Контрольна робота
Календарно-обрядові пісні
І варіант
І рівень
Виберіть ОДИН правильний варіант відповіді.
1. Укажіть русальну пісню.
А «Маяло житечко, маяло»
Б «Нова радість стала»
В «Кривий танець»
Г «У ржі на межі».
2. Зображено винагороду, яку отримали женці за свою працю у пісні
А «Маяло житечко, маяло»
Б «Заплету віночок»
В «Ой вінку, мій вінку»
Г «Купайло, купайло».
3. Русалка, сидячи на кривій березі, звертається до дівчат із проханням, щоб ті дали їй сорочку, у пісні
А «Маяло житечко, маяло»
Б «Заплету віночок»
В «Ой вінку, мій вінку»
Г «У ржі на межі».
4. Вітання господаря з доброю новиною — народженням Сина Божого і з новорічними та зимовими святами наявне у пісні
А «Добрий вечір тобі, пане господарю!»
Б «Нова радість стала»
В «Щедрик, щедрик, щедрівочка»
Г «Ой хто, хто Миколая любить».
5. Зображено прихід весни, без якої не буде літа, а значить, і врожаю, у пісні
А «Кривий танець»
Б «Ой весна, весна — днем красна»
В «Ой ти, коте, коточок»
Г «Ой кувала зозуленька».
6. У рядку колискової: «…Як квіт, червоніло…» – використано
А епітет
Б метафору
В порівняння
Г гіперболу.
ІІ рівень
1. Установіть відповідність між піснею та жанром.
А «Маяло житечко, маяло» 1. Веснянка
Б «Нова радість стала» 2. Колискова
В «Кривий танець» 3. Колядка
Г «Ой ти, коте, коточок» 4. Жниварська
Д «Купайло, купайло»
2. Допишіть речення.
Анафора – це ….
ІІІ рівень
1.Назвіть різновиди пісень літнього циклу.
2. Назвіть художні засоби, вжиті у рядках пісні:
Щоб не знали ви біди,
Нехай прийдуть гаразди.
Щоб капуста головчата,
А петрушка корінчата,
Часник — як бик…
3. Чому, на вашу думку, гроші порівнюються із половою («Щедрик, щедрик, щедрівочка»)? Що є головною цінністю в житті людини. Відповідь обґрунтуйте.
ІV рівень
Пісня – це частина духовного життя народу.
Доведіть це твердження. Наведіть приклади на основі вивчених народних пісень.
ІІ варіант
І рівень
Виберіть ОДИН правильний варіант відповіді.
1. Укажіть жниварську пісню
А «Маяло житечко, маяло»
Б «Нова радість стала»
В «Кривий танець»
Г «Ой ти, коте, коточок».
2. Звучать побажання дитині бути розумною, здоровою, щасливою у пісні
А «Ой ти, коте, коточок»
Б «Кривий танець»
В «Ой весна, весна — днем красна»
Г «Ой кувала зозуленька».
3. Зображено працю добрих женців — хлопців і дівчат – у пісні
А «Заплету віночок»
Б «Ой вінку, мій вінку»
В «Купайло, купайло»
Г «Там у полі криниченька».
4. Відображено радість людей, бо народився Христос, у пісні
А «Добрий вечір тобі, пане господарю!»
Б «Нова радість стала»
В «Щедрик, щедрик, щедрівочка»
Г «Ой хто, хто Миколая любить».
5. Звучить порада шанувати дружину у пісні
А «Кривий танець»
Б «Ой весна, весна — днем красна»
В «Ой кувала зозуленька»
Г «Ой ти, коте, коточок».
6. У рядку «…Бо заходить сонце» використано
А епітет
Б метафору
В порівняння
Г гіперболу.
ІІ рівень
1. Установіть відповідність між піснею та жанром.
А «Там у полі криниченька» 1. Веснянка
Б «Добрий вечір тобі, пане господарю» 2. Колискова
В «Ой кувала зозуленька» 3. Колядка
Г «Ой ти, коте, коточок» 4. Жниварська
Д «Заплету віночок»
2. Допишіть речення.
Рефрен – це…
ІІІ рівень
1.Назвіть різновиди пісень зимового циклу.
2. Назвіть художні засоби, вжиті у рядках пісні.
Ой кувала зозуленька
В лісі на горісі,
Шануй мене, мій миленький,
Як ластівку в стрісі.
3. Доведіть, що люди вболівають за долю Вкраїни як за особисту. Наведіть переконливі обґрунтування, посилаючись на зміст твору «Ой хто, хто Миколая любить?»
ІV рівень
Пісня – це частина духовного життя народу.
Доведіть це твердження. Наведіть приклади на основі вивчених народних пісень.
Даючи відповідь на запитання, побудуйте текст-роздум.