Тематичний контроль
З історії України
За темою: «Встановлення й утвердження радянського тоталітарного режиму(1921-1939 рр.)»
1. Встановіть відповідність між датою та подією. 1 б
1 Друга п’ятирічка А 1922 р.
2 Голодомор в Україні Б 1927 р.
3 Запровадження НЕПу В 1932-1933 рр.
4 Заснування театру «Березіль» Г 1933-1937 рр.
Д 1921 р.
2. Поясніть терміни. 1 б
«Розстріляне відродження» –
НКВС (НКВД) –
3. Про кого з українських націонал-комуністів йдеться. 1 б
Український економіст. Обстоював тезу про більш високий рівень розвитку економіки України порівняно з російською у 18 ст., заявляв про необхідність створення самостійного економічного комплексу України і розширення економічних повноваженнь УСРР. Репресований, відбув заслання.
4. Коротко дайте відповідь на запитання. 1 б
Як змінилася структура суспільства УРСР наприкінці 30-х рр. ХХ ст.? Які групи населення зникли, а які з’явилися?
5. Виберіть положення, що стосуються НЕПу (8 тез). 2 б
П’ятирічні плани, 1921 – 1928 рр., закон про п’ять колосків, розстріляне відродження, продподаток, купони, червонець, суцільна колективізація, продрозкладка, оренда, непмани, 1929 – 1939 рр., стахановський рух, денаціоналізація малих та середніх підприємств, куркулі, концесії, червоний терор, наймана праця.
6. Дайте розгорнуту відповідь. 3 б
Сталінська модернізація України: чи можлива форсована індустріалізація без суцільної колективізації (причини, суть, важливі події та наслідки сталінської модернізації).
7. Прочитайте текст. Дайте розгорнуті відповіді на запитання. 3 б
Жодна з республіканських "коренізацій" не зайшла так далеко як українська. Її ідейним провідником стала патріотична культурно-мистецька еліта. Всупереч головній меті, яку перед нею ставили більшовики, за десять років її проведення українці перетворилися на повноцінну, зурбанізовану і сконсолідовану націю – набрали тих рис, яких їм бракувало під час революції 1917-1921 рр. Вони вступили в ХХ ст. як модерна нація. І це стало небезпечним для існування СРСР.
Запитання:
1. Про яке явище йдеться у поданому уривку? Вкажіть його хронологічні межі.
2. Розкажіть детальніше про це явище (мета, причини, заходи, основні події, особи та їх переконання, наслідки).
3. Підтримайте або спростуйте поданий вище текст конкретними прикладами.
Тематичний контроль
З історії України
За темою: «Встановлення й утвердження радянського тоталітарного режиму (1921-1939 рр.)»
1. Встановіть відповідність між датою та подією. 1 б
1 «Закон про п’ять колосків» А 1922 р.
2 Входження УРСР до СРСР Б 1932 р.
3 Перенесення столиці до Києва В 1923 р.
4 Рік «Великого перелому» Г 1934 р.
Д 1929 р
2. Поясніть терміни. 1 б
Лікнепи –
Індустріалізація –
3. Про кого з українських націонал-комуністів йдеться. 1 б
Український письменник, поет. З юності сприйняв комуністичні ідеї, згодом підтримував політику коренізації. Заснував спілку письменників ВАПЛІТЕ, розпочав літературну дискусію про масовість або професіоналізм у культурі. Озвучив гасло «Геть від Москви!». У 1933 р. покінчив життя самогубством.
4. Коротко дайте відповідь на запитання. 1 б
Які повноваження УСРР (УРСР) мала на своїй території, а які передала органам СРСР? Чи мала УРСР право виходу з СРСР?
5. Виберіть положення, що стосуються колективізації. (8 тез) 2 б
Продподаток, 1929 – 1939 рр., стахановський рух, концесії, закон про п’ять колосків, розстріляне відродження, знищення селянина-власника, непмани, колгоспи, куркулі, оренда землі, чорна дошка, червоний терор, 1921 – 1928 рр., «Запаморочення від успіхів», українізація, геноцид.
6. Дайте розгорнуту відповідь. 3 б
Нова економічна політика: тимчасовий відступ від основ соціалізму (причини, суть, важливі події та наслідки НЕПу).
7. Прочитайте текст. Дайте розгорнуті відповіді на запитання. 3 б
Масові репресії сталінського режиму, кульмінацією яких став «Великий терор», є найбільш аморальним злочином проти України, оскільки ці акції зруйнували не тільки суспільний соціум, а й деформували майбутній розвиток українського суспільства, призвели до безповоротних втрат у розвитку культури, літератури, національно-культурних традицій України. Якби не ці дії режиму, українська культура могла б розвиватись якісно краще, а мільйони українських селян змогли б виростити нащадків.
Запитання:
1. Про яке явище йдеться у поданому уривку? Вкажіть його хронологічні межі.
2. Розкажіть детальніше про це явище (мата, причини, заходи, основні події, особи та їх переконання, сфабриковані справи, наслідки).
3. Підтримайте або спростуйте поданий вище текст конкретними прикладами.