Контрольна робота «Загальні відомості про металічні елементи та метали»
Прізвище та ім’я:_______________________________________
Варіант- І
І рівень містить 8 завдань. В завданні лише одні вірна відповідь, яка оцінюється в 0,5 балів. За всі вірно виконані завдання учень набирає 4 бали
1. Найбільш тугоплавкий метал:
а) Na б) Fe в) Al г) W
2. Галузь металургії, де проводять відновлення металів з руд за дуже високої температури за допомогою різних відновників (С, CO, Н2, Al, Mg):
а) пірометалургія б) гідроелектрометалургія в) електрометалургія г) мікробіометалургія.
3. Вкажіть лужний метал:
а) Калій б) Ферум в) Кальцій г) Цинк
4. Який рядок складається з протонних чисел металічних елементів?
а) 1; 13; 30 б) 3; 30; 50 в) 9; 14; 19 г) 12; 16; 18
5. Який метал реагує з водним розчином ферум(ІІ) сульфату?
а) Zn б) Cu в) Pb г) Sn
6. Яке твердження щодо положення хімічних елементів у періодичній системі Д. І. Менделєєва правильне?
а) неметалічні елементи розміщені наприкінці кожного періоду
б) кожний період починається неметалічним елементом
в) головні підгрупи містять лише металічні елементи
г) побічні підгрупи містять лише неметалічні елементи
7. У водний розчин солі Х занурили пластинки, виготовлені з кадмію i заліза. Згодом пластинки вийняли, висушили й зважили. Маса залізної пластинки збільшилася, а кадмієвої – зменшилася. Укажіть формулу солі Х.
а) Ba(NO3)2 б) Mg(NO3)2 в) Cu(NO3)2 г) Pb(NO3)2
8. Вкажіть металічний елемент, який належить до f–елементів?:
а) Магній б) Аурум в) Літій г) Уран.
ІІ рівень містить два завдання, кожне оцінюється в 2 бали. За вірно виконані всі завдання учень отримує 4 бали.
9. Допишіть рівняння реакцій, укажіть коефіцієнти та розташуйте рівняння в порядку зростання суми всіх коефіцієнтів:
№ |
Реакція |
А |
Ca + N2→ |
Б |
Li+O2→ |
В |
Al+O2→ |
Г |
Ca+S→ |
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
10. Запишіть рівняння реакцій, які відбуваються в генетичному ланцюжку перетворень:
Fe → Fe2+ → Fe(OH)2 → FeO → Fe2+
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. IІІ рівень містить одне завдання, яке оцінюється в 2 бали.
11. Залізо, перебуваючи за звичайних умов на повітрі повільно реагує з киснем і водяною парою за схемою: Fe + O2 + H2O → Fe(OH)3. Визначте окисник і відновник, закінчіть рівняння реакції.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV рівень містить одне завдання, яке оцінюється в 2 бали.
12. Свинцеву пластинку занурили в розчин аргентум(I) нітрату. Маса пластинки збільшилася на 0,27 г. Визначте масу срібла, що виділилася на пластинці.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оцінка:_________________
Контрольна робота «Загальні відомості про металічні елементи та метали»
Прізвище та ім’я:_______________________________________
Варіант- ІІ
І рівень містить 8 завдань. В завданні лише одні вірна відповідь, яка оцінюється в 0,5 балів. За всі вірно виконані завдання учень набирає 4 бали.
1. Найбільш поширений метал на планеті Земля:
а) Na б) Fe в) Al г) W
2. Галузь металургії, де отримують метали електролізом розплавів солей:
а) пірометалургія б) гідроелектрометалургія в) електрометалургія г) мікробіометалургія.
3. Вкажіть лужноземельний метал:
а) Калій б) Ферум в) Кальцій г) Цинк
4. Який рядок складається з протонних чисел металічних елементів?
а) 2; 15; 30 б) 4; 11; 26 в) 9; 14; 19 г) 12; 16; 18
5. Який метал реагує з водним розчином цинк сульфату?
а) Fe б) Cr в) Pt г) Ni
6. Яке твердження щодо положення хімічних елементів у періодичній системі Д. І. Менделєєва правильне?
а) неметалічні елементи розміщені наприкінці кожного періоду
б) кожний період починається неметалічним елементом
в) кожний період, крім першого, починається металічним елементом
г) побічні підгрупи містять лише неметалічні елементи
7. У водний розчин солі Х занурили пластинки, виготовлені з магнію i цинка. Згодом пластинки вийняли, висушили й зважили. Маса магнієвої пластинки збільшилася, а цинкової – зменшилася. Укажіть формулу солі Х.
а) Ba(NO3)2 б) Са(NO3)2 в) Cu(NO3)2 г) Ві(NO3)2
8. Вкажіть металічний елемент, який належить до d–елементів?:
а) Магній б) Аурум в) Літій г) Уран.
ІІ рівень містить два завдання, кожне оцінюється в 2 бали. За вірно виконані всі завдання учень отримує 4 бали.
9. Допишіть рівняння реакцій, укажіть коефіцієнти та розташуйте рівняння в порядку зростання суми всіх коефіцієнтів:
№ |
Реакція |
А |
Ba + N2→ |
Б |
K+O2→ |
В |
Al+O2→ |
Г |
Mg+S→ |
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
10. Запишіть рівняння реакцій, які відбуваються в генетичному ланцюжку перетворень:
Cu → Cu2+ → Cu(OH)2 → CuO → Cu2+
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IІІ рівень містить одне завдання, яке оцінюється в 2 бали.
11. Потемніння срібних предметів можна зобразити схемою: Ag + O2 + H2S → Ag2S + H2O. Перетворіть схему реакцій на хімічне рівняння, вкажіть процеси окислення і відновлення.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV рівень містить одне завдання, яке оцінюється в 2 бали.
12. Мідний дріт певний час витримували у розчині меркурій(II) нітрату, внаслідок чого маса дроту збільшилася на 6,36 г. Обчисліть масу міді, що
прореагувала.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оцінка:_________________