До розіграшу
залишилось:
8 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Контрольна робота: "Збереження та реалізація спадкової інформації" Варіант 2, 9 клас

Про матеріал

Контрольна робота містить різнорівневі тестові завдання для вчителів біології з метою використання їх для підсумкового контролю знань після вивчення теми, а також для підготовки учнів до незалежного зовнішнього оцінювання. Тестові завдання складено згідно вимог чинної програми з біології та методичних рекомендацій щодо критеріїв оцінювання, визначених Міністерством освіти і науки України.

Перегляд файлу

Контрольна робота 4    Варіант 2     Дата                              Оцінка

 

Збереження та реалізація спадкової інформації

Початковий рівень (3 бали)

Виберіть одну правильну відповідь

1.      Укажіть, коли відбувається кон’югація гомологічних хромосом:

        під час мітозу;               під час першого мейотичного поділу;

        під час інтерфази;         під час другого мейотичного поділу.

2.      Укажіть стадію зародкового розвитку, на якій формуються зародкові листки:

       гаструла;                          дроблення; 

       морула;                            бластула.

3.      Укажіть кількість гаплоїдних яйцеклітин, які виникають у результаті мейозу з диплоїдної клітини-попередника:

         одна;                              дві;

         три;                                чотири.

4.   Як називають розмноження організмів за рахунок відокремлення багатоклітинних частин:

         статеве;                         вегетативне;

         нестатеве;                     поліембріонія.

5.       Після транскрипції ділянка ланцюга ДНК -аденін-гуанін-цитозин-тимін- у відповідній РНК матиме вигляд:

         -гуанін-урацил-аденін-цитозин;

         -аденін-гуанін-цитозин-тимін; 

         -тимін-цитозин-гуанін-аденін;   

         -аденін-гуанін-цитозин-урацил;

            -урацил-цитозин-гуанін-аденін.

6.       ДНК-полімераза приєднує нуклеотиди до:

        материнського полінуклеотидного ланцюга;         

        дочірнього полінуклеотидного ланцюга; 

        материнського та дочірнього полінуклеотидних ланцюгів;

        трьох залишків ортофосфатної кислоти;          

       реплікативної вилки.

Середній рівень (3 бали)

Установіть відповідність

7. Установіть відповідність між фазами мейозу та подіями, які під час них відбуваються:


 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

1 профаза І

2 метафаза ІІ

3 анафаза І

4 телофаза ІІ

 

 

А кросинговер

Б розходження хроматид

В розходження гомологічних хромосом

Г розташування хромосом по центру клітини

Д формування ядерець


8. Установіть відповідність між стадіями зародкового розвитку хордових тварин та подіями, які на цих стадіях відбуваються:


 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

1 бластула

2 морула

3 гаструла

4 нейрула

 

 

 

А закладання нервової трубки

Б  формування одношарового зародка з порожниною всередині

В формування зародка у вигляді грудочки клітин

Г закладання твірної тканини

Д формування тришарового зародка


Установіть послідовність етапів

9. Установіть правильне розташування елементів гена:

А старт-кодон → промотор → кодувальна частина → стоп-кодон → термінатор;

Б промотор → старт-кодон → кодувальна частина → стоп-кодон → термінатор;

В старт-кодон → кодувальна частина → промотор → стоп-кодон → термінатор;

Г промотор → старт-кодон → кодувальна частина → термінатор → стоп-кодон;

Д  старт-кодон → промотор → кодувальна частина → термінатор → стоп-кодон.

10. Дайте визначення термінам:

Мітоз – це _________________________________________________________ .

Трансляція – це ____________________________________________________ . Реплікація – це _____________________________________________________ .

Достатній  рівень (3 бали)

Установіть відповідність

11. Установіть відповідність між малюнками та характеристиками стадій мітозу та дайте їм відповідні назви:

А клітина зазвичай округлюється, хромосоми помітні внаслідок спіралізації, спадковий матеріал щільно впаковується за довжиною, утворюється екваторіальну пластинку, формується веретено поділу

Б  відбуваються процеси цитокінезу, хромосоми деспіралізуються,  формується ядерна оболонка, утворюються дві клітини з диплоїдним набором

В хромосоми впорядковано лежать в зоні екватора, вони добре помітні, надщеплення хромосом на хроматиди доходить до центромери

C:\Users\68\Desktop\4.pngC:\Users\68\Desktop\3.pngC:\Users\68\Desktop\2.pngC:\Users\68\Desktop\1.pngГ роз’єднання сестринських хромосом і розходження їх до полюсів, утворення двох груп хромосом

1                              2                                3                                4

 

 

 

 

А  ___  ______________

Б __

_______________

В __

________________

Г __

_________________

 

Зробіть відповідні підписи до малюнку

12.  Зробіть відповідні підписи до схеми та вкажіть послідовні фази сперматогенезу:


1 _______________________________

2 _______________________________

3 _______________________________

4 _______________________________

5 _______________________________

Високий рівень (3 бали)

Дайте відповідь на одне із запропонованих запитань

13. До складу мРНК входить 20 % аденілових нуклеотидів, 16 % уридилових, 31 % цитидилових. Який уміст нуклеотидів у фрагменті ДНК, за яким було синтезовано цю мРНК? _______________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

14. Чому в процесі мітотичного чи мейотичного поділу клітини зникає оболонка ядра? Відповідь обґрунтуйте? ___________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

15. Яке значення мають процеси регуляції транскрипції для клітини? ____________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 43
Оцінки та відгуки
  1. Ковзун Аміна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бойко Валерія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ревізор Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Огороднік Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Садова Каріна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Гребенюк Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Гурман Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Гевко Антоніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Руда Марта
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Куйбіда Галя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Біла Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Гук Діана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Козира Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Задорожна Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Куцик Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Кушнір Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Сніжко Інеса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Назарук Емілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Руденко Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Лагойда Мирослава
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Оксамит Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Фурман Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Малина Руслана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  24. Татарук Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  25. Палихата Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  26. Боднар Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  27. Бабій Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  28. Боїло Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  29. Файфер Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  30. Палихата Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  31. Бородай Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  32. Бондар Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  33. Попович Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  34. Миронець Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  35. Кисіль Марія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  36. Кисіль Марія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  37. Дарморіз Ірина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  38. Богуш Наталія
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  39. Куфтяк Тетяна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  40. Яєчник Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  41. Калина Неля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  42. Бойко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  43. Nikifforov Valera
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 40 відгуків
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
14 лютого
Переглядів
1391
Оцінка розробки
5.0 (43 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку