Контрольна робота за темою «Вступ. Билини і балади» 7 клас

Про матеріал
На уроці потрібно перевірити рівень засвоєння матеріалу за розділом «Вступ. Билини і балади»; розвивати комунікативні уміння та навички; удосконалювати творчі здібності учнів; формувати вимогливе ставлення до рівня власних знань, самостійність і наполегливість під час роботи.
Перегляд файлу

Тема. Контрольна робота за темою «Вступ. Билини і балади»

Мета. Формувати ключові компетентності:

уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності;

загальнокультурну – розвивати навички самостійної роботи, пам'ять, зосередженість, увагу;

формувати систему предметних компетентностей і компетенцій шляхом виконання  навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній:

емоційно-ціннісної: перевірити рівень засвоєння матеріалу за розділом «Вступ. Билини і балади»; розвивати комунікативні вміння та навички; удосконалювати творчі здібності учнів;

соціокультурної : формувати вимогливе ставлення до рівня власних знань, самостійність і наполегливість під час роботи.

Обладнання: тестові завдання.

Тип уроку : урок контролю і корекції знань та вмінь.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчання

Контрольна – це своєрідний лакмусовий папірець, який перевіряє рівень ваших знань. Народна мудрість говорить: «Кінець – всьому ділу вінець». Зараз ми перевіримо, наскільки добре ви засвоїли матеріал з теми «Билини і балади».

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

ІV. Виконання роботи

Варіант 1

Тестові завдання

1. Слово «епос» в перекладі з грецької означає.

А Богатир

Б Казка

В Слово

Г Дія

Д Пісня

2. Населений пункт, з якого Ілля Муромець від’їжджає у «славний город Київ».

А Муром

Б Чернігів

В Карачарово

Г Новгород

Д Казань

3. Виконавцями билин у Київській Русі були.

А Гуслярі

Б Бояни

В Аеди

Г Рапсоди

Д Кобзарі

4. Загін Робіна Гуда розташувався у

А Лондонському парку

Б Ноттингемському замку

В Шервудському лісі

Г Йоркширському абатстві

Д передмісті Лондона

5. Закінчіть речення: «Англійський народ почав створювати балади про Робіна Гуда, тому що…»

А простий народ зазнав утисків з боку королівської влади

Б про подвиги Робіна Гуда стало відомо всій країні

В англійському народу захотілося мати свого національного героя

Г це був час розквіту жанру балади

Д стало відомо про загибель Робіна Гуда

6. «Вільне лісове братство» на чолі з Робіном Гудом карало:

А шахраїв і вбивць

Б лісових розбійників

В місцевих багатіїв

Г грабіжників

Д королівських чиновників, монахів і священиків

7. Із героїв балади «Король Лір і його дочки» по-справжньому любить короля Ліра.

А Глостер

Б Корделія

В Гонерилья

Г Регана

Д Едмунд

8. Головний герой балади «Рукавичка» поводиться спокійно, тому що

А відчуває власну приреченість

Б готовий на смерть заради кохання

В зневажає Кунігунду

Г має власну гідність та честь

Д вміє добре володіти собою

9. Конфлікт балади «Рукавичка» Ф.Шиллера відбувається

А на особистісному рівні (Кунігунда – Делорж)

Б між героями – носіями світогляду різних епох

В між королем та придворними

Г між Делоржем та придворними

Д між алегоричними образами лева та тигра

10. Місто в баладі «Світязь» було

А поглинуто водами озера

Б пограбовано ворогом

В тримало довгу облогу

Г дало достойний відсіч ворогу

Д було переможено ворогом

11. Таємницю озера Світязь місцеві жителі дізналися від

А врятованого рибалки

Б заїжджого мандрівника

В старого воїна

Г водяної німфи

Д робітника музею

12. Історичною основою балади «Вересовий напій» стала

А міфологічна історія

Б епізод із життя Р.Стівенсона

В легенда про піктів, які боролися  проти іноземних загарбників

Г події на острові Самоа

Д боротьба тубільців за незалежність

13. В баладі «Вересовий напій» домінуючим художнім прийомом є

А гіпербола

Б антитеза

В рефрен

Г уособлення

Д алегорія

14. У баладі «Вересовий напій» верес є символом

А любові до рідної землі, свободи, незалежності

Б мудрої природи

В милосердя

Г справжнього героїзму

Д краси природи

15. Ворожбит пророкує князю Олегу

А загибель на бранному полі

Б смерть від коня

В довге і щасливе життя

Г славу та здобуття нових земель

Д смерть від важкої хвороби

Завдання на встановлення відповідностей

16. Установіть відповідність між уривком і назвою твору.

Уривок

Твір

1

«Він гнав їх, неначе ланей,

По вересових горбах,

Мчав по тилах спогорда,

Сіяв і смерть і жах»

А

«Світязь»

2

«І, повні подиву й жаху німого,

Лицарі й дами глядять на нього,

А він спокійний, назад іде – …»

Б

«Ілля Муромець і Соловій- розбійник»

3

«Сам ввійшов він у палати княжії,

Хрест-то він клав по-писаному,

Поклін-то вів по-ученому…»

В

«Рукавичка»

4

«Волхви не бояться міцних владарів,

Волхвам за пророче їх слово –

Не треба багатих князівських дарів,

Правдива і вільна їх мова»

Г

«Балада про вересовий напій»

 

 

Д

«Пісня про віщого Олега»

17. Установіть відповідність між твором та країною, літературу якої він представляє.

Твір

Країна

1

«Рукавичка»

А

Англія

2

«Балада про вересовий напій»

Б

Росія

3

«Світязь»

В

Німеччина

4

«Пісня про віщого Олега»

Г

Польща

 

 

Д

Шотландія

18.Установіть відповідність між твором та його головною ідеєю.

Твір

Головна ідея

1

«Світязь»

А

готовність пожертвувати життям, щоб не дістатися ворогу

2

«Балади про Робіна Гуда»

Б

Служіння князю, захист рідної землі

3

 «Рукавичка»

В

Відстоювання честі і гідності лицаря

4

«Балада про вересовий напій»

Г

відстоювати справедливість у світі

 

 

Д

готовність пожертвувати життям в ім`я збереження свободи та незалежності  народу

Відповіді

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

В

Б

Б

В

А

Д

Б

Г

А

А

Г

В

Б

А

Б

Варіант ІІ

Тестові завдання

1.У народі билини здавна називали.

А піснями

Б старинами

В казками

Г баладами

Д легендами

2. Ілля Муромець був за походженням.

А боярином

Б князівським сином

В купцем

Г селянським сином

Д сином попа

3. Слово «балада» в перекладі означає

А історична пісня

Б лірична пісня

В народна пісня

Г ритмічна пісня

Д танцювальна пісня

4. Билини і народні балади виконувалися

А речитативом

Б у супроводі волинки

В хором

Г у супроводі кобзи

Д дуетом

5. В уривку з билини «Ілля Муромець і Соловій-розбійник»

«Став Ілля Муромець дуби з корінням вивертати,

Дуби рве самі коренистії та мости мостить,

Шлях укладає та все прямоїжджий …»

використовується

А гіпербола

Б метафора

В антитеза

Г порівняння

Д уособлення

6. Загін Робіна Гуда складався з

А робітників

Б рабів

В монахів

Г військових

Д селян

7. Назвіть країну, до фольклору якої належать балади про Робіна Гуда:

А Шотландія

Б Франція

В Данія

Г Англія

Д Італія

8. Події, описані в баладі «Рукавичка», відбувалися при дворі.

А іспанського короля

Б французького короля

В англійського короля

Г данського короля

Д німецького канцлера

9. Події балади «Король Лір і його дочки» відбуваються у

А Шотландії

Б Франції

В Іспанії

Г Данії

Д Англії

10. В основі сюжету балади «Рукавичка» Ф.Шиллера лежить

А зображення королівської забави

Б зображення прекрасної глузливої красуні Кунігунди

В розповідь про примху дами, яка могла коштувати лицарю життя

Г розповідь про бій звірів у королівському звіринці

Д опис мужнього лицаря Делоржа

11. Народна фантазія перетворила жінок Світязя на

А жайворонків

Б білі купави

В білий бузок

Г червоні маки

Д метеликів

12. Таємниця озера Світязь полягає в тому, що

А мешканці втопили в озері всі дорогоцінності

Б це найглибше озеро в світі

В на дні його поховане старовинне місто

Г це найчистіше озеро на планеті

Д з дна озера б’ють лікувальні джерела

13. Батько в баладі «Вересовий напій» просить короля вбити свого сина, тому що

А виявляє недовіру до нього

Б такою ціною купує своє життя

В відмовляється від сина

Г обирає йому легшу смерть

Д не може зрадити в присутності сина

14. Загарбники із балади «Вересовий трунок» не знали, як варити напій, тому що

А пікти забули його таємницю

Б рецепта напою не існувало

В вороги вбили всіх піктів

Г вереск перестав цвісти

Д вороги вирубали весь вереск

15. Волхв відмовився від подарунка князя Олега, тому що

А боявся князя

Б не потрібні земні багатства

В не хотів принижуватися

Г насміхався над князем

Д мав значно більший дар – пророцтво

Завдання на встановлення відповідностей

16. Установіть відповідність між героєм та його вчинком.

Герої

Вчинки

1

Делорж

А

боротьба за справедливість

2

Корделія

Б

був переможений богатирем

3

Робін Гуд

В

захистив лицарську честь

4

Ілля Муромець

Г

служив вірою і правдою князю

 

 

Д

відданно любила батька

17. Установіть відповідність між уривком і героєм, якому належать ці слова.

Цитати

Персонаж

1

«Батьку! – кажу я, – снагою і хистом

Допоможи батьківщині!

Бог захистить нас. Вночі я над містом

Ангела бачила нині»

А

єпископ

2

«О, будь милосердним, Робін Гуд,

Коли б знав, що стріну тебе,

Я б іншим шляхом подавсь!»

Б

водяна німфа

3

«Сьогодні рано з рідним батьком

І ненькою прощавсь,

На полудник хотілось мені

У тебе правувати»

В

Ілля Муромець

4

« Старість життя цінує.

Щоб жити, я все зроблю,

І тайну трунку відкрию, –

Так він сказав королю»

Г

старий пікт

 

 

Д

Робін Гуд

18. Установіть відповідність між іменами героїв балад і їхніми рисами характеру.

Герой

Риса характеру

1

Пікт

А

почуття власної гідності

2

Світязянка

Б

незламність духу

3

Глостер

В

прагнення до самовдосконалення

4

Делорж

Г

неповага до батьків

 

 

Д

мужність та патріотизм

Відповіді

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

Б

Г

Д

А

А

Д

Г

Б

Д

В

Б

В

Г

В

Д

 

VІ. Підсумок уроку

VІІ. Домашнє завдання

Читати роман В.Скотта «Айвенго».

Індивідуальне завдання «Творчий портрет В.Скотта».

 

Використані джерела

  1. Півнюк Н., Чепурко О., Гребницька Н. Зарубіжна література 7 клас. К.: Освіта, 2007.
  2. Слободянюк О. Урок світової літератури: культурологічний підхід. – Тернопіль: Мандрівець, 2012.
  3. Чабан А., Шитюк Л. Черкащина – духовності скарбниця. – Ч.: Бізнес-Стиль, 2009.
  4. Бусел С. Літературна балада. (Система уроків 7клас) // Зарубіжна література в навчальних закладах. –  2001 № 29-32.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Покотиленко Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 січня 2019
Переглядів
10924
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку