Контрольна робота №3 за темою «Про минулі часи». Творчість А.Чайковського, М.Стельмаха»
Тестові завдання
Варіант 1
1. Чому повість А. Чайковського «За сестрою» має таку назву?
А тому що головний герой вирушив до татар, щоб визволити з неволі сестру
Б тому що брат бажав сестрі щастя і хотів видати заміж за татарського вельможу
В тому що брат наслідував вчинки сестри
Г тому що брат не міг жити без сестри і всюди, і у всьому наслідував її вчинки та дії
2. Яку іграшку виготовив своєму онукові дід (з повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять»)?
А свистка у вигляді лебедя
Б вітряка
В коника
Г свистка
3. Хто повів Малого Михайлика до церкви, щоб він покаявся і набрався розуму (за пов. М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять»)?
А дід
Б бабуся
В мати
Г хрещена мати
4. Романтичний герой - це:
А непересічна особистість, якій властиві яскраві почуття, безстрашність, гостра реакція на спричинену кривду і яка діє в незвичайних обставинах
Б вигаданий, незвичайний герой
В яскрава особистість, на якій автор зосереджує увагу протягом усього твору
Г непересічна особистість
5. Могила, біля якої зустрілися козаки з повісті А. Чайковського «За сестрою», називалася?
А Недолина
Б Панасова
В Сулейманова
ГСвиридова
6. Як звали Михайликову подружку, з якою він познайомився в гаю? (за повістю М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…»)
а) Люба;
б) Катерина;
в) Галя.
7. Про кого говорить автор, вкажіть назву твору?
…Тоді він устав потихеньку, надягнув на себе кожушину, взяв сумку зсухарями у брата, його два пістолі, мішечок з кулями і ріжок з порохом, прийняв свою шаблю і пішов, несучи своє сідло на голові, поміж сплячих козаків прямо до того місця, де паслися коні…
А Павлусь із повісті А, Чайковського «За сестрою»
Б Максим Беркут із повісті І. Франка «Захар Беркут»
В Михайлик із повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять»
8. Автобіографічна повість - це:
А розповідь про одну чи кілька подій у житті людини
Б розповідь про життя певного персонажу протягом тривалого часу
В повість про якусь частину або все життя письменника
Г життєпис певної особи, яку вигадав автор
9. Який художній засіб використаний у фразі: «на… лебединих крилах летіла в майбутнє моя душа»:
а) епітет;
б) порівняння;
в) метафора.
10. Поясніть значення фразеологізмів за пов. М. Стельмаха:
1 щоки запалали А покарання, погроза
2 де раки зимують Б засоромився
3 по чому фунт лиха В от-от заплаче
4 сльози були на підході Г далеко
11. Установіть відповідність:
1. прозовий, віршований твір, за обсягом більший за оповідання, у якому розповідається про одну або кілька подій одного чи кількох героїв протягом тривалого часу
2. будова художнього твору, розміщення й співвідношення всіх його компонентів: сюжетних елементів, висловлювань героїв
3. подія чи система подій, у яких розкриваються характери і розв'язуються суперечки між ними
4. художній засіб, що виокремлює щось дуже важливе, концентруючи в собі глибокий зміст і високу емоційність
А сюжет
Б повість
В композиція
Г символ
12. Запишіть визначення термінів:
Романтичний герой – це
Повість – це
Контрольна робота №3 за темою «Про минулі часи». Творчість А.Чайковського, М.Стельмаха»
Тестові завдання
Варіант 2
1. Визначте, чим славився рід Судаків (за повістю А.Чайковського «За сестрою»)
А «… що давав себе без опору в’язати.»
Б «…що не було між ними ні одного, який би не був на Січі між низовим товариством.»
В « …що одне без одного жити не могло…»
Г «…що розумів, як до нього говорили, і знав де що відповісти.»
2. Оберіть, кого з персонажів повісті А. Чайковського «За сестрою» стосується ця характеристика:
« Одягнений у широчезні, як море, червоні штани, які підперізував широким шовковим поясом. На ногах добрі шкапові чоботи. Сорочка була подерта й замащена … мав на Січі славу неабиякого сила»
А Семен Непорадний
Б Степан Судак
В Мустафа
Г Сотник Недоля
3. Яку книгу хотів взяти Михайло у Юхрима? (за повістю М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…»)
а) « Діти капітана Гранта»;
б) « Климко»;
в) « Пригоди Тома Сойєра».
4. Визначте головну думку повісті А. Чайковського «За сестрою»
А Задля високої мети можна збрехати
Б Автор пишається минувшиною України
В Серед татар траплялися хороші люди
Г Треба вірити в себе, зберігати надію, робити все для реалізації високої мети
5. Вирізнити, що є символом у повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…»
А Птахи
Б Рідна хата
В Сонце
Г Хліб і сіль
6. Вирізнити, про що ці слова: «Та є в мене, коли послухати одних, слабість, а коли повірити іншим – дурість…» (за повістю М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…»)
А Бажання читати
Б Малювання
В Складання віршів
Г Танці
7. Дядько Себастіян вважав, що Михайлик в майбутньому може бути:
А письменником;
Б науковцем;
В учителем.
8. Співвіднести ім’я героя і його захоплення (за твором М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…»)
1 Читання
2 Садіння городини
3 Вихваляння
4 Майстрування
А Дід Дем’ян
Б Дядько Микола
В Михайлик
Г Мати
9. Співвіднести теоретичні поняття і їхні визначення
1 Балада
2 Метаморфоза
3 Контраст
4 Мотив
А Художній прийом, побудований на різко окресленій протилежності в чомусь: рисах характеру, властивостях предметів чи явищ
Б Неподільний смисловий елемент сюжету. Сукупність, тісне переплетіння цих елементів лежить в основі композиційної побудови ліричного твору
В Ліро-епічний твір історичного або героїчного змісту, часто з елементами фантастики.
Г Художній прийом, який передбачає перетворення однієї форми образу на іншу, його видозміну.
10. Установіть послідовність подій повісті «Над Кодацьким порогом»
1 Експозиція А Зрада реєстрової старшини
2 Завязка Б Зруйнування Кодацької фортеці
3 Розвиток дії В Похід Сулими на Азов
4. Кульмінація Г Будівництво поляками Кодака
6 Розвязка Д Перебування Сулими в полоні
11. Установіть відповідність між фразеологізмами
1 Ламати собі голову А Червоніти
2 Баняк не варив Б Не розуміти чогось
3 Печу раки В Несподівано, зненацька
4 З місяця звалився Г Не розбиратись у чомусь
12. Запишіть визначення термінів:
Композиція – це
Автобіографічний твір - це