Контрольні роботи за ІІ семестр

Про матеріал
Контрольні роботи для 10-го класу з української літератури за ІІ семестр за розділами та темами. Тестові завдання.
Перегляд файлу

 

Тема 5. Модерна українська проза

КР №5. Творчість Ольги Кобилянської, Василя Стефаника й Володимира Винниченка (тест)

І. Тестове опитування за новелою О. Кобилянської «Меланхолійний вальс»

1.Тема новели:

А Трагічне кохання.

Б Життя селян після скасування кріпацтва.

В Зображення долі трьох жінок, які прагнуть до незалежності.

Г Тема війни.

2. Головними героїнями твору є:

А Наталка, Маруся, Параска.

Б Ганна, Софія, Марта.

В Ганна, Олена, Мотря.

Г Христя, Галя, Мотря.

3. Про кого сказані слова "Жінка-загадка, жінка в чорному":

А Софія. Б Служниця. В Марта. Г Ганна.

4. Хто говорить про себе, що вона улюблениця долі":

А Марта. Б Софія. В Служниця. Г Ганна.

5. Терпляча , вроджена жінка і матір, має добре і ніжне серце...

А Софія. Б Марта. В Ганна. Г Служниця.

6. Який випадок змусив дівчат взяти до себе третього компаньйона:

А Було двом дуже сумно.

Б Потрібна була робітниця.

В Підняли плату за проживання.

Г Нікому було наглядати за кімнатою.

7. Хто із дівчат говорить "Не можу слухати меланхолійної музики, бо вона сумна":

А Софія. Б Марта. В Ганна. Г Служниця.

8. Що штовхнуло Софію в розпачі грати «Меланхолійний вальс». Кого вона побачила у вікні?

А Дядька, який мав оплачувати її навчання у Відні.

Б Коханого, який утік від героїні.

В Ганну, яка малювала картину.

Г Господаря, який підвищив плату за квартиру.

9. Що стало для Софії останньою краплею перед нервовим зривом?

А Лист від дядька.

Б Сварка між дівчатами.

Погані умови проживання.

Не змогла знайти роботу.

10. Розірвана струна у фортепіано це знак...

А Відчаю. Б Покори. В Смерті. Г Ненависті.

 

ІІ. Тестове опитування за новелою В. Стефаника «Камінний хрест»

1. Події у творі відбуваються:

А за часів кріпаччини;

Б після скасування кріпосного права;

В наприкінці 19 – на початку 20 ст.;

Г під час Першої світової війни;

Д  після більшовицького перевороту.

2. Новела змальовує:

А трагедію переселення галицьких селян до Канади;

 Б радісні передчуття щасливого життя на чужині;

 В масове переселення селян до міста;

 Г депортацію селян через політичні погляди;

 Д тимчасовий виїзд селян на заробітки.

3. Композиційною особливістю  НЕ є:

А поділ на сім частин;

Б діалоги;

В розповідь про минуле Івана Дідуха;

Г розповідь від першої особи;

Д кульмінація у кінці твору.

4. Горб Іван Дідух щовесни обкладав:

а) камінням; б) гноєм; в) дерном; г) піском.

5. У якому значенні розкривається символіка каменю?

А бездушності; Б злиденності; В неродючої землі; Г пам’яті.

6. Іван Дідух не кидав того «тєжкого» горба, який забирав усі його сили, бо  це:

А відрада у скруті;

Б подарунок батьків;

В засіб існування;

Г улюблена справа.

7. Символом розпачу від прощання з рідним краєм у новелі є:

А горб; Б хрест; В танець; Г камінь; Д збіжжя.

8. Образ хреста символізує:

А страдницьку долю селянина;

Б набожність селян;

В місце історичних подій;

Г тугу за рідним краєм.

 

ІІІ. Тестове опитування за новелою В. Винниченка «Момент»

1. Якої пори року  відбувалися події у творі?

     а) весною; б) зимою; в) влітку; г) восени.

2. Головного героя твору мав перевести через кордон:

     а) Павло; б) Петро; в) Семен; г) Василь.

3. Кого побачив головний персонаж у повітці?

     а) стареньку бабусю; б) панну; в) полкового офіцера; г) прикордонника.

4. Що автор твору дав перед дорогою «городській панні»?

    а) ікону; б) хустину; в) хліба окраєць; г) револьвер.

5. «А ( … )присовувався все ближче і ближче. Темна стіна його тупо, мовчки дивилась на нас…» Про що йде мова у тексті?

      а) ліс; б) океан; в) замок; г) дощ.

6. Які художні засоби вжито у реченні: «дорога наша стояла порожньою і далеко там вливалась, наче бура річечка, в зелене море хлібів»?

а) гіперболу, епітет, літоту; б) порівняння, метафору, епітет;

в) гіперболу, порівняння, метафору; г) епітет, літоту, порівняння.

 

Тема 6. Образне слово поетичного модернізму

Р №6. Творчість Лесі Українки, Миколи Вороного, Олександра Олеся (тест)

І. Леся Українка: “Contra spem spero!”, “Лісова пісня”

1. Визначте головну думку поезії:

А Вболівання за долю рідного народу.

Б Переживання за місце особистості у суспільному житті.

ВЗаперечення пасивного співчуття стражданням народу.

Г Замилування красою природи рідного краю.

2. Вкажіть приклади контрасту:

А ...Я хочу крізь сльози сміятись...

Б  ...Без надії таки сподіватись...

В  ...Буду сіять квітки на морозі...

Г  ...Буду жить! Геть думи сумні!

3. Лірична героїня:

А Сильна. Б Незламна. В Вольова. Г Сповнена мрій і сподівань.

4. Виберіть символічні образи:

А Осінь/весна.

Б Льодова кора.

В Важкий камінь.

Г Зірка провідна.

5. "Лісова пісня" за жанром:

А Драма-феєрія. Б Побутова драма. В Містерія. Г Драматична поема.

6. Тема "Лісової пісні" - це розповідь про:

А Стосунки між двома світами: світом людей і світом тварин.

Б Любов людини до природи й необхідність її збереження.

В Складні та болісні шляхи шукання щастя й реалізації високої мрії.

Г Життя українських селян на Волині наприкінці ХІХ століття.

7. Композиційно "Лісова пісня" складається з:

А Трьох частин.

Б Трьох частин та епілогу.

В Прологу, двох частин та епілогу.

Г Прологу та трьох частин.

8. Серед персонажів "Лісової пісні" Лесі Українки НЕ є міфологічною істотою:

А Перелесник. Б Мавка. В Водяник. Г Килина.

 

ІІ. Миколи Вороний:Блакитна Панна”, “Інфанта”

1. Ідея поезії:

А Гімн весняній природі, молодості, натхненню.

Б Возвеличення краси природи та її єдність із мистецтвом.

В Возвеличення краси природи як джерела натхнення.

2. Осанна-це:

А Святкове молитовне вітання Богу.

Б Звертання до весни.

В Звертання до краси природи.

3. Блакитна Панна-символ:

А Духу. Б Бога. В Життя, весни, гармонії.

4. Основним мотивом поезії „Інфанта” є:

А Уславлення весни й перемоги життя.

Б Возвеличення жіночої краси.

В Оспівування революційних змін.

Г Піднесення сили мистецтва.

5. Поясніть значення слова інфанта:

А Неповнолітня принцеса;

Б Повнолітня принцеса;

В Королева.

6. Яку богиню згадано у творі?

А Артеміду; Б Афродіту; В Венеру.

7. З чим порівнюється лірична героїня?

А З весною; Б З добром і злом; В Зі сном і міфом.

8. До якої групи лірики належить вірш?

А Громадянська; Б Пейзажна; В Інтимна.

 

 

ІІІ. Олександр Олесь: “З журбою радість обнялась...”, “Чари ночі”,О слово рідне! Орле скутий!..”

 

1. Перша поетична збірка Олександра Олеся мала назву:

А) «З журбою радість обнялась»;

Б) «Чужиною»;

В) «Перезва»;

Г) «Кому повім печаль мою».

2. За родовою ознакою твір Олександра Олеся «Чари ночі»:

А) сонет; Б) романс; В) ліро-епічний; Г) драматичний.

3. Твір Олександра Олеся «Чари ночі» належить до такої тематичної лірики, як:

А) філософська; Б) інтимна; В) пейзажна; Г) патріотична.

4. До характеристики строфи поезії Олександра Олеся «Чари ночі»:

Лови летючу мить життя!

Чаруй, хмілій, впмвайся

І серед мрій і забуття

В розкошах закохайся!

НЕ має відношення такий термін, як

А) метафора; Б) ямб; В) інверсія; Г) риторична фігура.

5. Провідний мотив твору Олександра Олеся «Чари ночі»:

А) оптимістичний погляд на життя;

Б) краса літньої української ночі;

В) сенс людського життя;

Г) краса життя і кохання.

6. Для аналізу твору Олександра Олеся «Чари ночі» зайве поняття:

А) паралелізм; Б) контраст; В) символіка; Г) персоніфікація.

7. За жанровим різновидом твір Олександра Олеся «О слово рідне! Орле скутий!»:

А) сонет; Б) ліричний вірш; В) елегія; Г) ода.

8. Твір Олександра Олеся «О слово рідне! Орле скутий!» належить до такої тематичної групи, як:

А) філософська; Б) інтимна; В) пейзажна; Г) патріотична.

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2022
Переглядів
1856
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку