Контрольні роботи (тестові та різнорівневі завдання) з зарубіжної літератури у 5 класі

Про матеріал
У даному матеріалі представлено контрольні роботи у вигляді тестових та різнорівневих завдань (з вибором однієї правильної відповіді, на встановлення відповідності, завдання відкритої форми та творчого характеру) з зарубіжної літератури у 5 класі за темами: «Фольклор», «Народна казка», «Літературні казки», «Природа і людина» (2 варіанти)
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольні роботи (тестові та різнорівневі завдання)

 з зарубіжної літератури у 5 класі за темами:

«Фольклор», «Народна казка», «Літературні казки»

«Природа і людина» (2 варіанти)

 

Картинки по запросу "контрольна робота" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала: Комар Світлана Володимирівна

вчитель зарубіжної літератури Старосалтівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Вовчанського району Харківської області

 

 

 

 

Контрольна робота за темою «Фольклор»

І рівень

1.Фольклор – це:

а) усна народна творчість

б) літературний жанр

в) музичний жанр

2.Вчених, які збирали та вивчали усну народну творчість називають:

 а) просвітники

 б) фольклористи

 в) казкарі

3. Малі жанри фольклору - це:

а) прислів′я, казки, загадки, приказки

б) прислів′я, приказки, загадки, пісні

в) загадки, прислів′я, пісні

4. Сюжети, які трапляються у фольклорі різних народів, називають:

а) повчальними

б) спільними

в) мандрівними

5. Короткий влучний вислів з повчальним змістом, що виражає закінчену думку  – це:

а) приказка

б) прислів′я

в) загадка

6. Художній прийом, який протиставляє протилежні персонажі, характери, явища – це;:

а) епітет

б) алегорія

в) антитеза 

7. Коли почали вивчати і записувати фольклор?

а) наприкінці 19 ст.

б) наприкінці 17 ст.

в) у 20 ст.

ІІ рівень

Продовжити речення

  1. Я знаю такі групи казок за змістом: …
  2. Приказка – це…

ІІІ рівень.

Як ви розумієте зміст прислів′я: «Добре» й «швидко» бувають разом рідко?

ІV рівень

Напишіть твір-мініатюру «Для чого людині читати книги?»

 

Контрольна робота за темою «Народна казка»

Початковий та середній рівень

1.Найпершими, як вважають вчені, виникли казки:

а) чарівні

б) соціально-побутові

в) про тварин;      г) авантюрні

2.Предмет, намальований імператором у казці «Пензлик Маляна» - це:

 а) лук із стрілами               б) синє-синє море

 в) великий корабель;         г) ланцюг золотих цеглин

3. Прислів’я, що образно ілюструє зміст казки «Фарбований шакал»:

а) Від глухоти ліків не знайти

б) Брехнею світ пройдеш, та назад не вернешся

в) Хто дрімає, той щастя не має

4. Ім’я Іссумбосі – героя японської казки – означає:

а) Хлопчик-Красунчик

б) Хлопчик-Переможець

в) Хлопчик-Персик

г) Хлопчик-Мізинчик

5. Риса характеру, яка не притаманна падчірці з казки «Пані Метелиця»  – це:

а) вірність

б) лінощі

в) старанність

г) працелюбність

6. Художній прийом, який протиставляє протилежні персонажі, характери, явища – це:

а) епітет

б) алегорія

в) антитеза 

7. Синдбад-мореплавець був:

а) торговцем

б) матросом

в) капітаном

Достатній рівень

Продовжити речення: Я знаю такі групи казок за змістом: …

Установити  відповідність між предметом та персонажем, якому він належить

1. Пакунки з крамом (товаром)

2. Меч-голка

3. Пензлик

4. Починок

 

Високий рівень

  1. Дайте відповідь на запитання: Що спільного між казками «Момотаро або Хлопчик-Персик», «Івасик-Телесик» та «Дюймовочка»?
  2. Напишіть твір-мініатюру на одну із тем: Чого навчають нас казки або

Мій улюблений казковий герой

 

 

Контрольна робота за темою «Літературні казки»

Варіант 1

Початковий і середній рівні.

1. Лукомор’є (за вступом до поеми Олександра Пушкіна «Руслан і Людмила) — це:

А) ліс;   Б) вигин морського берега;  В) місто;   Г) казкова країна.

2. Перша збірка літературних казок Шарля Перро мала назву:

А) «Казки для дітей та родини»;   Б ) «Казки матінки моєї Гуски»;           

В) «Тисяча і одна ніч»;      

3.Як називається художнє протиставлення?

А) Цитата;       Б) Антитеза;       В) Епітет;        Г) Контраст

  1. Автором казки «Непохитний олов’яний солдатик» є:

А) Ганс Крістіан Андерсен;         Б) Шарль Перро;     В) Оскар Уайльд;    

Г) Олександр Пушкін

  1. Все це - представники літературної казки:

А) Гете, Пушкін, Уайльд;                Б) Перро, Тютчев, брати Грімм;

В) Пушкін, Андерсен, Перро;         Г) Пушкін, брати Грімм, Шіллер.

  1. Народна казка, яка навчає  довіряти   не зовнішньому   вигляду,  а сутності,    це

А) «Казка про рибалку та рибку»;          Б) «Бременські  музиканти»

В) «Фарбований  шакал»;                       Г) «Хлопчик-Зірка»

7. Хлопчика-зірку в зимовому лісі (Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка») знайшли:

А ) двоє бродяг;       Б)  два мисливці;     В) двоє лісорубів.

  1. У сім’ї Лісоруба Хлопчик-Зірка найбільше любив:

А ) батька;         Б) матір;         В) братів;       Г) себе            .

9.«Обличчям він став схожий на жабу, а тіло його вкрилось лускою, як у гадюки» (казка Оскара Уайльда «Хлопчик-Зірка») тому, що

А) Хлопчик-Зірка відмовився від рідної матері й прогнав її геть, посоромившись її;                   

Б) він знущався зі своїх названих братів і сестер;  

В) хлопчик виколов кротові очі гострим шпичаком з очерету;

Г) жбурляв камінцями в  прокаженого.

  1.                    В образі Олов`яного солдатика уособлюється така риса вдачі:

А) сила;         Б) благородство;     В) стійкість;    Г) мужність.

  1.                    Головний конфлікт казки «Хлопчик –Зірка» – це боротьба:

А) сильних зі слабкими;    Б) бідних з багатими;    В) краси і потворності;   

Г) добра і зла.

  1.     Укажіть казку, яка є літературною:

А) «Синдбад-мореплавець»;   Б) «Пензлик Маляна»;  В) «Соловей»; 

Г) «Пані Метелиця»

 

Достатній рівень

  1. У чому полягає відмінність між народною та літературною казкою?
  1. Виправте помилки, запишіть речення вірно.

«Якось двоє бідних рибалок поверталися додому, продираючись через великий сосновий ліс».

«Одного дня через село проходила одна вельможна багата пані»

«Коли Хлопчик-Зірка проходив селами, селяни і діти намагались допомогти йому».

  1. Укажіть відповідність між героєм та казкою:

    1. Куховарочка                       А) «Непохитний олов’ яний солдатик»

    2. Злий чаклун                        Б) «Соловей»

  1.     Балерина                           В) «Щасливий принц»
  2. Ластівка                              Г) «Хлопчик-Зірка»

                  Д) «Казка про мертву царівну і сімох богатирів»

 Високий рівень. 

  1. Напишіть твір-мініатюру на тему ««Що таке справжня краса?»  (за казкою О.Уайльда «Хлопчик-Зірка») ( 4 - 5 речень)

 

 

 

Контрольна робота за темою «Природа і людина».  Варіант І

 

1. Хто з вказаних поетів є автором вірша «Нічна пісня подорожнього»?

А Джон Кітс;                                            Б Генріх Гейне;

В Йоганн Вольфганг Гете;                      Г Лі Хант.

2. В якому з віршів описані події відбуваються навесні?

А «Нічна пісня подорожнього»;             Б «Задзвени із глибини...»

В «Про коника і цвіркуна»                      Г «Сплять усі верховини гірські...»

3. Як називається словесний опис природи в літературних творах?

А інтер’єр; Б епітет;

В пейзаж; Г портрет.

4. Яку професію опанував Джон Кітс?

А юриста;       Б інженера;

В медика;       Г вчителя.

5. Назвіть породу головного героя оповідання Е. Сетона-Томпсона «Снап»:

А хорт;               Б мастиф;

В сенбернар;     Г бультер'єр.

6. Яке почуття надумку автора було невідоме Снапу?

А  голоду;    Б дружби;

E:\Мои Документы\МАМИК\картинки\est.JPGВ страху;       Г гумору.

7. Чий це портрет

А Джон Кітс

Б Ернест Сетон -Томпсон;

В Йоганн Вольфганг Гете.

8. Встановіть відповідність між країною та письменником:

1. Ернест Сетон-Томпсон.                   А Англія;

2. Джон Кітс.                                        Б Німеччина;

3. Генріх Гейне.                              В Канада;

4. Йоганн Вольфганг Гете.                  Г Росія;

                                                               Д Франція.

9. Складіть  ланцюжок  подій  першої  частини  оповідання «Снап,  або  Історія  бультер’єра»  за  ключовими  словами:            

А  посилка  

Б напис «Небезпечно»                       

В система виховання «залишити без сніданку»                                                                         

Г  той, що не відчуває  страху

Ґ телеграма    

        

10. Поміркуйте,   у   чому   заслуга   Е.Сетон-Томпсона   як

письменника  й  чим  можна  пояснити  швидке  розповсюдження  його книжок по світу?

11. Передайте свої відчуття від споглядання ілюстрації.

Запахи, аромати:_______

Звуки: ______

Кольори: _______

Що таке поезія землі?

 

12. Напишіть твір-мініатюру «Мій домашній улюбленець. Чого він мене навчив».

 

Контрольна робота за темою «Природа і людина».  Варіант ІІ

 

1. Визначте, що лежало в основі стосунків бультер'єра Снапа та його господаря?

А страх перед силою людини;                     Б страх перед зубами собаки;

В інстинкт прирученої людиною собаки;   Г взаємна вірна дружба.

2. Епітет -це...

А короткий крилатий вислів;                       Б художній твір ліричного характеру;

В художнє означення;                                   Г протиставлення.

3. В чому полягає особливість художніх пейзажів Кітса, Гете, Гейне?

А це гарні прозові пейзажі;                    Б це досконалі віршовані описи природи;

В це картини із зображенням природи;          Г це опис почуттів людини.

4. Якою є головна ідея твору Джона Кітса «Про коника і цвіркуна»?

А нетлінність краси природи;                           

Б взаємозв’язок природи і людини;

В швидкоплинність людського існування;       Г пісня коника і цвіркуна.

5. Представником якої національної літератури є поет Генріх Гейне?

А французької;                    Б німецької;

В канадської;                       Г єврейської

6.  Кого з письменників вважають зачинателем анімалістичної літератури?

А Джона Кітса;

Б Джозефа Редьярда Кіплінга;

В Ернеста Сетона-Томпсона;

FK076-1Г Олександра Пушкіна.

7. Чий це портрет

А Йоганн Вольфганг Гете;

Б Генріх Гейне;

В Ернест Сетон Томпсон

Г Олександр Пушкін

8. Встановіть відповідність між художнім образом та твором:

1. Коник                         А «Задзвени із глибини...»;

2. Пенруф                           Б «Про коника і цвіркуна»;

3. Подорожній               В «Снап»;

4. Троянда                         Г «Нічна пісня подорожнього»;

                                            Д «Сплять усі верховини гірські…»

9. Складіть  ланцюжок  подій другої  частини  оповідання «Снап,  або  Історія  бультер’єра»  за  ключовими  словами

А два повідомлення від хазяйки

Б фермери сподівались на успіх завдяки зграї собак різних порід

В знайомство з фермою братів Пенруф            

Г невдале полювання на  Бедлендських пагорбах

10. Як  ви  розумієте  текст  телеграми  «Надзвичайне  щеня. Поводься з ним ввічливо. Так безпечніше»? Чи виправдав маленький білий песик надану характеристику? (За оповіданням Е.Сетона-Томпсона «Снап»)

11. Ви бували у літньому полі? Передайте свої відчуття.

Запахи, аромати:_______

Звуки: ______

Кольори: _______

Що таке поезія землі?

 

 

12. Напишіть твір-мініатюру «Мій домашній улюбленець. Чого він мене навчив»

 

docx
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
4963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку