Контрольні роботи (тестові та різнорівневі завдання)
з зарубіжної літератури у 5 класі за темами:
«Фольклор», «Народна казка», «Літературні казки»
«Природа і людина» (2 варіанти)
Підготувала: Комар Світлана Володимирівна
вчитель зарубіжної літератури Старосалтівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Вовчанського району Харківської області
Контрольна робота за темою «Фольклор»
І рівень
1.Фольклор – це:
а) усна народна творчість
б) літературний жанр
в) музичний жанр
2.Вчених, які збирали та вивчали усну народну творчість називають:
а) просвітники
б) фольклористи
в) казкарі
3. Малі жанри фольклору - це:
а) прислів′я, казки, загадки, приказки
б) прислів′я, приказки, загадки, пісні
в) загадки, прислів′я, пісні
4. Сюжети, які трапляються у фольклорі різних народів, називають:
а) повчальними
б) спільними
в) мандрівними
5. Короткий влучний вислів з повчальним змістом, що виражає закінчену думку – це:
а) приказка
б) прислів′я
в) загадка
6. Художній прийом, який протиставляє протилежні персонажі, характери, явища – це;:
а) епітет
б) алегорія
в) антитеза
7. Коли почали вивчати і записувати фольклор?
а) наприкінці 19 ст.
б) наприкінці 17 ст.
в) у 20 ст.
ІІ рівень
Продовжити речення
ІІІ рівень.
Як ви розумієте зміст прислів′я: «Добре» й «швидко» бувають разом рідко?
ІV рівень
Напишіть твір-мініатюру «Для чого людині читати книги?»
Контрольна робота за темою «Народна казка»
Початковий та середній рівень
1.Найпершими, як вважають вчені, виникли казки:
а) чарівні
б) соціально-побутові
в) про тварин; г) авантюрні
2.Предмет, намальований імператором у казці «Пензлик Маляна» - це:
а) лук із стрілами б) синє-синє море
в) великий корабель; г) ланцюг золотих цеглин
3. Прислів’я, що образно ілюструє зміст казки «Фарбований шакал»:
а) Від глухоти ліків не знайти
б) Брехнею світ пройдеш, та назад не вернешся
в) Хто дрімає, той щастя не має
4. Ім’я Іссумбосі – героя японської казки – означає:
а) Хлопчик-Красунчик
б) Хлопчик-Переможець
в) Хлопчик-Персик
г) Хлопчик-Мізинчик
5. Риса характеру, яка не притаманна падчірці з казки «Пані Метелиця» – це:
а) вірність
б) лінощі
в) старанність
г) працелюбність
6. Художній прийом, який протиставляє протилежні персонажі, характери, явища – це:
а) епітет
б) алегорія
в) антитеза
7. Синдбад-мореплавець був:
а) торговцем
б) матросом
в) капітаном
Достатній рівень
Продовжити речення: Я знаю такі групи казок за змістом: …
Установити відповідність між предметом та персонажем, якому він належить
1. Пакунки з крамом (товаром)
2. Меч-голка
3. Пензлик
4. Починок
Високий рівень
Мій улюблений казковий герой
Контрольна робота за темою «Літературні казки»
Варіант 1
Початковий і середній рівні.
1. Лукомор’є (за вступом до поеми Олександра Пушкіна «Руслан і Людмила) — це:
А) ліс; Б) вигин морського берега; В) місто; Г) казкова країна.
2. Перша збірка літературних казок Шарля Перро мала назву:
А) «Казки для дітей та родини»; Б ) «Казки матінки моєї Гуски»;
В) «Тисяча і одна ніч»;
3.Як називається художнє протиставлення?
А) Цитата; Б) Антитеза; В) Епітет; Г) Контраст
А) Ганс Крістіан Андерсен; Б) Шарль Перро; В) Оскар Уайльд;
Г) Олександр Пушкін
А) Гете, Пушкін, Уайльд; Б) Перро, Тютчев, брати Грімм;
В) Пушкін, Андерсен, Перро; Г) Пушкін, брати Грімм, Шіллер.
А) «Казка про рибалку та рибку»; Б) «Бременські музиканти»
В) «Фарбований шакал»; Г) «Хлопчик-Зірка»
7. Хлопчика-зірку в зимовому лісі (Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка») знайшли:
А ) двоє бродяг; Б) два мисливці; В) двоє лісорубів.
А ) батька; Б) матір; В) братів; Г) себе .
9.«Обличчям він став схожий на жабу, а тіло його вкрилось лускою, як у гадюки» (казка Оскара Уайльда «Хлопчик-Зірка») тому, що
А) Хлопчик-Зірка відмовився від рідної матері й прогнав її геть, посоромившись її;
Б) він знущався зі своїх названих братів і сестер;
В) хлопчик виколов кротові очі гострим шпичаком з очерету;
Г) жбурляв камінцями в прокаженого.
А) сила; Б) благородство; В) стійкість; Г) мужність.
А) сильних зі слабкими; Б) бідних з багатими; В) краси і потворності;
Г) добра і зла.
А) «Синдбад-мореплавець»; Б) «Пензлик Маляна»; В) «Соловей»;
Г) «Пані Метелиця»
Достатній рівень
«Якось двоє бідних рибалок поверталися додому, продираючись через великий сосновий ліс».
«Одного дня через село проходила одна вельможна багата пані»
«Коли Хлопчик-Зірка проходив селами, селяни і діти намагались допомогти йому».
1. Куховарочка А) «Непохитний олов’ яний солдатик»
2. Злий чаклун Б) «Соловей»
Д) «Казка про мертву царівну і сімох богатирів»
Високий рівень.
Контрольна робота за темою «Природа і людина». Варіант І
1. Хто з вказаних поетів є автором вірша «Нічна пісня подорожнього»?
А Джон Кітс; Б Генріх Гейне;
В Йоганн Вольфганг Гете; Г Лі Хант.
2. В якому з віршів описані події відбуваються навесні?
А «Нічна пісня подорожнього»; Б «Задзвени із глибини...»
В «Про коника і цвіркуна» Г «Сплять усі верховини гірські...»
3. Як називається словесний опис природи в літературних творах?
А інтер’єр; Б епітет;
В пейзаж; Г портрет.
4. Яку професію опанував Джон Кітс?
А юриста; Б інженера;
В медика; Г вчителя.
5. Назвіть породу головного героя оповідання Е. Сетона-Томпсона «Снап»:
А хорт; Б мастиф;
В сенбернар; Г бультер'єр.
6. Яке почуття надумку автора було невідоме Снапу?
А голоду; Б дружби;
В страху; Г гумору.
7. Чий це портрет
А Джон Кітс
Б Ернест Сетон -Томпсон;
В Йоганн Вольфганг Гете.
8. Встановіть відповідність між країною та письменником:
1. Ернест Сетон-Томпсон. А Англія;
2. Джон Кітс. Б Німеччина;
3. Генріх Гейне. В Канада;
4. Йоганн Вольфганг Гете. Г Росія;
Д Франція.
9. Складіть ланцюжок подій першої частини оповідання «Снап, або Історія бультер’єра» за ключовими словами:
А посилка
Б напис «Небезпечно»
В система виховання «залишити без сніданку»
Г той, що не відчуває страху
Ґ телеграма
10. Поміркуйте, у чому заслуга Е.Сетон-Томпсона як
письменника й чим можна пояснити швидке розповсюдження його книжок по світу?
11. Передайте свої відчуття від споглядання ілюстрації.
Запахи, аромати:_______
Звуки: ______
Кольори: _______
Що таке поезія землі?
12. Напишіть твір-мініатюру «Мій домашній улюбленець. Чого він мене навчив».
Контрольна робота за темою «Природа і людина». Варіант ІІ
1. Визначте, що лежало в основі стосунків бультер'єра Снапа та його господаря?
А страх перед силою людини; Б страх перед зубами собаки;
В інстинкт прирученої людиною собаки; Г взаємна вірна дружба.
2. Епітет -це...
А короткий крилатий вислів; Б художній твір ліричного характеру;
В художнє означення; Г протиставлення.
3. В чому полягає особливість художніх пейзажів Кітса, Гете, Гейне?
А це гарні прозові пейзажі; Б це досконалі віршовані описи природи;
В це картини із зображенням природи; Г це опис почуттів людини.
4. Якою є головна ідея твору Джона Кітса «Про коника і цвіркуна»?
А нетлінність краси природи;
Б взаємозв’язок природи і людини;
В швидкоплинність людського існування; Г пісня коника і цвіркуна.
5. Представником якої національної літератури є поет Генріх Гейне?
А французької; Б німецької;
В канадської; Г єврейської
6. Кого з письменників вважають зачинателем анімалістичної літератури?
А Джона Кітса;
Б Джозефа Редьярда Кіплінга;
В Ернеста Сетона-Томпсона;
7. Чий це портрет
А Йоганн Вольфганг Гете;
Б Генріх Гейне;
В Ернест Сетон Томпсон
Г Олександр Пушкін
8. Встановіть відповідність між художнім образом та твором:
1. Коник А «Задзвени із глибини...»;
2. Пенруф Б «Про коника і цвіркуна»;
3. Подорожній В «Снап»;
4. Троянда Г «Нічна пісня подорожнього»;
Д «Сплять усі верховини гірські…»
9. Складіть ланцюжок подій другої частини оповідання «Снап, або Історія бультер’єра» за ключовими словами
А два повідомлення від хазяйки
Б фермери сподівались на успіх завдяки зграї собак різних порід
В знайомство з фермою братів Пенруф
Г невдале полювання на Бедлендських пагорбах
10. Як ви розумієте текст телеграми «Надзвичайне щеня. Поводься з ним ввічливо. Так безпечніше»? Чи виправдав маленький білий песик надану характеристику? (За оповіданням Е.Сетона-Томпсона «Снап»)
11. Ви бували у літньому полі? Передайте свої відчуття.
Запахи, аромати:_______
Звуки: ______
Кольори: _______
Що таке поезія землі?
12. Напишіть твір-мініатюру «Мій домашній улюбленець. Чого він мене навчив»