1.Оберіть ознаки займенника:
А означає назву предмета або вказує на його якість чи кількість.
Б вказує на предмети, ознаки, кількість, але не називає його.
В замінює іменники,, прикметники, числівники та дієслова, щоб уникнути повторів.
2. Виберіть рядок, де правильно підібрані займенники до розряду:
А зворотній – тебе.
Б Особові - я, ти , ми, себе.
В Вказівні – той, цей, такий.
3. Вкажіть речення, у якому вжито неозначені займенники:
А Так ніхто не кохав.
Б Почалося все з того, що я не міг ніяк вийти з під’їзду.
В Життя - це така річ, що в будь-яку хвилину може статися будь-що.
4. Разом треба писати всі займенники рядка
А будь/з/ким, аби/хто, де/який
Б де/хто, де/кого, будь/у/кого
В бозна/чому, аби/якій, ні/що
Г ні/ким, аби/що, де/котрий
Д ні/за/ким, ні/перед/чим, яке/сь
5. Усі займенникові форми написано правильно в рядку
А в декого, будь-до чого, бозна-що, ні з ким
Б де-який, де з ким, на чийомусь, абиякий
В аби-яка, якась, казна з ким, будь-що
Г з будь-чим, будь із чим, ніякий, казна-чий
Д ні про що, бозна якого, хтозна-кого, у декого
6.Усі займенникові фірми написано правильно в рядку
А ні з чим, бозна-кому, абикотрий, де в чому
Б ані для кого, нізким, скільки-небудь, абищо
В дещо, хтозна чому, аніякий, будь на чому
Г нічийого, казна для чого, де-котрий, якийсь
Д аби-хто, ні з яким, аніскільки, чий-небудь
7.Правильною є форма займенника в рядку
А нагородили всих учасників
Б необхідно з їми порадитись
В відзначають цими днями
Г допомогли її в підготовці
Д зупинили погляд на йому
8. Установіть відповідність,
Займенники |
Розряд за значенням |
1 котрий, чий, скільки |
А особові |
2 стільки, такий, той |
Б вказівні |
3 ніякий, ніхто, нічий |
В заперечні |
4 хто? що? який? |
Г питальні |
|
Д відносні |
9.Установіть відповідність.
Займенники |
Розряд за значенням |
1. їхній, ваш, твій |
А присвійні |
2. хтозна-що, дехто, щось |
Б означальні |
3. ніскільки, нікотрий, ніщо |
В неозначені |
4. який, хто, що |
Г заперечні |
|
Д відносні |
10. Визначте розряд виділених займенників.
1. Лукавий чоловік словами нас голубить, неначе всіх і жалує, і любить. |
А особовий |
2. І золотої, й дорогої мені, щоб знали ви, не жаль моєї долі молодої… |
Б присвійний |
3. І по цей бік гора, і по той бік гора, а між тими крутими горами сходила зоря. |
В означальний |
4. Ой не світи, місяченьку, не світи нікому. |
Г вказівний |
|
Д заперечний |
11.Слово що є займенником у реченні
А Казка — це свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої мрії.
Б Я тобі сказати хочу, друже, що мрій дитячих я не розгубив.
В Так тихо, спокійно, що хочеться сісти на човен і поплисти.
Г Пам’ятайте, що книги — це тисячолітня мудрість людини.
Д Здавалося, що якийсь чарівник убрав дерева в золоті шати.
12.Займенник мій можна замінити займенником свій у реченні
А Благословенна будь, моя незаймана дівице Десно.
Б Більша частина мого життя, так чи інакше, пов’язана з театром.
В Університет, де працює мій тато, здобув статус національного.
Г Я пам’ятаю вчительку мою, просту і скромну, і завжди спокійну.
Д В уяві моїй рідна мова завжди живе поряд з піснею, сестрою її рідною.
13. З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.
Донецький кряж, і терикони, і степи,
І тополятам на алеї дуже тісно.
Я ж Україноньку молю: «Не відлюби
Оцю мою малесеньку вітчизну!»
А 3
Б 4
В 5
Г 6
Д 8
14. З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.
Я хочу жити просто, без прикрас.
Без тих гучних банкетів і лахміття.
Яке мені здається просто сміттям.
Що полонило нерозумних нас.
А 3
Б 4
В 5
Г 6
Д 7
15. З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.
Ти наче вже і вільна як-не-як.
Та ще живеться важко тобі, Нене.
Всі пробують тебе на міць і смак.
Чи все в тобі добротне, достеменне.
А 3
Б 5
В 6
Г 7
Д 8
16.Визначте рядок, у якому відмінкові форми поданих займенників уживаємо з приставним Н.
А він, вона, воно, вони.
Б мій, твій, наш, ваш, їхній.
В хто, що, який, чий, котрий.
Г Усякий, весь, інший, жоден.
17. Визначте рядок, у якому правильно вказані паралельні форми займенників
А мого-мойого, тієї- тої
Б на тому- на тім, на всьому- на всему
Втою-тією, на цьому- на цім
Г все- всьо , чийому-чиєму.
18. У якому правильно зроблено морфологічний розбір виділеного займенника?
Хто не любить правди, той не любить і того, хто говорить правду.
А займенник, початкова форма той , відносний, Р.в., у реченні є додатком.
Б займенник, початкова форма той, неозначений, однина, ч.р., Р.в., у реченні є додатком.
В займенник, початкова форма, те означальний , однина , с.р., З.в., у реченні є додатком.
Г займенник, початкова форма той, вказівний, однина, ч.р.,З.в., у реченні є додатком.
19. Визначити речення, у якому немає займенників.
А У всякім подвір'ї — свої повір'я (Пар. творчість).
Б Хвилина годину береже (Нар. творчість).
В Хороший товар сам себе хвалить (Нар. творчість).
Г За добру справу всі люди беруться (Нар. творчість).
20 Установити відповідність між виділеними в реченнях займенниками і синтаксичною роллю, яку вони виконують.
А Я — не ти (Т. Шевченко). .
Б У всякої пташки — свої замашки (Нар. творчість).
В Хто землю удобрює, тому й земля повертає (Нар. творчість).
Г Як сокіл змокне, то й ґава його вдзьобає (Нар. творчість)
1 Підмет.
2 Присудок.
З Додаток.
4 Означення