Контрольні роботи з української мови "Преревірка мовних знань і вмінь у 3 класі"

Про матеріал

Дані практичні розробки тематичних контрольних робіт з української мови у 3 класі складено у тестовій формі. Усі завдання відповідають вимогам, які чітко сформульовані в Додатку до наказу МОН України від 19.08.2016 №1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи».

Перегляд файлу

               Перевірка мовних знань і умінь учнів у 3 класі

__________________________________________________________________________________________________________________________________

ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ     №1         (3 клас)                                                                      І варіант

1. Познач правильну відповідь.                                                                                                                                                                               Членами речення є:                                                                                                                                 А   підмет і присудок;                 Б    всі слова в реченні;                                                                                                                                            В   всі слова в реченні, до яких можна поставити питання за змістом.

2. Визнач речення, у якому є звертання.                                                                                                                      А   Діти шанують батька і неньку.                                                                                         Б   Шануйте батька і неньку, діти!                                                                                                                 В   Кого шанують діти?

3.  Прочитай речення. Вкажи, які слова становлять його граматичну основу.

Похмуре небо віщувало початок бурі.                                                                               А   Похмуре небо                                                                                                                           Б   Небо віщувало                                                                                                                                         В   Початок бурі.    

4.   Познач, яким синонімом можна замінити поданий фразеологізм:   Змотати вудки                                                          А   Сховати вудки                                                                                                                           Б   Перестати ловити рибу                                                                                                                                         В   Утекти

5.  Встанови логічні пари.  Визнач, який заголовок відповідає кожній частині тексту «Осінь»    

А   Осінь прийшла в ліс. Часто йдуть дощі.                            1. Скоро зима                                                                                     Вітер зриває листя з дерев. 

Б   Поховалися у свої домівки мурашки.                                2. Пора дощів                                                                                               Під  розлогою ялиною заснув їжачок.                                                                                                                Білочка сидить у дуплі.

В  Скоро настане холодна зима. У лісі затихнуть                 3. Всі сховалися                                                                                                             звірі та пташки.           

А

 

Б

 

В

 

 

6.  Із поданих слів склади речення і запиши його. Підкресли головні та другорядні члени.    

З,   листя, осипається, лип, жовте, і, беріз.

_________________________________________________________________

7.  Прочитай речення.                                        

Вітер зірвав з берізки останній листок.                                                                                             Встанови  зв'язок слів у реченні за допомогою питань: 

__________________(що зробив?)_______________;                                    __________________(з чого?)_______________;                       __________________(що?)_______________;                    __________________(який?)_______________;

8. Уважно прочитай текст. Заміни виділені слова антонімами.  Запиши утворений текст і добери заголовок.                                                            

   Біля дороги стоїть старий низький будинок. Вікна у ньому вузькі, темні. Двері завжди зачинені для рідних людей. На подвір'ї мало квітів і дерев. Живе в цьому будинку злий і скупий господар.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________________________________________________________________________________________________________________________

ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ     №1         (3 клас)                                                                      ІІ варіант                                                                                                                                        1. Познач правильну відповідь.                                                                                                                                                                               Членами речення є:                                                                                                                                 А   всі слова в реченні, до яких можна поставити питання за змістом                                                                 Б     підмет і присудок;                  В    всі слова в реченні;                                                                                                                                           

2. Визнач речення, у якому є звертання.                                                                                                                      А   Українці  свято шанують звичаї свого народу.                                                                                         Б   Що шанують українці?                                                                                                                         В   Шануйте, українці, звичаї свого народу!                                                                                                                

3.  Прочитай речення. Вкажи, які слова становлять його граматичну основу.

Вітер зірвав з берізки останній листок.                                                                                                                 А   Вітер зірвав                                                                                                                                            Б   Зірвав листок                                                                                                                                      В   Останній листок

4.  Познач, яким синонімом можна замінити поданий фразеологізм: Кури не клюють.                                                                                                                                                                           А   не їдять                                                                                                                           Б   багато                                                                                                                                         В   мало

5.  Встанови логічні пари.  Визнач, який заголовок відповідає кожній частині тексту «Осінь»    

А   Осінь прийшла в ліс. Часто йдуть дощі.                            1. Всі сховалися                                                                                                             Вітер зриває листя з дерев. 

Б   Поховалися у свої домівки мурашки.                                2. Скоро зима                                                                                     Під  розлогою ялиною заснув їжачок.                                                                                                                Білочка сидить у дуплі.

В  Скоро настане холодна зима. У лісі затихнуть                 3. Пора дощів                                                                                               звірі та пташки.                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

 

А

 

Б

 

В

 

 

 

6.  Із поданих слів склади речення і запиши його. Підкресли головні та другорядні члени.    

На, березі, річки, рослини, діти, лікарські, збирали.

_________________________________________________________________

7.  Прочитай речення.                                        

Холодний вітер жене сірі хмари.                                                                                             Встанови  зв'язок слів у реченні за допомогою питань: 

__________________(що робить?)_______________;                                    __________________(який?)_______________;                       __________________(що?)_______________;                    __________________(які?)_______________;

8. Уважно прочитай текст. Заміни виділені слова антонімами.  Запиши утворений текст і зміни заголовок.                                                            

                                                  Запізнилися

  Увечері ми з дідусем пішли до поїзда. До станції було далеко. Дув холодний зустрічний вітер, і йти було важко. Прийшли ми до станції, а поїзд саме відходить. Як погано, що ми запізнились!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________

ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ     №2         (3 клас)                                                                      І варіант

1.  Познач правильну відповідь.                                                                                                                                                                               Спільна частина споріднених слів називається:                                                                                                                                 А   основою;                 Б    коренем;                 В   закінченням.

2.   Обери рядок, у якому в усіх словах потрібно писати букву е:                                                         А    д.ректор,  д.путат,  к.шеня;                                                                                                      Б    ап.тит,  в.лосипед,  пр.зидент;                                                                                          В    п.ріг,  пш.ниця,  тр.вога.

3.  Визнач, у якому рядку в усіх словах замість крапки потрібно писати префікс :

А    .питати,   .ховати,  .кинути;                                                                                                                             Б    .ловити,  .шити,  .чесати;                                                                                                          В    .робити,  .мити,  .цідити.

4.   Познач рядок, у якому всі слова утворені за допомогою суфіксів:

А   хмари, хмара,  хмаринка;                                                                                                             Б   хмара, хмарка,  хмаринка;                                                                                                             В   хмарка, хмаронька,  хмаринка;                                                                                                            

5.  Встанови відповідність між словами та моделями, що відображають їх будову.

А   Проліска.                                    1.                                                                                                Б   Листя.                                         2.                                                                                             В   Лінійка.                                      3.       

А

 

Б

 

В

 

 

6.  Встав у слова пропущені букви,  застосувавши для цього відповідні правила для перевірки їх написання. Перевірні слова запиши.     

Про . ба –    _________________ .            Ні . ті – _________________ .    

 

 

 

7.   Прочитай. Визнач префікси і прийменники. Запиши правильно подані речення, розкривши дужки.

Василько (за)біг (за)товаришем. Друзі швидко (до)бігли (до)річки. Хлопці   (від)штовхнули човен  (від)берега.  __________________________________________________________________________________________________________________________________

 8.  Склади та запиши привітання мамі до дня Матері. У зачині використай звертання до адресата. Дотримуйся тричастинної структури висловлювання. Передбач абзаци. Розкрий тему у змісті вітання. Пиши грамотно. У тексті має бути 20-25 слів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________

ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ     №2         (3 клас)                                                                      ІІ варіант

1.  Познач правильну відповідь.                                                                                                                                                                                Змінна частина слова називається:                                                                                                                                 А   основою;                 Б    коренем;                 В   закінченням.

2.   Обери рядок, у якому в усіх словах потрібно писати букву и:                                                         А    д.ректор,  д.путат,   пш.ниця;                                                                                                      Б    ап.тит,  в.лосипед,  пр.зидент;                                                                                          В    к.шеня,  п.ріг,  тр.вога.

3.  Визнач, у якому рядку в усіх словах замість крапки потрібно писати префікс :

А    .питати,   .ховати,  .кинути;                                                                                                                             Б    .ловити,  .шити,  .чесати;                                                                                                          В    .робити,  .фотографувати,  .цідити.

4.   Познач рядок, у якому всі слова утворені за допомогою суфіксів:

А   ліки, лікар, лікарня;                                                                                                             Б   лікар, лікарі, лікарів;                                                                                                              В   лікар, лікарня, лікування;                                                                                                            

5.  Встанови відповідність між словами та моделями, що відображають їх будову.

А   Загадка.                                    1.                                                                                                Б   Мудрий.                                   2.                                                                                             В   Казочка.                                   3.       

А

 

Б

 

В

 

 

6.  Встав у слова пропущені букви,  застосувавши для цього відповідні правила для перевірки їх написання. Перевірні слова запиши.     

Боро . ба –    _________________ .            Кі . ті – _________________ .    

 

 

7.   Прочитай. Визнач префікси і прийменники. Запиши правильно подані речення, розкривши дужки.

Сонце (за)йшло (за)хмару.  Марійка (на)писала (на)конверті свою адресу.  (До)села діти (до)їхали автобусом.

__________________________________________________________________________________________________________________________________

 8.  Склади та запиши привітання мамі до дня Матері. У зачині використай звертання до адресата. Дотримуйся тричастинної структури висловлювання. Передбач абзаци. Розкрий тему у змісті вітання. Пиши грамотно. У тексті має бути  20-25 слів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

____________________________________________________________________________________________________________________________

ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ     №3         (3 клас)                                                                      І варіант

1.  Познач правильну відповідь.                                                                                                                                                                                Частина мови, що вказує на ознаку предмета,  називається:                                                                                                                                 А   іменником;                                                                                                                        Б    прикметником;                                                                                                                             В   дієсловом.

2.   Обери рядок, у якому  всі іменники записані правильно:                                                        

А    Львів, Район, Столиця, Карпати, село, Дністер;                                                                                                      Б    Львів, район, столиця, карпати, Село, Дністер;                                                                                                      В    Львів, район, столиця, Карпати, село, Дністер;                                                                                                     

3.   Визнач, у якому прислів’ї вжито прикметники-антоніми:

А    Де багато крику, там мало роботи.                                                                                       Б    Не бійся розумного ворога, а бійся дурного приятеля.                                                                            В    Чого ранком не зробиш, того вдень не наздоженеш.

4.   Прочитай  речення:  Весна приносить людям радість і здоров’я.                                         У якому часі вжито дієслово в реченні?  :

А   у  минулому;                                                                                                                                      Б   у  теперішньому;                                                                                                                                    В   в  майбутньому. 

 5.  Прочитай слова:                                                                                                                                             Директор, джерело, бензин, адреса, вогнище, пшениця.                                                                                                                                                                     

Розподіли подані іменники за трьома групами і впиши їх у відведеному для цього  місці.

І група – ті, які належать до чоловічого роду:

 

 

ІІ група – ті, які належать до жіночого роду:

 

 

ІІІ група – ті, які належать до середнього роду:

 

 

 

 

6.  Від слів у дужках утвори прикметники. Запиши утворені словосполучення. Визначи число та рід прикметників.

Праця (чесність) –    _______________________________________________.            Місце  (небезпека) – _______________________________________________.    

7.   Прочитай речення.

  Ніколи   (не)запізнюйся до школи. (Не)ображай менших, (не)сварися з друзями.  

Запиши правильно подані речення, розкривши дужки.                                                           __________________________________________________________________________________________________________________________________

 8.  Склади та запиши загадку про зайця, використовуючи прикметники: Сірий, куций, довгі, білий.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________

ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ     №3         (3 клас)                                                                      ІІ варіант

1.  Познач правильну відповідь.                                                                                                                                                                                Частина мови, що вказує на дію предмета,  називається:                                                                                                                                 А   іменником;                                                                                                                              Б    прикметником;                                                                                                                                                                                                                          В   дієсловом.

2.   Обери рядок, у якому  всі іменники записані правильно:                                                        

А   Мостиська, Україна, річка, місто, Карпати, область;                                                                                                      Б   Мостиська, україна, річка, місто, Карпати, область;                                                                                                  В   мостиська, україна, річка, місто, карпати, область;   ;                                                                                                     

3.   Визнач, у якому прислів’ї вжито прикметники-антоніми:

А    Без вірного друга великая туга.                                                                                                           Б    Нових друзів май, а старих не забувай.                                                                               В    Вчений впевнено іде, а неук слідом спотикається.

4.   Прочитай  речення:  Весна принесе людям радість і здоров’я.                                         У якому часі вжито дієслово в реченні?  :

А   у  минулому;                                                                                                                                      Б   у  теперішньому;                                                                                                                                    В   в  майбутньому. 

 5.  Прочитай слова:                                                                                                                                             Очерет, криниця, фермер, серце, електрика, зернятко.                                                                                                                                                                     

Розподіли подані іменники за трьома групами і впиши їх у відведеному для цього  місці.

І група – ті, які належать до чоловічого роду:

 

 

ІІ група – ті, які належать до жіночого роду:

 

 

ІІІ група – ті, які належать до середнього роду:

 

 

 

 

6.  Від слів у дужках утвори прикметники. Запиши утворені словосполучення. Визначи число та рід прикметників.

Мова (Україна) –      _______________________________________________.            Струмок  (дзвінок) –  ______________________________________________.    

7.   Прочитай речення.

У класі  (не)галасуй, розмовляй напівголосно.  (Не)бігай по коридору, ходи спокійно,  (не)штовхайся.   

Запиши правильно подані речення, розкривши дужки.                                                                             __________________________________________________________________________________________________________________________________

 8.  Склади та запиши загадку про півня, використовуючи прикметники: попелястий, зозулястий, горластий, червоний,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гайдіна Наталія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Похила Галина Богданівна
    Дякую за такі змістовні роботи!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 березня 2018
Переглядів
12542
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку