Конспект уроку з літературного читання в 2 класі на тему:
«Урок милосердя. Василь Сухомлинський «Горбатенька дівчинка»
Епіграф до уроку:
Доброта – це чуйне, дружне ставлення до людей.
Це привітність, ласка, прихильність.
Мета:
-
визначити головну думку твору, поглибити знання учнів про загальнолюдські моральні якості, розширити уявлення учнів про добрі і погані вчинки, учити аналізувати та оцінювати поведінку дійових осіб;
-
розвивати увагу, образне мислення, комунікативні вміння, удосконалювати читацькі навички;
-
виховувати людяність, милосердя, доброту, любов до книг.
Обладнання:
презентація до уроку, роздруковані тексти оповідань В.О. Сухомлинського, ілюстрація до твору на тему «Малюнок сонця Доброти»
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання:
Любі діти! У наш клас сонце світить ясно,
А в душі немає пустоти.
Світ тобі всміхається прекрасний,
Якщо є багато доброти!
А тепер доторкнемося один до одного, усміхнемося один одному й подаруємо своє тепло й чудовий настрій.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні на уроці я пропоную вам поговорити про добро, добре серце, добрі справи, переживання, байдужість.
- А, може, ви ще маленькі і вам не треба про це говорити?
(відповіді дітей)
-
Чи може вам добре і без добра?
(відповіді дітей)
-
Вправа «Мікрофон»
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-
Сьогодні на уроці ми спробуємо з’ясувати, якою має бути справжня людина: доброю чи злою, жорстокою чи милосердною.
-
А допоможуть нам відповісти на це запитання герої твору В.О. Сухомлинського «Горбатенька дівчинка».
-
Ми будемо визначати головні людські цінності, висловлювати думки, працювати над прочитаним текстом.
-
Відкриваємо першу сторінку уроку «Людина приходить у світ для добра».
Робота з тлумачним словником. Учні знаходять слова «добро», «доброта». Коментують по черзі розуміння цих слів.
-
У народі кажуть, що добрий чоловік надійніше кам’яного мосту. Знайте про це і будьте надійними і добрими! Таким був Василь Олександрович Сухомлинський.
-
Перегортаємо наступну сторінку нашого уроку. (Перегляд презентації з коментуванням вчителя)
-
З деякими творами В.О. Сухомлинського ми вже знайомилися. Сьогодні розглянемо новий твір, будуть нові герої, які допоможуть нам зрозуміти найбільшу мудрість.
ІV. Опрацювання твору В. Сухомлинського
Опрацювання твору «Горбатенька дівчинка»
-
А зараз попрацюємо з підручником. Відкриваємо його на сторінці 116. Перед нами новий твір В.О. Сухомлинського «Горбатенька дівчинка». Прочитайте його самостійно уважно, так, щоб ви могли дати відповіді на тестові запитання.
-
Перевірка прочитаного тексту.
ТЕСТИ
1. Над чим працював клас?
А) над задачею
Б) над оповіданням
В) над віршем
2. Хто зайшов до класу?
А) татко з сином
Б) директори з дівчинкою
В) мама з дочкою
3. Чи витримав клас іспит?
А) Так
Б) ні
В) не зрозуміло з твору
V. Релаксація
Самостійне створення ілюстрації на тему «Малюнок сонця Доброти» за прочитаним твором «Горбатенька дівчинка»
VІ. Фізкультхвилинка для очей
Сплять маленькі кошенята
Заплющили оченята
Прокидайтесь! Мишки тут!
Очі в правий, лівий кут!
Гляньте вгору і додолу,
Ще зробіть очима коло.
Поводіть очима трішки.
Де ж ті мишки?
Де ж ті мишки?
-
про доброту, добро існує багато висловів видатних людей, прислів’їв. От і ми поповнимо сьогодні нашу скарбничку мудрості новими прислів’ями.
Гра «Поповни скарбничку мудрості»
-
Перегортаємо наступну сторінку нашого уроку. Вам треба з’єднати частини прислів’я
Добре слово не робити зла
Перший крок до добра все добре – від людини
Все красиве в світі від сонця і лід розігріває
-
І давайте разом прочитаємо нові прислів’я.
Добре слово і лід розігріває.
Перший крок до добра – не робити зла.
Все красиве на землі від сонця – все добре - від людини.
VІІ. Підсумок уроку
-
Діти, мені сподобалось, як ви працювали. Ви ще маленькі, у вас ще все життя попереду. В народі кажуть «Життя прожити – не поле перейти». Тому у вашому житті буде багато ситуацій, з яких треба знайти вірний вихід. Мені б хотілося, щоб ви запам’ятали наш урок на все життя і росли дійсно ЛЮДЬМИ З ВЕЛИКОЇ ЛІТЕРИ. У кожного з вас на парті лежить промінчик сонечка. Напишіть на ньому ту якість людини, яку ви вважаєте найголовнішою в житті. А тепер давайте всі разом утворимо «Сонечко доброти». І нехай завжди над нами світить наше яскраве сонечко і зігріває своїм промінням!
VІІІ. Домашнє завдання.
Скласти план до твору В.О. Сухомлинського «Горбатенька дівчинка