Контрольна тестова робота. Просте речення. Двоскладне речення

Про матеріал
Тестова робота містить питання з однією правильною відповіддю та ряд таких, що передбачають поєднання логічних пар. Завдання відкритої форми сприятимуть перевірці знань учнів із синтаксису й морфології.
Перегляд файлу

Просте речення. Двоскладне речення

Тестова робота

І варіант

І рівень

1. Простий підмет ужито в реченні
А Три тополі в чорнім полі посадили школярі.
Б У травах коник, як зелений гном, на скрипку грає.
В Батько із сином вирушили на риболовлю.
Г Ми з тобою йдемо стежкою в саду.

2.Позначте рядок, у якому зазначено речення зі складеним дієслівним присудком
А Стежка вузенька. 
Б Цілий каскад водоспадів можна побачити на річці Прут. 
В Високе синє небо в лісі здавалося ще дальшим і недоступнішим. 
Г Наша історія — це історія віковічної боротьби українського народу за своє місце під сонцем. 
3. Позначте рядок, у якому зазначено речення зі складеним іменним присудком
А Рід князів Острозьких був відомий з давніх-давен. 
Б Стежечка привела  до велетенського кряжистого дуба на чистій галявині. 
В Уже стояла пополудня пора. 
Г По синіх водах небес плив місяць. 

Д Там будуть жити наші онуки, Наталко.

4. Обставина причини є в реченні
А    За Сулою, десь далеко-далеко, спалахували зірниці.
Б    Не від їжі ростуть діти, а від радості.
В    Маленьку хату обступили кругом високі ясени.
Г    Білі водяні лілеї гойдалися на темній воді.
Д    О степе, на теплій долоні зрости б і мені колоском!

5.Укажіть речення, у якому потрібно обов’язково  поставити тире між підметом і присудком (деякі розділові знаки пропущено)

A  Я син простого лісоруба, гуцула із Карпатських гір.

Б   Писати просто і зрозуміло найбільша майстерність і якість справжнього таланту.

B   Кров людська не водиця.

Г    На щастя перший семестр добігає кінця.

6. Поширеним є речення
А   Три верби схилилися.
Б    Сіно було свіже, зелене, пахуче.
В    Батько трудиться завзято.
Г    Час минає.
Д    Хлопці накивали п'ятами.

7. Прикладки слід писати в лапках у всіх словосполученнях рядка
А    озеро Світязь, цукерки Ведмедик, село Веселе
Б    квітка тюльпан, напій Фанта, пес Пірат
В    місто Прилуки, фірма Оріон, роман Місто
Г    готель Харків, печиво Сюрприз, комедія Мина Мазайло
Д    фільм Сяяння, дівчина Марійка, холодильник Норд

8.Укажіть речення з узгодженим означенням
А Дороги розмиті, і чується крик журавлів.
Б Я, зима, не сива, я, зима, красива.
В Тихі, ніжні зорі спадали з неба.
Г Тривога прадіда мені заснути не дає.

9.Укажіть речення зі зворотним порядком слів

А Густо-пречисто висипали зорі на небі.

Б Степ спочиває, набирається прохолоди після денної сліпучої спеки.

В Осінь на землю тихенько спускається.

Г Літо відшуміло —   і осінь прийшла.

10.Укажіть речення, у якому вжито прямий додаток

А Дуб із дубом стали рядом, гомоніли древнім ладом.

Б Виходить дівчина із хати води в криниці набирати.

В Темна хмара озвалася громом гучним, освітилась вогнем блискавиці.

Г У батька — шитий пояс шовку червоного.

ІІ рівень

  1. Установити відповідність між реченнями і способами вираження в них підметів

Способи вираження підметів

Приклад речень

1  іменник

2  займенник

3  числівник у значенні іменника

4  сполучення числівника з іменником

5  власна назва

 

А  Увійшло двоє.

Б   Ще за життя Івана Сірка про нього ходили легенди.

В  Багато грабіжників зазіхало на багатство і могутність Києва.

Г  Ніхто не сміє підійти до дубів-ветеранів з пилою чи сокирою.

Д  Чумацький Шлях — орієнтир наших пращурів.

 2.Установіть відповідність між реченнями та видами обставин, ужитими в них

1 Ходить вітер яром та горою.
2 Тихо падав вогкуватий, синюватий пізній сніг.
3 Восени прилітають невідомі птиці.
4 Ти рости на втіху людям, отіняй кохання чисте.
5 Смагляве личко сяяло від щастя.

А способу дії
Б умови
В мети
Г місця
Д часу
Е причини

3. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова

1 Краса України і матері мова лунає у пісні і в серці дзвенить.
2 Мамо, я хочу поговорити з вами...
3 Пролісок пробив листок торішній...
4 Краплинами блищать вологі очі  дівчати-підлітка.
5 Гарячий місяць сяє на повну, пливе, як човен, знявши паруси.

А прямий додаток
Б  прикладка
В  непрямий додаток
Г  неузгоджене означення
Д  обставина способу дії
Е  узгоджене означення

4. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова

1 Життя  не дим і не омана.
2 Карлос вибрав шлях направо, Гвідо вибрав шлях наліво.
3 Вася Багіров дуже хотів побачити знайомого.
4 Славне моє сьогодні. Завидним і прекрасним буде завтра.
5 Це було на острові Цейлоні, де цвітуть веселкою гаї.

А підмет
Б  присудок
В означення
Г  обставина
Д  додаток
Е  прикладка

  1. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова

Член речення

Приклад

1 означення
2 обставина
3 присудок
4 додаток

5 підмет  

А Жити –Вітчизніслужити.
Б Хлопець з переляку накивав п’ятами.
В Жовтокоса осінь сіла спочивать.
Г Цвіт яблуні був ніжно-рожевим.
Д Учнів попросили зайти в клас.

ІІІ рівень

Виконайте повний синтаксичний розбір речення.

На щастя, ми з тобою, Оленко, сходили  місто Суми  вздовж і впоперек.

Просте речення. Двоскладне речення

Тестова робота

ІІ варіант

 

1. Простий підмет ужито в реченні
А Три берізки милували око подорожніх.
Б  Отара овець повільно йшла додому.
В Батько із сином вирушили на риболовлю.
Г Ми йдемо стежкою в саду.

2. Позначте рядок, у якому зазначено речення зі складеним іменним присудком
А Я зранку сидів на ґанку.

Б  Григорій почав пригадувати минуле. 
В За Дніпром плив довгий журавлиний ключ. 
Г  За горами почався хвойний  ліс. 

Д  Вода - добрий друг і помічник людини.

3. Позначте речення зі складеним дієслівним присудком
А    Книга – це змога погомоніти з людиною через тисячоліття.
Б    Батько із сином працювали допізна.
В    Там будуть горіти до ранку в туманних дзеркалах троянди.
Г    Мені осіння ніч короткою здається.
Д    Зоря на небі рожева вже почала займатися.

4. Позначте рядок, у якому між підметом і присудком обов’язково слід поставити тире (деякі розділові знаки пропущено)
А  Життя  пізнання світу. 
Б   Серед інших дітей малий Мирон несміливий і непроворний. 
В   Добре слово приємно чути кожному. 
Г   Рідна пісня наче срібний струмочок. 
Д  Тендітна конвалія сама-самотою зросла біля високого дуба.

5. Обставина причини є в реченні
А    Душі найкращі поривання несем, як сповідь, матерям.
Б    Люблю дивитися на воду.
В    Я відчуваю ніжний подих вранішнього лісу.
Г    Вічність узяла мене у свідки назавжди.
Д    Овідій прокинувся від крику.

6. Поширеним є речення
А   Чотири цукерки приніс дідусь.
Б    Хліб  був свіжим і пахучим.
В    Андрій сміється на кутні.
Г    Час минає.
Д    Світлана накивала п’ятами.

7. Прикладки слід писати в лапках у всіх словосполученнях рядка
А    озеро Світязь, цукерки Ведмедик, село Веселе
Б    квітка троянда, напій Фанта, пес Пірат
В    Біблія, фірма Оріон, роман Місто
Г    готель Харків, печиво Сюрприз, місто Суми
Д    фільм Сяяння, повість Гуси-лебеді летять, коктейль Насолода

8. Укажіть речення зі зворотним порядком слів

А Холодні зорі дивилися  на нас з неба.

Б  Спочиває степ, набирається прохолоди після спеки  денної.

В Осінь на землю тихенько спускається.

Г Я люблю займатися музикою.

9. Укажіть речення з узгодженим означенням
А Різнобарвні квіти лагідно усміхалися.
Б Я, зима, не сива, я, зима, красива
В  Зорі ночі спадали з неба.
Г Тривога бабусі мені заснути не дає.

10.Укажіть речення, у якому вжито прямий додаток

А В однокласника Сергія —  портфель із шкіри.

Б Дуб із дубом стали рядом.

В Темна хмара озвалася громом гучним, освітилась вогнем блискавиці.

Г Братик уже написав листа святому Миколаю.

 

ІІ рівень

1.З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова

Вид речення

Приклад

1 означення
2 обставина
3 присудок
4 додаток

5 підмет

А Любов – основа життя.
Б Хлопець від сорому пік раків.
В Жовтокоса осінь сіла спочивать.
Г Зошит з математики підписано з момилками.
Д Учнів попросили здати підручники.

2.Установити відповідність між реченнями і способами вираження в них підметів

Способи вираження підметів

Приклад речень

1  займенник

2  іменник

3  числівник у значенні іменника

4  сполучення числівника з іменником

5  власна назва

 

А  Приїхало четверо.

Б   За життя Петра Сагайдачного про нього ходили легенди.

В  Багато князів зазіхало на багатство і могутність Києва.

Г   Вони сьогодні не підготувалися до уроку хімії.

Д  Молочний Шлях — орієнтир наших пращурів.

 3.Установіть відповідність між реченнями та видами обставин, ужитими в них

1 Ніч ступає яром та горою.
2 Гучно падав запізнілий дощ.
3 Весною прилітають невідомі птиці.
4 Зростай  на втіху людям, берізко.
5 Обличчя Івана сяяло від щастя.

А способу дії
Б умови
В мети
Г місця
Д часу
Е причини

4. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова

1 Мова матері завжди бринить у серці.
2 Петре, я хочу зустрітися з вами.
3 Першоцвіт пробив листок торішній.
4  Силою наповнено тіло  хлопця-богатиря.
5 Юний місяць сяє на повну, пливе, як човен, вечірнім небом.

А прямий додаток
Б  прикладка
В  непрямий додаток
Г  неузгоджене означення
Д  обставина способу дії
Е  узгоджене означення

5. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова

1 Діти – квіти життя.
2 Спортсмен обрав доріжку зліва.
3 Кіра дуже хотіла побачити знайомого.
4 Прекрасним буде моє завтра.
5 Це було на острові Капрі, де квітне агава.

А підмет
Б  присудок
В означення
Г  обставина
Д  додаток
Е  прикладка

 

ІІІ рівень

 

Віталію, весною, на щастя, зграя лебедів знову оселилася на озері Чеха.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Назарний Василь Олександрович
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шинкарьова Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
15 грудня 2021
Переглядів
5214
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку