Контрольна робота за темою "Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності".

Про матеріал
Контрольна робота з української мови для 9 класу на тему "Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності".
Перегляд файлу

                         Контрольна робота            9 клас

Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності

Варіант-1

Оберіть правильну відповідь (0,5 б)

1.Текст-це:

А) набір речень;     Б) одне складне речення з різними видами зв’язку;

В) група речень, поєднаних за змістом та граматично;  Г) абзац

2. Заголовок тексту передає:

А)тему або головну думку тексту;      Б)важливу пораду;

В) ключове словосполучення;             Г)тематичне речення

3. Мікротема-це:

А) головна думка тексту          Б) частина загальної теми;

В) абзац;                                    Г) це речення з 1 слова      

4. Речення, яке є відносно самостійним і містить найважливішу інформацію:

А) тема твору;             Б) заголовок;          В)основна думка;           Г) тематичне

5. Типи мовлення:

А)монолог і  діалог;                    Б)проза і поезія;    

В) розповідь, опис, роздум;       Г)казка, повість, новела      

6. Види міжфразового зв’язку:

А)однорідний та неоднорідний;   Б)поширений та непоширений; 

В) послідовний і паралельний;     Г)даний і новий

 

7. Розташуйте, пронумерувавши, речення так, щоб вийшов зв’язний текст.  (3 б)

 

Аж ось здалеку зеленою глицею замайоріла ялинка.

 

Василько то стрибав у ті ямки, то розгортав ногами білий пухкий сніг.

 

Якимові ноги, узуті в здорові чоботи, глибоко поринали в сніг і лишали за собою цілу низку ямок.

 

У садку лежав глибокий сніг.

 

Василько з батьком підійшли до ялинки.

         

8. Запишіть текст, виконайте  його аналіз: (6 б.)

-доберіть заголовок;

-поділіть текст на абзаци;

-визначте мікротеми (план);
-визначте тему та основну думку;

-вкажіть вид та засоби міжфразового зв’язку.

 

Живе під сонцем любові Шевченкова весна…Тарас прийшов на світ, коли ще скутий кригою, синів у берегах Дніпро. Березень благословив першу сльозу немовляти, що, мов із серця, упала Славутичу на груди і розтопила кригу. Його перший крик тоненькою тріщиною проліг у глибоких льодах, щоб лавиною очистити древнім руслом праслов’янської ріки льодохід весняних надій. Квітень землю уквітчав зеленим рястом і приніс на веселих крилах молодому кріпакові вистраждану волю.

                         Контрольна робота            9 клас

Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності

Варіант-2

Оберіть правильну відповідь (0,5 б)

1.Одиницею вивчення лінгвістики тексту є:

А) слово;         Б) словосполучення;        В) речення;       Г)текст

2. Тема тексту-це:

А) ключові слова;         Б) головна думка;         В)сукупність виражальних засобів;

Г) те, про що або про кого в ньому йдеться.

3. Слова, яким належить визначальна роль у тексті, називаються:

А) основним змістом;      Б) мікротемою;        В) ключовими;    Г) тематичними

4. Головна думка тексту-це:

А) підмет і присудок;        Б) зміст тексту;       В) заголовок;

Г)те головне, що автор стверджує, до чого закликає

5. Максимальна одиниця мови:

А) слово;       Б) словосполучення;       В) речення;        Г) текст

6. Текст складається з таких частин:

А) слів автора та прямої мови;     Б)головних та другорядних членів речення;

В) вступу, основної частини та кінцівки;        Г) абзаців  

 

7. Розташуйте, пронумерувавши, речення так, щоб вийшов зв’язний текст.  (3 б)

 

Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь, рясно вкриті краплистою росою.

 

Тихо навкруги, мертво…

 

Ліс ще дрімає в передранішній тиші…

 

Лиш де-не-де прокинеться пташка, обізветься зі свого затишку.

 

Ліс ще дрімає…, а з синім небом щось діється: воно то зблідне, наче від жаху, то спалахне сяйвом, немов од радощів.

 

8. Запишіть текст, виконайте  його аналіз: (6 б.)

-доберіть заголовок;

-поділіть текст на абзаци;

-визначте мікротеми (план);
-визначте тему та основну думку;

-вкажіть вид та засоби міжфразового зв’язку.

 

Що таке дружба? Це питання ми часто задаємо один одному. Я вважаю, що дружба - це велике, світле почуття людей. Дружити можуть тільки рівні між собою люди. Раб не буде дружити із своїм хазяїном. Друзів кожен вибирає сам, адже не можна змусити дружити, бо без взаємності дружби не буває. З вірним другом легше жити на світі, з ним легше долати труднощі. На мою думку, найстрашніше в житті - це втратити  людину, яку ти знав і якій довіряв. Є  чудовий вислів: «Щоб бути справжніми друзями, потрібно бути впевненими один в одному».

docx
Додано
8 травня
Переглядів
6055
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку