щоб знати хоч трохи;

б) Однакові для мене рай і пекло, бо я не вірю в них;

в) Бережіть теє слово, що гранилось віками у битвах, в трудах.

9. Вкажіть складнопідрядне речення з підрядною означальною:

а) Нема в житті такої сили, щоб у польоті нас спинила;

б) Люблю, коли в вікно розкрите шумлять безжурно дерева;

в)Не заспокоїмось ми доти, аж поки з поля весь бур’ян не вирвемо.

10. Вкажіть складнопідрядне речення з підрядною зясувальною:

а) Виноград любить, щоб коло нього ходили;

б) Ми згадуєм громи боїв недавніх, де звершений був подвиг не один;

в) Все стало так несподівано й швидко, що люди закаменіли.

11. Поставте розділові знаки,зробіть повний синтаксичний розбір речення:

   Пахнуть хлібом слова, що мене їх навчила мати.

 

 

 

 

doc
Додано
27 березня 2018
Переглядів
7646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку