Контрольна робота за рік

Про матеріал
Контрольна робота за рік із української літератури для 10-го класу за розділами та темами.
Перегляд файлу

Завдання 1—18 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Твір І. Нечуя- Левицького «Кайдашева сім’я» - це повість:

а) соціально-побутова;

б) психологічна;

в) історична;

г) гумористична.

2. Авторська характеристика «вона любила цілувать їх (панів) в руки, кланятись їм, підсолоджувати свою розмову з ними» стосується:

а) Кайдашихи («Кайдашева сім’я») ;

б) Мотрі («Хіба ревуть воли, як ясла повні»);

в) Марти («Меланхолійний вальс»);

г) Килини («Лісова пісня»).

3. Прочитайте уривок з повісті Івана Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» та вкажіть виділені художні засоби:

     Що за люба дитина мій Карпо, такий слухняний, такий тихий, хоч у вухо бгай. Я не хвалю своїх синів, але , коли правду сказати, то на всі Семигори немає таких хлопців, як мої. Що вже робочі, слухняні, покірливі, то дай, Боже, таких дітей усякому. Мого Лавріна, проше вас, хоч у пазуху сховай, а як іде селом,  то дівчата аж перелази ламають.

а) уособлення, гіпербола, епітети;

б) гіпербола, метафора, епітети;

в) епітети, фразеологізми, пестливі слова;

г) епітети, фразеологізми, гіпербола.

4. Двох авторів має твір:

а) «Хіба ревуть воли, як ясла повні»;

б) «Мартин Боруля»;

в) «Меланхолійний вальс»;

г) «Кайдашева сім’я».

5. В основі назви роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» лежить художній прийом:

а) метафори; б) алегорії; в) гіперболи; г) порівняння.

6. І. Карпенко-Карий є автором твору:

а) «Мартин Боруля»;

б) «Украдене щастя»;

в) «Сватання на Гончарівці»;

г) «Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці».

7. У кінці твору герой повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків»:

а) помирає від хвороби;

б) тоне в Черемоші під час повені;

в) зривається у прірву;

г) покінчує життя самогубством.

8. У творі М. Коцюбинського «Intermezzo” дійовою  особою є:

а) карі очі;

б) моя муза;

в) сонячний промінь;

г) моя утома.

9. Хто говорить про себе, що вона улюблениця долі" («Меланхолійний вальс»):

а) Марта; б) Софія; в) служниця; г) Ганна.

10. Герой новели В. Стефаника « Камінний хрест» звертається до сусідів з проханням:

а) доглянути засіяну ним нивку;

б) не минати його горба і в святу неділю покропити хрест;

в) допомогти йому вивести камінний хрест за океан;

г) не забувати його з дружиною й помолитися за них.

11. Що автор твору дав перед дорогою «городській панні» («Момент»)?

 

а) ікону; б) хустину; в) хліба окраєць; г) револьвер.

12. У перекладі «Contra spem spero» означає:

а) Пам'ятай, що живеш!

б) Життя – це вічна боротьба!

в) Без надії сподіваюсь!

г) Я вічно буду жити!

13. Мавка з драми-феєрії «Лісова пісня» Лесі Українки повертається з мертвого царства Того, що в скалі сидить, для того щоб:

а) знову відчути полум’я кохання;

б) дізнатися про долю Лукаша;

в) урятуваати Лукаша від духовної смерті;

г) повернути до себе Лукаша.

14.  «Ну як-таки, щоб воля – та пропала? Се так колись і вітер пропаде!» - слова:

а) Галі (« Хіба ревуть воли, як ясла повні»);

б) Мавки («Лісова пісня»);

в) Софії («Меланхолійний вальс»);

г) Оксани («Бояриня»).

15. У пролозі до драми-феєрії «Лісова пісня» є такі рядки:

а) Над джерельною водою схилилась лісова верба.

б) Укрита весняними квітами лісова галявина.

в) Зарослий очеретом берег річки.

г) Старезний, густий, предковічний ліс на Волині.

16. Основним мотивом поезії „Інфанта” Миколи Вороного є:

а) уславлення весни й перемоги життя;

б) возвеличення жіночої краси;

в) оспівування революційних змін;

г) піднесення сили мистецтва.

17. До характеристики строфи поезії Олександра Олеся «Чари ночі»:

 

Лови летючу мить життя!

Чаруй, хмілій, впмвайся

І серед мрій і забуття

В розкошах закохайся!

 

НЕ має відношення такий термін, як

 

а) метафора; б) ямб; в) інверсія; г) риторична фігура.

 

18. За жанровим різновидом твір Олександра Олеся «О слово рідне! Орле скутий!»:

 

а) сонет; б) ліричний вірш; в) елегія; г) ода.

 

Завдання 19 передбачає встановлення послідовності.

Події у поемі «Мойсей» розгортаються в такій послідовності:
 

А заклик Єгошуа до бою — притча про дерева, що обирали собі короля — вигнання Мойсея з табору — спокуса Азазеля;
Б вигнання Мойсея з табору — притча про дерева, що обирали собі короля — спокуса Азазеля — заклик Єгошуа до бою;
В притча про дерева, що обирали собі короля — спокуса Азазеля — вигнання Мойсея з табору — заклик Єгошуа до бою;
Г спокуса Азазеля — притча про дерева, що обирали собі короля — вигнання Мойсея з табору — заклик Єгошуа до бою;
Д притча про дерева, що обирали собі короля — вигнання Мойсея з табору — спокуса Азазеля — заклик Єгошуа до бою.

 

Завдання 20-21 передбачають встановлення відповідності.

 

20. Установіть відповідність.

Герой

Вчинок

1 Азазель

А карає пророка за сумнів

2 Єгошуа

Б закликає «До походу! До бою!»

3 Датан

В веде свій народ до землі обітованої

4 Єгова

Г закликає народ закидати пророка камінням

 

Д намагається підірвати віру Мойсея

 

 

21. Установіть відповідність.

Художній засіб

Приклад

1 алітерація

А Задарма в слові твойому іскряться
І сила, й м’якість, дотеп, і потуга…

2 алегорія

Б Її слова про обіцяний край
Для їх слуху — се казка…

3 епітет

В В золотім океані вас все
Буде спрага томити…

4 порівняння

Г І ревнув понад горами грім…

 

Д Мовив терен: «Се добре вам хтось
Підповів таку раду…»

 

Завдання 22 передбачає коротку відповідь на запитання.

1. Жанри драматичних творів.

2. Справжнє прізвище Панаса Мирного.

3. Напрями, які належать до модернізму.

4. Справжнє прізвище Олександра Олеся.

 

docx
Додано
26 жовтня 2022
Переглядів
1990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку