Просте речення. Двоскладне речення
Тестова робота
І варіант
І рівень
1. Простий підмет ужито в реченні
А Три тополі в чорнім полі посадили школярі.
Б У травах коник, як зелений гном, на скрипку грає.
В Батько із сином вирушили на риболовлю.
Г Ми з тобою йдемо стежкою в саду.
2.Позначте рядок, у якому зазначено речення зі складеним дієслівним присудком
А Стежка вузенька.
Б Цілий каскад водоспадів можна побачити на річці Прут.
В Високе синє небо в лісі здавалося ще дальшим і недоступнішим.
Г Наша історія — це історія віковічної боротьби українського народу за своє місце під сонцем.
3. Позначте рядок, у якому зазначено речення зі складеним іменним присудком
А Рід князів Острозьких був відомий з давніх-давен.
Б Стежечка привела до велетенського кряжистого дуба на чистій галявині.
В Уже стояла пополудня пора.
Г По синіх водах небес плив місяць.
Д Там будуть жити наші онуки, Наталко.
4. Обставина причини є в реченні
А За Сулою, десь далеко-далеко, спалахували зірниці.
Б Не від їжі ростуть діти, а від радості.
В Маленьку хату обступили кругом високі ясени.
Г Білі водяні лілеї гойдалися на темній воді.
Д О степе, на теплій долоні зрости б і мені колоском!
5.Укажіть речення, у якому потрібно обов’язково поставити тире між підметом і присудком (деякі розділові знаки пропущено)
A Я син простого лісоруба, гуцула із Карпатських гір.
Б Писати просто і зрозуміло найбільша майстерність і якість справжнього таланту.
B Кров людська не водиця.
Г На щастя перший семестр добігає кінця.
6. Поширеним є речення
А Три верби схилилися.
Б Сіно було свіже, зелене, пахуче.
В Батько трудиться завзято.
Г Час минає.
Д Хлопці накивали п'ятами.
7. Прикладки слід писати в лапках у всіх словосполученнях рядка
А озеро Світязь, цукерки Ведмедик, село Веселе
Б квітка тюльпан, напій Фанта, пес Пірат
В місто Прилуки, фірма Оріон, роман Місто
Г готель Харків, печиво Сюрприз, комедія Мина Мазайло
Д фільм Сяяння, дівчина Марійка, холодильник Норд
8.Укажіть речення з узгодженим означенням
А Дороги розмиті, і чується крик журавлів.
Б Я, зима, не сива, я, зима, красива.
В Тихі, ніжні зорі спадали з неба.
Г Тривога прадіда мені заснути не дає.
9.Укажіть речення зі зворотним порядком слів
А Густо-пречисто висипали зорі на небі.
Б Степ спочиває, набирається прохолоди після денної сліпучої спеки.
В Осінь на землю тихенько спускається.
Г Літо відшуміло — і осінь прийшла.
10.Укажіть речення, у якому вжито прямий додаток
А Дуб із дубом стали рядом, гомоніли древнім ладом.
Б Виходить дівчина із хати води в криниці набирати.
В Темна хмара озвалася громом гучним, освітилась вогнем блискавиці.
Г У батька — шитий пояс шовку червоного.
ІІ рівень
Способи вираження підметів |
Приклад речень |
1 іменник 2 займенник 3 числівник у значенні іменника 4 сполучення числівника з іменником 5 власна назва
|
А Увійшло двоє. Б Ще за життя Івана Сірка про нього ходили легенди. В Багато грабіжників зазіхало на багатство і могутність Києва. Г Ніхто не сміє підійти до дубів-ветеранів з пилою чи сокирою. Д Чумацький Шлях — орієнтир наших пращурів. |
2.Установіть відповідність між реченнями та видами обставин, ужитими в них
1 Ходить вітер яром та горою. |
А способу дії |
3. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова
1 Краса України і матері мова лунає у пісні і в серці дзвенить. |
А прямий додаток |
4. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова
1 Життя не дим і не омана. |
А підмет |
Член речення |
Приклад |
1 означення 5 підмет |
А Жити –Вітчизніслужити. |
ІІІ рівень
Виконайте повний синтаксичний розбір речення.
На щастя, ми з тобою, Оленко, сходили місто Суми вздовж і впоперек.
Просте речення. Двоскладне речення
Тестова робота
ІІ варіант
1. Простий підмет ужито в реченні
А Три берізки милували око подорожніх.
Б Отара овець повільно йшла додому.
В Батько із сином вирушили на риболовлю.
Г Ми йдемо стежкою в саду.
2. Позначте рядок, у якому зазначено речення зі складеним іменним присудком
А Я зранку сидів на ґанку.
Б Григорій почав пригадувати минуле.
В За Дніпром плив довгий журавлиний ключ.
Г За горами почався хвойний ліс.
Д Вода - добрий друг і помічник людини.
3. Позначте речення зі складеним дієслівним присудком
А Книга – це змога погомоніти з людиною через тисячоліття.
Б Батько із сином працювали допізна.
В Там будуть горіти до ранку в туманних дзеркалах троянди.
Г Мені осіння ніч короткою здається.
Д Зоря на небі рожева вже почала займатися.
4. Позначте рядок, у якому між підметом і присудком обов’язково слід поставити тире (деякі розділові знаки пропущено)
А Життя пізнання світу.
Б Серед інших дітей малий Мирон несміливий і непроворний.
В Добре слово приємно чути кожному.
Г Рідна пісня наче срібний струмочок.
Д Тендітна конвалія сама-самотою зросла біля високого дуба.
5. Обставина причини є в реченні
А Душі найкращі поривання несем, як сповідь, матерям.
Б Люблю дивитися на воду.
В Я відчуваю ніжний подих вранішнього лісу.
Г Вічність узяла мене у свідки назавжди.
Д Овідій прокинувся від крику.
6. Поширеним є речення
А Чотири цукерки приніс дідусь.
Б Хліб був свіжим і пахучим.
В Андрій сміється на кутні.
Г Час минає.
Д Світлана накивала п’ятами.
7. Прикладки слід писати в лапках у всіх словосполученнях рядка
А озеро Світязь, цукерки Ведмедик, село Веселе
Б квітка троянда, напій Фанта, пес Пірат
В Біблія, фірма Оріон, роман Місто
Г готель Харків, печиво Сюрприз, місто Суми
Д фільм Сяяння, повість Гуси-лебеді летять, коктейль Насолода
8. Укажіть речення зі зворотним порядком слів
А Холодні зорі дивилися на нас з неба.
Б Спочиває степ, набирається прохолоди після спеки денної.
В Осінь на землю тихенько спускається.
Г Я люблю займатися музикою.
9. Укажіть речення з узгодженим означенням
А Різнобарвні квіти лагідно усміхалися.
Б Я, зима, не сива, я, зима, красива
В Зорі ночі спадали з неба.
Г Тривога бабусі мені заснути не дає.
10.Укажіть речення, у якому вжито прямий додаток
А В однокласника Сергія — портфель із шкіри.
Б Дуб із дубом стали рядом.
В Темна хмара озвалася громом гучним, освітилась вогнем блискавиці.
Г Братик уже написав листа святому Миколаю.
ІІ рівень
1.З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова
Вид речення |
Приклад |
1 означення 5 підмет |
А Любов – основа життя. |
2.Установити відповідність між реченнями і способами вираження в них підметів
Способи вираження підметів |
Приклад речень |
1 займенник 2 іменник 3 числівник у значенні іменника 4 сполучення числівника з іменником 5 власна назва
|
А Приїхало четверо. Б За життя Петра Сагайдачного про нього ходили легенди. В Багато князів зазіхало на багатство і могутність Києва. Г Вони сьогодні не підготувалися до уроку хімії. Д Молочний Шлях — орієнтир наших пращурів. |
3.Установіть відповідність між реченнями та видами обставин, ужитими в них
1 Ніч ступає яром та горою. |
А способу дії |
4. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова
1 Мова матері завжди бринить у серці. |
А прямий додаток |
5. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова
1 Діти – квіти життя. |
А підмет |
ІІІ рівень
Віталію, весною, на щастя, зграя лебедів знову оселилася на озері Чеха.