Шановні колеги! Пропоную вашій увазі всі тематичні тестові контрольні роботи з української мови у 4 класі у 2-х варіантах. Усі завдання складено згідно з методичними рекомендаціями, поданими у Додатку до наказу МОН України від 19.08.2016 №1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи».
Перевірка мовних знань і умінь учнів у 4 класі
__________________________________________________________________________________________________________________________________
ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ №1 (4 клас) І варіант
1. Обери правильне твердження. Іменники змінюються за: А родами і числами; Б числами і відмінками; В родами, числами і відмінками.
2. Визнач, у якому рядку всі іменники в орудному відмінку однини записано правильно:
А задачею, мріїю, дощем, мечем; Б задачею, мрією, дощем, мечем; В задачею, мрією, дощом, мечом.
3. У якому записано прислів’я, яке містить прикметники-антоніми?
А Війна руйнує, а мир будує. Б Де багато крику, там мало роботи. В І в темну ніч про сонце ясне пам’ятай.
4. Прочитай речення: Косарі поскладали сіно в копички. Визнач іменник, який вжитий у початковій формі:
А косарі; Б сіно; В в копички.
5. Встанови відповідність між словосполученнями та їх відмінками.
А морозного дня 1 орудний відмінок Б колючим інеєм 2 місцевий відмінок В у холодному повітрі 3 родовий відмінок
А |
|
Б |
|
В |
|
6. Від поданих іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -зьк-, -цьк- утвори і запиши прикметники. Суфікси виділи.
(Козак) шабля – ________________________.
(Україна) мова – ________________________.
(Рига) вокзал – ________________________.
7. Встанови логіко-граматичні зв’язки між членами речення за допомогою питань:
Пухнасті сніжинки падали на дахи, на землю. на дерева.
(Що?) _______________________;
____________________ (що робили?) __________________;
____________________ (які?) __________________;
____________________ (падали на що?) ______________________________.
8. Склади і запиши твір-опис «Перший сніг». У тексті опиши власні спостереження за природним явищем. Дотримуйся тричастинної структури висловлювання. Передбач абзаци. Розкрий тему у змісті твору. Пиши грамотно. У тексті має бути 30-40 слів.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
__________________________________________________________________________________________________________________________________
ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ №1 (4 клас) ІІ варіант
1. Обери правильне твердження. Прикметники змінюються за: А родами і числами; Б числами і відмінками; В родами, числами і відмінками.
2. Визнач, у якому рядку всі іменники в орудному відмінку однини записано правильно:
А грушею, надіїю, плащем, калачем; Б грушею, надією, плащом, калачем; В грушею, надією, плащем, калачем.
3. У якому записано прислів’я, яке містить прикметники-антоніми?
А Краще гірка правда, ніж солодка брехня. Б Тяжко щастя знайти, та легко його загубити. В Я дав би дві зими за одне літо.
4. Прочитай речення: Берізка струсила на землю жовті листочки. Визнач іменник, який вжитий у початковій формі:
А листочки; Б на землю; В берізка.
5. Встанови відповідність між словосполученнями та їх відмінками.
А у крижаній воді 1 орудний відмінок Б під сніговою ковдрою 2 місцевий відмінок В голодній пташині 3 давальний відмінок
А |
|
Б |
|
В |
|
6. Від поданих іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -зьк-, -цьк- утвори і запиши прикметники. Суфікси виділи.
(Чумак) шлях – ________________________.
(Львів) область – ________________________.
(Запоріжжя) електростанція – ________________________.
7. Встанови логіко-граматичні зв’язки між членами речення за допомогою питань:
Ліс, луки, річка вкрилися білим снігом.
(Що?) _______________________________;
_______________________________ (що робили?) __________________;
____________________ (чим?) __________________;
____________________ (яким?) ______________________________.
8. Склади і запиши твір-опис «Перший сніг». У тексті опиши власні спостереження за природним явищем. Дотримуйся тричастинної структури висловлювання. Передбач абзаци. Розкрий тему у змісті твору. Пиши грамотно. У тексті має бути 30-40 слів.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
__________________________________________________________________________________________________________________________________
ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ №2 (4 клас) І варіант
1. Обери правильне твердження. Числівник – це частина мови, яка: А вказує на предмет і відповідає на питання скільки?, який?, котрий?; Б вказує на кількість предметів або їх порядок при лічбі і відповідає на питання скільки?, який?, котрий?; В вказує на кількість предметів і відповідає на питання скільки?
2. Визнач, у якому рядку записано лише особові займенники:
А я, ви, вона; Б ми, ваш, твій; В ти, наш, вони.
3. У якому рядку всі займенники з прийменниками записано правильно?
А у тебе, знею, до нас; Б у тебе, знею, донас; В у тебе, з нею, до нас;
4. Обери рядок, у якому всі числівники відповідають на питання котрий:
А сьомий, п’ятірка, сотий; Б сьомий, п’ятий, сотий; В сім, п’ять, сто.
5. Встанови відповідність між займенниками та особами.
А |
|
Б |
|
В |
|
А вами 1 1 – ша особа Б нею 2 2 – га особа В нам 3 3 – тя особа
6. Поєднай числівники з іменниками. Правильно запиши утворені словосполучення.
11 (кінь) – _________________________;
15 (день) – _________________________;
60 (діти) – __________________________;
500 (вівці) – _______________________________.
7. Запиши займенник 1-ої особи множини та зміни його за відмінками
Н. (хто?) __________
___________________
___________________
___________________
___________________
___________________
8. Пригадай, яку казку ти читав (читала). Напиши письмове висловлювання за прочитаною казкою. У своєму творі вкажи автора, назву та головних героїв казки, про яку ти пишеш. Опиши свої враження (позитивні чи негативні) від прочитаної казки. Дотримуйся тричастинної структури висловлювання. Передбач абзаци. Розкрий тему у змісті твору. Пиши грамотно. У тексті має бути 40-50 слів.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
__________________________________________________________________________________________________________________________________
ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ №2 (4 клас) ІІ варіант
1. Обери правильне твердження. Займенник – це частина мови, яка: А Вказує на предмет і відповідає на питання хто? що? який? Б Вказує на предмети, їх ознаки, кількість. В Вказує на предмети, їх ознаки, кількість, але не називає їх.
2. Визнач, у якому рядку записано лише особові займенники:
А мій, ти, воно; Б ми, ти, вони; В я, наш, ваші.
3. У якому рядку всі займенники з прийменниками записано правильно?
А для вас, про мене, за тобою; Б длявас,промене, за тобою; В для вас, промене, затобою;
4. Обери рядок, у якому всі числівники відповідають на питання котрий:
А дев’ятий, одиниця, п’ятсотий; Б дев’ятий, один, п’ятсот; В дев’ятий, перший, п’ятсотий;
5. Встанови відповідність між займенниками та особами.
А |
|
Б |
|
В |
|
А його 1 1 – ша особа Б нам 2 2 – га особа В тобою 3 3 – тя особа
6. Поєднай числівники з іменниками. Правильно запиши утворені словосполучення.
14 (корова) – _________________________;
16 (ручка) – _________________________;
50 (учні) – __________________________;
900 (гривні) – _______________________________.
7. Запиши займенник 3-ої особи множини та зміни його за відмінками
Н. (хто?) __________
___________________
___________________
___________________
___________________
___________________
8. Пригадай, яку казку ти читав (читала). Напиши письмове висловлювання за прочитаною казкою. У своєму творі вкажи автора, назву та головних героїв казки, про яку ти пишеш. Опиши свої враження (позитивні чи негативні) від прочитаної казки. Дотримуйся тричастинної структури висловлювання. Передбач абзаци. Розкрий тему у змісті твору. Пиши грамотно. У тексті має бути 40-50 слів.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
__________________________________________________________________________________________________________________________________
ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ №3 (4 клас) І варіант
1. Познач правильне твердження:
А Прислівник змінюється за відмінками. Б Прислівник – незмінна частина мови. В Прислівник змінюється за родами.
2. У якому рядку всі дієслова вжиті у початковій формі?
А Змагатися, одягатися, трудитися. Б Змагається, одягається, трудиться. В Змагався, одягався, трудився.
3. У якому рядку не з дієсловами записано правильно?
А нечують, не вилікували, нездужає; Б нечують, не вилікували, не здужає; В не чують, не вилікували, нездужає;
4. Обери рядок, у якому всі прислівники записано правильно?
А на пам’ять, право руч, що денно; Б напам’ять, праворуч, щодено; В напам’ять, праворуч, щоденно.
5. Встанови відповідність між дієсловами та їх особами.
А посаджу, буду думати 1 – 1-ша особа однини
Б посадить, буде думати 2 – 2-га особа множини
В посадите, будете думати 3 – 3-тя особа однини
А |
|
Б |
|
В |
|
6. Постав дієслово у формі минулого часу та зміни його за зразком.
Ліпити – ліпив, ліпила, ліпило, ліпили.
Клеїти -
7. Добери антоніми до поданих прислівників.
Праворуч – . Вперед – .
Взимку – . Весело – ________________ .
8. За поданим початком склади та запиши текст-міркування. Дотримуйся тричастинної структури висловлювання. Передбач абзаци. Розкрий тему у змісті твору. Пиши грамотно. У тексті має бути 5-6 речень.
Треба берегти птахів. Адже вони ________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________
ПЕРЕВІРКА МОВНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ №3 (4 клас) ІІ варіант
1. Познач правильне твердження:
А Дієслово змінюється за відмінками та особами. Б Дієслово – незмінна частина мови. В Дієслово змінюється за часами, числами та особами.
2. У якому рядку є лише прислівники?
А Ввечері, вранці, взимку. Б Вечірній, ранковий, зима. В Вечоріє, вранці, зимовий.
3. У якому рядку не з дієсловами записано правильно?
А не знають, нерозшукали, ненавидить; Б не знають, не розшукали, не навидить; В не знають, не розшукали, ненавидить;
4. Обери рядок, у якому всі прислівники записано правильно?
А навесні, ліворуч, щотижня; Б навесні, ліво руч, щотижня; В на весні, ліво руч, що тижня.
5. Встанови відповідність між дієсловами та їх особами.
А напишуть, будуть читати 1 – 1-ша особа однини
Б напишете, будете читати 2 – 2-га особа множини
В напишу, буду читати 3 – 3-тя особа множини
А |
|
Б |
|
В |
|
6. Постав дієслово у формі минулого часу та зміни його за зразком.
Ліпити – ліпив, ліпила, ліпило, ліпили.
Мріяти -
7. Добери антоніми до поданих прислівників.
Повільно – . Влітку – .
Вранці – . Холодно – ________________ .
8. За поданим початком склади та запиши текст-міркування. Дотримуйся тричастинної структури висловлювання. Передбач абзаци. Розкрий тему у змісті твору. Пиши грамотно. У тексті має бути 5-6 речень.
Треба берегти птахів. Адже вони ________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________