Бароко і класицизм
1 варіант
Початковий рівень ( 3 бали )
1.Указати значення слова «бароко»:
А) вигадливий, химерний;
Б) приємний, ласкавий;
В) філософський, мудрий;
Г) дивний, взірцевий.
2.Що стало філософською основою для формування класицизму?
А) теоцентризм;
Б) гуманізм;
В) раціоналізм;
Г) структуралізм.
3. Яка тема вірша Луїса де Гонгора-і- Арготе «Галерник»?
А) оспівування величі та сили духу людини перед лицем смерті;
Б) уславлення історії рідного краю;
В) радість розділеного кохання;
Г) доля людини, що опинилася надовго відірваною від дому, від коханої.
4. Головний герой комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич» прагне:
А) розбагатіти;
Б) прославитися;
В) одружитися з маркізою;
Г) стати дворянином.
5. Хто з учителів пана Журдена є автором думки: «Найкраща відповідь на них-це стриманість і терпіння»?
А) учитель музики;
Б) учитель танців;
В) учитель філософії;
Г) учитель фехтування.
6. Різновид комічного, їдка, викривальна, особливо дошкульна насмішка, сповнена крайньої ненависті- це:
А) гумор;
Б) сатира;
В) сарказм;
Г) іронія.
Середній рівень (3 бали)
Достатній рівень (3 бали)
1.Збіднілий дворянин, що втратив честь і гідність. А Ков’єль
2. Здатний пожервувати усім заради титула. Б Клеонт
3. Цінує власну честь і гідність. В Граф Дорант
4. Кмітливий слуга. Г Пан Журден
Високий рівень ( 3 бали)
Чому сцени навчання пана Журдена викликають сміх?
2 варіант
Початковий рівень (3 бали)
1.Що означає слово «класицизм» у перекладі з латинської мови?
А) правильний;
Б) гармонійний;
В) зразковий;
Г) вишуканий.
2.Указати жанр, що поширився завдяки стилю бароко:
А) афоризм;
Б) роман;
В) поема;
Г) сонет.
3. Бурхливе море в поезії «Галерник» Луїса де Гонгора-і- Арготе-це символ:
А) безмежності земного простору;
Б) пригод і подорожей;
В) життєвого шляху людини;
Г) гарного відпочинку.
4. Основна пристрасть пана Журдена, героя п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич»:
А) до всього нового;
Б) до всього прекрасного;
В) до всього старовинного:
Г) до всього дворянського.
5. Якому з персонажів комедії «Міщанин-шляхтич» належать слова: «Мені просто сором дивитися на все, що ти виробляєш»?
А) Люсіль;
Б) Ніколь;
В) пані Журден;
Г) маркізі Дорімені.
6. Різновид комічного, відображення смішного в життєвих явищах і людських характерах-це:
А) гумор;
Б) сатира;
В) іронія;
Г) сарказм.
Середній рівень(3 бали)
Достатній рівень(3 бали)
1).Учителі Журдена сваряться між собою і розпочинають бійку.
2). Журдена посвячують у «мамамуші».
3).Журден влаштовує банкет для Дорімени.
4). Дорант позичає в Журдена двісті луїдорів.
2. Установити відповідність між репліками з твору і персонажами, яким вони належать:
1. Коли я кажу :»Ніколь, принеси мені пантофлі та подай мені мого нічного ковпака», -то це проза. А пані Журден
2. Видавати себе за шляхетного тепер ніхто не соромиться і такий звичай дозволяє носити крадену назву. Б Ков’єль
3. Горенько! Цього ще бракувало! Що це ти нап’яв на себе, чоловіче? В пан Журден
4. Та чи ж можна ставитися серйозно до такого чоловіка, як пан Журден! Хіба ж ви не бачите, що він з глузду з’їхав? Г Клеонт
Високий рівень (3 бали)
Чому граф Дорант «дружив» з паном Журденом? Який зиск він мав від цієї дружби?