Контрольна робота за рік

Про матеріал
Контрольна робота за рік для 10-го класу з української мови за розділами та темами. Тестові завдання.
Перегляд файлу

Завдання 1—12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Культура мовлення розглядає...

А дотримання мовних норм;

Б мову й мовлення;

В відбір виражальних мовних засобів для їх функціонування в мовленні;

Г стилістику мови й стилістику мовлення.

2. Нижчий рівень володіння мовою характеризується...

А використанням жаргонізмів, діалектизмів, розмовно-зниженої лексики;

Б емоційністю, виразністю, комунікативною доцільністю мовлення;

В стилістичною нормою;

Г чистотою, правильністю мовлення.

3. Позначте речення, в якому неправильно вжито слово приймати.

А Їв би очима та душа не приймає (Народна творчість).

Б Василь приймає участь у змаганнях з футболу (3 розмови).

В Юнаки приймають присягу на вірність Україні (З газети).

Г Прошу прийняти рішення якнайшвидше (Із заявок).

4. Правильне співвідношення голосних і приголосних звуків подано в рядку...

А 10 голосних і 23 приголосних звуки;

Б 10 голосних і 28 приголосних звуків;

В 6 голосних і 33 приголосних звуки;

Г 6 голосних і 32 приголосних звуки.

5. Дзвінкий [г] перед глухим [т] звучить як...

А [х]; Б [ґ]; В [г]; Г [к].

6. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з апострофом.

А Безвітр..яний, бур..ян, з..їзд, верф..яний;

Б В..ячеслав, плем..я, трьох..ярусний, львів..яни;

В пуп..янок, кучер..явий, надв..язати, Св..ятослав;

Г без..ядерний, м..яч, арф..яр, мавп..ячий.

7. Тільки перше слово пишуть із великої літери у всіх рядках, окрім:

А (ш)ирокий (я)р, (с)офійський (с)обор, (к)оролівство (б)ельгія;

Б (н)обелівська (п)ремія, (є)вронейська (п)лоща, (п)ерше (т)равня;

В (п)олярна (з)ірка, (с)тусівський (м)узей, (к)римський (п)івострів;

Г (ч)ернеча (г)ора, (д)ень (у)чителя, (о)лімпійські (і)гри.

8. У коренях слів допущено орфографічні помилки в рядку:

А помережити, кажан, паперовий, криниченька, паром;

Б велетень, глибочінь, президент, погарячитись, серпневий;

В щебетати, левада, котушка, грибники, узбережжя;

Г технічний, блещати, христоносець, козуля, слав’янський.

9. Позначте рядок, у якому є помилки у вживанні подовжених та подвоєних приголосних.

А Осінній, вихованний, лються, відзеркалювати;

Б сказаний, молоддю, розрісся, старанний;

В лляний, тінню, розкішшю, бовваніти;

Г статей, шалений, істинний, піввідра.

10. У якому рядку в усіх словах відбулося спрощення приголосних?

А Влас..ний, безвиїз..ний, зліс..ний, гігант..ський, кіс..лявий;

Б тріс..нути, пес..ливий, хворос..няк, облас..ний, зас..нути;

В ліс..ник, зап’яс..ний, хвас..нути, ліровіс..ник, шіс..надцять.

Г сер..це, шелес..нути, гус..нути, ціліс..ний, радіс..ний.

11. Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні голосних.

А Чернігова, річний, доріжці, більшості:

Б хлібороб, розгін, новобудова, ночі;

В роковини, газопровід, опік, подорожувати;

Г пішоход, будівля, обпекти, ніжностю.

12. Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні  приголосних.

А Кавказький, гадяцький, верещати, козацтво;

Б латизький, поштовий, мангишлацький, воронеський;

В бряжчати, мандрівництво, черкаський, птаство;

Г сільський, розміщувати, самаркандський, висаджений.

 

Завдання 13-16 мають по шість варіантів відповіді, серед яких лише три правильні варіанти. Потрібно вибрати три правильні варіанти відповіді.

13. Позначте три рядки, у яких правильно написано всі слова з м’яким знаком.

А Намагаються, заморозь, доньчин, спільчанський;

Б стрілецький, військо, звертаються, Горький, крамниць;

В працьовитий, восьмий, місяць, виходьте, легенько;

Г кіньський, кухонь, вишенка, лікарь, складаются;

Д бринчати, деренчати, пилинці, їдальня;

Е вузький, няньчин, друкарень, стань, Мельничук.

14. У словосполученнях яких рядків поставлено правильно наголоси?

А Вишивані сорочки;

Б видання книжок;

В новий каталог;

Г люблю солодощі;

Д урочистий випадок;

Е навчання в школі.

15. Чергування перших звуків можливе у всіх словах яких рядків?

А Україночка, увічливий, імення, вщухнути, ущент;

Б йти, вбрід, удосвіта, вклеєний, вчительство;

В взаємини, узбіччя, ураган, ідеолог, власник;

Г вродливиця, учасник, інакший, взуття, урочище;

Д уперше, впродовж, ймовірно, все одно, вчений;

Е втрьох, вдосконалити, вбрання, уява, укладач.

16. Чергування і-й дотримано в яких рядках?

А Троянди й виноград, атом і ядро, мить і вічність, сучасник і свідок;

Б злагода і єдність, дуб і береза, гуде й шумить, Олена і Єгор;

В тихо і тепло, мороз й сніг, графіка і орфографія, Ірина й Ярослав;

Г правда і кривда, у книзі йдеться, прозаїки й поети, Леся і Юрій;

Д любов й ненависть, гори й яри, ґречний й привітний, день й ніч;

Е пава і ґава, ліс і степ, Клара й Яків, досвідчений вчитель.

 

Завдання 17-21 мають по шість варіантів відповіді, серед яких лише два правильні варіанти. Потрібно вибрати два правильні варіанти відповіді.

17. Позначте два рядки, у яких в словах замість крапок слід вставити о.

А Г..рячий, ч..рниці, к..люжа, к..тушка;

Б пш..но, к..зак, к..жух, ж..рна;

В с..лома, р..зумний, л..пух, г..нити;

Г п..гано, ч..ловік, пш..ниця, ч..рниця;

Д б..гатство, кр..пива, л..патий, ж..втий;

Е смол..скип, ..таман, оч..рніти, ж..вріти.

18. Позначте два рядки, у яких допущено помилки в чергуванні голосних.

А Кольору, куреня, восьминіг, річний;

Б вівса, шепотіти, прислів’я, торговельний;

В папіру, болотце, сімирічка, словник;

Г Харківа, літати, чорнило, білоцерковський;

Д семикутник, слова, покіс, ремінець;

Е жонатий, бджілка, ніженька, клопотання.

19. Позначте два рядки, у яких допущено помилки у зміні приголосних.

А Люксембурзький, ясський, ткацький, Вінниччина, волзький;

Б тбіліський, луцький, вищий, солдатський;

В бахмацький, баскський, сиріцький, Вінничина;

Г ризький, перекладацький, виробництво, проїжджати;

Д варязький, чувашський, тюрський, проводжати;

Е татарський, нью-йоркський, козацтво, убозтво.

20. Позначте два рядки, у яких допущено помилки у вживанні подвоєних приголосних в  іншомовних словах.

А Бароко, білль, долар, піца;

Б вілла, ванна, бравісимо, тераса;

В голандський, тона, маса, Таллін;

Г будизм, групето, колектив, іміграція;

Д комісія, Калькутта, клас, тераса;

Е яффський, асоціація, ілюзія, нетто.

21. Позначте два рядки, в яких допущено помилки в написанні іншомовних слів.

А Міссурі, катеноїд, рейтинг, музика, катіон;

Б ієрархія, бастіон, нюанс, мільярд, б’єф;

В радіація, пріоритет, аденоїд, біографія, бюро;

Г автодрезина, коефіцієнт, алича, аристократ, цистерна;

Д риєстр, синдикат, амоній, жюрі, аметист;

Е віньєтка, Люсьєн, речетатив, консорціум, резеденція.

 

Завдання 22 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою.

22. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.

1. Наголос не розрізняє значень і форм слів.

2. Наголос розрізняє лексичне значення слів.

3. Наголос розрізняє граматичне значення слів.

А Замок— замок, приклад— приклад;

Б ноги — ноги, засипати — засипати;

В зокрема — зокрема, весняний — весняний.

 

Текст із завдання 23 складається з п’яти речень. Прочитайте текст. Виконайте подані після нього завдання. Це завдання має три правильні  варіанти відповіді. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати речення, позначені цифрою.

23. Прочитайте текст. Виконайте подані після нього завдання.

1. Воскреснемо, брати (й, і) сестри, бо земля наша хоч розіп’ята на хресті історії, але жива. 2. Воскреснемо, бо ми живемо на цій Богом даній землі як народ, (й, і) рідне небо усміхається нам зі своєї високості. 3. Воскреснемо, бо світить нам (у, в) віки пророцтво Тараса: «Не вмирає душа наша, не вмирає воля». 4. Немає (у, в) Україні кращого неба, ніж небо твоєї малої  Батьківщини. 5. А через (у, в)сю Україну, посеред щедротних степів (й, і) ланів, бандурне пливе Дніпро-Славутич — історичний символ й образ України.

А У яких реченнях слід ужити сполучник і?

Б У яких реченнях слід ужити прийменник в?

 

Завдання 24 складається з восьми речень. Прочитайте речення. Виконайте подані після них завдання. Це завдання має п’ять правильних варіантів відповіді. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати речення, позначені цифрою.

24. Прочитайте речення. Виконайте подані після них завдання.

1. Учений та в..лике д..рево не одразу виростають. 2. Усякий дім на х..зяїнові тр..мається. 3. Весна л..дачого не любить, а працьовитого г..лубить. 4. Кн..жки — мовчазні вч..телі. 5. Під л..жачий  камінь вода не т..че. 6. Не кожен б..гатир, хто списа має. 7. Люби ж..ття і дорожи кожною хв..линою. 8. Добре ім’я — найкраще б..гатство.

А Кореневе е слід писати у виділених словах речень за номером...

Б Кореневе а слід писати у виділених словах речень за номером...

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2022
Переглядів
3517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку