Дані практичні розробки тематичних контрольних робіт з української мови у 3 класі складено у тестовій формі. Усі завдання відповідають вимогам, які чітко сформульовані в Додатку до наказу МОН України від 19.08.2016 №1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи».
Перевірка мовних знань і умінь учнів у 3 класі
__________________________________________________________________________________________________________________________________
ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ №1 (3 клас) І варіант
1. Познач правильну відповідь. Членами речення є: А підмет і присудок; Б всі слова в реченні; В всі слова в реченні, до яких можна поставити питання за змістом.
2. Визнач речення, у якому є звертання. А Діти шанують батька і неньку. Б Шануйте батька і неньку, діти! В Кого шанують діти?
3. Прочитай речення. Вкажи, які слова становлять його граматичну основу.
Похмуре небо віщувало початок бурі. А Похмуре небо Б Небо віщувало В Початок бурі.
4. Познач, яким синонімом можна замінити поданий фразеологізм: Змотати вудки А Сховати вудки Б Перестати ловити рибу В Утекти
5. Встанови логічні пари. Визнач, який заголовок відповідає кожній частині тексту «Осінь»
А Осінь прийшла в ліс. Часто йдуть дощі. 1. Скоро зима Вітер зриває листя з дерев.
Б Поховалися у свої домівки мурашки. 2. Пора дощів Під розлогою ялиною заснув їжачок. Білочка сидить у дуплі.
В Скоро настане холодна зима. У лісі затихнуть 3. Всі сховалися звірі та пташки.
А |
|
Б |
|
В |
|
6. Із поданих слів склади речення і запиши його. Підкресли головні та другорядні члени.
З, листя, осипається, лип, жовте, і, беріз.
_________________________________________________________________
7. Прочитай речення.
Вітер зірвав з берізки останній листок. Встанови зв'язок слів у реченні за допомогою питань:
__________________(що зробив?)_______________; __________________(з чого?)_______________; __________________(що?)_______________; __________________(який?)_______________;
8. Уважно прочитай текст. Заміни виділені слова антонімами. Запиши утворений текст і добери заголовок.
Біля дороги стоїть старий низький будинок. Вікна у ньому вузькі, темні. Двері завжди зачинені для рідних людей. На подвір'ї мало квітів і дерев. Живе в цьому будинку злий і скупий господар.
|
|
|
|
|
|
_________________________________________________________________________________________________________________________________
ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ №1 (3 клас) ІІ варіант 1. Познач правильну відповідь. Членами речення є: А всі слова в реченні, до яких можна поставити питання за змістом Б підмет і присудок; В всі слова в реченні;
2. Визнач речення, у якому є звертання. А Українці свято шанують звичаї свого народу. Б Що шанують українці? В Шануйте, українці, звичаї свого народу!
3. Прочитай речення. Вкажи, які слова становлять його граматичну основу.
Вітер зірвав з берізки останній листок. А Вітер зірвав Б Зірвав листок В Останній листок
4. Познач, яким синонімом можна замінити поданий фразеологізм: Кури не клюють. А не їдять Б багато В мало
5. Встанови логічні пари. Визнач, який заголовок відповідає кожній частині тексту «Осінь»
А Осінь прийшла в ліс. Часто йдуть дощі. 1. Всі сховалися Вітер зриває листя з дерев.
Б Поховалися у свої домівки мурашки. 2. Скоро зима Під розлогою ялиною заснув їжачок. Білочка сидить у дуплі.
В Скоро настане холодна зима. У лісі затихнуть 3. Пора дощів звірі та пташки.
А |
|
Б |
|
В |
|
6. Із поданих слів склади речення і запиши його. Підкресли головні та другорядні члени.
На, березі, річки, рослини, діти, лікарські, збирали.
_________________________________________________________________
7. Прочитай речення.
Холодний вітер жене сірі хмари. Встанови зв'язок слів у реченні за допомогою питань:
__________________(що робить?)_______________; __________________(який?)_______________; __________________(що?)_______________; __________________(які?)_______________;
8. Уважно прочитай текст. Заміни виділені слова антонімами. Запиши утворений текст і зміни заголовок.
Запізнилися
Увечері ми з дідусем пішли до поїзда. До станції було далеко. Дув холодний зустрічний вітер, і йти було важко. Прийшли ми до станції, а поїзд саме відходить. Як погано, що ми запізнились!
|
|
|
|
|
|
__________________________________________________________________________________________________________________________________
ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ №2 (3 клас) І варіант
1. Познач правильну відповідь. Спільна частина споріднених слів називається: А основою; Б коренем; В закінченням.
2. Обери рядок, у якому в усіх словах потрібно писати букву е: А д.ректор, д.путат, к.шеня; Б ап.тит, в.лосипед, пр.зидент; В п.ріг, пш.ниця, тр.вога.
3. Визнач, у якому рядку в усіх словах замість крапки потрібно писати префікс -с:
А .питати, .ховати, .кинути; Б .ловити, .шити, .чесати; В .робити, .мити, .цідити.
4. Познач рядок, у якому всі слова утворені за допомогою суфіксів:
А хмари, хмара, хмаринка; Б хмара, хмарка, хмаринка; В хмарка, хмаронька, хмаринка;
5. Встанови відповідність між словами та моделями, що відображають їх будову.
А Проліска. 1. Б Листя. 2. В Лінійка. 3.
А |
|
Б |
|
В |
|
6. Встав у слова пропущені букви, застосувавши для цього відповідні правила для перевірки їх написання. Перевірні слова запиши.
Про . ба – _________________ . Ні . ті – _________________ .
7. Прочитай. Визнач префікси і прийменники. Запиши правильно подані речення, розкривши дужки.
Василько (за)біг (за)товаришем. Друзі швидко (до)бігли (до)річки. Хлопці (від)штовхнули човен (від)берега. __________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Склади та запиши привітання мамі до дня Матері. У зачині використай звертання до адресата. Дотримуйся тричастинної структури висловлювання. Передбач абзаци. Розкрий тему у змісті вітання. Пиши грамотно. У тексті має бути 20-25 слів.
|
|
|
|
|
|
__________________________________________________________________________________________________________________________________
ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ №2 (3 клас) ІІ варіант
1. Познач правильну відповідь. Змінна частина слова називається: А основою; Б коренем; В закінченням.
2. Обери рядок, у якому в усіх словах потрібно писати букву и: А д.ректор, д.путат, пш.ниця; Б ап.тит, в.лосипед, пр.зидент; В к.шеня, п.ріг, тр.вога.
3. Визнач, у якому рядку в усіх словах замість крапки потрібно писати префікс -з:
А .питати, .ховати, .кинути; Б .ловити, .шити, .чесати; В .робити, .фотографувати, .цідити.
4. Познач рядок, у якому всі слова утворені за допомогою суфіксів:
А ліки, лікар, лікарня; Б лікар, лікарі, лікарів; В лікар, лікарня, лікування;
5. Встанови відповідність між словами та моделями, що відображають їх будову.
А Загадка. 1. Б Мудрий. 2. В Казочка. 3.
А |
|
Б |
|
В |
|
6. Встав у слова пропущені букви, застосувавши для цього відповідні правила для перевірки їх написання. Перевірні слова запиши.
Боро . ба – _________________ . Кі . ті – _________________ .
7. Прочитай. Визнач префікси і прийменники. Запиши правильно подані речення, розкривши дужки.
Сонце (за)йшло (за)хмару. Марійка (на)писала (на)конверті свою адресу. (До)села діти (до)їхали автобусом.
__________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Склади та запиши привітання мамі до дня Матері. У зачині використай звертання до адресата. Дотримуйся тричастинної структури висловлювання. Передбач абзаци. Розкрий тему у змісті вітання. Пиши грамотно. У тексті має бути 20-25 слів.
|
|
|
|
|
|
____________________________________________________________________________________________________________________________
ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ №3 (3 клас) І варіант
1. Познач правильну відповідь. Частина мови, що вказує на ознаку предмета, називається: А іменником; Б прикметником; В дієсловом.
2. Обери рядок, у якому всі іменники записані правильно:
А Львів, Район, Столиця, Карпати, село, Дністер; Б Львів, район, столиця, карпати, Село, Дністер; В Львів, район, столиця, Карпати, село, Дністер;
3. Визнач, у якому прислів’ї вжито прикметники-антоніми:
А Де багато крику, там мало роботи. Б Не бійся розумного ворога, а бійся дурного приятеля. В Чого ранком не зробиш, того вдень не наздоженеш.
4. Прочитай речення: Весна приносить людям радість і здоров’я. У якому часі вжито дієслово в реченні? :
А у минулому; Б у теперішньому; В в майбутньому.
5. Прочитай слова: Директор, джерело, бензин, адреса, вогнище, пшениця.
Розподіли подані іменники за трьома групами і впиши їх у відведеному для цього місці.
І група – ті, які належать до чоловічого роду:
|
|
ІІ група – ті, які належать до жіночого роду:
|
|
ІІІ група – ті, які належать до середнього роду:
|
|
6. Від слів у дужках утвори прикметники. Запиши утворені словосполучення. Визначи число та рід прикметників.
Праця (чесність) – _______________________________________________. Місце (небезпека) – _______________________________________________.
7. Прочитай речення.
Ніколи (не)запізнюйся до школи. (Не)ображай менших, (не)сварися з друзями.
Запиши правильно подані речення, розкривши дужки. __________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Склади та запиши загадку про зайця, використовуючи прикметники: Сірий, куций, довгі, білий.
|
|
|
|
|
|
__________________________________________________________________________________________________________________________________
ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ №3 (3 клас) ІІ варіант
1. Познач правильну відповідь. Частина мови, що вказує на дію предмета, називається: А іменником; Б прикметником; В дієсловом.
2. Обери рядок, у якому всі іменники записані правильно:
А Мостиська, Україна, річка, місто, Карпати, область; Б Мостиська, україна, річка, місто, Карпати, область; В мостиська, україна, річка, місто, карпати, область; ;
3. Визнач, у якому прислів’ї вжито прикметники-антоніми:
А Без вірного друга великая туга. Б Нових друзів май, а старих не забувай. В Вчений впевнено іде, а неук слідом спотикається.
4. Прочитай речення: Весна принесе людям радість і здоров’я. У якому часі вжито дієслово в реченні? :
А у минулому; Б у теперішньому; В в майбутньому.
5. Прочитай слова: Очерет, криниця, фермер, серце, електрика, зернятко.
Розподіли подані іменники за трьома групами і впиши їх у відведеному для цього місці.
І група – ті, які належать до чоловічого роду:
|
|
ІІ група – ті, які належать до жіночого роду:
|
|
ІІІ група – ті, які належать до середнього роду:
|
|
6. Від слів у дужках утвори прикметники. Запиши утворені словосполучення. Визначи число та рід прикметників.
Мова (Україна) – _______________________________________________. Струмок (дзвінок) – ______________________________________________.
7. Прочитай речення.
У класі (не)галасуй, розмовляй напівголосно. (Не)бігай по коридору, ходи спокійно, (не)штовхайся.
Запиши правильно подані речення, розкривши дужки. __________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Склади та запиши загадку про півня, використовуючи прикметники: попелястий, зозулястий, горластий, червоний,
|
|
|
|
|
|