Контрольні завдання для проведення модульного контролю з дисципліни "Безпека життєдіяльності"

Про матеріал
Контрольні завдання для проведення модульного контролю з дисципліни "Безпека життєдіяльності" для студентів спеціальності "Будівництво та цивільна інженерія" кваліфікаційного рівня- фаховий молодший бакалавр
Перегляд файлу

Методика опрацювання навчального матеріалу

Належне оволодіння навчальним матеріалом з курсу безпеки життєдіяльності потребує опрацювання як основної так і додаткової літератури, періодичної преси.

Навчання з безпеки  життєдіяльності  направлене, перш за все, на формування у майбутнього фахівця культури щодо його безпеки, відповідних моральних цінностей, поглядів, поведінки тощо. Акценти переносяться з питань виявлення тих чи інших негативних явищ чи впливів середовища, на забезпечення комплексної безпеки людини на основі системного підходу, що включає екологічні, технічні, соціальні, психологічні та духовні засади. Це забезпечує, не тільки адекватну реакцію на негативні фактори, але й дозволяє майбутнім фахівцям ефективно розробляти методи усунення негативних факторів, запобігання небезпек, та зменшення наслідків їх прояву.

Специфікою безпеки життєдіяльності, як науки, є використання методів і досягнень фундаментальних та прикладних наук, зокрема: філософії, біології, фізики, хімії, психології, соціології, екології тощо; тісно пов'язана з практичною діяльністю людини. Тему при вивченні тем курсу необхідно обов'язково користуватися не тільки підручниками з безпеки життєдіяльності та додатковою літературою, але й підручниками і довідниками з біології, фізики, хімії, психології, соціології, права, тощо. Наприклад, при вивченні питань фізіологічної та психологічної безпеки людини необхідно повторити: будову нервової, ендокринної і т.д. систем людини (шкільний предмет — анатомія людини); поняття про відчуття і почуття, інтелект, волю (предмет — людина і  світ). При вивченні питань впливу електричних та електромагнітних факторів на людину необхідно повторити природу електромагнітного випромінювання, його види, види полів: магнітне, електричне, гравітаційне тощо, природу та параметри електричного стуму (предмет — фізика); базові положення електробезпеки (предмет — основи безпеки життєдіяльності); деякі положення невідкладної допомоги при нещасних випадках.

 

Контрольні завдання для проведення

                 модульного контролю.

 

 

Модуль   1.  Теоретичні основи безпеки життєдіяльності.

Змістовий модуль  1.1. Категорійно-понятійний апарат з безпеки життєдіяльності, таксономія небезпек. Ризик, як кількісна оцінка небезпек.

 

Тестові завдання структуровані відповідно до рівня складності:

  1. завдання з вибором однієї правильної відповіді;
  2. завдання з множинним вибором правильних відповідей;
  3. завдання на встановлення правильної послідовності;
  4. завдання на заповнення схем;
  5. завдання на продовження тверджень.

 

 

Оберіть правильний варіант відповіді

 

1. Безпека життєдіяльності вивчає:

  1. засоби особистого захисту
  2. способи особистого захисту
  3. основи захисту особистості
  4. інструменти захисту особистості
  5. індивідуальні і колективні засоби захисту

 

2. Безпека життєдіяльності – це

  1. наука, яка вивчає загальні підходи до розробки і реалізації відповідних заходів по створенню і підтримці здорових та безпечних умов життя і діяльності людини.
  2. наука, яка вивчає фактори безпеки для запобігання небезпеки.
  3. наука, яка вивчає шкідливі і нешкідливі фактори, що впливають на створення здорового способу життя.
  4. наука, що вивчає вплив небезпечних факторів на організм людини для створення безпечного життя.
  5. наука, яка вивчає і забезпечує безпечне життя людини.

 

3. Безпека людини прямо пропорційна індексу розвитку країни: чим багатша країна, тим більше захищена людина. Що віднесете ви до другорядного, яке мало вплине на створення безпечних умов життя:

  1. питомий об’єм продукції на душу населення
  2. середня тривалість життя людини
  3. освіченість населення
  4. високий рівень заробітку, соціальний захист
  5. забезпечення транспортом населення

 

4. У класифікації небезпек за наслідками не виділяють:

  1. загибель
  2. травми
  3. захворювання
  4. зниження працездатності
  5. інвалідність

 

5. Об’єктом безпека життєдіяльності є

  1. технічні пристрої
  2. охорона праці
  3. надзвичайні ситуації
  4. стихійні лиха
  5. людина

 

6. Людині притаманні такі види поведінки:

  1. інстинкт, навички
  2. реакція на подразнення
  3. інстинкт, навички, свідома поведінка
  4. адекватна, неадекватна
  5. реакція на слова, дії

 

7. Періодично повторювані зміни характеру та інтенсивності біологічних процесів та явищ в живих організмах – це:

  1. психіка
  2. біологічні ритми
  3. психічні властивості
  4. психічні процеси
  5. психофізіологічні властивості

 

8. Здатність мозку відображати об'єктивну дійсність у формі відчуттів, уявлень, думок та інших суб'єктивних образів об'єктив­ного світу – це:

  1. психіка
  2. психічні процеси
  3. психічні стани
  4. психічні властивості
  5. фізіологічні властивості

 

9. Стереотипи поведінки, набуті людиною у постійних умовах зовнішнього середовища, які формувалися в про­цесі всієї попередньої історії розвитку і передаються у спадковість – це:

  1. умовні рефлекси
  2. безумовні рефлекси
  3. свідома поведінка
  4. інстинктивна поведінка

 

10. Емоційна реакція, яка має інтенсивний характер і змушує людину частково втрачати контроль над собою, кричати або робити незапрограмовані чи непродумані вчинки, називається:

  1. стресом
  2. стенічною емоцією
  3. астенічною емоцією
  4. афектом
  5. психогенією

 

11. Сукупність найбільш стійких психічних рис особистості людини, які виявляються у її вчинках та діях – це:

  1. темперамент
  2. характер
  3. рішучість
  4. воля
  5. емоції

 

12. Фактор, дія якого за певних умов призводить до травми або іншого різкого погіршення здоров’я – це:

  1. шкідливий фактор
  2. небезпечний фактор
  3. негативний фактор
  4. травмуючий фактор
  5. немає вірної відповіді

 

13. Найбільш уразливим до дії лазерного випромінення є:

  1. кістки
  2. печінка
  3. очі
  4. кров
  5. легені

 

14. Небезпечні та шкідливі мікро- та макроорганізми, продукти їх життєдіяльності та життєдіяльності людей – це:

  1. хімічні фактори
  2. шкідливі фактори
  3. біологічні фактори
  4. небезпечні фактори
  5. негативні фактории

 

15. Серед патогенних мікроорганізмів, що можуть бути збудниками інфекційних хвороб людей, тварин і рослин виділяють:

  1. бактерії
  2. віруси
  3. грибки
  4. всі відповіді вірні

 

16. Система заходів для попередження поши­рення інфекційних захворювань з епідемічного осередку (заборона та обмеження в'їзду та виїзду), виявлення та ізоляція хворих і осіб, що контактували з хворими чи джерелами інфекції, а також для ліквідації самого осе­редку бактеріологічного ураження, називається:

  1. протиепідемічні заходи
  2. спеціальні профілактичні заходи
  3. карантин
  4. обсервація
  5. немає вірної відповіді

 

17. Спеціальний захід спостереження за епідемічним осередком (людьми) протягом певного часу, які знаходяться в ізо­льованому спеціальному приміщенні і могли мати контакт з хворими карантинними хворобами, з метою запобігання поширенню інфекції на інші райони називається:

  1. обсервація
  2. карантин
  3. протиепідемічні заходи
  4. спеціальні профілактичні заходи

 

18. Постійно реєстрована на певній території захворюваність, властива даній місцевості, називається:

  1. епідемічною захворюваністю
  2. епідемічним процесом
  3. епідемічним вогнищем
  4. екзотичною захворюваністю
  5. епідемічним спалахом

19. Обмежений в часі і по території різкий підйом захворюваності, пов'язаний з одномоментним зараженням людей, називається:

  1. епідемічною захворюваністю
  2. епідемічним процесом
  3. епідемічним спалахом

20. Комплекс заходів зі знищення збудників інфекційних хвороб людини та тварин у зовнішньому се­редовищі фізичними, хімічними і біологічними методами, називається:

  1. дератизація
  2. дезінсекція
  3. дезінфекція
  4. дегазація
  5. дезактивація

 

21. Незвичайно велике розповсюдження захворюваності як по рівню, так і за масштабом розповсюдження на ряд країн, цілих континентів і навіть всієї земної кулі, називається:

  1. епідемічною захворюваністю
  2. епідемічним спалахом
  3. пандемія
  4. епідемічним вогнищем

 

22. Біологічна властивість тканин організму людини або тварини бути оптимальним середовищем для розмноження збудника і відповідати на його проникнення інфекційним процесом, називається:

  1. сприйнятливість
  2. чутливість
  3. захворюваність
  4. епідемічний процесс

 

23. Валеологія - це наука про:

  1. хвороби
  2. вади
  3. оздоровлення
  4. здоров’я
  5. закалювання

 

24. Масове розповсюдження інфекційної хвороби людей у часі та просторі у межах певного регіону, що значно перевищує звичайний рівень захворюваності, який реєструється на цій території, називається:

  1. пандемія
  2. епідемія
  3. епідемічним спалахом
  4. епідемічним вогнищем
  5. епідемічною захворюваністю

 

 

 

 

 

 

 

 

Модуль   1.  Теоретичні основи безпеки життєдіяльності.

 

Змістовий модуль  1.2. Природні загрози, характер їхніх проявів та дії на людей, тварин, рослин, об’єкти економіки 

 

ВАРІАНТИ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ

 Варіант 1

 1. Визначення вичерпаних і невичерпаних природних ресурсів.

2. Перша медична допомога та самодопомога при травмах, що супроводжуються кровотечами, зупинкою дихання.

3. Побутове середовище та його основні характеристики.

Варіант 2

1. Нормативно-правове забезпечення системи БЖД.

2. Вплив діяльності людини на навколишнє середовище.

3. Основні засоби запобігання негативним наслідкам стихійних лих.

 Варіант 3

1.Класифікація фізичних забруднень довкілля.

2. Основні джерела небезпеки в побуті: електричні та магнітні поля, хімічні речовини, джерела радіоактивного опромінення, джерела біологічного забруднення.

3.Класифікація форм трудової діяльності. Енерговитрати при різних видах діяльності.

 

Варіант 4

1. Основні компоненти природного середовища і кругообіг речовин та енергії в ньому.

 2.Хімічне забруднення довкілля та його властивості.

3. Перша медична допомога при укусах отруйних тварин, тепловому ударі, зупинці дихання. Варіант 5

1.Фактори природного середовища, що мають вплив на стан людини.

2.Теплове забруднення та його негативний вплив на стан біосфери.

3.Загальна характеристика надзвичайних ситуацій природного походження.

 Варіант 6

1. Поняття про екологічну кризу та екологічну катастрофу, їх загальні риси та відмінності.

2. Побутові отруєння як потенційне джерело небезпеки для людини.

3.Стихійні явища та безпека людини.

 Варіант 7

1.Застосування пестицидів, гербіцидів і мінеральних добрив у сільському господарстві. Їх вплив на умови існування людини.

2. Виробничий травматизм, його причини та заходи щодо попередження.

3.Транспортна безпека. Аварійність різних видів транспорту, причини і наслідки.

Варіант 8

 1. Основи раціонального природокористування та екологізація виробництва.

2. Пожежна безпека. Причини виникнення пожеж та їх соціальноекономічні наслідки.

3.Ураження електричним струмом. Методи захисту від дії електричного струму на виробництві.

Варіант 9

1.Урбанізація та її вплив на середовище існування людини.

2. Основні принципи захисту населення в надзвичайних ситуаціях.

3. Основні характеристики шуму, інфра- та ультразвуку, їх вплив на людину.

 

 Варіант 10

1. Промислові викиди, виробничі та побутові відходи як фактор техногенного впливу на людину.

 2. Види аварій, їх основні риси та походження.

 3. Основи раціонального харчування при різних ступенях фізичного навантаження.

 

 

Модуль   1.  Теоретичні основи безпеки життєдіяльності.

 

Змістовий модуль  1.3. Джерела небезпеки життєдіяльності людини та породжені з ними фактори

 

 

ТЕМАТИЧНИЙ СЛОВНИК

 

Б — (від імені вченого Белл) — одиниця інтенсивності звуку, дБ децибел = 0,1 Белла.

Гранично допустимий рівень негативного фактора (ГДР) - рівень фактора, який при щоденній (крім вихідних днів) праці на протязі 8 годин або іншого часу, але не більше 41 години в тиждень, на протязі всього трудового стажу не може викликати захворювань або відхилень у стані здоров'я, що виявляються сучасними методами досліджень в процесі роботи або у віддалені строки житгя даного чи наступних поколінь.

Канцерогенні речовини – ті, що викликають розвиток онкологічних  захворювань (захворювання на рак).

ЛД - - летальна доза, ЛД 100 (ЛД 50)— це доза фактора або хімічної речовини, що призводить до смерті 100 % (50 %) істот.

Мутація — (лат. mutanio зміна, переміна), біол. — зміни у генетичному коді  клітин організму. Мутації виникають у статевих клітинах — гаметах (гаметні мутації) і в клітинах тіла (соматичні мутації). В залежності від характеру змін генетичного апарату мутації поділяють на геномні, хромосомні та генні.

Ноосфера (грецьк. noos розум, розум + сфера), биол. (сфера розуму, буквально "мисляча оболонка") — фаза розвитку біосфери, у ході якої розумна діяльність людства стає головним визначальним фактором її функціонування та еволюції.

Потенціал фактора — його кількісна сторона,  наприклад:  рівень  шуму, напруга електричного струму, загазованість повітря.

Сенсибілізація — [фр. sensibilisation, нім. Sensibilisation < лат. sensibilis чутливий], мед., біол. — процесі, внаслідок якого підвищується чутливість організму до повторної дії тієї самої речовини. З сенсибілізацією пов'язані алергічні захворювання.

Якість фактора — відображає специфічні особливості фактора, що впливають на організм людини, наприклад: дисперсність пилу, частотний склад шуму, вид електричного струму.

 

АНОТАЦІЯ ТЕМИ

 

Поняття про навколишнє середовище життєдіяльності людини.  Поняття про атмосферу, літосферу, гідросферу, біосферу, техносферу, ноосферу.  Вклад  В.І. Вернадського в розвиток науки про ноосферу

Класифікація середовищ життєдіяльності. Інтенсивність прояву небезпечних факторів у залежності від виду середовища. Небезпеки побутового середовища.

 

  1.    Класифікація негативних факторів середовища життєдіяльності

Характеристика негативних факторів: ймовірність появи, якість, потенціал тощо. Гранично допустимий рівень фактора (ГДР). Класифікація факторів за характером дії на людину: активні, активно-пасивні та пасивні  фактори. Група активних факторів: механічні, хімічні, термічні, електричні, електромагнітні, біологічні, психофізіологічні.

 

  1.    Негативні фактори активної групи та способи захисту від них

Механічні фактори (шум, вібрація)  та способи  попередження їх негативної дії.

Термічні фактори (високі і низькі перепади температур, аномальні параметри мікроклімату) та спеціальні засоби попередження і захисту.

Негативні електричні, електромагнітні фактори та іонізуючі випромінювання (в повному обсязі розглядаються на окремих заняттях).

Хімічні фактори, їх класифікація за фізіологічною дією на організм людини та ступенем небезпеки. Найбільш небезпечні речовини, що застосовуються в побуті та на виробництві. Гранично допустима концентрація (ГДК). Комплексний вплив різних хімічних речовин, посилення чи послаблення впливу.

Методика розрахунку можливості допуску до роботи працівників при наявності у повітрі кількох хімічних речовин.

При одночасному вмісті в повітрі робочої зони кількох шкідливих речовин одноправленої дії сума відношень фактичних концентрацій шкідливих речовин   (С1,   С2,   С3....С)   в   повітрі   робочої   зони   до   їх   ГДК   (ГДК1,   ГДК2, ГДК3              ГДКП) не повинна перевищувати


Розрахунок поводять за формулою:

 

Біологічні фактори: епідеміологічна небезпека, стрімке зростання кількості окремих груп макроорганізмів. Генетичні перетворення  у  природі під дією антропогенних факторів. Психофізіологічні фактори: втома, стрес.

 

ЗАКРИТІ ТЕСТИ

  1. Блок

1.   Кількість азоту у складі атмосфери становить - %: 1. 78

2. 21

3. Немає 4. 83

5. 16

2. Кількість кисню у складі атмосфери становить - %: 1. 78

2. 21

  1. Немає 4. 31

5. 16

3. Кількість вуглекислого газу, інертних газів та водяної пари у складі атмосфери становить - %:

1.78

2. 21

3. 16

4. 1

5. Немає

4.  Склад атмосфери біля поверхні Землі - :

  1. До складу атмосфери Землі входять:
    1. Тропосфера 2.Ноосфера 3.Літосфера 4.Гідросфера

6. Фактори, що належать до абіотичних елементів зовнішнього середовища:

  1. Вода 2.Мікроорганізми 3.Тварини 4.Рослини

7. Фактори, що належать до біотичних елементів зовнішнього середовища:

  1. Вода 2.Мер гелі

3.Кліматичні умови 4.Мікроорганізми

8.  Біосфера:

  1. Сукупність всіх живих організмів за виключенням людини та область їх існування
  2. Сукупність всіх живих організмів (включно з людиною) та область їх існування
  3. Сукупність мікроорганізмів, рослин, тварин за виключенням ссавців та область їх існування
  4. Сукупність всіх живих організмів

9.   Озоновий шар атмосфери:

  1. Захищає планету  людину включно) від ультрафіолетового випромінювання
  2. Захищає планету (і людину включно) від інфрачервоного випромінювання 3.Захищає планету (і людину включно) від парникового ефекту
  1. Захищає планету людину включно) від електромагнітних хвиль у діапазоні 760-380 нм
  2. Немає вірної відповіді

 

10. Ноосфера:

  1. Сукупність всіх вищих тварин і людей на Землі 2.Сукупність людей на Землі та область їх існування
  1. Фаза розвитку біосфери в ході якої діяльність людства стає головним фактором її функціонування
  2. Розумна сфера 5.Немає вірної відповіді

11. Найбільший вклад в розвиток вчення про ноосферу зробив:

  1. Є. Леруа
  2. П. Тейяр де Шарден
  3. В. І. Вернадський
  4. 3. Зюсс
  5. Ч. Р. Дарвін

12. При порівнянні небезпек виробничого і побутового середовища правильним твердженням є:

  1. Виробниче середовище завжди більш небезпечне ніж побутове 2.Виробниче середовище завжди менш небезпечне ніж побутове
  1. Виробниче та побутове середовища завжди більш менш однакові за небезпекою
  2. Виробниче середовище може бути таким же, і більш, і менш небезпечним ніж побутове
  3. В побуті небезпек настільки мало, що ними можна знехтувати

13.   Який з факторів не впливає на стан побутового середовища:

  1. Близьке розташування доріг
  2. Близьке розташування підприємств, що не мають  санітарно-захисної  зони та їх викиди
  3. Немає вірної відповіді 4.Специфічні мікрокліматичні умови

5.Використання технічних засобів та побутової хімії

14. Небезпечний фактор призводить до:

  1. Смерті
  2. Травми або різкого погіршення здоров'я
  3. Захворювання чи зниження працездатності
  4. До ризику
  5. Немає вірної відповіді

 

15.  Вражаючий фактор призводить до:

  1. Смерті
  2. Травми або різкого погіршення здоров'я
  3. Захворювання чи зниження працездатності
  4. До ризику
  5. Немає вірної відповіді

 

ВІДПОВІДІ НА ТЕСТИ ВПИШІТЬ У ТАБЛИЦЮ:

№ з/п

 

Тема

тестового запитання

 

№ відповіді

7.

1 блок «Небезпечні фактори навколишнього

середовища»

 

 

8

1 блок «Небезпечні фактори навколишнього

середовища»

 

 

 

  1. Блок.

1. Шкідливий  фактор призводить до:

  1. Смерті
  2. Травми або різкого погіршення здоров'я
  3. Захворювання чи зниження працездатності
  4. До ризику
  5. Немає вірної відповіді

2. Одна і та сама речовина або предмет:

  1. Хімічні речовини можуть бути тільки шкідливими або вражаючими, а предмети тільки вражаючими і небезпечними
  2. Може при різких умовах бути небезпечним, вражаючим або шкідливим фактором
  3. При будь яких умовах речовина чи предмет є завжди тим самим фактором, наприклад, небезпечним
  4. Хімічні речовини можуть бути тільки шкідливими або вражаючими, а предмети тільки вражаючими і небезпечними, явища можуть бути і вражаючими і небезпечними і шкідливими

3. Потенціал небезпечного фактора це:

  1. Його кількісна характеристика
  2. Характеристика, що виражає специфічні особливості, наприклад, агрегатний стан
  3. Шкода яку заподіяв факто
  4. Час дії фактора

4. Якість небезпечного фактора це:

  1. Його кількісна характеристика
  2. Характеристика, шо виражає специфічні особливості, наприклад, агрегатний стан
  3. Шкода яку заподіяв фактор
  4. Час дії фактора

 

5.   ГДР у безпеці життєдіяльності, охороні праці, біофізиці тощо це:

  1. Германська Демократична Республіка
  2. Гранично допустимий рівень
  3. Головний діючий ризик
  4. Головне джерело радіації
  5. Немає вірної відповіді

 

6.   ГДК у безпеці життєдіяльності, охороні праці, біохімії тощо це:

  1. Глобальна демократична кооперація
  2. Гранично допустима концентрація
  3. Головна діюча концентрація
  4. Градус Кельвіна (К°)
  5. Немає вірної відповіді

 

7. До активної групи (за характером дії на людину) негативних факторів належать ті, що:

  1.         Характеризуються наявністю власної енергії і діють незалежно від діяльності людини
  2.         Проявляються внаслідок діяльності самої людини
  3.         Проявляються опосередковано, внаслідок чого викликають діяльність іншої групи факторів

 

8. До пасивної групи (за характером дії на людину) негативних факторів належать ті, що:

  1.                                                                            Характеризуються наявністю власної енергії і діють незалежно від діяльності людини
  2.         Проявляються внаслідок діяльності самої людини
  3.         Проявляються опосередковано, внаслідок чого викликають діяльність іншої групи факторів

9.  До пасивно-активної групи (за характером дії на людину) негативних факторів належать ті, що:

  1.                                                                            Характеризуються наявністю власної енергії і діють незалежно від діяльності людини
  2.         Проявляються внаслідок діяльності самої людини
  3.                                                            Проявляються опосередковано, внаслідок чого викликають діяльність іншої фупи факторів

10.    Вкажіть найточніший перелік підгруп активної групи негативних факторів:

  1. Механічні, термічні, електричні, електромагнітні, хімічні, біологічні, психофізіологічні
  2. Механічні, термічні, бароакустичні, магнітні, канцерогенні, електричні, електромагнітні, хімічні, біологічні, психофізіологічні
  3. Механічні, термічні, магнітні, канцерогенні, електромагнітні, хімічні, біологічні
  4. Механічні, термічні, електромагнітні, хімічні, біологічні
  5. Механічні, термічні, магнітні, електричні, фізико-хімічні, біологічні, психофізіологічні

11.   Для захисту від шуму можна використати:

  1. Навушники; беруші; звукозахисні шоломи; захисні костюми з прогумованої тканини; шумопоглинаючі покриття, шумовідбиваючі перегородки, екрани, будівельні конструкції з спеціальних шумопоглинаючих матеріалів
  2. Навушники; беруші; звукозахисні шоломи; умопоглинаючі покриття, шумовідбиваючі перегородки, екрани, будівельні конструкції з спеціальних шумопоглинаючих матеріалів
  3. Навушники; шумопоглинаючі покриття, шумовідбиваючі перегородки, екрани, будівельні конструкції з спеціальних шумопоглинаючих матеріалів
  4. Навушники; шумопоглинаючі покриття, будівельні конструкції з спеціальних шумопоглинаючих матеріалів

12.3  а дією на людину хімічні речовини поділяються на:

  1. Загальнотоксичні, сенсибілізуючі, подразнюючі, канцерогенні, мутагенні
  2. Загальнотоксичні, сенсибілізуючі, подразнюючі, канцерогенні, мутагенні дисперсні, колоїдні
  3. Загальнотоксичні, сенсибілізуючі, подразнюючі, канцерогенні, мутагенні кислоти, луги
  4. Загальнотоксичні, кислоти, подразнюючі, колоїдні, мутагенні
  5. Загальнотоксичні, кислоти, луги, мутагенні, дисперсні, колоїдні

 

13.  ЛД100, ЛД50 означає:

  1. Летальна доза відповідно для 100% чи 50% особин 2.Легальна дія відповідно на 100% чи 50%
  1. Лужна доза відповідно 100% (повна) та 50% (на половину) характеризує кислотно-лужний баланс середовища
  2. Латентна дія, що характеризується 100% чи 50% затримкою передачі імпульсу

 

14. До  підгрупи біологічних факторів входять:

  1. Мікроорганізми (віруси, бактерії тощо)

  1. Макроорганізми та деякі продукти їх життєдіяльності 3.Мікроорганізми (віруси, бактерії тощо) та макроорганізми 4.Мікроорганізми              (віруси,              бактерії              тощо)              та              деякі              продукти              їх

життєдіяльності

5.Мікроорганізми (віруси, бактерії тощо) та деякі продукти їх життєдіяльності, макроорганізми

15. До підгрупи психофізіологічних факторів входять:

  1. Фізичні перевантаження, розумове, емоційне перевантаження, стрес, продукти життєдіяльності людини, фобії, перенапруга органів чуття
  2. Фізичні перевантаження, розумове, емоційне перевантаження, стрес, фобії, перенапруга органів чуття
  3. Фізичні перевантаження, розумове, емоційне перевантаження, стрес, продукти життєдіяльності людини '
  4. Фізичні перевантаження, емоційне перевантаження, стрес, перенапруга органів чуття

ВІДПОВІДІ НА ТЕСТИ ВПИШІТЬ У ТАБЛИЦЮ:

№ з/п

 

Тема

    тестового запитання

 

№ відповіді

9.

2 блок «Небезпечні фактори навколишнього

середовища»

 

 

10.

2 блок «Небезпечні фактори навколишнього

середовища»

 

 

 

ТЕСТИ НА ДОПОВНЕННЯ

 

  1. До абіотичних елементів зовнішнього середовища належать...................
  2. До біотичних елементів зовнішнього середовища належать....................

3. Біосфера це................................

4. Озоновий шар атмосфери захищає від.....................

5. Ноосфера це..................

6. Найбільший вклад в розвиток вчення про ноосферу зробив.........................

7. Зазначте небезпечні фактори...............................

  1. Зазначте шкідливі фактори..................
  2. Небезпечний фактор призводить до...................
  3. Вражаючий фактор призводить до........................
  4. Шкідливий фактор призводить до..........................
  5. ГДР у безпеці життєдіяльності, охороні праці, біофізиці тощо це:.....................
  6. ГДК у безпеці життєдіяльності, охороні праці, біохімії тощо це:.........................
  7. Вкажіть найточніший перелік підгруп активної групи негативних факторів: .........

15.3а дією на людину хімічні речовини поділяються на:.......................


Відповідь на запитання №...........

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _                                          

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

 

Відповідь на запитання №....................

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

         _            _            _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _                                          

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _                                          

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   

   _     _       _     _       _     _            _            _            _   


Модуль 2. Безпека  життєдіяльності в сфері проживання

Змістовий модуль  1.2. Менеджмент безпеки, правове забезпечення та організаційно-функціональна структура захисту населення т у НС. Управління силами та засобами ОГ під час НС

 

ТЕМАТИЧНИЙ СЛОВНИК

Аварія небезпечна подія техногенного характеру, що спричинила загибель людей або створює на об'єкті чи окремій території загрозу життю та здоров'ю людей і призводить до руйнування будівель, споруд, обладнання і транспортних засобів, порушення виробничого або транспортного процесу чи завдає шкоди довкіллю. (Закон України "Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру"'від 08.06.2000№ 1809-Ш) Ділення атомних ядер — розпад атомного ядра на 2 (рідше 3 або 4) осколки. Супроводжується утворенням вторинних нейтронів, д-квантів та виділенням енергії.

Епідемія 1) масове розповсюдження інфекційної хвороби людей у часі та просторі у межах певного регіону, що значно перевищує звичайний рівень захворюваності, який реєструється на цій території; 2) поширення, у принципі тимчасове, якоїсь хвороби серед людності на більш-менш значній території. Епізоотія одночасне поширення інфекційної хвороби серед великої кількості одного чи багатьох видів тварин, що значно перевищує звичайний зареєстрований рівень захворюваності на певній території.

Епіфітотія — масове інфекційне захворювання рослин, що супроводжується чисельною загибеллю культур і зниженням їх продуктивності. Катастрофа — велика за масштабами аварія чи інша подія, що призводить до тяжких наслідків. Мікроб — [фр. microbe < грецьк. mikros малий + bios ЖИТТЯ] — загальна назва мікроорганізмів: бактерій, актиноміцетів та ін. за виключенням мікроскопічних водоростей та найпростіших.

Надзвичайна ситуація порушення нормальних умов жиггя і діяльності людей на об'єкті або території, спричинене аварією, катастрофою,  стихійним лихом або іншими чинниками, що призвело (може призвести) до загибелі людей та/або значних матеріальних втрат. {"Положення про територіальну підсистему єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру міста Києва". Затверджено розпорядженням київської міської держадміністрації від 25.05.99 р. № 793). Небезпечне природне явище — подія природного походження або результат діяльності природних процесів, які за своєю інтенсивністю, масштабом поширення і тривалістю можуть становити загрозу для людей, об'єктів економіки та довкілля.

Стихійні лиха природні явища, які носять надзвичайний характер і призводять де порушення нормальної діяльності населення, загибелі людей

знищення матеріальних цінностей.

Термоядерні реакції  реакції злиття легких ядер у більш важкі. Відбуваються при високих температурах, супроводжуються виділенням великої кількості енергії.

 

АНОТАЦІЯ ТЕМИ

  1.    Класифікація надзвичайних ситуацій

Ознаки надзвичайних ситуацій. Класифікація надзвичайних  ситуацій:  природні, соціальні та техногенні; негативні екологічні наслідки. Поділ надзвичайних ситуацій за масштабом та глибиною: локальні, об'єктові, місцеві, регіональні, національні та глобальні. Класифікація надзвичайних подій, що  лежать в основі виникнення надзвичайних ситуацій. Законодавчі акти, що стосуються діяльності в умовах надзвичайних ситуацій.

 

  1.    Причини виникнення надзвичайних ситуацій

Причини виникнення природних надзвичайних ситуацій та небезпечних явищ. Причини виникнення соціальних надзвичайних ситуацій: політичних, релігійних, економічних, національних. Причини виникнення техногенних надзвичайних ситуацій.

Комплексні надзвичайні ситуації. Небезпечні екологічні наслідки та катаклізми.

 

  1.    Природні надзвичайні ситуації

Види стихійних лих. Вражаючі фактори та наслідки стихій. Заходи по запобіганню та зменшенню наслідків стихійних лих. Стихійні лиха в Україні. Поняття про небезпечні природні явища. Види небезпечних природних явищ.

 

6.4, Соціальні надзвичайні ситуації

Види надзвичайних ситуацій соціального характеру. їх масштаби та наслідки. Попередження соціальних надзвичайних ситуацій.

 

6.5. Техногенні надзвичайні ситуації

Надзвичайні ситуації техногенного характеру. Види аварій та катастроф, їх характеристика. Наслідки аварій та катастроф.

 

  1.   Осередок ядерного враження

Техногенні катастрофи з викидом радіоактивних речовин. Поняття про ядерну зброю; атомна та воднева бомби. Характеристика вртжаючих факторів ядерного вибуху. Дія повітряної ударної хвилі на людину. Види руйнувань будівель та споруд під дією ударної хвилі. Дія світлового випромінювання. Вражаюча дія проникаючої радіації. Допустимі дози опромінення людини. Радіоактивне зараження місцевості, зони зараження. Характеристика осередку ядерного вибуху.

  1.   Осередок хімічного враження

Аварії з викидом сильнодіючих хімічних речовин. Поняття про хімічну зброю. Концентрація і щільність зараження. Характеристика отруйних речовин. Поділ отруйних речовин за токсичною дією. Шляхи надходження токсичних речовин до організму людини.

Характеристика осередку хімічного враження. Особистий захисг, організація захисту людей у випадку хімічного враження.

 

  1.   Осередок біологічного враження

Застосування різноманітних бактеріологічних речовин у воєнний та мирний час. Епідемії. Поняття про біологічну зброю. Види хвороботворних мікробів та бактеріальних отрут, які використовуються як біологічна зброя. Зараження тварин і рослин.

Характеристика осередку біологічного враження. Заходи запобігання розповсюдження інфекційних захворювань на місцевості та на об'єкті.

Завдання до теми "Надзвичайні ситуації" ЗАКРИТІ ТЕСТИ

  1. Блок.

1. Катаклізм це:

  1. Глобальна надзвичайна ситуація
  2. Синонім аварії
  3. Регіональна надзвичайна ситуація
  4. Об'єднана група куди входять тектонічні та топологічні стихійні лиха
  5. Ситуація, що супроводжує переважно соціальні надзвичайні ситуації

2. Чи можуть соціальні надзвичайні ситуації викликати природні або техногенні:

  1. Не можуть
  2. Можуть
  3. Можуть викликати лише техногенні
  4. Можуть викликати лише природні.
  5.          Можуть викликати лише техногенні надзвичайні ситуації та небезпечні екологічні наслідки

3. Надзвичайні ситуації поділяються на:

  1. Техногенні, соціальні, природні
  2. Соціальні, природні, тектонічні, техногенні
  3. Природні, метеорологічні, техногенні
  4. Техногенні, природні, антропогенні
  5. Природні, техногенні

4.   До якого виду стихійних лих належить повінь?

  1. Тогюлончні 2Тектонічні 3.Водні 4.Біологічні 5.Метеорологічні

5.   До якого виду стихійних лих належить зсув?

  1. Топологічні 2.Водні 3.Тектонічні 4.Біологічні 5.Метеорологічні

6.   До якого виду стихійних лих належить сель?

  1. Водні 2.Біологічні 3.Топологічні 4.Тектонічні 5.Метеорологічні

7.  До якого виду стихійних лих належить цунамі?

  1. Тектонічні
  2. Тополопчні
  3. Водні
  4. Біологічні
  5. Метеорологічні

8.  До якого виду стихійних лих належить посуха?

  1. Тектонічні
  2. Водні
  3. Біологічні
  4. Метеорологічні
  5. Топологічні

9.  До якого виду стихійних лих належить виверження вулканів?

  1. Водні
  2. Біологічні
  3. Тектонічні
  4. Тополопчні
  5. Метеорологічні

10. Поширення захворювань серед рослин називається?

  1. Епіфітотія
  2. Епізоотія
  3. Епідемія
  4. Епіфлородемія

11.     Які види мікроорганізмів можуть використовуються як бактеріологічна зброя?

  1. Віруси, бактерії 2.Грибки, віруси, бактерії

3.Рикетсії, бактерії, віруси,  грибки 4.Віруси, грибки, галофіти, бактерії 5.Бактерії, віруси, галофіти, рикетсії, грибки

12.           Карантин це:

  1.                                 Заходи по попередженню розповсюдженню інфекції та ліквідації епідемії
  2.         Заходи, що обмежуються закриттям шкіл, установ, підприємств під час епідемій
  3.         Заходи по попередженню розповсюдженню інфекції 4.Заходи по ліквідації епідемії

13. Обсервація це:

  1.          Заходи по ліквідації епідемії
  2.          Заходи по попередженню розповсюдженню інфекції
  3.          Заходи, що обмежуються закриттям шкіл, установ, підприємств під час епідемій
  4.          Заходи по попередженню розповсюдженню інфекції та ліквідації епідемії

14. Чи можна точно передбачити час виникнення землетрусу?

  1.          Так, при спостереженні за поведінкою деяких тварин 2.Так, при спостереженні за підняттям рівня ґрунтових вод 3.Так, за даними сучасного сейсмологічного обладнання 4.Ні

15. Що розуміють під глибиною осередку землетрусу?

  1. Відстань від епіцентру до місцевості, де відчувається землетрус 2.Відстань від поверхні Землі до гіпоцентру землетрусу
  1. Відстань за прямою, що проходить через епіцентр землетрусу, від і до місцевості, де землетрус вже не відчувається
  2. Відстань від поверхні Землі до епіцентру землетрусу

 

ВІДПОВІДІ НА ТЕСТИ ВПИШІТЬ У ТАБЛИЦЮ:

№ з/п

 

Тема

    тестового запитання

 

№ відповіді

13.

1 блок «Надзвичайні ситуації»

 

 

 

14.

1 блок «Надзвичайні ситуації»

 

 

 

 

  1. Блок

1.  Інтенсивність землетрусу вимірюється за шккалою:

  1. Боффорта
  2. Фаренгейта
  3. Ріхтера
  4. Цельсія

2.             Який з цих вітрів є найслабкішим за шкалою Бофорта ?

  1. Легкий бриз
  2. Слабкий бриз
  3. Свіжий бриз
  4. Тихий вітерець

3. За шкалою Бофорта силу вітру вимірюють:

  1. м/с
  2. бали
  3. км/год

4. Перші поштовхи землетрусу застали Вас вдома, Ви:

  1. Станете у дальній кут між капітальних стін
  2. Якщо є пожежна драбина, спробуєте спуститися нею
  3. Негайно вийдете на сходову ділянку і ліфтом спуститесь вниз
  4. Відчините двері і, вийшовши на балкон чи лоджію, чекатимете там припинення поштовхів

5. Що є головною характеристикою землетрусу?

  1. Енергія
  2. Площа ділянки епіцентру
  3. Глибина осередку землетрусу

6. В яких межах вимірюється загальна енергія землетрусу за шкалою  Ріхтера для Землі?

  1. 0-12 балів
  2. 0-9 балів
  3. 0-10 балів

7. В яких межах вимірюється сила землетрусу  за  міжнародною  шкалою М8К?

  1. 0-9 балів
  2. 0-10 балів
  3. 0-12 балів

8. Поширення захворювань серед рослин називається?

  1. Епізоотія
  2. Епідемія
  3. Епіфітотія
  4. Епіфлородемія

9. Знищення пацюків називається:

  1. Дезінфекція

  1. Дезінсекція
  2. Дератизація

10.  Знищення комах називається:

  1. Дезінфекція
  2. Дезінсекція
  3. Дератизація

11.  Який з цих вітрів мас найбільшу швидкість за шкалою Бофорта?

  1. Буря
  2. Шторм
  3. Ураган

12. Не є причиною сходу снігових лавин:

  1. Різкий порив вітру
  2. Перенапруження снігового покрову
  3. Зниження температури повітря
  4. Звукова хвиля
  5. Підвищення температури повітря

13. До метеорологічних катастроф відносяться:

  1. Снігові лавини
  2. Селі
  3. Морози

14.  Люди якого віку найбільш уразливі до радіації?

  1.          Немовлята
  2.          Люди похилого віку 3.Люди середнього віку

15.  Сибірська виразка викликається:

  1. Бактеріями
  2. Вірусами
  3. Рикетсіями
  4. Грибками
  5. Ензимами

 

ВІДПОВІДІ НА ТЕСТИ ВПИШІТЬ У ТАБЛИЦЮ:

№ з/п

 

Тема

    тестового запитання

 

№ відповіді

15.

2 блок «Надзвичайні ситуації»

 

 

 

16.

2 блок «Надзвичайні ситуації»

 

 

 

 

  1. Блок

1.  Захворювання на лихоманку викликають:

  1. Рикетсії
  2. Віруси
  3. Бактерії
  4. Бацили
  5. Грибки

2.   Щільність зараження хімічними речовинами визначається у:

  1. г/м3
  2. ГДК
  3. г/м
  4. мг/л
  5. ЛД

3. Ступінь зараження повітря хімічними речовинами вимірюється у:

  1. г/м3
  2. г/м2
  3. г/км
  4. г/год

4. Бонова отруйна речовина іприт належить до:

  1. шкірнонаривних бойових отруйних речовин
  2. задушливих бойових отруйних речовин
  3. нервово-паралітичних бойових отруйних речовин
  4. загальноядовитих бойових отруйних речовин

5.  Бойова отруйна речовина синильна кислота належить до:

  1. задушливих бойових отруйних речовин
  2. нервово-паралітичних бойових отруйних речовин
  3. загальноядовитих бойових отруйних речовин
  4. шкірнонаривних бойових отруйних речовин

6. Для забезпечення ефективного захисту при аварії з викидом аміаку ватно- марльову пов'язку потрібно змочити розчином:

  1. 2% нашатирного спирту 2.2% лимонної кислоти 3.5% питної соди

7. При аварії з викидом хлору ви вирішили надіти ватно-марльову пов'язку. Яким розчином слід її змочити?

  1. 2% лимонної кислоти
  2. 2% оцтової кислоти
  3. 5% питної соди

8.  Вражаючими факторами ядерного вибуху є:

  1. Радіоактивне зараження місцевості, вогняний фронт, електромагнітний імпульс, ударна хвиля
  2. Ударна хвиля, світлове випромінювання, вогняний фронт,

радіоактивне зараження місцевості, електромагнітний імпульс 3.Електромагнітний              імпульс,              ударна              хвиля,              світлове              випромінювання,

проникаюча радіація, радіоактивне зараження місцевості

  1. Проникаюча радіація, ударна хвиля, світлове випромінювання, вогняний фронт
  2. Радіоактивне зараження місцевості, світлове випромінювання, проникаюча радіація, ядерний гриб, електромагнітний імпульс, ударна хвиля

9.   На грашщі осередку ядерного вибуху тиск повітряної хвилі складає:

  1. ЗОкПа
  2. 100 кПа
  3. 50кПа 4. 10011а

5. ІОкПа

10. До небезпек соціально-політичното характеру відносяться:

  1.         Транспортні аварії 2.Голод 3.Виробничий шум

11. До небезпек соціально-політичного характеру не відносяться:

  1. Страйки
  2. Пандемія
  3. Злочинність
  4. Низький життєвий рівень
  5. Несприятлива обстановка на роботі

12.3 а характером соціально-політичні НС є:

  1. Навмисні
  2. Ненавмисні

13. Як правило не є ознакою вибухового пристрою при терактах:

  1. Транспорт, який довгостроково залишили біля будинків без нагляду
  2. Валізи, торбини з елементами електропостачання
  3. Шум, тікання у пакетах або сумках без нагляду
  4. Неприємний запах від предмету або сумки

14,При підозрі на наявність вибухового пристрою неможна:

  1. Негайно викликати міліцію
  2. Ізолювати місце з підозрілим предметом
  3. Оглянути предмет на наявність елехтродетонатору
  4. Не користуватися поблизу підозрілого предмету мобільним зв'язком

15. Як не повинен себе вести заручник:

  1. Сидіти тихо, не вставати без дозволу
  2. Не привертати до себе уваги
  3. Спробувати втекти самостійно
  4. Не вести активні розмови між заручниками
  5. Не дивитися в бік терористів

 

 

ВІДПОВІДІ НА ТЕСТИ ВПИШІТЬ У ТАБЛИЦЮ:

№ з/п

 

Тема

    тестового запитання

 

№ відповіді

17.

3 блок «Надзвичайні ситуації»

 

 

 

18.

3блок «Надзвичайні ситуації»

 

 

 

 

ТЕСТИ НА ДОПОВНЕННЯ

 

  1. Як за масштабом поділяють надзвичайні ситуації (НС)?...................
  2. Які НС за масштабом: слід віднести до загальнодержавних?...........
  3. Які НС за масштабом слід віднести до місцевих?............
  4. Які НС можна віднести до катастроф природного характеру?...........
  5. Які НС можна віднести до катастроф техногенного характеру?....
  6. Надзвичайні ситуації поділяються на: ...........
  7. Зазначте метеорологічні НС : ...................
  8. Зазначте топологічні НС :.................

9. Зазначте тектонічні НС.......................

10.Карантин це:........................

11 .Дезінфекція це .....................

12.Дератизація це........................

13 .Дезінсекція це........................

14.Дезактивація це.......................

15.До НС соціально-політичного характеру відносяться:.......................

 

Відповідь на запитання №......

_                                                                

_                                                                

_                                                                

_                                                                

_                                                                

 

Відповідь на запитання №........

_                                 _      _    _      _    _      _  

_                                 _      _    _      _    _      _  

_                                 _      _    _      _    _      _  

_                                 _      _    _      _    _      _  

_    _

docx
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
6611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку