Підсумкова контрольна робота. Українська мова. Сімейна форма. 9 клас. ІІ Семестр

Про матеріал
Завдання підсумкової контрольної роботи з мови, 9 кл. ІІ семестр Інструктаж щодо виконання роботи: завдання №1- №12 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише один правильний; оберіть правильний варіант та позначте його (відповідь у ключах); завдання №13 зробити повний синтаксичний розбір речення; завдання №14 потребує розгорнутої відповіді.
Перегляд файлу

1

 

Підсумкова (семестрова) робота з української мови, 9 кл

1.Укажіть безсполучникове складне речення. (0,5 б)

А У природі ніч існує для того, щоб у тиші росло усяке зілля та відпочивала людина (М. Стельмах).

Б Малі озера блискають незлісно, колише хмара втомлені громи (Л. Костенко).

В Зранку була трохи відлига, а під вечір мороз ще зміцнів (М. Малиновська).

Г Люблю, коли в вікно розкрите шумлять безжурно дерева (В. Сосюра).

 

2.У якому реченні допущено пунктуаційну помилку? (0,5 б)

А Вітри піснями захлинались, ліси шуміли навкруги (О. Журлива).

Б Молоді допитуються: в чому щастя? ( О. Гончар).

В Защебетав соловейко – пішла луна гаєм (Т. Шевченко).

Г Шумить Дніпро, чорніють кручі: в граніт холодний б’є прибій (В. Сосюра).

 

3.Укажіть безсполучникове складне речення, між частинами якого смисловий зв’язок – зіставлення (розділові знаки вилучено). (0,5 б)

А Забудеш рідний край тобі твій корінь всохне (П. Тичина).

Б Своїх батьків поважатимеш шану від власних дітей матимеш (Народна творчість).

В Грати словом долею грати (Г. Світлична).

Г Навколо все більше густів сірий морок за ним ішла вечірня година (М. Стельмах).

 

4.Визначте кількість підрядних частин у наведеному реченні. (0,5 б)

Віриться, що невдовзі все, створене і зібране художником, мистецтвознавцем, етнографом Іваном Макаровичем Гончаром, знайде своє місце в музеї його імені, який відкрито неподалік меморіального будинку майстра (За М. Кагарлицьким).

А дві

Б три

В чотири

Г шість

 

5.Виберіть речення, частини якого поєднані за допомогою сполучника. (0,5 б)

А Де молодий вогонь, що серце пік? (Д. Павличко).

Б Збратав нас труд, що творить чудеса (М. Рильський).

В Історія, що сколихнула душу, здається мені дуже значущою (Ч. Айтматов).

Г У карих очах було стільки щастя, що Оксані за цілий вік не вичерпати його (Я. Качура).

 

6.Укажіть складне речення із сурядним та підрядним зв’язком: (0,5 б)

А Сонце й повітря лоскочуть щоки, а зелень ялинкових гілок виглядає з-під снігу так свіжо, що, здається, надворі стоїть весна, одягнена в білі шати (М. Коцюбинський).

Б На все впливає мови чистота: зір глибшає і кращають уста, стає точнішим слух (Д. Павличко).

В Сон літньої ночі колись мені снився, коротка та літня нічка була, і сон був короткий, — він хутко змінився і зник, як на сході зоря розцвіла (Леся Українка).

Г Мати вірила: земля усе знає, що думає чоловік, вона може гніватись і бути доброю (М. Стельмах).

 

7.Визначте, чи правильним є твердження: (0,5 б)

Кома при збігові сурядного й підрядного сполучників не ставиться, якщо підрядну частину можна вилучити з речення.

А правильне

Б неправильне

 

8.Безсполучниковим складним реченням, у якому друга частина виражає умову дії, про яку йдеться в першій, є (0,5 б)

А І диво дивне сталося із ним: совість заговорила! (А. Іщук).

Б Погляне – холодною водою обіллє (Марко Вовчок).

В Повернеться – то таки гору з ним перекинемо (І. Сенченко).

Г Вечорами вже не співали під вербами дівчата, не витинали гопака гармоністи (Г. Тютюнник).

 

9.Складнопідрядним реченням з підрядним наслідку є (0,5 б)

А Передчуття завжди багатші за почуття, бо оточені нюансами (В. Брюгген).

Б Якщо вдивляється в голубінь неба, то хвилюється ніби в передчутті щастя (У. Самчук).

В А навкруги так тихо, що росинка з листа не скотиться (М. Нагнибіда).

Г Промовець говорив неголосно, так що на задніх лавах не все чули (В. Земляк).

 

10.Складнопідрядним реченням з підрядним допусту є (0,5 б)

А Немовби день чекає ночі, я так побачення чекав (П. Сердюк).

Б Незважаючи на лютий холод, Шовкуна все бiльше хилило на сон (О. Гончар).

В Щоб прийшло на землю сподіване щастя, треба великої праці (М. Коцюбинський).

Г Я йду все вперед, хай протистоять мені вітри й бурі (М. Стельмах).

 

11.Прочитайте уривок із тексту «Мистецтво розмови» й виконайте завдання. (0,5 б)

Щоб навчитися добре й змістовно говорити, необхідно постійно працювати, збагачуючи себе знаннями та досвідом, удосконалюючи освіту, інакше кажучи, усебічно розвивати свою особистість. До речі, успіхів у праці та стосунках із людьми ви теж досягнете лише тоді.

Яким засобом міжфразового зв’язку поєднані речення?

А повтори слів

Б вставне слово або словосполучення

В сполучники

Г займенники

 

12.Укажіть речення з непрямими порядком слів. (0,5 б)

А До речі, успіхів у праці та стосунках із людьми ви теж досягнете лише тоді.

Б Людина, яка вміє правильно і гарно говорити, легко спілкується, знаходить собі справжніх друзів.

В Потрібно також любити природу, мати певні захоплення.

Г Отже, працюйте над мистецтвом розмови щодня – і побачите: воно того варте!

 

13.Зробіть повний синтаксичний розбір речення (3б)

Розкажу тобі думку таємну, дивний здогад мене опік: я залишуся в серці твоєму на сьогодні, на завтра, на вік (Л. Костенко).

 

14.Складіть текст (6-9 речень), використовуючи різні види складних речень,

«У барабани лунко вдарили дощі». ( 3б)

 

Джерело інформації – платформа ВШО

 

docx
Додано
28 травня
Переглядів
784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку