Контрольні роботи з української мови для 11 класу

Про матеріал

В матеріалах подається по два варіанти завдань для контрольних робіт з української мови для 11 класу з тем: "Синтаксис простих і складних речень. Пряма мова. Текст. Пунктуація", "Морфеміка, словотвір, морфологія української мови"

Перегляд файлу

Контрольна робота «Синтаксис простих і складних речень. Пряма мова. Текст. Пунктуація».    11 клас.    І вар.

1. Простим реченням є:

А. Вітер надув сосни на вершинах скель, і мчить острів на тих чорних вітрилах, як корабель.

Б. Море запінилось і кипить.

В. Море поблискує злою блакиттю, водяний пил б’є його білим крилом.

Г. Море так невинно голубіє під стінами скель, і сонце так світить ласкаво, що аж каміння сміється.

 

2. Складним реченням є:

А. На землю глянули тихі зорі.

Б. Хто полю годить, тому жито родить.

В. Зоряний степ розкинувся угорі.

Г. над містечком стояла тиха місячна ніч.

 

3. Двоскладним є речення:

А. У січні вночі панують сови і сичі.

Б. Без охоти нема роботи.

В. Балаканням роботи не зробиш.

Г. Без роботи не чекай доброти.

 

4. В якому з поданих речень є іменний складений присудок

А Земля почала зеленіти тендітною травою.

Б Я вірші почав писать під вечір золотий.

В Як прагне людство в злагоді іти назустріч сонцю, радості й труду!

Г Він був незвичний, той смуток. 

 

5. Складений дієслівний присудок ужито в реченні

А Почало рясно осипатися на бульварах Києва жовтогаряче листя.

Б Були тут люди вищої краси.

В Людей із чистим серцем чи доброю новиною, на нашій землі завжди зустрічали з хлібиною на      вишитому рушничку.

Г Одвічним спокоєм, урівноваженістю віяло від усього, що впадало Григорію в око.

 

6. Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.

 

1 означено-особове                          А Сьогодні світлий день Різдва.

2 неозначено-особове                      Б 3 полови хліба не спечеш.

3 узагальнено-особове                     В Весною в селі встають рано.

4 безособове                                     Г Любим дивитись на зорі, на їх неосяжну сім’ю.

                                                           Д Працювати далі над сюжетом чи покинути?

 

7. Перед виділеним сполучником треба поставити кому в реченні (розділові знаки пропущено)
А Удосвіта знов загули на морозі сосни і закричали півні на горищах.
Б Тут кажуть уночі горять вогні болотні чи світяться корчі зотлілі до трухи.
В Зрідка тут пробіжить заєць або спиниться на кручі вовк.
Г В одну мить розсунувся простір і стали ближчими зорі.
Д На сизих луках скошено траву і літо буйне в береги ввійшло.

 

8. Коми НЕ ТРЕБА ставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущено)
А Тільки коники сюрчать та перепел іноді підпадьомкує.
Б І наперед не треба ворожити і за минулим плакати не варт.
В Над Дніпром клубочиться задуха і пахне степом сизий деревій.
Г Пливе над світом осінь як медуза і мокре листя падає на брук.
Д Нове століття вже на видноколі і час новітню створює красу.

9. Складнопідрядним з означальною частиною є речення
А Якби оті проміння золоті у струни чарами якими обернути, я б з них зробила золотую арфу.
Б Смереки так тісно збилися в купу, що трудно було пролазить між їх шершавими пнями.
В А там, де сонце торкнулось вершечків дерев, листя спалахнуло золото-зеленим вогнем і стало  

     прозорим.
Г Ми знали велике озеро, де щороку гуси восени спинялися й жили тижнів зо два, а то й більше.
Д Вночі, коли вся природа спить, поринувши у темряву й знемогу, лише людина вміє освітить свою домівку і свою дорогу.

10. Складнопідрядним зі з’ясувальною частиною є речення
А Дуже любив професор, коли перед Зеленими святами дівчата приходили у плавні зілля збирати та квіти для вінків.
Б Лисицю найвигідніше полювати взимку, коли земля натягне на себе білу-білу та пухку-пухку ковдру.
В Мій перший вірш написаний в окопі, на тій сипкій од вибухів стіні, коли згубило зорі в гороскопі моє дитинство, вбите на війні.
Г Повітря було настільки прозоре, що з табору видно було чорне пожарище на південному схилі.
Д Ці місця стали дорогими для них уже тому, що тут ходили їхні хлопці, тут заліковували свої рани, звідси писали дівчатам листи.

11. Складнопідрядним із підрядною частиною способу дії є речення
А Малі дерева схожі на дорослих, як діти на своїх батьків.
Б Серед великої тиші чулось тільки, як шелестіли листочки.
В Умій жити так, щоб у тебе з другом була єдність духу, ідеалів.
Г Я лиш інструмент, в якому плачуть сни мого народу.
Д Люблю, коли хвилі юрбою шумують, ламаючи лід.

12. Двокрапка ставиться між частинами такого складного безсполучникового речення (розділові знаки пропущено):

А Горе й радість дає нам життя молоде прийде старість і радість уся пропаде (Б. Грінченко).

Б Як сонце могуче такий будь і ти на доброго й злого ти рівно світи (Б. Грінченко).

В Сонце сходить із-за гаю став як злото засіяв... (Б. Грінченко).

Г Весна іде, радіє все усюди і темний ліс, і пташечка, і люди (Б. Грінченко).

 

13. Переписати речення, розставити розділові знаки, вказати над кожним словом  частину мови, виконати синтаксичний розбір речень.

 

1)Літа ніколи не повертаються до людини а проте людина завжди повертається до своїх літ.

2) Близькими сусідами були кочівя половців які постійно нападали на руські землі та грабували їх.

 

14. Написати твір-роздум на одну з тем: 1) «Хто не дрімає, той багато знає».

 

  2) «Вчитись ніколи не пізно»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота  «Синтаксис простих і складних речень. Пряма мова. Текст. Пунктуація».   11 клас.    ІІ вар.

  1. Простим реченням є:

А. Вихованцем Острозької колегії був гетьман Війська Запорізького Петро Сагайдачний.

Б. На хуторі вмирає день і гасне перестигла бронза пшениць.

В. Дорога має свої закони, і ми їм підвладні.

Г. День спадає, і таємничий вечір рожевою млою тихо спускається з неба.

 

2. Складним реченням є:

А. Де-не-де над цими безмежними просторами промайне гострокрила чайка.

Б. На величному, просто безкрайому лану гречки пасуться бджолята.

В. Коли сонечко пригріє, то й трава зазеленіє.

Г. Молода невитрачена сила хвилею вдарила в груди, розлилась по всіх жилах.

 

3. Двоскладним є речення:

А. Краще добре робити, ніж гарно говорити.

Б. Березень березовим віником зиму вимітає, весну в гості закликає.

В. На батозі далеко не поїдеш.

Г. Пороби до поту, то й поїси в охоту.

 

4. В якому з поданих речень є складений дієслівний присудок

А Поет всюди залишається господарем свого настрою.

Б Василь Стус – справді великий поет.

В В труді твори красу життя.

Г Почав жевріти схід сонця.

 

5. В якому з поданих речень є іменний складений присудок

А Земля почала зеленіти тендітною травою.

Б Я щиру правду говорю.

В Дід любив спати під дубом.

Г Плеск Дніпра був ніжним і невиразним.

 

6. Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.

 

1 означено-особове                            А Пахло чебрецем і свіжою травою.

2 неозначено-особове                        Б Довгий яр, білою черемхою залитий.

3 узагальнено-особове                       В Більше роби та менше говори.

4 називне                                             Г Наливайтесь, житечко й ячмінь, тепловиною.

                                                              Д Весілля справляли по-старосвітському.

7. Перед виділеним сполучником треба поставити кому в реченні (розділові знаки пропущено)
А Знову яблуні цвітуть і лунає знайомий мотив.
Б Вночі спадали хмари куряви і затихав Путивль.
В Знов зустріча земля годину літню і дерево пахучо зацвіта.
Г Під стріху вигнався соняшник і кручені паничі по ньому в’ються.
Д Де-не-де біля вирв сивіє безводний полин або кущиться пахучий чебрець.

 

8. Коми НЕ ТРЕБА ставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущено)
А Хай наше слово не вмирає і наша правда хай живе!
Б І журиться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад.
В Лиш храм збудуй а люди в нього прийдуть,
Г Танула сиза мла й у первісній величі сходило сонце.
Д Гроза пройшла і грім ударив десь збоку.

9. Складнопідрядним з означальною частиною є речення
А І де в світі тая сила, щоб в бігу його спилила.
Б Море так бадьоро хлюпає, що аж слухати любо.
В Так літував Іван у полонині, аж доки вона не спустіла.
Г Благословен, чий труд прекрасний життя здіймає із руїн.
Д Де літо маки стеле килимами, дитя в городі ходить коло мами.

10. Складнопідрядним зі з’ясувальною частиною є речення
А Література, яка мала Тичину й Довженка, не має права здрібніти.
Б Спинюсь я і довго буду слухать, як бродять серпень по землі моїй.
В І як за сонцем повертає сонях, гак довго вслід чомусь дивились ми.
Г Хоч на історії дід і не знався, та все ж із ним цікаво було побалакати.
Д Мирон бережно підступав до станції, де вже потяга не було.

 

11. Складнопідрядним із підрядною частиною місця є речення
А Біля ставка, де ми прощалися, нам випало зустрітися після довгої розлуки.
Б А там, де березина витісняла сосну, все залите було бенгальським вогнем.
В Біля осокорів, де він зустрівсвою долю, загримів гарматний грім.
Г А на тому місці, де стояла тінь, іскрило сонце широкою плямою.
Д Ти борися за луг зелений, де колись виглядав свою милу.

12. Тире ставиться між частинами такого складного безсполучникового речення (розділові знаки пропущено):

А Багато няньок дитина без носа (Народна творчість).

Б 3 дочками таке до десяти тішиш, після двадцяти віддати мрієш (Народна творчість).

В Тихо дрімає сірий лап жита річка так тихо шепче... (В. Щурат).

Г Не повернуть минулого ніколи воно пройшло і вже здається миттю (М. Рильський).

 

13. Переписати речення, розставити розділові знаки, вказати над кожним словом  частину мови, виконати синтаксичний розбір речень.

 

  1. Чи то дим ішов від вогнища чи то туман піднімався над болотом.
  2. Аби не витрачати зайвих сил мусив мандрівник залишити рюкзак під каменем.

 

14.  Написати твір-роздум на одну з тем: 1) «Мудрість окраса людини».

       2) «Ніхто не родився вченим»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Контрольна робота з теми «Морфеміка, словотвір, морфологія української мови»    І варіант

1. Визначте рядок, в якому всі іменники у формі родового відмінка однини мають закінчення –а, (-я):

А текст, пісок, Київ, Кривий Ріг;

Б рід, вид, склад, спосіб;

В табулятор, таймер, тангенс, тиждень;

Г футбол, біг, коридор, живопис.

 

2. Визначте рядок, в якому всі іменники є незмінюваними:

А хор, телеграма, матір, граматика;

Б МВС, турне, Дурново, завбази;

В радість, квасолиння, сопілка, кепі;

Г пенальті, ворона, милосердя, кіннота.

 

3. Визначте рядок, в якому всі прикметники належать до розряду якісних:

А ведмежа голова, вишневий сік, заяча душа;

Б Довженкові фільми, учнівський білет, вовчий апетит;

В воляча сила, вишневий садок, лебедина пісня;

Г звірячий погляд, бузковий колір, ведмежа послуга.

 

4. Позначте рядки, в яких складні прикметники пишуться через дефіс:

А східно/український, життє/здатний, чотири/кутний, хіміко/терапевтичний;

Б термо/гідро/динамічний, напів/свідомий, дво/мільонний, україно/мовний;

В народно/пісенний, зерно/збиральний, військово/полонений, зовнішньо/торгівельний;

Г хіміко/технологічний, військово/стратегічний, військово/лікарський, південно/західний;

 

5. Визначте рядок, в якому всі займенники належать до розряду означальних:

А сам, інший, самий, кожний;

Б цей, такий, стільки, той;

В нікотрий, ніякий, ніщо, ніскільки;

Г котрий, скільки, який, чий.

 

6.Вкажіть рядок, в якому усі займенники написано правильно:

А ніхто, абихто, хтось, якийсь;

Б що-небудь, казнащо, хтознащо, казнахто;

В аби з ким, в нікого, з казна-ким, хтозна-який;

Г хтозна-з-ким, аби-де, хто-небудь, будьчий;

 

7. Вкажіть рядок, в якому в усіх числівниках відмінюється обидві частини:

А двісті, сімдесят, триста, чотириста;

Б двісті, триста, чотириста, сімсот;

В сімдесят, вісімдесят, шістдесят, п’ятдесят;

Г вісімдесят, вісімсот, чотириста, сімдесят.

 

8. Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку

А триста п’ятдесят грами

Б тисяча раз

В півтораста тонни

Г півтора кубометра

 

9. Позначте рядок, у якому всі дієслова належать до І дієвідміни

А Захоплюватися, будувати, проходити,бачити

Б Розшукувати, прокидатися, сидіти,знати

В Подорожувати, итати,клеїти,емагати

Г Пити,біліти, іржати, побороти

 

10. Неправильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку

А захистімо,      Б покладемо,     В володійте,      Г летімо.

11.Вкажіть рядки, в яких всі прислівники пишуться разом:

А в/горі, по(королівськи), будь(як), будь(що)будь;

Б в/день, в/голос, куди(таки), віч(на)віч);

В у/четверо, в/останнє, на/швидкуруч, за/одно;

Г перед/усім, ані/трохи, в/цілому, в/основному.

 

12. Правильно утворено ступені порівняння прислівників у рядку

 

 

 

А найкраще, дуже швидко, найменш популярніше, дуже добре 
Б більш популярно, помалу, найбільш густо, вишче 
В менш вправно, маліше, дорогше, наймиліше 
Г веселіше, якнайголосніше, тепліше, найсміливіше 
Д завесело, дуже швидко, трошечки, більш низько

 

13.Граматично правильно побудовано словосполучення
А погодитися при умовах
Б виконати за бажанням
В чекати біля двох годин
Г еколог по спеціальності
Д спізнитися із-за негоди

 

14.  Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ
А Між горами старий Дніпро, неначе в молоці дитина.
Б Не можна любити народів других, якщо ти не любиш Вкраїну.
В Батьківщина починається для людини зі шматка неба.
Г Люди з красивими душами не здатні на підлість.
Д Як хороше радіти без причини, коли на місто сутінь опада.

 

15. В котрому рядку виділене слово є сполучником, і його треба писати разом.:

      А. Ворон висміює свиню за\те, що чорна.

      Б. Що\б улітку не вродило, зимою не зашкодить.

      В. Як\ би руки не працювали, а розум над ними пан.

      Г. Індик хоч не співає, за\те багато думає.

     Д. Він карався за\те, що зрадив.

 

16. Частка вжита в кожному реченні, окрім:

А Правда таки переможе.

Б Пішов би я в Україну.

В Майже тиждень не було дощу.

Г Я буду крізь сльози сміятись.

 

17. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)

Хитра людина  (1)за   (2)що вчепиться, за те й держиться, (3)хоч завжди хотіла (4)би кращого

А частка                                    В прийменник             Д вигук

Б займенник                             Г сполучник  

 

18. Прочитайте текст, викладіть Ваш погляд на цю проблему.

Добро завжди має перемагати – це ми знаємо з дитинства. Але ж відомо, що будь-яка перемога пов’язана з певним насильством. Як добро має перемагати в нашому недоброму світі?

 

Контрольна робота з теми «Морфеміка, словотвір, морфологія української мови» ІІ варіант

1. Визначте рядок, в якому всі іменники у формі родового відмінка однини мають закінчення а, (-я):

А кілограм, Дон, фокстрот, Кавказ

Б дощ, біль, сюжет, шовк

В дуб, вітер, жаль, міок

Г відсток, мст,будинок, розри

 

2. До жіночого рду належать усі іменники рядка

А жовч, нежить, розкіш, ГЕС

Б роль, аташе, Токіо, юнь.

В мадемуазель, фрау, кашне, газель

Г гінді, цеце, гуаш, сповідь.

 

3. Визначте рядок, в якому всі прикметники творять ступені порівняння від інших основ:

А босий, тонесенький, розумний, гарячий;

Б дорогий, предобрий, знайомий, веселий;

В величезний, струмисто-запашний, зрячий, сліпий;

Г мудрий, швидкий, красивий, солодкий.

 

4. Позначте рядки, в яких складні прикметники пишуться разом:

 

А волого/тепловий, вторинно/електронний, до/мінорний, всесвітньо/відомий 
Б взаємо/залежний, загально/відомий, волого/стійкий, глинисто/піщаний
В воєнно/промисловий, безпосередньо/залежний, історико/архівний , легко/озброєний 
Г вічно/зелений, військово/полонений, голово/ногі, трубо/зварювальний

 

 

5. Усі займенники вказівні в рядку

А ніхто, ніщо, весь, оцей

Б ті, сей, дехто, хтось

В стількох, тим, отому, таких

Г дехто, дещо, стільки, таки

 

6.Вкажіть рядок, в якому усі займенники написано правильно:

А  з нічим, ні з чим, декотрий, абищо

Б ні для чого, ані-хто, чий-небудь, ні-до-кого

В казна-чий, абичий, чого-небудь, дечому

Г ніперед ким, де-кого, нічого, абихто.

 

7. Лише друга частина відмінюється в усіх числівниках рядка

А П’ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят

Б триста, шістнадцять, чотириста, дев’яносто

В двісті, п’ятдесят, вісімсот, п’ятсот

Г Вісімдесят, вісімсот, тридцять, двадцять

 

8. Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку

А два з половиною років

Б два тижня

В нуль цілих і п’ять десятих секунди

Г чотири гриба

 

9. Позначте рядок, у якому всі дієслова належать до ІІ дієвідміни

А лякати, брати, розгубити, бігти

Б казати, мовчати, вчити, жовтіти

В палахкотіти, смішити, солити, хрустіти

Г туркотіти, турбувати, горіти, обистити

10. Неправильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку

А одужуймо,     Б спечіть,       В зробимо,       Г любімо.

 

11.Вкажіть рядки, в яких всі прислівники пишуться через дефіс:

А кінець(кінцем), ні(звідки), сам(на)сам, ані(де);

Б по(латині), якось(то), як(не)як, на(гора);

В на(троє), по(українському), з(дня)на(день), рік(у)рік;

Г по(волі), за(одно), у(продовж), обі(руч).

 

12. Правильно утворено ступені порівняння прислівників у рядку

А дорожче, щонайніжніше, голосніше, більш вдало 
Б поганіше, занадто голосно, помалу, зовсім мало 
В ліпше, куди швидше, прекрасно, страшніше 
Г найрадісно, маліше, більш виважено, найкраще 
Д вище, якнайголосніше, якнайшвидше, захмарно дорого

 

13. Граматично правильно побудовано словосполучення
А на протязі кварталу                     Г перекладати чеською          Д отримати по адресу
Б конспект по зоології                    В згідно до постанови
 

14. Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ
А Без праці не проживеш.
Б Друзі пізнаються в біді.
В Не гріє сонце на чужині.
Г Як гукнеш, так і відгукнеться.
Д Час за гроші не зможеш купити.

 

15. В котрому рядку виділене слово є сполучником, і його треба писати разом.:

А Не за\те вовка б’ють, що сірий, а за\те, що овечку з’їв.

Б Що\б біди не мати, треба працювати.

В Хитра людина за\що вчепиться, за\те й держиться.

Г Спасибі, вулице, за\те, що ти в життя моє вросла.

Д Я думаю про\те, що в мене є, що я лічу.

 

16.В котрому рядку вжито частку

А Дякую тобі за листа.

Б Хоч хвилиночку зачекай на мене.

В Пам’ятаю, як уперше пішов до школи.

Г Утішило мене те, що ти любиш музику.

Д Мені захотілося жити так, щоб душа співала.

 

17. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)

(1)Єге,  кожен другий хлопець завжди(2 всюди намагається (3) таки показати себе (4)перед коханою дівчиною з найкращої сторони

А частка                    В прийменник     Д вигук

Б займенник             Г сполучник  

 

18. Прочитайте текст, викладіть Ваш погляд на цю проблему.

   Споконвіків у суспільстві цінували різні людські якості: у тривожні часи -  мужність, хоробрість, готовність до ризику, у мирні – працьовитість, виваженість, здатність до компромісів тощо. І нині одні прагнуть романтики, інші – віддають перевагу прагматизму.

А які людські якості найбільше потрібні молоді в сучасному світі?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Alla
    Бажаю Вам вдячних учнів і батьків!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 червня 2018
Переглядів
9923
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку