Контрольна робота "Загадково прекрасна і славна давнина України. Календарно-обрядові пісні, народні колискові пісні"

Про матеріал
Контрольна робота для 6 класу. "Загадково прекрасна і славна давнина України. Календарно-обрядові пісні. Народні колискові пісні". Містить різнорівневі завдання (тестові завдання та питання відкритого характеру)
Перегляд файлу

Контрольна робота

Календарно-обрядові пісні

І варіант

І рівень

Виберіть ОДИН правильний варіант відповіді.

1. Укажіть русальну пісню.

А «Маяло житечко, маяло»

Б «Нова радість стала»

В «Кривий танець»

Г «У ржі на межі».

2. Зображено винагороду, яку отримали женці за свою працю у пісні

А «Маяло житечко, маяло»

Б «Заплету віночок»

В «Ой вінку, мій вінку»

Г «Купайло, купайло».

3. Русалка, сидячи на кривій березі, звертається до дівчат із проханням, щоб ті дали їй сорочку, у пісні

А «Маяло житечко, маяло»

Б «Заплету віночок»

В «Ой вінку, мій вінку»

Г «У ржі на межі».

4. Вітання господаря з доброю новиною — народженням Сина Божого і з новорічними та зимовими святами наявне у пісні

А «Добрий вечір тобі, пане господарю!»

Б «Нова радість стала»

В «Щедрик, щедрик, щедрівочка»

Г «Ой хто, хто Миколая любить».

5. Зображено прихід весни, без якої не буде літа, а значить, і врожаю, у пісні

А «Кривий танець»

Б  «Ой весна, весна — днем красна»

В «Ой ти, коте, коточок»

Г «Ой кувала зозуленька».

6. У рядку колискової: «…Як квіт, червоніло…» –  використано

А  епітет

Б  метафору

В  порівняння

Г гіперболу.

ІІ рівень

1. Установіть відповідність між піснею та жанром.

А «Маяло житечко, маяло»                           1. Веснянка

Б «Нова радість стала»                                  2. Колискова

В «Кривий танець»                                        3. Колядка

Г «Ой ти, коте, коточок»                               4. Жниварська                

Д «Купайло, купайло»

2. Допишіть речення.

Анафора – це ….

ІІІ рівень

1.Назвіть різновиди пісень літнього циклу.

2. Назвіть художні засоби,  вжиті у рядках пісні:

Щоб не знали ви біди,

Нехай прийдуть гаразди.

Щоб капуста головчата,

А петрушка корінчата,

Часник — як бик…

3. Чому, на вашу думку, гроші порівнюються із половою («Щедрик, щедрик, щедрівочка»)? Що є головною цінністю в житті людини. Відповідь обґрунтуйте.

ІV рівень

Пісня – це частина духовного життя народу.

Доведіть це твердження. Наведіть приклади на основі вивчених народних пісень.

ІІ варіант

І рівень

Виберіть ОДИН правильний варіант відповіді.

1. Укажіть жниварську пісню

А «Маяло житечко, маяло»

Б «Нова радість стала»

В «Кривий танець»

Г «Ой ти, коте, коточок».

 2. Звучать побажання дитині бути розумною, здоровою, щасливою у пісні

А «Ой ти, коте, коточок»

Б «Кривий танець»

В  «Ой весна, весна — днем красна»

Г «Ой кувала зозуленька».

3. Зображено працю добрих женців — хлопців і дівчат – у пісні

А «Заплету віночок»

Б «Ой вінку, мій вінку»

В «Купайло, купайло»

Г «Там у полі криниченька».

4. Відображено радість людей, бо народився Христос, у пісні

А «Добрий вечір тобі, пане господарю!»

Б «Нова радість стала»

В «Щедрик, щедрик, щедрівочка»

Г «Ой хто, хто Миколая любить».

5. Звучить порада шанувати дружину у пісні

А «Кривий танець»

Б  «Ой весна, весна — днем красна»

В «Ой кувала зозуленька»

Г «Ой ти, коте, коточок».

6. У  рядку «…Бо заходить сонце» використано

А  епітет

Б  метафору

В  порівняння

Г гіперболу.

ІІ рівень

1. Установіть відповідність між піснею та жанром.

А «Там у полі криниченька»                                 1. Веснянка

Б «Добрий вечір тобі, пане господарю»              2. Колискова

В «Ой кувала зозуленька»                                    3. Колядка

Г «Ой ти, коте, коточок»                                      4. Жниварська

Д «Заплету віночок»

2.  Допишіть речення.

Рефрен – це…

ІІІ рівень

1.Назвіть різновиди пісень зимового циклу.

2. Назвіть художні засоби,  вжиті у рядках пісні.

Ой кувала зозуленька

          В лісі на горісі,

          Шануй мене, мій миленький,

          Як ластівку в стрісі.

3. Доведіть, що люди вболівають за долю Вкраїни як за особисту. Наведіть переконливі обґрунтування, посилаючись на зміст твору «Ой хто, хто Миколая любить?»

 

ІV рівень

Пісня – це частина духовного життя народу.

Доведіть це твердження. Наведіть приклади на основі вивчених народних пісень.

 Даючи відповідь на запитання, побудуйте текст-роздум.

 

docx
Додано
5 жовтня 2021
Переглядів
8107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку