Контрольна робота за результатами ГР 1. Говоріння. Мовний етикет

Про матеріал
Контрольна робота за результатами ГР 1. Говоріння. Мовний етикет. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях. Робота укладена з шести завдань відкритої форми. Складено відповідно до модельної навчальної програми «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н. Б., Горошкіна О. М.).
Перегляд файлу

Контрольна робота за результатами ГР 1. Говоріння.

Мовний етикет

Для контрольної роботи подано 6 завдань відкритої форми. Кожне завдання має відповідний бал. Усього - 12б.      Успіхів у виконанні.

Контрольні завдання:

Завдання 1. Прочитайте текст та виконайте завдання письмово.           1б.

Говоріння -це вид спілкування. Під час розмови важливо проявляти ввічливість до співрозмовника. Існують правила мовного етикету. Вони містять формули привітання, вибачення, подяки, прощання тощо.

Наприклад: «Добрий день!», «Щиро перепрошую» тощо.

Продовжіть додавати приклади слів мовленнєвого етикету(додати 6 слів). Оформлення фраз подано вище.

Завдання. 2. Відредагуйте словосполучення й запишіть правильний варіант                                                                                                                  2б.

Слідуюча зупинка, рішити завдання, прийняти участь у конкурсі, являється реченням, перша прем’єра, придбали білєт.

Завдання 3. Прочитайте текст.                                                                        .

Текст для читання:

І дивні ж ми люди! Виходячи з дому, так уже пильно та прискіпливо оглядаємо себе в люстрі: щоб і чисте все було, і випрасуване до ладу, і до лиця. А от спілкуємося, як заманеться, не замислюючись, псуємо, нищимо мовну окрасу(мову), анітрохи не переймаючись тим, скільки бруду, сміття, непорозуміння вносимо в мову. Бо нам «всьо равно»…      За В. Маснюком

Пропишіть відповіді на запитання:

1. Яку проблему порушено в тексті?

2. Що можна зробити для розв’язання цієї проблеми?

3. Запропонуйте пораду однокласникам/ однокласницям.

Завдання 4. Визначте, які етикетні формули доцільно використовувати в поданих ситуаціях, прописаних у реченнях. Запишіть правильно ці речення.                                                                                                                2б.

1. …ти приніс мені словник?

2. …котра година?

3. …ви не підкажете, як пройти до вулиці Київської?

4. … я не можу виконати це доручення.

Завдання 5. Прочитайте речення. Чи є в них образливі слова для співрозмовника? Розуміймо, що таких слів потрібно уникати. Випишіть ці слова й доберіть нормативні синоніми-відповідники. Зразок: Ти чого прешся сюди? Прешся – ідеш/заходиш.                                                         3б.

1. Чого це ти надувся, як сич на мороз?

2. Гей, новенький! Ти, кажуть, петраєш у компах?

3. Чого ти приперся? Я тобі сказала не приходити.

4. Ну чого ти тут стовбичиш і мовчиш?

Завдання 6. Доповніть свій словничок українськими словами. Запам’ятайте: поширене нині в мовленні англійське «вау!» має прекрасні українські відповідники: Овва! Ого! Йой! Отакої! Нівроку! Леле!

Запишіть 2-3 ненормативні слова, які б ви хотіли замінити українськими відповідниками у своєму мовленні. Замініть ваші «шкідливі» слова - нормативними (запишіть парами).                                                                    .

docx
Додано
6 січня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку