7 клас
Контрольна робота з зарубіжної літератури «Дружба і кохання»
І-ІІ рівень
1. На свято Пасхи Бузю і Шимека одягли в… («Пісня над піснями»)
А) царське вбрання; Б) пишне вбрання;
В) українське вбрання; Г) національне вбрання;
Д) звичайний одяг.
2. Шимек мріяв об’їздити з Бузею цілий світ, хотів відвідати…(«Пісня над піснями»)
А) Палестину; Б) Францію;
В) Росію; Г) Англію;
Д) країни, де бував Александр Македонський.
3.Шмек зазначає: «Найгірший початок – кращий, ніж…» («Пісня над піснями»)
А) найсумніший кінець; Б) найкращий кінець;
В) найчарівніший кінець; Г) звичайний кінець;
Д) наймиліший кінець.
4. Сусідка доглядала маленьку Ассоль до повернення батька («Пурпурові вітрила»):
А) один місяць; Б) три місяці;
В) шість місяців; Г) рік;
Д) тиждень.
5. Чим заробляв Лонгрен на життя?
А) продовжував служити матросом; Б) став рибалкою;
В) займався сільським господарством; Г) робив іграшки;
Д) продавав рибу.
6. Чому Лонгрен не допоміг Меннерсу («Пурпурові вітрила»)?
А) бо свого часу той не допоміг його дружині Мері;
Б) він не чув криків про допомогу;
В) він не міг нічим допомогти;
Г) боявся, що загине разом із Меннерсом.
Д) Меннерс був винен йому гроші.
7) Читати й писати Ассоль навчив («Пурпурові вітрила»):
А) прикажчик; Б) батько;
В) сусідка-вдова; Г) подружки;
Д) вчителі.
8.Судно, яке придбав Грей, мало назву («Пурпурові вітрила»):
А) «Мрія» Б) «Секрет»;
В) «Ансельм»; Г) «Ассоль»;
Д) «Ліліан».
9. Тема поезії «Коли настав чудовий май»:
А) тема кохання та його значення в житті людини;
Б) зображення пробудження кохання в душі ліричного героя;
В) зображення мрій, роздумів над сенсом життя, за яке необхідно боротися до останньої краплі;
Г) розповідь про духовно багату людину;
Д) уславлення духовних поривань людини.
10. Тема поезії «Жди мене»:
А) тема кохання та його значення в житті людини;
Б) розповідь про духовно багату людину;
В) тема війни;
Г) уславлення духовних поривань людини;
Д) кохання – це почуття, сила якого здатна перемогти смерть і зберегти життя.
11-12.Встановіть відповідність між автором та назвою твору:
А) К.М.Симонов 1. «Коли настав чудовий май»;
Б) О.Грін 2. «Пісня над піснями»;
В) Г. Гейне 3. «Пурпурові вітрила»;
Г) Шолом-Алейхем 4. «Жди мене».
ІІІ рівень
Прочитайте вірш.
Коли настав чудовий май,
Садочків розвивання,
Тоді у серденьку моїм
Прокинулось кохання.
Коли настав чудовий май
І пташок щебетання,
Тоді я милій розказав
Мою журбу й кохання.
Переклад: Леся Українка
Випишіть художні засоби:
Епітети –
Метафори -
Уособлення –
Анафора –
ІV рівень
Дайте розгорнуту відповідь на питання: