контрольна робота з юридичної психології

Про матеріал
тестові завдання ,питання та відповіді підготовленні для визначення рівня навченості студентів з дисципліни юридична психологія
Перегляд файлу

ВАРІАНТ – І  

1. Виберіть правильне визначення:

А) Правова психологія -  галузь юридичної психології.

Б) Юридична психологія - галузь правової психології.

В) Юридична та правова психологія співпадають за предметом.

 

2. Яка з закономірностей не входить до предмету юридичної психології:

А) Виникнення та формування психологічних властивостей особистості, що сприяють реалізації протиправних дій.

Б) Динаміка психічних властивостей особистості при реалізації різноманітних функцій в карному судочинстві.

В) Виникнення соціально-психологічних явищ в процесі взаємодій формальних груп у суспільстві.

 

3. Дайте вірний варіант основних складових частин юридичної психології:

А) Судова психологія; кримінальна психологія; пенітенціарна психологія.

Б) Кримінальна психологія; соціальна психологія; пенітенціарна психологія.

В) Психологія неповнолітніх; судова психологія; кримінальна психологія,

 

4. До теоретико-методологічних засад юридичної психології не відносяться:

А) Принципи та закономірності судової психології.

Б) Основні принципи та закономірності правових наук.

В) Основні принципи та закономірності кримінальної психології.

 

5. Методами юридичної психології є:

А) Методи фізичного впливу.

Б) Методи судово-психіатричної експертизи.

В) Методи судово-психологічної експертизи.

 

6. Соціальні норми - це:

А) Правило або вимога суспільства до особи, яке визначає його припустиму поведінку.

Б) Зведення законів, закріплених в КПК.

В) Норми етикету.

 

7. Правова психологія вивчає:

А) Діяльність взагалі.

Б) Діяльність, що пов‘язана з системою правовідносин.

В) Суспільно корисну діяльність.

 

8. Основні компоненти правосвідомості:

А) Пізнавальний; оціночний; емоційний.

Б) Оціночний; пізнавальний; афективний.

В) Оціночний; емоційний; когнітивний.

 

9. Що є елементом суспільного управління, засобом контролю та засобом орієнтації особистості в суспільстві?

А) Законодавчі акти.

Б) Внутрішньоособистісні установки.

В) Соціальні норми.

 

10. Основні види нормативних систем:

А) Право, мораль, традиції.

Б) Новий та Старий завіт.

В) Законодавчі акти, конструкції та рекомендації.

 

11. В обов‘язковому порядку наступає санкція за порушення:

А) Права.

Б) Моралі.

В) Традицій та звичаїв.

 

12. Через оціночні характеристики:

А) Реалізується мораль.

Б) Реалізується право.

В) Реалізуються звичаї та традиції.

 

 

 

 

13. Звичаї та традиції - це:

А) Зручні та звичні зразки поведінки.

Б) Консервативні устої, що відстають від життя.

В) Зведення чітко визначених законів та норм суспільства.

 

14. Правова поведінка повинна знаходитись під активним контролем:

А) Свідомості.

Б) Інтуїції.

В) Карних органів влади.

 

15. Незнання норм, їх зневаження та засвоєння асоціальних норм - це:

А) Ознака психічного відхилення.

Б) Недоліки освіти.

В) Дефекти правосвідомості.

 

16. Девіантна поведінка - це:

А) Поведінка, що відхиляється від норм , прийнятих у суспільстві.

Б) Психопатологія.

В) Злочинна поведінка.

 

17. Протиправна спрямованість визначається:

А) Свідомим вибором.

Б) Наслідуванням, самоствердженням, викривленнями уяви і таке ін.

В) Постійним насильницьким примушуванням до злочинної діяльності.

 

18. Більшість правопорушень вчинюються підлітками:

А) Самостійно.

Б) У групі.

В) В більшості випадків самостійно.

 

19. Отримання злочинного досвіду відбувається швидше та ефективніше:

А) З фільмів та книг.

Б) З особистого досвіду.

В) За умови спілкування в злочинній групі.

 

20. Віктимна поведінка - це:

А) Провокуюча поведінка жертви.

Б) Агресивна поведінка злочинця.

В) Пасивна поведінка свідків.

 

21. Який розділ юридичної психології вивчає особистість злочинця :

А) Пенітенціарна психологія.

Б) Кримінальна психологія.

В) Судова психологія.

 

22. Особистість правопорушника - це:

А) Людина, що порушує закон.

Б) Людина, яка має ознаки особистості, здійснює антисуспільну поведінку і порушує кримінальний закон.

В) Індивід, що поводиться антисуспільним чином.

 

23. Яка з позицій не є етапом формування злочинної спрямованості особистості:

А) Усвідомлення антисуспільного характеру потреби.

Б) Формування особистості з антисуспільною спрямованістю.

В) Прийняття рішення про скоєння антисуспільного вчинку.

 

24. Який із типів формування особистості з антисуспільною спрямованістю сформульований не точно:

А) Асоціальна спрямованість.

Б) Антисоціальна спрямованість.

В) Злочинна спрямованість.

 

25. Вкажіть невірне судження:

А) Особистість злочинця формується в суспільстві.

Б) Особистість злочинця визначається вродженими якостями.

В) Особистість злочинця є сталим утворенням.

ВАРІАНТ – ІІ  

 

1. Виберіть найбільш повне і точне визначення поняття “масовидні форми проявів активності”:

А) неорганізована (стихійна) активність людей, що знаходяться в єдиному просторі та часі, в умовах послаблення соціального контролю.

Б) поведінка великих груп людей, яка має аналогічні зовнішні прояви та лише частково контролюється соціальними нормами.

В) випадкове скупчення великої кількості людей на будь-якому масовому видовищі.

 

2. Виберіть найбільш повне і точне визначення поняття “натовп”:

А) натовп – це неорганізована масовидна форма поведінки людей.

Б) натовп — це неорганізоване, відносно короткотривале в часі об’єднання великої кількості людей, які знаходяться в стані емоційного збудження.

В) натовп — це неорганізоване об’єднання великої кількості людей;

 

3. До масовидних форм проявлення активності відносяться:

А) Організовані, неорганізовані  та масовидні явища.

Б) Великі, малі та умовні.

В) Контрольовані, масоподібні, організовані.

 

4. Виділяють такі різновиди натовпу:

А) Випадковий, експресивний, панічний, агресивний.

Б) Публічний, видовищний, конкуруючий.

В) Мітингуючий, видовищний, експресивний, агресивний.

 

5. Вкажіть правильне визначення поняття “агресивний натовп”:

А) Це об’єднання людей з метою спільного вираження ставлення до будь-якого явища.

Б) Це об’єднання людей, які виявляють спільний інтерес до неординарних явищ і знаходяться в стані сильного емоційного збудження.

В) Це об’єднання людей, які мають на меті вирішити ті або інші нагальні проблеми насильницьким шляхом.

 

6. Експресивний натовп - це:

А) Об’єднання людей, які реалізують або готові до реалізації активних дій відносно якого-небудь об’єкту.

Б) Об‘єднання людей з метою спільного вираження ставлення до якоїсь події.

В) Об’єднання людей, що знаходяться в стані емоційного збудження у зв’язку з раніше об’явленим  заходом чи подією.

 

7. Назвіть основні типи учасників натовпу:

А) Лідери, активні учасники, зацікавлені, підбурювачі.

Б) Лідери  і активні учасники, призвідники, співчуваючі, зацікавлені.

В) Лідери та активні учасники, підбурювачі, співчуваючі та випадкові.

 

8. Вкажіть приблизне представництво (у відсотках) активних учасників у складі агресивного натовпу:

А) 10 - 15%

Б) 25 - 30%

В) 40 - 45%

 

9. Виберіть найбільш вірне визначення поняття “зацікавлені учасники натовпу”:

А) До того, що відбувається, ставляться негативно, але кількісно збільшують натовп, об’єктивно сприяючи його зміцненню.

Б) Неврівноважені та легко збуджувані особи, які готові до агресивних дій та  збуджують до них інших.

В) Ті, що відчувають зацікавленість до того що відбувається, але спочатку не мають  наміру приймати участь в активних діях.

 

10. Виділяють такі етапи формування та розвитку агресивного натовпу:

А) Початковий, критичний, заключний.

Б) Початковий, перехідний, активний, заключний.

В) Конфліктний, критичний, перехідний, заключний.

 

11. Основний сенс та значення перехідного етапу формування та розвитку агресивного натовпу складається з:

А) Розгортання  сумісних агресивних дій.

Б) Формування у більшості учасників натовпу агресивної установки.

В) Актуалізації умов для реалізації агресивної установки учасників натовпу.

 

12. Тих, що в натовпі має на меті прийняти участь в активних діях, відносять до категорії:

А) Активних учасників.

Б) Підбурювачів.

В) Співчуваючих.

 

13. Тих, хто в натовпі нейтральний, негативно ставиться до події, опинився на місці скупчення через випадкові обставини, відносять до категорії:

А) Співчуваючі.

Б) Зацікавлені.

В) Спостерігачі.

 

14. “Скупчення людей, навіть невелике, яке служить самостійним стимулом для залучення до нього нових осіб” - це опис дій наступного механізму взаємовпливу людей у межах натовпу:

А) Механізм навіювання.

Б) Механізм залучення.

В) Механізм емоційного зараження.

 

15. “Підсвідома, поза волею, піддатність людини певному психічному стану в умовах безпосереднього контакту з іншими людьми” - це опис наступного механізму взаємодії учасників натовпу:

А) Механізм навіювання.

Б) Механізм залучення.

В) Механізм емоційного зараження.

 

16. “Факт наявності множини людей у натовпі формує у кожного з його учасників почуття анонімності й безкарності своїх дій ” - цей опис стосується одного з наступних механізмів взаємовпливу учасників натовпу:

А) Механізм групової могутності.

Б) Механізм групової творчості.

В) Механізм навіювання.

 

 

17. Споглядальні аудиторії (публіка), санкціоновані мітинги, демонстрації - це:

А) Організовані масовидні форми поведінки.

Б) Неорганізовані явища.

В) Масовидні явища.

 

18. Мода, масові захоплення, масові інтереси - це:

А) Неорганізовані масовидні форми поведінки.

Б) Масовидні явища.

В) Організовані форми поведінки.

 

19. “Індукторами“ емоційного збудження у натовпі називають насамперед:

А) Тих, хто зацікавлений у подіях, що відбуваються, але первісно не має наміру прийняти участь в активних діях.

Б) Тих, хто має схильність до агресивної поведінки, характеризується неврівноваженістю, збудливістю, знаходяться у стані алкогольного сп’яніння.

В) Тих, хто став об’єктом психологічного впливу з боку оточуючих, “заражається” негативними емоціями, втрачає контроль над своєю поведінкою.

 

20. Чутки виникають як результат дії насамперед такого механізму взаємовпливу як:

А) Наслідування.

Б) Групової могутності.

В) Групової творчості.

 

21. Об’єкт судово-психологічної експертизи – це:

А) Вивчення психічних особливостей особи, що мають значення для судового процесу.

Б) Визначення мотивів та мети вчинення злочину.

В) Психологічні виявлення особи, що не виходять за межі норми та не викликають сумнівів у її психічній повноцінності.

 

22. Судово-психологічна експертиза не спрямована на:

А) Визначення осудності чи неосудності особи при вчиненні злочину у стані сильного душевного хвилювання.

Б) Встановлення наявності у підекспертного особливих емоційних станів.

В) Визначення здатності підекспертного, враховуючи рівень його розумового розвитку і емоційного стану, правильно розуміти значення своїх дій, їх наслідків і давати щодо них повні показання.

 

 

23. До компетенції судово-психологічної експертизи не входить:

А) Діагностика наявності чи відсутності стану фізіологічного афекту під час вчинення злочину.

Б) Діагностика індивідуально-психологічних особливостей, здатних суттєво впливати на поведінку суб’єкта.

В) Діагностика показань підекспертного на ступінь їхньої достовірності чи недостовірності.

 

24. Стан фізіологічного афекту є:

А) Пом’якшуючою обставиною.

Б) Обтяжуючою обставиною.

В) Не впливає на кваліфікацію злочину.

 

25. Основні різновиди юридичної діяльності:

А) Пізнавальна, організаторська, комунікативна, профілактична.

Б) Встановлення психологічного контакту та здійснення психологічного впливу на профілактованих.

В) Створення оптимальних умови для профілактичної діяльності, забезпечення узгодження та координації зусиль, передбачення кінцевих результатів прогнозованих дій.

 

ВАРІАНТ – ІІІ  

1. Людина стає злочинцем з точки зору психології:

А) З моменту винесення вироку.

Б) З моменту вчинення злочину.

В) З моменту виникнення мотиву злочину.

 

2. Особистість злочинця – це:

А) людина, що порушує кримінальний закон.

Б) людина, яка має ознаки особистості, антисуспільну спрямованість та вчиняє протиправні дії.

В) особа, що має статус “авторитету” в кримінальному середовищі.

 

3. На формування особистості злочинця впливають:

А) біологічні якості.

Б) соціальне оточення.

В) взаємодія біологічних та соціальних властивостей.

 

4. Яка з позицій не є етапом формування злочинної спрямованості особистості:

А) мотивація антисуспільного вчинку.

Б) усвідомлення антисуспільного характеру потреби.

В) прийняття рішення на вчинення злочину.

 

5. Злочинна група – це:

А) об’єднання людей, що становить малу неформальну групу, яка певним чином організована і виступає як єдиний особливий суб’єкт діяльності.

Б) антисуспільне неформальне об’єднання людей.

В) складноструктуроване об’єднання злочинців для спільного вчинення злочинів.

 

6. Внутрішньогрупові відносини у злочинній групі:

А) базуються на спільній злочинній діяльності.

Б) емоційні відносини поступово замінюються суто кримінально-діловими.

В) базуються на залякуванні та жорстокості.

 

7. Внутрішня структура організованої злочинної групи:

А) лідер та ядро, відповідальні виконавці, рядові учасники.

Б) структури залежить від різновиду злочинної діяльності.

В) інтелектуальний лідер, його радники, бойовики, виконавці.

 

8. Злочинні групи бувають:

А) Великі, малі.

Б) Неорганізовані, організовані.

В) Формальні, неформальні.

 

9. Неорганізовані злочинні групи бувають:

А) Без попередньої змови.

Б) З попередньою змовою.

В) Постійно існуючі.

 

10. Злочинна група - це:

А) об’єднання людей, що становить малу неформальну групу, яка певним чином організована і виступає як єдиний особливий суб’єкт діяльності.

Б) Антисуспільне об’єднання людей на основі сумісної злочинної діяльності.

В) Тимчасове об’єднання окремих злочинців та рецидивістів.

 

11. Злочинні групи створюють:

А) Особливу суспільну небезпечність.

Б) Меншу суспільну небезпечність, ніж злочинці-одинаки.

В) Рівну суспільну небезпечність  зі злочинцями-одинаками.

 

12.Злочинна група формується на основі:

А) Добровільності.

Б) Примушування.

В) Випадковості.

 

 

13. В злочинній групі діють:

А) Інтегруючі сили.

Б) Дезінтегруючі сили.

В) Постійне протиборство інтегруючих та дезінтегруючих сил.

 

14. На злочинну групу можна впливати:

А) Через лідера та на всю групу в цілому.

Б) Тільки впливаючи на лідера.

В) Тільки впливаючи на всю групу в цілому.

 

15. На злочинну групу можна впливати безпосередньо:

А) Дискредитацією, вилученням, заміщенням.

Б) Залякуванням, тиском.

В) Умовляннями, підкупом, перевихованням.

 

16. На групу в цілому можна впливати з метою її знешкодження за допомогою:

А) Арешту всіх її учасників.

Б) Шантажу всіх учасників групи.

В) Роз’єднанням її учасників.

 

17. Основні риси організованої злочинності:

А) Наявність керованих злочинних груп; вчинення злочинів як промислу; наявність систем захисту від соціального контролю.

Б) Наявність лідера, виконавців та ядра.

В) Наявність злочинної діяльності у державних структурах.

 

18. Внутрішня структура організованої злочинності:

А) Еліта, блок безпеки, відповідальні виконавці, рядові члени та обслуговуючий персонал.

Б) Ядро, наближені, виконавці, “шістки”, знехтувані.

В) Чіткої структури не має.

 

44. Злочинна група з перемінним складом, що спеціалізується на окремих злочинах, це:

А) Синдикат.

Б) Групою з невизначеною структурою.

В) Конгломерат.

 

45. Колектив відрізняється від синдикату:

А) Наявністю організації.

Б) Наявністю збігу особистих цілей з суспільними.

В) Наявністю дисципліни.

 

46. Другорядні та обслуговуючі члени організованої злочинної групи виконують роль:

А) Пригноблених.

Б) Наближених до ядра.

В) Забезпечення захисту, підтримки та обслуговування.

 

47. Група з невизначеною структурою характеризується:

А) Випадковим членством.

Б) Чіткою організацією.

В) Перемінним складом, що спеціалізується на окремих злочинах.

 

48. Злочинна група з вираженою структурою характеризується:

А) Формальною системою відносин, корумпованими зв’язками з владою, системою примушення.

Б) Несталою структурою.

В) Високою організацією типу синдикат.

 

49. Злочинна група типу синдикат:

А) Використовує розподіл праці, має жорстку дисципліну, конспірацію та корумповані зв’язки з державними органами.

Б) Злочинна група з вираженою структурою.

В) Мала неформальна група з антисуспільною спрямованістю.

 

50. Злочинна група, яка використовує розподіл праці, з чіткою дисципліною, конспірацією та корумпованими зв‘язками з державними органами називається:

А) Групою з  невизначеною структурою.

Б) Групою типу синдикат.

В) Групою з чіткою структурою, але малою за чисельністю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вірні відповіді на тестові завдання

 

І-В      

 

ІІ-В

1

А

1

А

2

В

2

Б

3

А

3

А

4

Б

4

В

5

В

5

Б

6

А

6

В

7

Б

7

А

8

А

8

А

9

В

9

В

10

А

10

А

11

А

11

Б

12

А

12

А

13

А

13

В

14

А

14

Б

15

В

15

А

16

А

16

А

17

А

17

А

18

Б

18

Б

19

В

19

Б

20

А

20

В

21

А

21

В

22

Б

22

А

23

А

23

В

24

В

24

А

25

В

25

А

 

 

Критерії оцінювання при перевірці тестових завдань:

1-5 – незадовільно; 6-15 – задовільно; 16-20 – добре; 21-25 - відмінно

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 травня 2022
Переглядів
9004
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку