Контрольні роботи з української мови "Преревірка мовних знань і вмінь у 4 класі"

Про матеріал

Шановні колеги! Пропоную вашій увазі всі тематичні тестові контрольні роботи з української мови у 4 класі у 2-х варіантах. Усі завдання складено згідно з методичними рекомендаціями, поданими у Додатку до наказу МОН України від 19.08.2016 №1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи».

Перегляд файлу

       Перевірка мовних знань і умінь учнів у 4 класі

__________________________________________________________________________________________________________________________________

ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ     №1         (4 клас)                                                                      І варіант

1. Обери правильне твердження.                                                                                                                                                          Іменники змінюються за:                                                                                                                                                                         А   родами і числами;                                                                                                                                      Б   числами і відмінками;                                                                                                                                    В   родами, числами і відмінками. 

2.  Визнач, у якому рядку всі іменники в орудному відмінку однини записано правильно:

А   задачею, мріїю, дощем, мечем;                                                                                                                                     Б   задачею, мрією, дощем, мечем;                                                                                                                                    В   задачею, мрією, дощом, мечом.                                                                                                                                    

3.  У якому записано прислів’я, яке містить прикметники-антоніми?

А   Війна руйнує, а мир будує.                                                                                                           Б   Де багато крику, там мало роботи.                                                                                             В   І в темну ніч про сонце ясне пам’ятай.                                                                                                                                   

4. Прочитай речення:   Косарі поскладали сіно в копички.                                                        Визнач іменник, який вжитий у початковій формі: 

А   косарі;                                                                                                                                     Б   сіно;                                                                                                                                    В   в копички. 

5.  Встанови відповідність між словосполученнями та їх відмінками.

А   морозного дня                                    1       орудний відмінок                                                                                         Б   колючим інеєм                                   2       місцевий відмінок                                                                                                                                                                               В   у холодному повітрі                          3       родовий відмінок                                                                                        

А

 

Б

 

В

 

 

 

 

 

6.  Від поданих іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -зьк-, -цьк- утвори і запиши прикметники. Суфікси виділи.

(Козак)  шабля    ________________________.                                                                                                      

 (Україна)  мова    ________________________.                                                                                                      

 (Рига)  вокзал    ________________________.                                                                                                      

7.  Встанови логіко-граматичні зв’язки між членами речення за допомогою питань:

Пухнасті сніжинки падали на дахи, на землю. на дерева.

(Що?)  _______________________;                                                                                                    

____________________ (що робили?) __________________;

____________________ (які?) __________________;

____________________ (падали на що?) ______________________________.

8.  Склади і запиши твір-опис «Перший сніг». У тексті опиши власні спостереження за природним явищем. Дотримуйся тричастинної структури висловлювання. Передбач абзаци. Розкрий тему у змісті твору. Пиши грамотно. У тексті має бути  30-40 слів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________

ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ     №1         (4 клас)                                                                      ІІ варіант

1. Обери правильне твердження.                                                                                                                                                          Прикметники змінюються за:                                                                                                                                                                         А   родами і числами;                                                                                                                                      Б   числами і відмінками;                                                                                                                                    В   родами, числами і відмінками. 

2.  Визнач, у якому рядку всі іменники в орудному відмінку однини записано правильно:

А   грушею, надіїю, плащем, калачем;                                                                                                                                     Б   грушею, надією, плащом, калачем;                                                                                                                                     В   грушею, надією, плащем, калачем.                                                                                                                                    

3.  У якому записано прислів’я, яке містить прикметники-антоніми?

А   Краще гірка правда, ніж солодка брехня.                                                                                 Б   Тяжко щастя знайти, та легко його загубити.                                                                                             В   Я дав би дві зими за одне літо.                                                                                                                                   

4. Прочитай речення:   Берізка струсила на землю жовті листочки.                                                        Визнач іменник, який вжитий у початковій формі: 

А   листочки;                                                                                                                                     Б   на землю;                                                                                                                                    В   берізка. 

5.  Встанови відповідність між словосполученнями та їх відмінками.

А   у крижаній воді                                    1       орудний відмінок                                                                                         Б   під сніговою ковдрою                          2       місцевий відмінок                                                                                                                                                                               В   голодній пташині                                 3       давальний відмінок                                                                                        

А

 

Б

 

В

 

 

 

 

 

6.  Від поданих іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -зьк-, -цьк- утвори і запиши прикметники. Суфікси виділи.

(Чумак)  шлях    ________________________.                                                                                                      

 (Львів)  область    ________________________.                                                                                                      

 (Запоріжжя)  електростанція    ________________________.                                                                                                      

7.  Встанови логіко-граматичні зв’язки між членами речення за допомогою питань:

Ліс, луки, річка вкрилися білим снігом.

 (Що?)  _______________________________;                                                                                                    

_______________________________ (що робили?) __________________;

____________________ (чим?) __________________;

____________________ (яким?) ______________________________.

8.  Склади і запиши твір-опис «Перший сніг». У тексті опиши власні спостереження за природним явищем. Дотримуйся тричастинної структури висловлювання. Передбач абзаци. Розкрий тему у змісті твору. Пиши грамотно. У тексті має бути  30-40 слів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________

ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ     №2         (4 клас)                                                                      І варіант

1. Обери правильне твердження.                                                                                                                                                          Числівник – це частина мови, яка:                                                                                                                                                                         А   вказує на предмет і відповідає на питання скільки?, який?, котрий?;                                                                                                                                     Б   вказує на кількість предметів або їх порядок при лічбі і відповідає на питання скільки?, який?, котрий?;                                                                                                                                    В  вказує на кількість предметів і відповідає на питання скільки?

2.  Визнач, у якому рядку записано лише особові займенники:

А   я, ви, вона;                                                                                                                                     Б   ми, ваш, твій;                                                                                                                                     В   ти, наш, вони.                                                                                                                                    

3.  У якому рядку всі займенники з прийменниками записано правильно?

А  у тебе, знею, до нас;                                                                                                                              Б  у тебе, знею, донас;                                                                                                                               В  у тебе, з нею, до нас;                                                                                                                              

4.  Обери рядок, у якому всі числівники відповідають на питання котрий:

А   сьомий, п’ятірка, сотий;                                                                                                                                     Б   сьомий, п’ятий, сотий;                                                                                                                                    В   сім, п’ять, сто. 

5.  Встанови відповідність між займенниками та  особами.

А

 

Б

 

В

 

А   вами                            1        1 – ша особа                                                                                     Б   нею                              2        2 – га особа                                                                                     В   нам                               3       3 – тя особа                                                                                    

6. Поєднай числівники з іменниками. Правильно запиши утворені словосполучення.

11 (кінь) – _________________________;

15 (день) – _________________________;

60 (діти) – __________________________;

500 (вівці) – _______________________________.

 

 

7. Запиши займенник 1-ої особи множини та зміни його за відмінками

Н. (хто?)   __________

___________________

___________________

___________________

___________________

___________________

 

8.  Пригадай, яку казку ти читав (читала). Напиши письмове висловлювання за прочитаною казкою. У своєму творі вкажи автора, назву та головних героїв казки, про яку ти пишеш. Опиши свої враження (позитивні чи негативні) від прочитаної казки.  Дотримуйся тричастинної структури висловлювання. Передбач абзаци. Розкрий тему у змісті твору. Пиши грамотно. У тексті має бути  40-50 слів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________

ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ     №2         (4 клас)                                                                      ІІ варіант

1. Обери правильне твердження.                                                                                                                                                         Займенник – це частина мови, яка:                                                                                                                                                                         А   Вказує на предмет і відповідає на питання хто? що? який?                                                                                                                                     Б   Вказує на предмети, їх ознаки, кількість.                                                                           В   Вказує на предмети, їх ознаки, кількість, але не називає їх.

2.  Визнач, у якому рядку записано лише особові займенники:

А   мій, ти, воно;                                                                                                                                     Б   ми, ти,  вони;                                                                                                                                     В   я, наш, ваші.                                                                                                                                    

3.  У якому рядку всі займенники з прийменниками записано правильно?

А   для вас, про мене, за тобою;                                                                                                      Б   длявас,промене, за тобою;                                                                                                 В   для вас, промене, затобою; 

4.  Обери рядок, у якому всі числівники відповідають на питання котрий:

А   дев’ятий, одиниця, п’ятсотий;                                                                                                                                     Б   дев’ятий, один, п’ятсот;                                                                                                                                     В   дев’ятий, перший, п’ятсотий;                                                                                                                                    

5.  Встанови відповідність між займенниками та  особами.

А

 

Б

 

В

 

А   його                            1        1 – ша особа                                                                                     Б   нам                              2        2 – га особа                                                                                     В   тобою                          3       3 – тя особа                                                                                    

6. Поєднай числівники з іменниками. Правильно запиши утворені словосполучення.

14 (корова) – _________________________;

16 (ручка) – _________________________;

50 (учні) – __________________________;

900 (гривні) – _______________________________.

 

 

7. Запиши займенник 3-ої особи множини та зміни його за відмінками

Н. (хто?)   __________

___________________

___________________

___________________

___________________

___________________

 

8.  Пригадай, яку казку ти читав (читала). Напиши письмове висловлювання за прочитаною казкою. У своєму творі вкажи автора, назву та головних героїв казки, про яку ти пишеш. Опиши свої враження (позитивні чи негативні) від прочитаної казки.  Дотримуйся тричастинної структури висловлювання. Передбач абзаци. Розкрий тему у змісті твору. Пиши грамотно. У тексті має бути  40-50 слів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________

ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ     №3         (4 клас)                                                                      І варіант

1.  Познач  правильне  твердження:                                                                                                                  

А    Прислівник  змінюється  за  відмінками.                                                                                                           Б    Прислівник – незмінна частина  мови.                                                                                                        В    Прислівник  змінюється  за  родами.

2.  У  якому  рядку  всі  дієслова  вжиті у початковій формі?                                                                              

А  Змагатися,  одягатися,  трудитися.                                                                                                  Б  Змагається,  одягається,  трудиться.                                                                                                                В  Змагався,  одягався,  трудився.

3.  У  якому  рядку  не з  дієсловами  записано  правильно?                                                                             

А  нечують,   не вилікували,  нездужає;                                                                                       Б   нечують,  не вилікували,  не здужає;                                                                                      В   не чують,  не вилікували,  нездужає;                                                                                       

4.  Обери  рядок,  у  якому  всі  прислівники  записано  правильно?                                                                 

А   на  пам’ять,  право  руч,  що  денно;                                                                                                                        Б   напам’ять,  праворуч,  щодено;                                                                                                                                  В   напам’ять,  праворуч,  щоденно.

5.  Встанови  відповідність  між  дієсловами  та  їх  особами.

 

 А  посаджу,  буду  думати                         1 – 1-ша  особа  однини

 Б  посадить,  буде  думати                         2  2-га  особа  множини

 В  посадите,  будете  думати                     3   3-тя  особа  однини

 

 

А

 

Б

 

В

 

 

6.  Постав  дієслово  у  формі  минулого  часу  та  зміни  його  за  зразком.                                                 

Ліпити – ліпив,  ліпила,  ліпило,  ліпили.                                                                                                          

Клеїти -  

7.  Добери  антоніми  до  поданих  прислівників.

Праворуч –                                .         Вперед –                              .

Взимку –                              .            Весело – ________________ .

8.   За поданим початком склади та запиши текст-міркування. Дотримуйся тричастинної структури висловлювання. Передбач абзаци. Розкрий тему у змісті твору. Пиши грамотно. У тексті має бути  5-6 речень.

        Треба берегти птахів. Адже вони ________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________________________________________________________________________________________

ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ     №3         (4 клас)                                                                      ІІ варіант

1.  Познач  правильне  твердження:                                                                                                                  

А    Дієслово  змінюється  за  відмінками та особами.                                                                                                           Б    Дієслово – незмінна частина  мови.                                                                                                        В    Дієслово  змінюється  за часами, числами та особами.                                                                                                          

2.  У  якому  рядку  є  лише  прислівники?                                                                                        

А    Ввечері,  вранці,  взимку.                                                                                                                    Б   Вечірній,  ранковий,  зима.                                                                                                                               В   Вечоріє,  вранці,  зимовий.

3.  У  якому  рядку  не з  дієсловами  записано  правильно?                                                                             

А   не знають,   нерозшукали,  ненавидить;                                                                                       Б   не знають,   не розшукали,  не навидить;                                                                                        В   не знають,   не розшукали,  ненавидить;                                                                                      

4.  Обери  рядок,  у  якому  всі  прислівники  записано  правильно?                                                                 

А   навесні,  ліворуч,  щотижня;                                                                                                                        Б   навесні,  ліво  руч,  щотижня;                                                                                                                        В   на  весні,  ліво  руч,  що тижня.                                                                                                                       

5.  Встанови  відповідність  між  дієсловами  та  їх  особами.

 

 А  напишуть,    будуть  читати                            1  1-ша  особа  однини

 Б  напишете,    будете  читати                             2  2-га  особа  множини

 В  напишу,       буду  читати                                3 – 3-тя  особа  множини

 

 

А

 

Б

 

В

 

 

6.  Постав  дієслово  у  формі  минулого  часу  та  зміни  його  за  зразком.                                                 

Ліпити – ліпив,  ліпила,  ліпило,  ліпили.                                                                                                          

Мріяти -  

7.  Добери  антоніми  до  поданих  прислівників.

Повільно –                                .         Влітку –                              .

Вранці –                              .               Холодно – ________________ .

8.   За поданим початком склади та запиши текст-міркування. Дотримуйся тричастинної структури висловлювання. Передбач абзаци. Розкрий тему у змісті твору. Пиши грамотно. У тексті має бути  5-6 речень.

         Треба берегти птахів. Адже вони ________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Похила Галина Богданівна
    Ви молодчинка! Спасибі за такі розробки!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шеремета Наталія Анатоліївна
    Дякую за змістовно дібрані завдання.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 березня 2018
Переглядів
3463
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку