Завдання І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 7 клас НУШ

Про матеріал

Олімпіадна робота учасника/учасниці І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури для учнів/учениць 7 класу НУШ.

Перегляд файлу

Олімпіадна робота

учасника/учасниці І етапу

Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови та літератури

учня/учениці 7 класу ( НУШ)

Досліднянської гімназії

___________________________________________________________

           ПІБ (в родовому відмінку)

 

1.Складіть речення зі словами лава, мишка, показавши, що значення їх різне. Як називаються такі слова?  ( 5 балів)

2. Випишіть лише словосполучення: засніжені вулиці, міста й села, зібратися разом, поблизу школи, моя кімната, біжать діти, дорожні знаки, над хмарами, пише красиво.

                                                                                                                                           ( 5 балів)

3. З кожним словом складіть по два словосполучення або речення, у яких би подані слова були вжиті в прямому й переносному значеннях: залізний, усміхається, гострий, крапля.

                                                                                                                                            ( 8 балів)

4.  Поставити в орудному відмінку слова: любов, якість, Прип'ять, мати, подорож, піч. ( 6 балів)

5.   Поставте наголос у поданих словах.

Читання,    вірші,  подруга,  виразний, черговий, одинадцять, олень, дрова.           ( 4 бали  )                                               

6.  Утворіть від поданих іменників прикметники.

   Сиваш, Франція, Калуга,  брат, казах, , Одеса,   гігант,  козак.       ( 4 бали)

7.  Замініть словосполучення  одним словом-синонімом. Як називаються такі стійкі сполуки слів?  ( 9 балів )

Розбити глека -                                        Набрати води в рот –

Пекти раків -                                            Замилювати очі –

Як сніг на голову -                                     Клювати носом –

Накивати п’ятами -                                  Рукою подати –    

8.  З’ясуйте  синтаксичну роль інфінітива. ( 6 балів)

Дали наказ відступати. Ми повинні вчитися. Наказали виступати. Золоточубий вересень

прийшов позолотити дерева. Працювати – насолода для душі. Захотіти – досягти.

9.  3найдiть пару словосполучень, у якiй помилки зумовленi неправильним визначенням роду iменникiв.             

А) Швидке таксі, шерстяне кашне;

Б) гострий бiль, широкий Днiпро;

В) цiкaвe шоу, нудне кiно;

Г) зволожуюча шампунь, найсмачніший  лате;

Ґ) кумедний шимпанзе, тепле худі. (1 бал)

10. Запишіть складні слова, знявши риску: п’яти/зірковий, міні/футбол, соц/страх, тепло/хід, гідро/масаж, більш/менш, Лисичка/Сестричка, хліб/ сіль, навчально/виховний, фітнес/клуб. ( 5 балів)

11. Напишіть твір-мініатюру на одну із тем.

Найкращий спогад. ( Улюблені квіти.)   ( 8 балів)

                                                          

 

 

                                                 Українська література

1. До суспільно-побутових пісень належать усі, окрім:

А  козацьких      Б кріпацьких       В чумацьких       Г стрілецьких       Д жниварських    

Ж наймитських.

2. Кого жартома називали першими українськими  «далекобійниками»:

 А козаків      Б рекрутів     В чумаків     Г наймитів

3. Пісня «Ой у лузі червона калина  похилилася» ( слова С. Чарнецького, Г. Труха ) стала гімном:

А козаків     Б чумаків    В січових стрільців     Г кріпаків

4. За жанром твір І. Франка «Захар Беркут»:

А історична новела         Б історична легенда      В історичний роман      Г історична повість

5. Ким був дідусь Яким (за твором «Маленький дзвонар із Конотопу»):

А невільником          Б козацьким ватажком               В пожежним сторожем  на дзвіниці          Г місцевим священником    ( 5 балів)

6.Доберіть 5-7 слів-асоціацій до слова  «коломийки». ( 4 бали)

7. Чи актуальні  твори І. Франка «Захар Беркут» та Л. Полтави «Маленький дзвонар із Конотопу» сьогодні?  (8 балів)

 

 

 

 

                   

 

docx
Додано
23 листопада 2024
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку