Тема 5. Модерна українська проза
КР №5. Творчість Ольги Кобилянської, Василя Стефаника й Володимира Винниченка (тест)
І. Тестове опитування за новелою О. Кобилянської «Меланхолійний вальс»
1.Тема новели:
А Трагічне кохання.
Б Життя селян після скасування кріпацтва.
В Зображення долі трьох жінок, які прагнуть до незалежності.
Г Тема війни.
2. Головними героїнями твору є:
А Наталка, Маруся, Параска.
Б Ганна, Софія, Марта.
В Ганна, Олена, Мотря.
Г Христя, Галя, Мотря.
3. Про кого сказані слова "Жінка-загадка, жінка в чорному":
А Софія. Б Служниця. В Марта. Г Ганна.
4. Хто говорить про себе, що вона улюблениця долі":
А Марта. Б Софія. В Служниця. Г Ганна.
5. Терпляча , вроджена жінка і матір, має добре і ніжне серце...
А Софія. Б Марта. В Ганна. Г Служниця.
6. Який випадок змусив дівчат взяти до себе третього компаньйона:
А Було двом дуже сумно.
Б Потрібна була робітниця.
В Підняли плату за проживання.
Г Нікому було наглядати за кімнатою.
7. Хто із дівчат говорить "Не можу слухати меланхолійної музики, бо вона сумна":
А Софія. Б Марта. В Ганна. Г Служниця.
8. Що штовхнуло Софію в розпачі грати «Меланхолійний вальс». Кого вона побачила у вікні?
А Дядька, який мав оплачувати її навчання у Відні.
Б Коханого, який утік від героїні.
В Ганну, яка малювала картину.
Г Господаря, який підвищив плату за квартиру.
9. Що стало для Софії останньою краплею перед нервовим зривом?
А Лист від дядька.
Б Сварка між дівчатами.
Погані умови проживання.
Не змогла знайти роботу.
10. Розірвана струна у фортепіано це знак...
А Відчаю. Б Покори. В Смерті. Г Ненависті.
ІІ. Тестове опитування за новелою В. Стефаника «Камінний хрест»
1. Події у творі відбуваються:
А за часів кріпаччини;
Б після скасування кріпосного права;
В наприкінці 19 – на початку 20 ст.;
Г під час Першої світової війни;
Д після більшовицького перевороту.
2. Новела змальовує:
А трагедію переселення галицьких селян до Канади;
Б радісні передчуття щасливого життя на чужині;
В масове переселення селян до міста;
Г депортацію селян через політичні погляди;
Д тимчасовий виїзд селян на заробітки.
3. Композиційною особливістю НЕ є:
А поділ на сім частин;
Б діалоги;
В розповідь про минуле Івана Дідуха;
Г розповідь від першої особи;
Д кульмінація у кінці твору.
4. Горб Іван Дідух щовесни обкладав:
а) камінням; б) гноєм; в) дерном; г) піском.
5. У якому значенні розкривається символіка каменю?
А бездушності; Б злиденності; В неродючої землі; Г пам’яті.
6. Іван Дідух не кидав того «тєжкого» горба, який забирав усі його сили, бо це:
А відрада у скруті;
Б подарунок батьків;
В засіб існування;
Г улюблена справа.
7. Символом розпачу від прощання з рідним краєм у новелі є:
А горб; Б хрест; В танець; Г камінь; Д збіжжя.
8. Образ хреста символізує:
А страдницьку долю селянина;
Б набожність селян;
В місце історичних подій;
Г тугу за рідним краєм.
ІІІ. Тестове опитування за новелою В. Винниченка «Момент»
1. Якої пори року відбувалися події у творі?
а) весною; б) зимою; в) влітку; г) восени.
2. Головного героя твору мав перевести через кордон:
а) Павло; б) Петро; в) Семен; г) Василь.
3. Кого побачив головний персонаж у повітці?
а) стареньку бабусю; б) панну; в) полкового офіцера; г) прикордонника.
4. Що автор твору дав перед дорогою «городській панні»?
а) ікону; б) хустину; в) хліба окраєць; г) револьвер.
5. «А ( … )присовувався все ближче і ближче. Темна стіна його тупо, мовчки дивилась на нас…» Про що йде мова у тексті?
а) ліс; б) океан; в) замок; г) дощ.
6. Які художні засоби вжито у реченні: «дорога наша стояла порожньою і далеко там вливалась, наче бура річечка, в зелене море хлібів»?
а) гіперболу, епітет, літоту; б) порівняння, метафору, епітет;
в) гіперболу, порівняння, метафору; г) епітет, літоту, порівняння.
Тема 6. Образне слово поетичного модернізму
Р №6. Творчість Лесі Українки, Миколи Вороного, Олександра Олеся (тест)
І. Леся Українка: “Contra spem spero!”, “Лісова пісня”
1. Визначте головну думку поезії:
А Вболівання за долю рідного народу.
Б Переживання за місце особистості у суспільному житті.
ВЗаперечення пасивного співчуття стражданням народу.
Г Замилування красою природи рідного краю.
2. Вкажіть приклади контрасту:
А ...Я хочу крізь сльози сміятись...
Б ...Без надії таки сподіватись...
В ...Буду сіять квітки на морозі...
Г ...Буду жить! Геть думи сумні!
3. Лірична героїня:
А Сильна. Б Незламна. В Вольова. Г Сповнена мрій і сподівань.
4. Виберіть символічні образи:
А Осінь/весна.
Б Льодова кора.
В Важкий камінь.
Г Зірка провідна.
5. "Лісова пісня" за жанром:
А Драма-феєрія. Б Побутова драма. В Містерія. Г Драматична поема.
6. Тема "Лісової пісні" - це розповідь про:
А Стосунки між двома світами: світом людей і світом тварин.
Б Любов людини до природи й необхідність її збереження.
В Складні та болісні шляхи шукання щастя й реалізації високої мрії.
Г Життя українських селян на Волині наприкінці ХІХ століття.
7. Композиційно "Лісова пісня" складається з:
А Трьох частин.
Б Трьох частин та епілогу.
В Прологу, двох частин та епілогу.
Г Прологу та трьох частин.
8. Серед персонажів "Лісової пісні" Лесі Українки НЕ є міфологічною істотою:
А Перелесник. Б Мавка. В Водяник. Г Килина.
ІІ. Миколи Вороний: “Блакитна Панна”, “Інфанта”
1. Ідея поезії:
А Гімн весняній природі, молодості, натхненню.
Б Возвеличення краси природи та її єдність із мистецтвом.
В Возвеличення краси природи як джерела натхнення.
2. Осанна-це:
А Святкове молитовне вітання Богу.
Б Звертання до весни.
В Звертання до краси природи.
3. Блакитна Панна-символ:
А Духу. Б Бога. В Життя, весни, гармонії.
4. Основним мотивом поезії „Інфанта” є:
А Уславлення весни й перемоги життя.
Б Возвеличення жіночої краси.
В Оспівування революційних змін.
Г Піднесення сили мистецтва.
5. Поясніть значення слова інфанта:
А Неповнолітня принцеса;
Б Повнолітня принцеса;
В Королева.
6. Яку богиню згадано у творі?
А Артеміду; Б Афродіту; В Венеру.
7. З чим порівнюється лірична героїня?
А З весною; Б З добром і злом; В Зі сном і міфом.
8. До якої групи лірики належить вірш?
А Громадянська; Б Пейзажна; В Інтимна.
ІІІ. Олександр Олесь: “З журбою радість обнялась...”, “Чари ночі”,“О слово рідне! Орле скутий!..”
1. Перша поетична збірка Олександра Олеся мала назву:
А) «З журбою радість обнялась»;
Б) «Чужиною»;
В) «Перезва»;
Г) «Кому повім печаль мою».
2. За родовою ознакою твір Олександра Олеся «Чари ночі»:
А) сонет; Б) романс; В) ліро-епічний; Г) драматичний.
3. Твір Олександра Олеся «Чари ночі» належить до такої тематичної лірики, як:
А) філософська; Б) інтимна; В) пейзажна; Г) патріотична.
4. До характеристики строфи поезії Олександра Олеся «Чари ночі»:
Лови летючу мить життя!
Чаруй, хмілій, впмвайся
І серед мрій і забуття
В розкошах закохайся!
НЕ має відношення такий термін, як
А) метафора; Б) ямб; В) інверсія; Г) риторична фігура.
5. Провідний мотив твору Олександра Олеся «Чари ночі»:
А) оптимістичний погляд на життя;
Б) краса літньої української ночі;
В) сенс людського життя;
Г) краса життя і кохання.
6. Для аналізу твору Олександра Олеся «Чари ночі» зайве поняття:
А) паралелізм; Б) контраст; В) символіка; Г) персоніфікація.
7. За жанровим різновидом твір Олександра Олеся «О слово рідне! Орле скутий!»:
А) сонет; Б) ліричний вірш; В) елегія; Г) ода.
8. Твір Олександра Олеся «О слово рідне! Орле скутий!» належить до такої тематичної групи, як:
А) філософська; Б) інтимна; В) пейзажна; Г) патріотична.