Контрольні роботи. Аудіювання

Про матеріал
Матеріали для проведення контрольних робіт з аудіювання для 2 класу з літературного читання.
Перегляд файлу

 

Джерельце

 

Пішли якось дідусь з онуком в ліс по гриби. Довго блукали, поки назбирали повні кошики. З повними кошиками важкувато, і день якраз видався спекотний, душний. Вирішили відпочить.

         Саме і весела галявинка вигулькнула. Трава на ній зелена, свіжа, в траві вітерець із сонячним зайчиком бавляться.

          - Як гарно! – зрадів онук. – Дідусю, давай тут перепочинемо! Он і дерево лежить.

           Сіли. Дідусь дістав окрайця хліба, розламав навпіл.

            - Ех, до хліба ще б ковток водиці, - зітхнув дідусь.

            - Ой, дідусю, тут хтось є! – прошепотів онук.

          Прислухались.

 

- А й справді, внучку, ніби дзюрчить. А ну поглянь кругом. Ти гострозорий, може, і знайдеш.

          Подивився хлопчик навкруг. Бачить, під кущем, з-під камінця, вода             сочиться.

         Тільки виколупав один камінець, - звідти як хлине струминка! Та холодна, чиста!

          Напились вони досхочу, а дідусь і каже:

          - Давай, внучку, зробимо так, щоб усім було приємно пити з джерельця.

Зробив дідусь кухлик з березової кори – кожний тепер нап’ється з джерельця.

         Оглянули свою роботу – до ладу вийшло.

           Напились ще на прощання і пішли додому. (За А. Сахаровим)

 

 1. Хто пішов в ліс по гриби?

 

А дідусь з онуком

         Б дідусь з онучкою

         В бабуся з онуком

 

2. Які звуки почув хлопчик?

 

А пташині голоси

         Б дзюркотіння струмка

         В голоси людей

 

3. Звідки витікала вода?

 

А з-під дерева

          Б з-під куща

         В з-під камінця

 

4. З чого дідусь зробив кухлик?

 

А  з дубової кори

         Б  з соснової кори

         В  з березової кори

 

5. Поєднай частини словосполучень.

 

Весела          кора

 

Зелена          галявина

 

Березова       трава

 

6. Дай відповідь на запитання.

 

Куди пішли дідусь з онуком? ___________________________________________

 

7. Продовж речення.

 

Дідусь зробив кухлик з березової кори – кожний тепер нап’ється з __________.

       8. У яку пору року, на твою думку, відбуваються події у тексті? Запиши.

 

__________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 2. Аудіювання (письмово)

 

Добрий чарівник

 

Учора мама спекла пиріжки із сиром та й каже:

        - Миколко, віднеси гостинця тітці Ганні.

         Тітка живе поруч – лише перейти вулицю. В невеличкому будинку.

        - Пригощайтеся, тітко, свіжими пиріжками, мама прислала, - каже Микола, ставши на порозі.

         - Ох ти ж, мій племінничку любий, спасибі тобі. Хай колись спечу, то й тебе почастую.

        - Я, коли йшов до вас, то мало не перечепився. У вас сходинки біля ганку поламані.

         - Оце все хотіла попросити твого тата, щоб полагодив, та забуваю.

         - Я перекажу йому, що ви просили, - пообіцяв хлопчик і вибіг з хати.

Уранці, коли всі пішли на роботу, Микола взяв молоток і цвяхи та й пішов до тітчиної хати. Оглянув сходинку, прилаштував дощечки й кожну прибив.

       Увечері до них зайшла тітка Ганна й хвалиться:

        - Хтось так гарно відремонтував мені сходинки. Чарівник якийсь!

      Миколка глянув крадькома на маму й тітку і сам собі усміхнувся. (За Г.Поволоцьким)

 

1. Про що мама попросила Миколку?

 

А   купити пиріжки

         Б   віднести гостинця тітці Ганні

         В   відремонтувати сходинки

 

2. Що пообіцяла Миколці тітка?

 

А   купити йому цукерки

         Б   зв’язати рукавички

         В   почастувати пиріжками

 

3. Де живе тітка Ганна?

 

А   в невеличкому будинку

         Б   у сусідній квартирі

         В   в іншому місті

 

4. Хто відремонтував тітці Ганні сходинки?

 

А   Миколчин батько

         Б   чарівник

         В   Микола

 

5. Поєднай частини словосполучень.

 

Спекла        Микола

 

Прибив       тітка

 

Зайшла        мама

 

6. Підкресли слова, якими можна охарактеризувати Миколку.

 

Хоробрий, ледачий, працьовитий, жадібний, уважний, активний, злий, добрий.

 

7. Запиши дійових осіб твору.

 

________________________________________________________________________________________________________________________

 

8. Дай відповідь на запитання.

 

Коли Микола відремонтував східці?_____________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 3. Усний переказ прочитаного твору

 

Перевірка уміння переказувати зміст прочитаного твору відбувається в усній формі індивідуально. Перевіряється уміння зв’язно, логічно, повно переказувати текст розповідного характеру, дотримуватись норм літературної вимови, вдало користуючись лексичним, граматичним багатством мови. Обсяг тексту – 40-50 слів. Вчитель пропонує учневі прочитати текст та переказати його. Для учнів з початковим та середнім рівнем навчальних досягнень можна запропонувати план. За усний переказ виставляється одна оцінка – за зміст. Учитель фіксує результати переказу на лівій сторінці журналу в окремій колонці без дати, на правій сторінці у змісті уроку перевірку усного переказу слід зазначити декілька разів.

 

 

 

 

 

 

Як лисиця рибу ловила

 

Того дня лисиці не таланило на полюванні. Руда була дуже голодна. От вона й вирішила спробувати щастя риболовлі. Підійшла до озера. Трохи постояла. Потім нечутно забрела у воду й завмерла, мов закам’яніла. Та вже наступної миті блискавично вдарила лапою – і вихопила з води сріблясту рибку. Проковтнула здобич лисичка і знову завмерла. (За І. Майстренком)

 

      План переказу

 

1. Невдале полювання.

 

2. Лисиця-рибалка.

 

3. Вдала риболовля.

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 5. Аудіювання (письмово)

 

Лісове озеро

 

- До нашого озерця підемо! – сказав Іванкові тато.

         - Та воно ж замерзло, - здивувався той.

         А татко вже лаштував рюкзак, лижі, дістав з комірчини льодоруб, з                яким раніше на зимову рибалку ходив.

       - Будемо рибу ловити, - зрадів хлопець.

       - На цей раз рятувати, - загадково усміхнувся тато.

       І ось вони біля озерця. Хоч тут і затишно, однак мороз аж тріщить, озерце снігом замело, тільки на середині крига чиста-пречиста. Іванко побіг туди, заглянув крізь лід і страшенно здивувався: на нього звідусіль дивилися … риб’ячі очі.

       - Чого вони тут? – здивувався Іванко.

А тато вже рубав лід. А коли зробив чималу ополонку, витер піт із чола.

      - Кисню їм, сину, не вистачало…

     І великі, й малі рибки пливли до ополонки, навіть вистрибували з води. Один окунець на лід вискочив. Затріпався, застрибав, а назад ніяк не потрапить.

Іванко обережно взяв його і вкинув до ополонки.

        - Живи! – сказав. (За А.Давидовим)

 

 

 

1. Куди збиралися піти Іванко з татом?

 

А   до джерельця

Б    до озера

В   до ставка

 

 

 

2. Що робили на озері батько й син?

 

А   рятували рибу

Б   ліпили сніговита

В   каталися на ковзанах

        3. Що здивувало Іванка?

        А   те, що озеро замерзло

         Б    те, що на середині озера крига була чиста

         В    те, що під льодом було багато риби

 

4. Чому біля ополонки було багато риби?

         А   їй не вистачало кисню

         Б   риба була дуже голодною

         В   риба побачила хлопчика

 

5. В яку пору року відбуваються події у тексті? Запиши.

 

_______________________________________________________________________________________________________________

 

6. Прочитай слова. Підкресли, що тато взяв із собою до лісу.

 

Рюкзак, ліхтарик, лижі, льодоруб, санки, ковзани, вудка.

 

7. Поєднай частини словосполучень.

 

Затріпався       Іванко

 

Здивувався      тато

 

Усміхнувся      окунець

 

8. Продовж речення.

 

Іванко заглянув крізь лід і здивувався: на нього дивилися _________________________________________________

 

Контрольна робота № 6. Аудіювання (письмово)

 

 

Ластівка з перебитим крилом

      Після гарячого літнього дня загриміла гроза. Пішла злива. Вода залила ластів’яче гніздо, що приліпилося до стіни старої повітки. Розвалилося гніздечко, повипадали пташенята. Вони вже вбралися в пір’ячко, але ще не вміли літати. В’ється ластівка над дітками, кличе їх під кущ заховатися.

   Кілька днів жили пташенята під кущем. Ластівка носила їм їжу. Вони збивалися до купи і чекали маму.

    Ось уже четверо діток навчилися літати й порозлітались. А одне сидить, не може здійнятись. У нього перебите крило. Як випало з гнізда, покалічилось.

    До осені жило поранене пташеня під кущем. Його доглядала мати. А коли настав час відлітати в теплий краї, ластівки зібралися чималим табунцем, сіли на кущ, і довго чулося тривожне попискування.

      Відлетіли пташки в теплий край. Зосталася молода ластівочка з перебитим крильцем. Я взяв її і приніс додому. Вона довірливо притулилась до мене. Я посадив її на віконце. Ластівка дивилася в синє небо. Мені здалося, що в неї на очах тремтять сльози. (За В.Сухомлинським)

 

1. Що трапилося з ластів’ячим гніздом?

 

А його скинули з дерева діти

         Б воно розвалилося від води

        В воно розвалилося від сильного вітру

 

2. Чому одне ластів’ятко не могло здійнятись?

 

А бо мало перебите крило

         Б бо ще не вміло літати

В бо йому не дозволяла мама

 

3. Чому восени ластівки зібралися табунцем?

 

А вони летіли шукати поживу

         Б їм було жаль поранене пташеня

         В настав час відлітати в теплий край

 

4. Чому ластівка дивилися в синє небо?

 

А вона шукала ластів’ят

         Б вона сумувала за іншими ластівками

         В їй боліло перебите крило

 

5. У яку пору року трапилася біда з пташенятами? Запиши.

 

_________________________________________________________________________

 

6. Віднови послідовність подій відповідно до змісту твору.

 

□ Відлетіли пташки в теплий край.

 

□ Вода залила ластів’яче гніздо.

 

□ Кілька днів жили пташенята під кущем.

 

7. Підкресли словосполучення, які вказують на сумний настрій твору.

 

Повипадали пташенята, навчилися літати, довірливо притулилась, загриміла гроза, приніс додому.

 

8. Продовж речення.

 

Кілька днів жили пташенята_________________________________ .

 

 

 

Контрольна робота № 7. Робота з літературним твором (письмово)

 

Через потік

 

Андрійко і Ніна поверталися із школи. На шляху був ярок. Припекло сонце, розтанув сніг, і ярком потекла вода.

       Шумить бурхливий потік, стоять перед потоком Андрійко і Ніна. Та ось Андрійко швидко перебрів через воду, став на протилежному березі. Подивився хлопчик на Ніну, й соромно йому стало. Бо він же в чобітках, а Ніна в черевичках. Як же вона перейде?

    «Ой, як недобре я зробив, - подумав хлопчик. – Чому я зразу не побачив, що Ніна в черевичках?»

Андрійко перебрів потік назад, підійшов до Ніни і каже:

- Це я хотів довідатись, чи глибоко. Бо переправлятися будемо вдвох.

- Як? – здивувалась дівчинка. – Адже я в черевичках.

    - Сідай мені на спину, - сказав Андрійко.

Ніна сіла на спину Андрійкові, й хлопчик переніс її. (В.Сухомлинський)

 

1. До якого жанру належить прочитаний твір? Вибери і обведи правильний варіант.

 

А   вірш

         Б   оповідання

В   казка

 

2. Про кого розповідається в тексті? Запиши.

 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

3. Віднови послідовність речень відповідно до змісту твору. Впиши цифри у порожні клітинки.

 

□ Хлопчик переніс дівчинку на протилежний берег.

 

□ Андрійко і Ніна поверталися зі школи.

 

□ Подивився хлопчик на Ніну, й соромно йому стало.

 

□ Андрійко швидко перебрів бурхливий потік.

 

□ Хлопчик перебрів потік назад і підійшов до дівчини.

 

4. Чому Андрійкові стало соромно? Запиши.

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 8. Навичка читання вголос (усно)

 

Перевірка навички читання вголос здійснюється в усній формі індивідуально у комплексі з усіма показниками: правильність, спосіб, виразність, темп, розуміння прочитаного. Для читання учневі пропонують незнайомий художній або науково-художній текст обсягом 120-150 слів.  Перевірка навички читання вголос, у тому числі розуміння прочитаного, може здійснюватись після першого і наступних перечитувань твору. Якщо перевірка здійснюється після першого перечитування, то виразність не враховується, а запитання мають стосуватись фактичного змісту твору: хто?, що?, які?, де?, коли?, як?; які і як відбувалися події?; хто персонажі?, що вони робили?, до якого жанру належить твір?. Доцільно здійснювати вказану перевірку в усній формі.

Якщо перевірка здійснюється після наступних перечитувань, то виразність враховується, а завдання мають стосуватись визначення теми, основної думки; відтворення послідовності подій, встановлення смислових, причиново-наслідкових зв’язків, рис характеру персонажів, мотивів їхніх вчинків. Для цього учням можна запропонувати виконати завдання у письмовій формі.

 

 

У ведмежому лігві

 

Ранньої зими, тільки-но випаде сніг, залягають у свої лігва ведмеді. Старанно й уміло в лісовій глушині лаштують вони ці зимові барлоги. М’якою запашною хвоєю, корою молодих ялиночок, сухим лісовим мохом встеляють своє житло.

 

Тепло і затишно у ведмежих лігвах. Як тільки цюкнуть у лісі морози, засинають у барлогах ведмеді. І що лютіші морози, що дужче розгойдує дерева – міцніше сплять.

 

Пізньої зими народяться у ведмедиць манюні сліпі ведмежата. Тепло ведмежатам у заметенім снігом барлозі… Чмокають, смокчуть молоко, деруться на спину матері – величезної, дужої ведмедиці, що влаштувала для них тепле лігво.

 

Тільки за великої відлиги, коли починає капати з дерев і білими шапками опадає з гілля сніг, ведмідь прокидається. Хоче дізнатися достеменно: чи не прийшла ще, не почалася бува, в лісі весна?

 

Вигляне ведмідь з барлогу, подивиться на зимовий ліс – і знову вкладається спати аж до весни. (За І.Соколовим-Микитовим)

 

Запитання для усної перевірки

 

- Про кого розповідається у тексті?

 

- Коли ведмеді залягають у сплячку?

 

- Чим ведмеді облаштовують лігво?

 

- Коли у ведмедиці народжуються ведмежата?

 

- За якої умови ведмідь може прокинутися від сплячки взимку, а не навесні?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Коли ведмеді залягають у лігва?

 

А   коли випадає сніг

         Б    коли розпочинається зима

В   коли дують холодні вітри

 

2. Де ведмеді лаштують зимові барлоги?

 

А   на узліссі

         Б   на лісовій галявині

         В   у лісовій глушині

 

3. Коли у ведмедиці народжуються ведмежата?

 

А ранньої весни

         Б пізньої зими

         В пізньої весни

 

4. Чим ведмеді встеляють лігва? Підкресли відповідні слова.

 

Хвоєю, дубовим листям, корою ялинок, сухим гіллям, лісовим мохом.

 

5. З’єднай частини речень.

 

Тепло і затишно       ведмежатам у барлозі.

 

Старанно й уміло        облаштовують барлоги.

 

Тепло і безпечно       у ведмежих лігвах.

6. Знайди у тексті і запиши слова, якими змальовано героїв твору.

 

Ведмежата (які?)______________________________________

 

Ведмедиця (яка?)_______________________________________

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
3763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку