Підсумкові перевірки в 2 класі з літературного читання
Контрольне аудіювання (письмово)
Орієнтований обсяг тексту – 130-160 слів. Після прослуховування незнайомого тексту учні виконують завдання на розуміння фактичного змісту сприйнятого на слух тексту ( хто?, що?, які?, де?, коли?, як?), відтворення послідовності подій; встановлення смислових, причинно-наслідкових зв’язків, визначення теми твору. Завдання мають стосуватись тільки фактичного змісту твору.
Для перевірки аудіативних умінь добирають 8 тестових завдань, з яких 4 завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів по 1 балу за кожне і 4 завдання відкритого типу по 2 бали за кожне.
Контрольна робота №1. Аудіювання
Їжачок
Зустрів я нещодавно в лісі двох хлоп'ят. Валько і Петько звати їх. Близнята. Відмінники. Одним словом — розумні хлопці.
У беретику одного з них зненацька щось заворушилось.
— Їжачка знайшли! — радісно повідомили брати. — Несемо додому, нехай перезимує в теплі-добрі. А навесні віднесемо його до лісу і випустимо.
— Де ж ви його на зиму поселите? — перш за все поцікавився я.
— У куточку під батареєю! ― впевнено відповіли брати.
— Друзі мої дорогі, — не втримався я. — Вашому знайді не треба такого тепла на зиму. Він повинен під корчем десь у лісі в м'якому кубельці заснути, і тоді той сон буде міцним, бо завірюхи його колисатимуть. А у вас, напевно, телевізор гримить допізна.
— Еге ж, — знітився Петько.
— Хотіли ж як краще... ― прошепотів Василько.
Хлопці почірхали потилиці та з деяким жалем відпустили їжачка. А він, не гаючись, чкурнув у хащі і зник. (Г. Труфанов, 134 слова)
Тестові завдання
1. Як звали хлопчиків , яких автор зустрів у лісі?
А Васько і Петько
Б Валько і Петько
В Петько та Павло
2. Кого несли діти в беретику?
А їжачка
Б білочку
В дятла
3. Де діти хотіли поселити тваринку?
А у шкільному кабінеті
Б удома під батареєю
В у повітці
4. Що зробив їжачок, як хлопці відпустили його?
А залишився з хлопцями
Б залишили їжачка собі.
В чкурнув у хащі і зник
5. Встав у речення пропущене слово.
А у вас, напевно, ___________________________ гримить допізна.
6. Встанови послідовність подій у тексті.
А він, не гаючись, чкурнув у хащі і зник.
— Де ж ви його на зиму поселите? — перш за все поцікавився я.
Зустрів я нещодавно в лісі двох хлоп'ят.
7. Підкресли речення, яке не зустрічалося у тексті.
— Їжачка знайшли! — радісно повідомили брати.
А влітку віднесемо його до лісу і випустимо.
— Вашому знайді не треба такого тепла на зиму.
8. Підкресли слова, які розповідають про дії їжачка.
Зустрів, заворушилось, поцікавився, чкурнув, гримить, зник.
Контрольна робота №2. Аудіювання
Дивовижні імена
Якось сидів я в парку на лаві. Поряд зі мною читав газету старенький дідусь у солом’яному брилі й барвистій вишиванці. А неподалік грався м’ячиком маленький хлопчик. Підкинув хлопчик м’ячика. Ударився той об стовбур дерева й відкотився прямцем дідусеві до ніг. Підняв дідусь м’ячика й чекає, що далі буде.
Підійшов хлопчик до нашої лави, став за два кроки й теж чекає, щоб йому м’ячика віддали.
– Ти хто? – запитав дідусь.
– Петрик –баском відказав хлопчик.
– І прізвище своє знаєш?
– Знаю, — Козаченко.
– А ще ти хто?
Хлопчик мовчав.
– У якому місті ти мешкаєш?
– У Києві.
– Значить, ти не тільки Петрик Козаченко,– усміхнувся дідусь, – а й киянин. Крім того, ти – українець, бо народився в Україні й належиш до українського роду. А ще ти – європеєць. Адже наша країна розташована не в Африці, не в Америці, не в Австралії, а в Європі. І, нарешті, ти землянин, бо живеш на планеті Земля. Он хто ти, Петрику Козаченку!
Дідусь простяг хлопчикові м’ячика. Той ухопив його обіруч і вистрибцем побіг розказувати мамі, що сиділа на сусідній лаві, скільки, виявляється, в нього цікавих, просто дивовижних імен.
Тестові завдання
1. Де відбувалися події, описані в оповіданні?
А у лісі
Б у парку
В у садочку
2. У що був одягнений дідусь?
А у капелюх та пальто
Б у солом’яний бриль та вишиванку
В у військову форму
3. Як звали хлопчика?
А Петрик
Б Тарасик
В Іванко
4. Про що побіг розказувати мамі хлопчик?
А про дідуся
Б скільки в нього цікавих, дивовижних імен
В про загублений м’ячик
5. Встав у речення пропущене слово.
А ще ти – _________________________. Адже наша країна розташована не в Африці, не в Америці, не в Австралії, а в Європі.
6. Встанови послідовність подій у тексті.
– У якому місті ти мешкаєш?
Дідусь простяг хлопчикові м’ячика.
Підкинув хлопчик м’ячика.
7. Перелічи імена, які , як виявилось, були у маленького хлопчика.
________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Підкресли слова, які розповідають про дії хлопчика.
Сидів, грався, читав, ударився, підкинув, підняв, підійшов, запитав, відповів, мовчав, простяг, побіг.
Контрольна робота № 3. Усний переказ прочитаного твору (усно)
Перевірка уміння переказувати зміст прочитаного твору відбувається в усній формі і оцінюється відповідно до орієнтованих вимог.
1. Прочитай текст.
Пихатий півень
Ходить півень по подвір’ю. Побачив він райдугу барвисту на небі і сміється:
— У мене хвіст такий самий барвистий, кращий, ніж райдуга.
Та ось пішов дощ. Замочив пихатому півневі хвоста. Звис хвіст аж до землі.
Соромно стало півневі. Втік він на сідало й більше ніколи не хвалився.
(47 слів) Василь Сухомлинський
2. Підготуй докладний усний переказ тексту за запитаннями.
1. Де ходив півень?
2. Що побачив він на небі?
3. Чим хвалився півень?
4. Що трапилось далі?
5. Що заподіяв дощ пихатому півневі?
6. Що зробив хвалько від сорому?
7. Чи хвалився він іще?
Контрольна робота № 4. Навичка читання вголос (усно)
Перевірка здійснюється в усній формі, індивідуально, враховуючи комплекс показників: правильність, спосіб читання, виразність, темп, розуміння прочитаного. Для читання учневі пропонується художній текст обсягом 120-150 слів. Береться до уваги спосіб читання, темп. Після читання учню пропонується усно відповісти на запитання на розуміння фактичного змісту прочитаного: хто?, що?, які?, де?, коли?, як?, які і як відбувались події?, хто персонажі?, що вони робили?, до якого жанру належить твір? Якщо перевірка здійснюється після наступних перечитувань, то виразність враховується, а завдання на розуміння прочитаного стосуються визначення теми, основної думки; встановлення смислових та причинно-наслідкових зв’язків, рис характеру персонажів, мотивів їх вчинків. Оцінюється за тими ж вимогами, що й поточна перевірка навички читання вголос.
Орієнтовні показники темпу читання 2 кл. І семестр – 35-45сл/хв., ІІ семестр – 50-60 сл/хв.
Чого синичка повеселішала
Рано-вранці синичка прокинулась, поглянула з високого 7
ясеня на снігові кучугури, на заячі сліди біля старого 16
пенька. І раптом… дзвінко заспівала й здивувалася: 23
торішнього листячка нема! 34
Пташка випурхнула з дупла й полетіла до знайомої 42
горобини, де є ще ягоди. Вночі вітер позбивав їх з гілок 53
і тепер вони червоними жаринками горіли на снігу. 61
Синичка поснідала і знову заспівала… 66
небудь! 75
І вона полетіла на галявину. Там був справжній 83
пташиний базар. Усі дзвінко щебетали, свистіли, 89
тьохкали й кружляли над чорною смужкою посеред 96
білого снігу. 98
Синичка глянула на смужку й зраділа: 104
піднялося вище, і народилася проталинка. Незабаром 118
весна все заквітчає! 121
Синичка полинула в небо й заспівала найкращу пісеньку.
(129 слів) За Юрієм Ярмишем
1. Коли прокинулась синичка?
2. Що здивувало пташину?
3. Чим поснідала синичка?
4. Про що вирішила спитати пташка у кого-небудь?
5. Куди вона полетіла?
6. Що викликало радість у синички?
7. Про що свідчила проталина?
1. Чому раділа синичка?
2. Що свідчить про те, що надворі зима?
3. Що свідчить про наближення весни?
4. До якого жанру належить твір?
5. Як автор описав ягідки горобини?
6. Який рядочок твору передає головну думку твору?
Контрольна робота №5. Аудіювання
ЯК ДОМОВИЛИСЬ
Прийшла мама з поля і принесла дітям у торбі гостинця. Вона завжди так робила. Дмитрик зразу ж побіг до свого брата – Сашка. Побачивши його ще здалеку, закричав:
Сашко, як завжди, почав хитрувати. Він гадав, що мама принесла з баштану кавун.
Дмитрик задумався на хвилинку тай говорить:
Прийшли до хати. Дмитрик дістав з торби диню. І справді, то був не кавун, як сподівався Сашко,а велика жовта диня. Дмитрик, не поспішаючи, розрізав її, вичистив на тарілку насіння і поставив його перед Сашком:
Потім Дмитрик, звичайно, поділився з братом динею. Але варто ж було хоч трішки провчити хитрила.
(140 слово) За М. Герасименко
Тестові завдання
1. В чому мама принесла гостинець?
А) в кошику;
Б) в торбі;
В) в сумці.
2. Де мама була на роботі?
А) на фермі;
Б) на баштані;
В) у саду.
3. На який гостинець чекали хлопці?
А) цукерки;
Б) яблука;
В) кавун.
4. Про кого або про що це оповідання?
А) про хитруна, який себе перехитрив;
Б) про жадібність;
В) про турботу.
5. Як звали братів?
____________________________________________________________________
6. Продовж речення: Дмитрик дістав із торби __________________________.
7.Про що говорить той факт, що Дмитрик все ж поділився з братом?
____________________________________________________________________
8. Придумай свій заголовок до твору.
____________________________________________________________________
Контрольна робота №6. Аудіювання
Горіх
Бабуся передала з села торбинку з волоськими горіхами, бо її онучка Інна їх дуже полюбляла.
Один волоський горіх Інна загубила на подвір’ї. Горобці примітили згубу і зразу підлетіли. Однак шкаралупка на горіхові була для їхніх дзьобиків занадто твердою.
Ледачий голуб теж побачив горіха, але навіть не спробував вилущити його зерня – голубові аби хтось вилущив, то він готовеньке склював би.
Підійшов до горіха великий смугастий кіт. Понюхав його , покачав лапою та й пішов, гордо несучи свого пухнастого хвоста.
Так і лежати б горіхові хтозна-скільки. Але тут – шуг! – на подвір’я опустився грак. Діловито підступив до горіха, дзьобом – тук-тук-тук! Мовляв, відчиняйся!
Шкаралупка не піддавалася.
Тоді грак ухопив горіха в дзьоб, злетів з ним вище сусіднього багатоповерхового будинку та й кинув його звідтіля на асфальтовану доріжку. Шкаралупка тільки хрусь – і розкололася. А грак уже й тут: видовбує зерня до дрібочки та позирає, чи не загубив хто на подвір’ї ще чогось смачненького.
1.Що загубила дівчинка на подвір’ї?
А) гроші;
Б) сумку;
В) горіх.
2. Хто першим примітив згубу?
А) горобці;
Б) голуб;
В) грак.
3. Чому голуб не виклював горіха?
А) був не голодний;
Б) був ледачий;
В) був розумний.
4. Що зробив з горіхом кіт?
А) з’їв;
Б) понюхав;
В) забрав.
5. Як звали дівчинку, що загубила горіх?______________________________
6. Яка пташка виявилася найрозумнішою? ____________________________
7. Грак підняв горіх вище сусідньої багатоповерхівки і ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
8. З’єднай частинки.
Горобці лінивий
Голуб кмітливий
Грак цікаві
Контрольна робота №7. Робота з літературним твором (письмово)
Перевірка передбачає первинне ознайомлення учнів із текстом під час читання його вголос вчителем. При цьому другокласники мають стежити за читанням по тексту. Після первинного ознайомлення з текстом, під час його опрацювання учнів з текстом, під час його опрацювання учні виконують письмові завдання на перевірку сформованості вмінь визначати основну думку твору, його тему, розрізняти жанри, встановлювати послідовність подій у творі, характеризувати вчинки дійових осіб, пояснювати зображувальні можливості художнього слова тощо.
Письмова частина роботи передбачає з завдання з перевірки уміння працювати з літературним твором і 1 творче завдання.
Чому липень липнем назвали
Було тихо й спекотно. Над водою бабки літали, на кущах ягоди червоніли, понад квітами бджоли гули, сік-нектар збирали.
Все було так, як повинно бути в місяці липні.
От тільки сам липень був чимось не задоволений. Сонце яскраве –пре яскраве, небо чисте, безхмарне, а липень хмурився.
Побачив пташку і питається:
Нічого не відповіла пташка, за мухою погналася, кинулась ліворуч, кинулась праворуч,клацнула дзьобом – і немає мухи.
Дивиться він: на низеньких кущиках ягоди чорніють. Не питаючи, відразу дотямив – чорниця визріва
- Усіх, усіх як треба звуть, -- зітхає липень, -- тільки чому мене липнем назвали?
- Липнеш до всіх, от і назвали, - пробурчав старезний пеньок, що куняв на осонні.
- От воно що, -- обурився липень, -- липну до всіх… -- І стало йому гірко, тяжко від такої несправедливості. Зітхнув бідолаха. А навкруги так гарно, сонце яскраве, повітря духмяне, чи то медом пахне, чи то липа цвіте…
- Липа цвіте? Так, справді, липа цвіте… От воно що, -- зрадів липень, тому мене липнем назвали, що в цей час липа цвіте.
Над водою бабки літали, на кущах ягоди дозрівали. Понад квітами бджоли гули, а на узліссі липа цвіла. Все було так, як і повинно бути в місяці липні .
(226слів) І. Прокопенко
1. Яка основна думка твору?
________________________________________________________________
2. До якого жанру відноситься цей твір?
________________________________________________________________
3. Підкресли в тексті кінцівку.
4. Напиши, чим тобі подобається місяць липень.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольна робота № 8. Навичка читання вголос (усно)
Неслухняна білочка
Жила собі старенька білка, і було в неї три дочки. 10
Старші дві працьовиті були, вже навіть навчилися собі 18
їжу добувати. Та от молодша тільки те й робила, що 28
гралася. Ось уже й літо минуло, осінь прийшла. А 37
молодша білочка ще їжі собі добути не може. 45
Розхвилювалась старенька мати й пішла до мудрої 52
сови поради просити. А дочкам сказала, щоб дверей 60
нікому не відчиняли і самі з дому не йшли. 69
Наймолодша дочка не втрималася і вистрибнула на 76
вулицю. Вона стрибала по купах листя, поки не заблукала. 85
Сіла на пеньок і заплакала. 90
Маленька білочка сказала, що вона заблукала і дуже 109
хоче їсти. 111
до того дерева. Там є багато горіхів. 127
Подякувавши, білочка побігла до дерева і раптом 134
почула чийсь плач. Вона зрозуміла, що це її дупло, а 144
плаче її мамам. Білочка пообіцяла мамі, що завжди її 153
слухатиме. Відтепер мама пишається дочкою. 158
За Софією Лупанов
1. Скільки дочок було у білочки?
2. Яка донька не вміла добути собі їжу?
3. До кого пішла за порадою мама білка?
4. Що зробила молодша дочка?
5. Хто показав їй ,де є горіхи?
6. Що знайшла білочка на дереві?
7. Що вона пообіцяла мамі?
1. До якого жанру належить прочитаний твір?
2. Що непокоїло стару білку?
3. Хто міг дати мудру пораду?
4. Чому заблудилася третя дочка?
5. Яким виявився старий пеньок?
6. За що мама тепер пишається дочкою?
7. Чого вчить нас ця казка?