Контрольний докладний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та культури в публіцистичному стилі Мета уроку: повторити відомості про текст та його ознаки, про стилі й типи мовлення, особливості тексту публіцистичного стилю, детальніше ознайомити учнів з видатною пам’яткою рідного краю; виховувати бажання збагачувати свої знання, використовуючи різні джерела інформації
Номер слайду 2
Інтерактивна вправа «Мікрофон»Які ознаки тексту?Які стилі мовлення ви знаєте?Які типи мовлення вам відомі?Про що йдеться в розповіді? Яке питання ми ставимо до розповіді?Про що йдеться в описі? Яке питання ми ставимо до опису? (ст.112 підручника)
Номер слайду 3
Робота над текстом переказу. Словникова робота. Пам’ятка – предмет духовної або матеріальної культури минулого, унікальний об'єкт природи чи цивілізації, який становить наукову, пізнавальну та естетичну цінність. Собор – це головний храм, культова споруда, де відправляє богослужіння головний священник.. Печеніги - середньовічний народ, тюркомовні кочовики. Купол – опуклий дах, що має форму півкулі. Арка – склепіння, що має форму дуги, яким перекривають проріз у стіні або сполучають стояни моста, два суміжні будинки і т. ін. Орнамент – це візерунок, побудований на ритмічному чергуванні і поєднанні різних елементів. Фреска – картина, написана фарбами (водяними або на вапняному молоці) по свіжій вогкій штукатурці. Мозаїка – зображення чи візерунок, виконані з кольорових каменів, смальти, керамічних плиток, шпону та інших матеріалів. Склепіння – опукле перекриття або покриття, що з'єднує стіни, підпори будівель, споруд, мостів і т. ін. Вітраж – сюжетна декоративна композиція зі скла та інших матеріалів, що пропускають світло.
Номер слайду 4
Бесіда за текстом переказу. Скільки чудес України виділяють?У якому столітті була збудована Софія Київська?Хто з правителів Київської Русі її збудував?Що таке собор? Як його описано в тексті?Що з опису інтер’єру Софії Київської вам запам’яталося?Як називається найважливіша ікона Софії Київської?
Номер слайду 5
Робота над текстом переказу. Софія Київська. План 1. 2.3.4.5.6.
Номер слайду 6
Самостійна робота учнів над переказом- Запис ключових слів під час прочитання тексту вчителем.- Запис переказу на чернетках. Редагування написаного (компетентність продуктивної творчої діяльності).- Самостійна робота учнів над удосконаленням написаного (компетентність саморозвитку і самоосвіти).- Виконання роботи в зошитах для контрольних робіт (мовленнєва компетентність).- Робота з чек-листом самоперевірки та самооцінки.